Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA vs. mondeo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 998
    • 29100/310053

    Originally posted by sailor View Post
    Mondeo pessee suuntavakaudessaan kaikki bemarimallit. Ei ole pelkästään oma (E36, E46, E39,E61 jne.) kokemus vaan myös KAIKKIEN autotestien loppupäätelmä.

    Aina bemun koeajon miinussarakkeeseen kertyy suuntavakaus, uraherkkyys, tuuliherkkyys jne. joten lopetetaan se BS:n jauhaminen. Bemarin avut ovat ihan jossakin muualla kuin "junamaisuudessa".
    Aika vähissä on testit, joissa on voortia kelpuutettu samaan kastiin bmw:n, audin, mb:n, jaggen tmd. kanssa. Syy tuskin on mondeon ylivertainen suuntavakavuus. Käsittämätöntä paskaa kehdata ees väittää etuvetotekniikan mahdollistavan kunnollisen ohjauksen...
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

      Oman BMW kokemuksen perusteella sanoisin, että ei yksikään penari ole ollut suomen maantienopeuksissa kovinkaan suuntavakaa jos verrataan johonkin suuntavakaaseen autoon.

      Jokainen BMW minkä minä olen omistanut ja millä ajanut on ollut todella hyvä vasta 130+ vauhdeissa. Siellä ne tuntuu olevan kun elementissään.

      Tuollaisella 2002-2005 väliin sattuvilla mondeoilla olen ajellut testiajoja ja kyllä ne minusta on olleet aika hyviä motarilla 100km/h vauhdeissa.

      Jos sanon että jopa parempia ajaa kun bemarit alkaa hirvee älämölö kun bemari on sitä ja tätä...

      Nykyinen E91 on samaa maata kun muutkin BMW:t millä olen ajanut, pitää lisätä vauhtia yli rajoituksen niin silloin on kyyti kun luodilla ajaisi.

      Mondeo on monelta muulta ominaisuudeltaan toista maata kun tuollainen 500-sarjalainen.
      Huonot lähtökohdat lähteä edes vertailemaankaan...
      Last edited by Rubu; 30-01-2010, 20:52.

      Comment

      • GameOver
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3026
        • Sjundeå

        Originally posted by HC91 View Post
        Käsittämätöntä paskaa kehdata ees väittää etuvetotekniikan mahdollistavan kunnollisen ohjauksen...
        Ei kai se nyt oikeesti takavetotekniikallekaan mikään itsestäänselvyys ole?
        -22 Lexus ES300h
        -08 Subaru Impreza

        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

        Comment

        • HC91
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 998
          • 29100/310053

          Originally posted by GameOver View Post
          Ei kai se nyt oikeesti takavetotekniikallekaan mikään itsestäänselvyys ole?
          Ei, sekin edellyttää hammastankoa kaveriksi. Ihmetyttää vaan tämä suuntavavuuden puute jos alusta on ehjä, kulmat toleransseissa ja kunnolliset renkaat niin kyllä se auto menee suoraan suoralla tiellä ilman että ratilla pitää kurssia vähän väliä korjata.

          Kyllä se kunnon ohjaus on paljon muutakin kuin suuntavakavuutta, keskitys, herkkys, palaute jne., mutta se halvatun torque steering siihen ei kyllä kuulu.
          Last edited by HC91; 30-01-2010, 21:13.
          92' ///M5 3.8 individual
          09' 320d xDrive
          16' NIU N1 Sport
          19' NIU U+ Sport

          Comment

          • Rubu
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 809
            • Kuopio

            Originally posted by HC91 View Post
            Ihmetyttää vaan tämä suuntavavuuden puute jos alusta on ehjä, kulmat toleransseissa ja kunnolliset renkaat niin kyllä se auto menee suoraan suoralla tiellä ilman että ratilla pitää kurssia vähän väliä korjata.
            Minusta tuo on ollut ominaisuus tehostetuille bemareille jo iät.
            Kovempaa kun ajaa niin rauhoittuu hyväksi.

