Aikoinaan kun olin Shellillä töissä olin todistamassa kun tankatessa lorahti pikkuisen kyljelle ja kuumalle asvaltille..samassa hetkessä liekit leimahti ja sekä maa että kylki oli tulessa...tankaaja oli nopea ja laittoi tankinkorkin kiinni niin ei palanut koko asema. Autokin säilyi vahingoittumattomana mutta tankaajalla kärähti käsi niin että vaati lääkäriä. Eli jos vanhanmallin bensa syttyy vaan kuuman asvaltin vuoksi niin sattaa kesällä olla jänniä tilanteita ton etanolibensan kanssa.
Jos on ollut noin kuuma asvaltti, niin on ukolla palanut myös jalkapohjat sairaalakuntoon ja kengänpohjat sulaneet pirtelöksi
Suomessahan tuo ei onnistu, kun täällä noista tankkauskahvoista on lukituskielet poistettu (PL. raskaan kaluston dieselpumput, mutta diesel ei vastaavasti höyrysty noin että voisi syttyä edes hankaussähköstä)
Helposti, panee vaan sen bemarin tankinkorkin sinne kahvan alle, niin saa lorotella rauhassa.
Mitäpä tässä, eipä tässä mittään, hyviä hommia...
->Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä<-
"Vahingonilo on paras ilo, ei tippaakaan kateutta"
OT
-Oot myymäs autoa vuoden päästä
-ostaja kysyy mitä polttoainetta oot tankannut
-Vastaat 95E10 kui
-Ostaja, no tuota en ostakkaan autoa..saattaa olla osien vaihtoa/vikaa edessä....
Toinen mielenkiintoinen juttu on.
95E10 kuluu enemmän kuin 98E5, tullaan hinnoissa suht samoihin niin miksi tankkaa 95E10 ja jos on riski että auto menee rikki...
Toinen juttu on tämä että tälläisiä etanoli bensaa olisi myyty jo pitkää, siis onko bensan seassa ollut etanolia ennen. Itse en ainakaan usko tuohon...
Kertokaas jos tuo palaa paremmin kuin 98E5 niin silloinhan tuo 95E10 on parempaa vai??
Last edited by MikeDry; 19-02-2011, 11:36.
Reason: tekstiä piti vähän muuttaa
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Toinen juttu on tämä että tälläisiä etanoli bensaa olisi myyty jo pitkää, siis onko bensan seassa ollut etanolia ennen. Itse en ainakaan usko tuohon...
Vanhassa 95E:ssä oli etanolia 5% eli usko pois vaan.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kertokaapas viisaammat... Minkä takia koupe ei startannut -30c vaikka oli tota ei yhtään huonompaa ja helpommin syttyvää polttoainetta tankissa :think
Joutu ostaa uuden akun ja 15litraa 98 polttoainetta..
silti sai sahata lähemmäs 20min että lähti käyntiin.. ja kävi niin vaivalloisesti..
Muijan autossa webasto sytyttää tota E10 huonommin.. ja autounioni sammuu valoihin välillä kovilla pakkasilla.. viime talvena ei moisia ongelmia ollut..
Onko syypää toi tammikuuhun sijoitettu polttoainelaadun vaihto ?
Jos olis ajettu kauemmin kun 2kk tolla uudella ekobensalla niin pelaisko vehkeet paremmin ?
Vai onko vaan mun hypee koko ajattelutapa että tossa polttoaineessa ois vika:think
siis sillä että autoista ei oo ajettu "läpi" tota puhtaampaa ainetta..
1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment