Originally posted by Juhis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli lopetti valvomisen....
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by _nixu_ View PostTämän luulisi yleistyvän tulevaisuudessa. Ainakin siihen asti kun tuosta säädetään sellaiset santiot että ei kannata. Tuskin ne kauaa jaksaa katsella kilvettömien autojen valokuvia
Keskinopeutta kun ei pystytä mittaamaan, jollei kilven tunnuksen tunnistaminen onnistu. Kilven tunnistusjärjestelmän toiminnan sotkeminen voi onnistua hyvin pienellä modifikaatiolla. Toisaalta taas tavallisen rivipoliisin silmään kilven tunnus voi olla edelleen laillisen näköinen.
Eli jos noissa kilvissä on esim. heijastava pinta, riittääkö sen muuttaminen mattapintaiseksi huijaamaan tuota kilpien tunnistusta? Entä kuinka likaisen etukilven tunnistaminen? Tunnistaako tuo järjestelmä lainkaan etuikkunan ylälaitaan liimattua siirtotarraa? Vai pelkästään oikealla paikalla olevat peltikilvet?
Joku voisi perehtyä tämän asian tekniseen puoleen hieman tarkemmin.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOhittaminen muuttuukin sitten käytännössä mahdottomaksi, tai vaihtoehtoisesti ohitettuasi, joudut mopoilemaan vähän aikaa kompensoidaksesi kasvaneen keskinopeutesi.
Ja kun huomioidaan että normi autoilija ajaa sitten rystyset valkoisina 90-95km/h satasen alueella sakkojen pelossa, on nopeussykli siis 90-120-99-120 jne, jolloin keskinopeus jää väkisinkin alle sallitun. Ja jos ei ole ohiteltavaa, niin sitten vaan kiltisti cruiseen 102 ja toivoo että huomaa 80 kyltit.
Tavallaan kuitenkin tällainen valvonta on parempi kuin pelkkä nopeus, koska nykyinen systeemi rankaiseen kilttiä Penttiä joka 2000km lapinmatkallaan kerran ei huomaa 80-lätkää muuten ajettuaan rajoitusten mukaan samaan aikaan kun Seppo vetää koko ajan 20 ylinopeutta kameraan jarruttaen.
Vielä kun saataisiin ne rajoitukset järkeviksi, ei minulla ole mitään vastaan esim moottoritiellä keskinopeusvalvontaa jos rajoitus on esim 160km/h.
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostVielä kun saataisiin ne rajoitukset järkeviksi, ei minulla ole mitään vastaan esim moottoritiellä keskinopeusvalvontaa jos rajoitus on esim 160km/h.
Sitä paitsi käsittääkseni keskinopeusvalvonta ei tule poistamaan tavallisia kameratolppia. Eli tulevaisuudessa voit saada sakot sekä ylinopeudesta yksittäisen tolpan kohdalla että liian suuresta keskinopeudesta. Ei muuta kuin hakkaamaan paskaksi jokainen tolppa tuolta tien varresta tai etukilpi pois autosta, jos meinaa ilman sakkoja selvitä.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostEt kai itsekään usko, että näin tulee tapahtumaan?
Tämä valvonta on vain ensimmäinen steppi, seuraavaksi asennetaan katsastuksen yhteydessä GPS-siru (uusissa autoissa tietenkin jo maahantuojalla) joka antaa livedataa koko ajan. Ja jokaisella bensapumpulla on kamera, joka kuvaa tankkaavan auton kilven. Ja jos havaitaan että bensapumpulla käydään, mutta GPS kertoo auton olevan koko ajan stopissa, tulee valtava sakko jne.
Eniten vituttaa se, että ne perkeleen rajoitukset muuttuu koko ajan. Parempi sitten edes olisi että esim tie joka nyt on 100-80-100-80-60-80-100 jne olisi koko matkan 90. Voisi edes laittaa 92 cruiseen, levyt soimaan ja hyväksyä että matka kestää, ja edes ajella rentoutuneena. Nyt tarttee kytätä jokaistä peltilätkää ja kameran tullessa miettiä että olikohan tässä 100 vai 80.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostToisaalta taas tavallisen rivipoliisin silmään kilven tunnus voi olla edelleen laillisen näköinen.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostTavallaan kuitenkin tällainen valvonta on parempi kuin pelkkä nopeus, koska nykyinen systeemi rankaiseen kilttiä Penttiä joka 2000km lapinmatkallaan kerran ei huomaa 80-lätkää muuten ajettuaan rajoitusten mukaan samaan aikaan kun Seppo vetää koko ajan 20 ylinopeutta kameraan jarruttaen.
Originally posted by jsa014 View PostNyt tarttee kytätä jokaistä peltilätkää ja kameran tullessa miettiä että olikohan tässä 100 vai 80.Last edited by Petri.Kekkonen; 20-07-2010, 08:43.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAivan. Keskinopeusvalvonta on kyllä luonteeltaan paljon enemmän anteeksiantavaa kuin hetkellisen nopeuden mittaus sata metriä rajoituksen muuttumisen jälkeen. Käytännössä pienikin hidastelu laskee keskinopeutta selvästi, ainakin mikäli mun polkupyörän nopeusmittariin on yhtään uskomista.