            Comment

            • 535SD
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1068
              • Lahti

              Originally posted by Rubu View Post
              Oman BMW kokemuksen perusteella sanoisin, että ei yksikään penari ole ollut suomen maantienopeuksissa kovinkaan suuntavakaa jos verrataan johonkin suuntavakaaseen autoon.

              Jokainen BMW minkä minä olen omistanut ja millä ajanut on ollut todella hyvä vasta 130+ vauhdeissa. Siellä ne tuntuu olevan kun elementissään.

              Tuollaisella 2002-2005 väliin sattuvilla mondeoilla olen ajellut testiajoja ja kyllä ne minusta on olleet aika hyviä motarilla 100km/h vauhdeissa.

              Jos sanon että jopa parempia ajaa kun bemarit alkaa hirvee älämölö kun bemari on sitä ja tätä...

              Nykyinen E91 on samaa maata kun muutkin BMW:t millä olen ajanut, pitää lisätä vauhtia yli rajoituksen niin silloin on kyyti kun luodilla ajaisi.

              Mondeo on monelta muulta ominaisuudeltaan toista maata kun tuollainen 500-sarjalainen.
              Huonot lähtökohdat lähteä edes vertailemaankaan...
              Kyllä tuo minun e90 menee ainakin suoraan alle 100km/h vauhdissakin vaikka päästää kädet irti pidemmäksikkin aikaa.
              Olleita ja menneitä
              1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

              Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

              Comment

              • Rubu
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 809
                • Kuopio

                Originally posted by Pekka84 View Post
                Kyllä tuo minun e90 menee ainakin suoraan alle 100km/h vauhdissakin vaikka päästää kädet irti pidemmäksikkin aikaa.
                Minusta tässä ei ole mistään kampeamisista kyse vaan keskialueen tuntumasta.

                Comment

                • Prayer
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 53
                  • Suomi

                  Originally posted by Rubu View Post
                  Oman BMW kokemuksen perusteella sanoisin, että ei yksikään penari ole ollut suomen maantienopeuksissa kovinkaan suuntavakaa jos verrataan johonkin suuntavakaaseen autoon.

                  Jokainen BMW minkä minä olen omistanut ja millä ajanut on ollut todella hyvä vasta 130+ vauhdeissa. Siellä ne tuntuu olevan kun elementissään.

                  Tuollaisella 2002-2005 väliin sattuvilla mondeoilla olen ajellut testiajoja ja kyllä ne minusta on olleet aika hyviä motarilla 100km/h vauhdeissa.

                  Jos sanon että jopa parempia ajaa kun bemarit alkaa hirvee älämölö kun bemari on sitä ja tätä...

                  Nykyinen E91 on samaa maata kun muutkin BMW:t millä olen ajanut, pitää lisätä vauhtia yli rajoituksen niin silloin on kyyti kun luodilla ajaisi.

                  Mondeo on monelta muulta ominaisuudeltaan toista maata kun tuollainen 500-sarjalainen.
                  Huonot lähtökohdat lähteä edes vertailemaankaan...
                  Asia tekstiä Rubulta. Mulla on Mondeo sekä bemari. Molemmat sport alustalla varustettuja. Enkä hauku kumpaakaan, mutta suuntavakavuudessa bemari häviää. Tämä on vaan väärä foorumia kehua muuta kuin bemaria
                  Ei minullakaan bemaria olisi jos en pitäisi siitä
                  " My lifestyle determines my death style "

                  Comment

                  • Hasardi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1860
                    • Der Hauptstad

                    Originally posted by kosti View Post
                    Lieneekö se harmaa 535, jonka mulle hait. Ainakin muistelen hämärästi että jo silloin mainitsit samaa asiaa.
                    Taisi olla! Hyvä muisti miehellä!
                    Stadtluft macht frei.

