Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli lopetti valvomisen....
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Kiree äMMä View Post.... Sen sijaan jopa minä asioista aika vähän tietävänä voin esittää aika kattavan aineiston, jossa ylinopeuden ja kuolonkolarin välillä on ollut lähes 100% yhteys.
Comment
-
-
Edelleenkin se, että jotain muuta ei valvota, ei tee merkityksettömäksi sitä että jotain toista asiaa valvottaisiin. Kamerat ei paljoa maksa, vaikka lehdet niin kirjoittavat, mutta jos päihtyneiden ratsaamiseen olisi yhtä helppo ja halpa keino niin voitte olla varmoja, että se olisi jo käytössä. Se että joku toinen teko on myös väärin ja mielipiteestä riippuen mahdollisesti jopa vaarallisempaa, ei tee ylinopeudesta lain edessä yhtään sen vähemmän rangaistavaa. Ylinopeudesta rangaistaan kuten ylinopeudesta on säädetty rangaistavaksi, riippumatta siitä montako piripäätä käyttää päivittäin tietä nro.9 tai monenko ikäihmisen olisi syytä jo luovuttaa ajokortti viranomaisille. Näillä asioilla ei ole tekemistä keskenään.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNyt kiiruusti etsimään käsiisi yksi Moottori-lehti ja sen jälkeen ei tarvitse esittää ihan huuhaa juttua sen varjolla että tietää "asioista vähän", vaan seln jälkeen tietää edes murusen jota nyt ei näytä olevan.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNyt kiiruusti etsimään käsiisi yksi Moottori-lehti ja sen jälkeen ei tarvitse esittää ihan huuhaa juttua sen varjolla että tietää "asioista vähän", vaan seln jälkeen tietää edes murusen jota nyt ei näytä olevan.
Comment
-
-
Originally posted by Kiree äMMä View PostUseita lehtiä löytyy pinosta ja muistan katsomattakin että aikamonessa on maininta ylinopeuden vaikutuksesta kuolonkolariin. Toki löytyy sairauskohtausta ja alkoa ja eniten kombinaatioita. Tarkoitus oli vain osoittaa että ylinopeus vaikuttaa kolareiden syntyyn ja myös itsessään aiheuttaa kolareita, myös kuolonkolareita. Piste. Ja toki voin kaivaa niitä tapauksia tänne reposteltavaksi.
Moottori lehden tutkintalautakunnan jutuistakin 90%:ssa on mukana nämä perus elementit, elikkä alkoholi, ei vöitä ja liian kovaa., Ylinopeus on siis mukana, ja osasyyllisenä, mutta alkoholi taas aiheuttaa luultavasti sen tolkuttoman ylinopeuden ja ajovirheen joka johtaa ulosajoon, ja hyvin monesti se turvavöiden käyttämättömyys johtaa kuolemaan. Auttaako kamerat näihin? Ei, eikä kyllä auta edes poliisi.. Joku nollatoleranssi liikennekuolemissa on niin kauan silkkaa utopiaa, kun ihminen sitä autoa ajaa. Itsellä tuli tänään postissa lappuja kun kameratolppa välähti viikko sitten, 87kmh@80kmh, voi vittu mitä resurssien haaskausta lähetellä tollasta paskaa postissa
Joudun varmasti helvettiin, koska käytän kesälläkin hyvin usein yli 200kmh nopeuksia suoralla moottoritiellä.. sehän on lailla kiellettyä.. Niin on muuten julkisella paikalla kuseminenkin:thinkDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostNiin on muuten julkisella paikalla kuseminenkin:think
Topikkiin: Tolppien kaataja osoitti mitä hienointa kansalaisrohkeutta ja saa varauksettoman tukeni....
Comment
-
-
Originally posted by van cleef View PostJa toi vasta perseestä onkin. Vituttaa kesäisin katella porttikonkeja, joissa joku vitun idiootti kusee lahkeilleen ja kivijalkaan. Arvostan enemmän neekereitä steissillä kuin em. ääliöitä.
