Originally posted by BeamR
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW Japanista
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BeamR View Postno hillitään kuumetta vähän: Tuohon FOB-kulut 800€, rahti 1200€ ja koko roskaan tulli ja alvi ja lopuksi satamamaksut, niin se onkin taxfreenä yli 4,2k€, ja verot menee ankarimman mukaan kun tulee ETA ulkopuolelta. Sitten vielä vaatimustenmukaisuustodistus 300€, massatodistus 100€, rekisteröintikatsastus 250€, niin tulihan sille lopulta hintaa ihan riittävästi.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tulli ... a/CkUB7h6aLast edited by 599gtb; 29-10-2015, 20:22.ex bmw 540ia e34 1993
ex bmw e32 735i
Comment
-
-
Originally posted by 599gtb View Posthttp://www.getcarsjapanauction.com/how-to-buy/
onko ketään käytänyt tätä välitäjää?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Oma rehellinen mielipide on, että sen sijaan että googletatte jotain halvimpia muhammedeja välittäjiksi - valitkaa jo valmiiksi kotimainen ja luotettava taho. Lyökää muutama seteli kouraan, niin saatte asiantuntemusta ja vältätte sudenkuopat... Tässäkin topicissa sellainen/sellaisia on. Enkä tarkoita itseäniW124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostOma rehellinen mielipide on, että sen sijaan että googletatte jotain halvimpia muhammedeja välittäjiksi - valitkaa jo valmiiksi kotimainen ja luotettava taho. Lyökää muutama seteli kouraan, niin saatte asiantuntemusta ja vältätte sudenkuopat... Tässäkin topicissa sellainen/sellaisia on. Enkä tarkoita itseäni
Luulisin että nyt tästä topikista kipinän itse auton hankkimiseen saavat pitävät tuota prosessia osana sitä harrastamista.
En oikein ikinä ole käsittänyt mistä maksetaan, jos 500-800eur otetaan suomessa auton pelkästä välittämisestä, usein nämä tehdään vielä niin että asiakas saa kaikki paperit omissa nimissään ja tullaa yms. auton kuitenkin itse, samalla kun asiakas sen auton hangosta satamasta suoraan noutaa... mistä siinä sitten loppupelissä maksetaan.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View Post
En oikein ikinä ole käsittänyt mistä maksetaan, jos 500-800eur otetaan suomessa auton pelkästä välittämisestä, usein nämä tehdään vielä niin että asiakas saa kaikki paperit omissa nimissään ja tullaa yms. auton kuitenkin itse, samalla kun asiakas sen auton hangosta satamasta suoraan noutaa... mistä siinä sitten loppupelissä maksetaan.
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostToimitusvarmuus..? Saa sitä mitä tilaa, tai jotain ylipäätään, jos ei puuhelmiä kirjekuoressa
Niin kaukaa haettu tilanne kuitenkin, jos hiukan osaa käyttää maalaisjärkeä niin ongelmat osaa välttää itsekin. Vielä en ole kuullut tilanteesta jossa auto olisi jäänyt saamatta japanista, tai että japanilainen olisi suomalaista asiakasta huijannut, pieleen menneitä ostamisia on tullut useita vastaan missä on käytetty suomalaista välittäjää ja aina vika on ollut siinä suomalaisessa välittäjässä.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostNiin kaukaa haettu tilanne kuitenkin, jos hiukan osaa käyttää maalaisjärkeä niin ongelmat osaa välttää itsekin. Vielä en ole kuullut tilanteesta jossa auto olisi jäänyt saamatta japanista, tai että japanilainen olisi suomalaista asiakasta huijannut, pieleen menneitä ostamisia on tullut useita vastaan missä on käytetty suomalaista välittäjää ja aina vika on ollut siinä suomalaisessa välittäjässä.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostLähipiiristä löytyy tilanne missä paljon Porschejen kanssa pelannut kanadalainen välittäjä toimi bulvaanina ja osti huutokaupasta 928 S4:sen. Arviopaperin mukaan kunto piti olla mitä on ja pettymys oli melkoinen kun auto tuli Hankoon. Ikinä missään nähty niin huonosti pidettyä Porschea. Tuli kyllä omin voimin Helsinkiin mutta tuskin olisi paljon pidemmälle edennyt. Toki papereissa oli jotain viitteitä ettei kyseessä ole ihan priimaa kamaa mutta kunto oli kaikin puolin pari pykälää huonompi kun mitä lapun perusteella voisi olettaa. Pienen veivaamisen jälkeen kanadalainen palautti osan rahoista ja auto meni kaupaksi ja entisöitäväksi Suomessa. Lopullinen tappio kaverille oli vain muutama satanen ja kanadalaisella meni luotto täysin sille pitkään autoja toimittaneeseen japskiin. Kukaan ei siis voittanut mutta ei kai myöskään rahallisesti hävinnyt paljoakaan.
Tuossa vaan nyt ei oikein kaikki kerronnassa täsmää, pari pykälää huonompi? Grade arvosanan autolle antaa puolueeton taho, ei auton myyjä, ostaja eikä välittäjä. Se perustuu autossa oleviin faktoihin, esimerkiksi ajomäärään. Grade arvosanalla ei ole ole vaikutusta auton mekaaniseen toimintaan. Luotettava agentti voi auton tarkastaa paikanpäällä ennen ostamista, yleensä veloittavat 40-60.000jpy enemmän mitä nämä toimistossa istuvat 65-100.000jpy agentit. Paikanpäällä tehty tarkastus tehdään autoa liikuttamatta, auton voi käynnistää ja käydä vaihteet läpi, mutta jokainen ymmärtää mitä vikoja tällä voi ja ei voi todeta. Ammattilainen toki näkee auton yleiskunnosta paljon ihan tälläkin tavalla, mutta vaikka kytkimen kuntoa, perän ulvontaa, laatikon luistamista on mahdotonta todentaa.
Ostos olisi prosessina varmasti mennyt paremmin ilman ylimääräisiä välikäsiä.
Jos on ostanut "stock" auton jonkun liikkeen varastosta, ymmärrän ongelman muodostumisen paremmin.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Comment