Originally posted by sailor
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530dA vs. mondeo
Collapse
X
-
Oman BMW kokemuksen perusteella sanoisin, että ei yksikään penari ole ollut suomen maantienopeuksissa kovinkaan suuntavakaa jos verrataan johonkin suuntavakaaseen autoon.
Jokainen BMW minkä minä olen omistanut ja millä ajanut on ollut todella hyvä vasta 130+ vauhdeissa. Siellä ne tuntuu olevan kun elementissään.
Tuollaisella 2002-2005 väliin sattuvilla mondeoilla olen ajellut testiajoja ja kyllä ne minusta on olleet aika hyviä motarilla 100km/h vauhdeissa.
Jos sanon että jopa parempia ajaa kun bemarit alkaa hirvee älämölö kun bemari on sitä ja tätä...
Nykyinen E91 on samaa maata kun muutkin BMW:t millä olen ajanut, pitää lisätä vauhtia yli rajoituksen niin silloin on kyyti kun luodilla ajaisi.
Mondeo on monelta muulta ominaisuudeltaan toista maata kun tuollainen 500-sarjalainen.
Huonot lähtökohdat lähteä edes vertailemaankaan...Last edited by Rubu; 30-01-2010, 21:52.
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostKäsittämätöntä paskaa kehdata ees väittää etuvetotekniikan mahdollistavan kunnollisen ohjauksen...-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostEi kai se nyt oikeesti takavetotekniikallekaan mikään itsestäänselvyys ole?
Kyllä se kunnon ohjaus on paljon muutakin kuin suuntavakavuutta, keskitys, herkkys, palaute jne., mutta se halvatun torque steering siihen ei kyllä kuulu.Last edited by HC91; 30-01-2010, 22:13.
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostIhmetyttää vaan tämä suuntavavuuden puute jos alusta on ehjä, kulmat toleransseissa ja kunnolliset renkaat niin kyllä se auto menee suoraan suoralla tiellä ilman että ratilla pitää kurssia vähän väliä korjata.
Kovempaa kun ajaa niin rauhoittuu hyväksi.
Comment
-
-
Originally posted by Rubu View PostOman BMW kokemuksen perusteella sanoisin, että ei yksikään penari ole ollut suomen maantienopeuksissa kovinkaan suuntavakaa jos verrataan johonkin suuntavakaaseen autoon.
Jokainen BMW minkä minä olen omistanut ja millä ajanut on ollut todella hyvä vasta 130+ vauhdeissa. Siellä ne tuntuu olevan kun elementissään.
Tuollaisella 2002-2005 väliin sattuvilla mondeoilla olen ajellut testiajoja ja kyllä ne minusta on olleet aika hyviä motarilla 100km/h vauhdeissa.
Jos sanon että jopa parempia ajaa kun bemarit alkaa hirvee älämölö kun bemari on sitä ja tätä...
Nykyinen E91 on samaa maata kun muutkin BMW:t millä olen ajanut, pitää lisätä vauhtia yli rajoituksen niin silloin on kyyti kun luodilla ajaisi.
Mondeo on monelta muulta ominaisuudeltaan toista maata kun tuollainen 500-sarjalainen.
Huonot lähtökohdat lähteä edes vertailemaankaan...Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
Originally posted by Rubu View PostOman BMW kokemuksen perusteella sanoisin, että ei yksikään penari ole ollut suomen maantienopeuksissa kovinkaan suuntavakaa jos verrataan johonkin suuntavakaaseen autoon.
Huonot lähtökohdat lähteä edes vertailemaankaan...
Ei minullakaan bemaria olisi jos en pitäisi siitä" My lifestyle determines my death style "
Comment
-
-
Jännä huomata, että BMW foorumilla tulee ihan laidasta laitaan kommenttia tuosta Mondeosta. Toisten mielestä ihan väsynyt kusiliukuri ja kelvoton ajaa, toisen mielestä taas varsin kelpopelejä ja jopa jossain mielessä parempia ajaa kuin BMW:t. Itselle ei ole koskaan suotu mahdollisuutta koeajaa minkään vuosikerran Mondeota enkä ole itse sellaisiin vaikeuksiin hakeutunutkaan, niin paha mennä kommentoimaan mitään
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostJännä huomata, että BMW foorumilla tulee ihan laidasta laitaan kommenttia tuosta Mondeosta. Toisten mielestä ihan väsynyt kusiliukuri ja kelvoton ajaa, toisen mielestä taas varsin kelpopelejä ja jopa jossain mielessä parempia ajaa kuin BMW:t. Itselle ei ole koskaan suotu mahdollisuutta koeajaa minkään vuosikerran Mondeota enkä ole itse sellaisiin vaikeuksiin hakeutunutkaan, niin paha mennä kommentoimaan mitään
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostKyllä se kunnon ohjaus on paljon muutakin kuin suuntavakavuutta, keskitys, herkkys, palaute jne., mutta se halvatun torque steering siihen ei kyllä kuulu.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Vai, että Mondeo on suuntavakaa, ja että BMW foorumilla katotaan asioita BMW lasien läpi.
No shit Sherlock!
Aikaisempia postaajia kompatakseni, jos Mondeo miellyttää ajokokemuksena BMW:tä enemmän, niin joidenkin perusaistien kalibrointi lienee tarpeen, taikka sitten merkin vaihto edullisempaan vaihtoehtoon on ihan varteenotettava vaihtoehto. Marketin ulkoilupuku oli aivan mahtava vertaus .
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Makuasioistahan ei voi väitellä... toinen versio on, että vain makuasioista VOI väitellä, koska faktat on aina faktoja.
Joka tapauksessa: uskomattoman paljon jaksetaan taittaa peistä asiasta, jossa verrataan omenoita appelsiineihin. Jokseenkin paljon on tullut ajettua noilla bemareilla, mutta on noita 2000-luvun mondeoitakin pari ehtinyt olemaan, ja ihan hyviä nekin on. Ne on vaan erilaisia autoja ja eri kohderyhmälle. Jos ei tykkää etuvetoisesta niin mikäs siinä. Jos pienet nitinät haittaa, niin mitään keskikastin autoja ei oikein kannata katsella, kaikissa niissä on jotain ylimääräistä surinaa. Eikä nuo munchenin ihmeetkään viattomia ole, tosin niissä mm. nitinöitten alkaminen kestää kauemmin kuin hieman halvemmissa autoissa.
Esim: 2005 mallin mondeossa alkoi epämiellyttävä, muovinen nitinä siinä 20-30tkm kohdalla C-pilarin kohdalta, kun tuossa E90:ssä sellainen rasittava natina on vasta nyt 90tkm kohdalla tullut kojelaudan alueelle.
Edelleenkin ottaisin ihan mielelläni Mondeon, tämä uusin versio on varsin mallikas ajettava.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Olen ajanut usealla 2000-luvun mondeolla, ja myös aivan uudella sellaisella.
En ikipäivänä ostaisi mondeota itselleni, semmosia geneerisiä vankkureita ne on. Minusta ne on halvanoloisia, meluisia, moottoreiltaan täysin sieluttomia perus ihmiskuljettimia, eikä autoilun nautinnolla ja mondeolla ole toistensa kanssa mitään tekemistä. Siihen päälle vielä se epicfail, että ne on etuvetoja. Hyh...
Mutta saahan niistä tykätä, en sitä sano .
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Comment