Topikkiin: Tolppien kaataja osoitti mitä hienointa kansalaisrohkeutta ja saa varauksettoman tukeni.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostTotta, oli ehkä vähän huono vertauskuva, tarkoitin kuitenkin että moni asia on laitonta, jota voi itse ajatella terveellä maalaisjärjellä.. Lähinnä meinasin jos jossain puiston puulla käyt kusella matkalla baarista kotiin, ei varmaan haittaa ketään.....
Comment
-
-
Originally posted by Kiree äMMä View PostUseita lehtiä löytyy pinosta ja muistan katsomattakin että aikamonessa on maininta ylinopeuden vaikutuksesta kuolonkolariin. Toki löytyy sairauskohtausta ja alkoa ja eniten kombinaatioita. Tarkoitus oli vain osoittaa että ylinopeus vaikuttaa kolareiden syntyyn ja myös itsessään aiheuttaa kolareita, myös kuolonkolareita. Piste. Ja toki voin kaivaa niitä tapauksia tänne reposteltavaksi.
Eli näissäkin tapauksissa usea olisi vältetty aktiivivalvonnalla, yhtäkään ei peltipoliisein.
Toinen ryhmä jossa ylinopeus on mukana, on nämä pääosin nuorten ajamat tolkuttomat ylinopeudet joissa takana on yllytys tai kokeilu.
Näihinkään peltipoliisein ei voida vaikuttaa, eikä onnettomuuteen johtava syy/seuraus-suhde ala itse ylinopeudesta vaan asennevammasta.
Se että lievä ylinopeus olisi primäärisyy kuolemaan johtaneeseen onnettomuuteen on itse asiassa TODELLA harvinaista.
Ratin taakse sairauskohtauksiin tai polkupyörällä kaatumisiin kuolee paljon enemmän ihmisiä kuin mitä pelkkä lievä ylinopeus tuottaa uhreja(nämäkin siis lasketaan tilastoihin tieliikenneonnettomuuksiksi).
Kuitenkin siitä voinemme olla samaa mieltä että näihin todella törkeisiin ylinopeuksiin ei voida vaikuttaa millään muulla kuin asenteilla/asennekasvatuksella.
Comment
-
-
Ja jos ei sitä vielä kukaan ole kertonut niin sattuuhan sitä paremmissakin piireissä...http://www.youtube.com/watch?v=hPpheUKd8qAEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Lapsellista touhua tuo tolppien hajoittaminen. Vaikka verorahoja meneekin mamujen paapomiseen ym. niin ei ole mitään järkeä lisätä kuluja tuhoamalla tolppia. Tolppien uudelleen pystyttämiseen käytettävät rahat on mamujen lenkkariostosten lisäksi pois oikeasti tärkeistä asioista kuten lasten sairaanhoidosta.
Tolppien hajoittajat täysimääräiseen korvausvastuuseen. Tässä velkakoukussa neropatit tosiaan tarvitsevat selkään taputtelijoita ja tuopin tarjoajia, etteivät sorru itsetuhoiseen käyttäytymiseen... vaikkapa liikenteessä.
Mikä ongelma näissä tolpissa noin ylipäänsä on? Jos ajaa rajoituksen mukaan tai vaikkapä vähän ylikin, niin ei räpsähdä. Luulisi täältäkin löytyvän sen verran hyviä kuskeja, että nopeuden säätely onnistuu näissä toleransseissa. Jos pitää lähteä pelaamaan räpsylottoa ja osuu rosvosektorille niin ei voi kuin syyttää itseään. Ymmärrän kyllä jos itkettää ja tämäkin foorumi on hyvä olkapää kasvottoman väkivaltakoneiston uhreiksi joutuneille (tällaistakin vertausta joku taisi kameravalvonnasta käyttää ). Isoveli valvoo pian kaikkia ja asentaa kansalaisille GPS-anustappeja joopa joo... niin kuin täällä on jo sanottiin, niin aika kaukaa haettu yhteys. Jopa niin kaukaa alkuperäisestä, että tuolta etäisyydeltä isovelivalvonnan voi yhdistää mihin tahansa muuhunkin aiheeseen.