Ei ole turhaa uusissa autoissa ne kamerat, jotka kuvaa nopeusrajoitusmerkkejä ja näyttää viimeisimmän näytössä. Koskahan tollanen tulee johonkin navigaattoriin tms.?W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAivan. Keskinopeusvalvonta on kyllä luonteeltaan paljon enemmän anteeksiantavaa kuin hetkellisen nopeuden mittaus sata metriä rajoituksen muuttumisen jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostTuollainen ominaisuus on jo halvimmissa TomTomeissakin. Näyttää nopeuslätkän 60km/h eteenpäin. Tämä tieto tulee tosin softasta, ilman mitään kylttien lukemista.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostEikö helpointa olisi modifioida etukilpeä sen verran, että tunnistuslaitteet eivät pysty lukemaan auton oikeaa rekisteritunnusta? Tietysti toinen vaihtoehto on ottaa koko kilpi irti.
Originally posted by Juhis View PostSitä paitsi käsittääkseni keskinopeusvalvonta ei tule poistamaan tavallisia kameratolppia.
Originally posted by jsa014 View PostTämä valvonta on vain ensimmäinen steppi, seuraavaksi asennetaan katsastuksen yhteydessä GPS-siru (uusissa autoissa tietenkin jo maahantuojalla) joka antaa livedataa koko ajan.
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEikös ne rivipoliisit ajele koko ajan ympäriinsä autoilla, joissa on nytkin käytössä automaattinen kilven tunnistus, joka hakee jokaisen vastaan tulleen auton tiedot reaaliajassa, mikä auttaa löytämään varatettuja ja katsastamattomia autoja liikenteensä?
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOnhan mulla kännykässäkin tuollainen, mutta se ei ole se mitä haluan, koska karttapohjan nopeustiedot voi olla mitä sattuu.
Navigaattoreiden softanopeudet tuppaavat myös heittämään, koska ne eivät tunnista kesä- ja talvinopeuksia, vaan ainoastaan sen, mitä sinne on ohjelmoitu.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View Post
Navigaattoreiden softanopeudet tuppaavat myös heittämään, koska ne eivät tunnista kesä- ja talvinopeuksia, vaan ainoastaan sen, mitä sinne on ohjelmoitu.
Comment
-
-
Tavallisten nopeuskameroiden kohdalla stressiä varmasti helpottaisi jo se, että jokaisen kameratolpan varressa olisi sen paikan nopeusrajoitus. Jokainen voi itse miettiä miksi näin ei tehdä...
Keskinopeuskameroiden kanssa ongelma on pienempi, kunhan nopeusrajoitukset on hyvin merkattu, nopeusrajoitus on sama koko kameravälin ja toleranssit eivät ole nollaluokkaa. Englannissa ainakin tuntuivat aikanaan toimivan suht hyvin, mitä nyt sielläkin tietty pitivät työmaiden kohdalla yms. saman alennetun nopeusrajoituksen voimassa ja keskinopeuskamerat päällä vaikka keskellä yötä, kun siellä ei edes oltu hommissa.
Suomessa tietty tullaan vetämään toleranssit suoraan nollaan ja laitetaan joka kameraväliin sinne sekaan alempia nopeusrajoituksia, ettei vaan vakkarin avulla voi leppoisasti ajella.E86 Z4 Coupe '06
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostVT5 Mikkelistä Kuopioon, 106 GPS:n mukaan satasen alueella ja räps. Herkällä ovat...
Tekokunta : Leppävirta
Paikka :Vt5 Soukka P
Sallittu nopeus 100km/h
Todettu nopeus 104km/h
Hanna H.............
Vanhempi Konstaapeli
Häpeän syvästi törkeää tekoani ja ajan koko loppuviikon 10km/h alle rajoitusten hyvittääkseni hirvittävän tekoni.
Comment
-
-
Rysä Forssassa!
FORSSA ON KUULUISA ANSAVIRITYKSISTÄ!
- Talvirajoituksen poistoon 1 viikko.
- Lahdesta Forssaan Vt10 tien risteystä ennen aurinkoinen kevätpäivä.
- Suora kuiva asfaltti, metsäosuus, pitkä suora ei liittymiä.
- Koko matkan vahdin joka risteyksen ja aina kun vastaantulija jarrutin varman päälle NOPEUS ALLE RAJOITUKSEN (piti saada takuusti opetuslupa tyttärelle).
- Edessä junn.n.n.nannut kaksi venäläistä rekkaa 75km/t muutaman kilometrin- ja minä kiltisti perässä.
- Aukesi metsäsuora Portaan rieteyksen jälkeen - polkasin ohi 3:sella ja kun pihi olen en jarruttanut ohituksen jälkeen - ohituksessa nopeus 145km/t.
- 400m päässä mutkasta näkyi ilmestyvän musta siviili WV Golf - heti täys-paniikki-jarrutus.
= Ei auttanut (paljoa), mitattu nopeus 124km/t ja rajoitus 80km/t (nopeita ovat kissalan pojat).
EI LAINKAAN KIINTEÄÄ TUTKAA JA VT10 RISTEYKSESSÄ ISO SUMA SAKOTETTAVIA JONOKSI ASTI!
Siviili WV turvallisella metsäsuoralla oli kova sana!Last edited by tsbmw; 20-07-2010, 23:02.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Comment