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11675
                      • Kouvola

                      Jännä huomata, että BMW foorumilla tulee ihan laidasta laitaan kommenttia tuosta Mondeosta. Toisten mielestä ihan väsynyt kusiliukuri ja kelvoton ajaa, toisen mielestä taas varsin kelpopelejä ja jopa jossain mielessä parempia ajaa kuin BMW:t. Itselle ei ole koskaan suotu mahdollisuutta koeajaa minkään vuosikerran Mondeota enkä ole itse sellaisiin vaikeuksiin hakeutunutkaan, niin paha mennä kommentoimaan mitään

                      Comment

                      • sailor
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 369
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Esko View Post
                        Jännä huomata, että BMW foorumilla tulee ihan laidasta laitaan kommenttia tuosta Mondeosta. Toisten mielestä ihan väsynyt kusiliukuri ja kelvoton ajaa, toisen mielestä taas varsin kelpopelejä ja jopa jossain mielessä parempia ajaa kuin BMW:t. Itselle ei ole koskaan suotu mahdollisuutta koeajaa minkään vuosikerran Mondeota enkä ole itse sellaisiin vaikeuksiin hakeutunutkaan, niin paha mennä kommentoimaan mitään
                        Kyllä sinulla olisi jo tuolla kokemuksella ihan yhtä hyvät perusteet kommentoida mondeon ominaisuuksia. Niin täällä moni muukin tekee

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          Originally posted by HC91 View Post
                          Kyllä se kunnon ohjaus on paljon muutakin kuin suuntavakavuutta, keskitys, herkkys, palaute jne., mutta se halvatun torque steering siihen ei kyllä kuulu.
                          Just näin. Tuntuu vaan parempikin ohjaus aika toisarvoiselta siinä vaiheessa, kun on pitkä akseliväli, vetävät pyörät etuakselilla ja painojakaumakin hiukan mitä sattuu. Ei ne nopean ajon ominaisuudet ja ääritilannekäytös ole niin justiinsa, kunhan auto ei tarjoile perää sivulle täyskaasulla ja motarillakin voi ajaa ilman käsiä, ikään kuin ratin takana matkustaen.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Vai, että Mondeo on suuntavakaa, ja että BMW foorumilla katotaan asioita BMW lasien läpi.

                            No shit Sherlock!

                            Aikaisempia postaajia kompatakseni, jos Mondeo miellyttää ajokokemuksena BMW:tä enemmän, niin joidenkin perusaistien kalibrointi lienee tarpeen, taikka sitten merkin vaihto edullisempaan vaihtoehtoon on ihan varteenotettava vaihtoehto. Marketin ulkoilupuku oli aivan mahtava vertaus .

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Makuasioistahan ei voi väitellä... toinen versio on, että vain makuasioista VOI väitellä, koska faktat on aina faktoja.

                              Joka tapauksessa: uskomattoman paljon jaksetaan taittaa peistä asiasta, jossa verrataan omenoita appelsiineihin. Jokseenkin paljon on tullut ajettua noilla bemareilla, mutta on noita 2000-luvun mondeoitakin pari ehtinyt olemaan, ja ihan hyviä nekin on. Ne on vaan erilaisia autoja ja eri kohderyhmälle. Jos ei tykkää etuvetoisesta niin mikäs siinä. Jos pienet nitinät haittaa, niin mitään keskikastin autoja ei oikein kannata katsella, kaikissa niissä on jotain ylimääräistä surinaa. Eikä nuo munchenin ihmeetkään viattomia ole, tosin niissä mm. nitinöitten alkaminen kestää kauemmin kuin hieman halvemmissa autoissa.
                              Esim: 2005 mallin mondeossa alkoi epämiellyttävä, muovinen nitinä siinä 20-30tkm kohdalla C-pilarin kohdalta, kun tuossa E90:ssä sellainen rasittava natina on vasta nyt 90tkm kohdalla tullut kojelaudan alueelle.

                              Edelleenkin ottaisin ihan mielelläni Mondeon, tämä uusin versio on varsin mallikas ajettava.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Olen ajanut usealla 2000-luvun mondeolla, ja myös aivan uudella sellaisella.

                                En ikipäivänä ostaisi mondeota itselleni, semmosia geneerisiä vankkureita ne on. Minusta ne on halvanoloisia, meluisia, moottoreiltaan täysin sieluttomia perus ihmiskuljettimia, eikä autoilun nautinnolla ja mondeolla ole toistensa kanssa mitään tekemistä. Siihen päälle vielä se epicfail, että ne on etuvetoja. Hyh...

                                Mutta saahan niistä tykätä, en sitä sano .

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