Kameravalvonnalla ei voida puuttua suoraan asenneongelmiin ja itsetuhoiseen käyttäytymiseen. Näihin pitää puuttua jollain muilla keinoilla, alkaen kotikasvatuksesta. Tolppien uudelleen pystyttämiseen kuluvat varat on tästäkin pois.
Se, että kameravalvonta ei poista kaikkia ongelmia hopea luodin tavoin ei tee sitä turhaksi. Saati se, että kameravalvonta ärsyttää pikku autoilijaa, kun ei voi ajaa niin kovaa kuin haluaa kun valvotaan ja nopeusrajoituskin tuntuu väärin mitoitetulta... saataisiin ehkä enemmän tieosuuksia muuttuvilla nopeusrajoituksilla jos valopäät eivät tuhoaisi yhteistä omaisuutta näin tehokkaasti.
Kameravalvonta on käsittääkseni laskenut tieliikenteen keskinopeuksia (lähemmäs rajoitusten mukaista nopeutta) ja keskinopeuden lasku taas pienentää tömäysenergiaa nopeuden neliönä E=½mv^2 ja näin loukkaantumisten vakavuusastetta.
Keskimääräinen ei kuolemaan johtava tieliikenneonnettomuus maksaa yhteiskunnalle n. 220 000 € ja kuolemanatapaus n. 1 700 000 €. Ei näitä montaa tarvitse ehkäistä, että päästään takaisin omille.
Keskinopeutta mitataan muutenkin ja muuallakin kuin kameravalvonta-alueilla.
Comment
-
-
Vitut, on täälä kans porukkaa!!Hei vittu jos valtio kieltäis hengittämisen niin kauanko olisit hengittämättä, vai makselisikko vaan sakkoja ja ajattelisit että on tyhmää synnyttää vastarintaa???Jos ei ole vastarintaa kansan haitaksi ajettavalle politiikalle niin missään ei ole mitään järkeä....
Joten itseltä ainakin pojot menee satasella tolppien tuhojille, lampaat maksaa, vittu maksaahan ne mamujenkin hyysäämisen ja sitten vittu äänestetään vielä jotain vitun Halosta pressaksi!!!!
Tolppien kustannukset jakaantuu tälle tyhmälle Suomen kansalle mutta sakot maksaa pieni vähemmistö joka ajelee pääosin käydäkseen töissä ja jota vituttaa yli kaiken tuo tavallista kansalaista kusettava rahankeruusysteemi...Ja tuhottu tolppa on tahankeruusta hyvällä säkällä pois viikkoja joten hyöty on jo siinä ilmeinen.sigpic
F01 730d -09
Ex
E70 x5 3.0d-08
e39 M5-99
e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm(Ego)
e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
e39 528ia -97 200hp/290nm
e36 320i -94
e30 320i -89
Comment
-
-
Originally posted by eeno View PostKameravalvonta on käsittääkseni laskenut tieliikenteen keskinopeuksia (lähemmäs rajoitusten mukaista nopeutta) ja keskinopeuden lasku taas pienentää tömäysenergiaa nopeuden neliönä E=½mv^2 ja näin loukkaantumisten vakavuusastetta.
Originally posted by eeno View PostKeskinopeutta mitataan muutenkin ja muuallakin kuin kameravalvonta-alueilla.Last edited by Petri.Kekkonen; 11-03-2010, 12:33.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Terveppä terve taas comradit!
Näemmä samat asiat pysyy pinnalla tällä foorumilla, vaikka aikaa kuluisi 200 vuotta
Eniten hämmästyttää tämän topicin aloittaja, mä oon luullu, että Hemi on aikuinen mies?
Tästä tulee pääasiassa mieleen joku 2 luokkalaisen protesti, jossa hän käy särkemässä kaikki koulun ja kaupungintalon ikkunat ettei tartte mennä kouluun, ennen kuin ne korjataan..
En pidä peltipoliiseista, enkä poliiseista muutenkaan, mutta aikamoinen punaniska bensalenkkari saa olla, että menee valtion omaisuutta tärvelemään..
Miksi me vastustetaan graffitien tekijöitä? Samasta syystä kuin näiden tolppien särkijöitä..
my 5 cents, ja nyt keskityn osien ostoon..
Comment
-
Comment