Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Juhis View Post
    Eikö helpointa olisi modifioida etukilpeä sen verran, että tunnistuslaitteet eivät pysty lukemaan auton oikeaa rekisteritunnusta? Tietysti toinen vaihtoehto on ottaa koko kilpi irti.
    Tämän luulisi yleistyvän tulevaisuudessa. Ainakin siihen asti kun tuosta säädetään sellaiset santiot että ei kannata. Tuskin ne kauaa jaksaa katsella kilvettömien autojen valokuvia
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      Originally posted by _nixu_ View Post
      Tämän luulisi yleistyvän tulevaisuudessa. Ainakin siihen asti kun tuosta säädetään sellaiset santiot että ei kannata. Tuskin ne kauaa jaksaa katsella kilvettömien autojen valokuvia
      Juu kyllähän se varmaan systeeminvartijaa vituttaa, jos asiakas on liian ovela. Kannattaa tutkia tuota kilpien tunnistukseen perustuvaa teknologiaa ja etsiä sieltä porsaanreikiä.

      Keskinopeutta kun ei pystytä mittaamaan, jollei kilven tunnuksen tunnistaminen onnistu. Kilven tunnistusjärjestelmän toiminnan sotkeminen voi onnistua hyvin pienellä modifikaatiolla. Toisaalta taas tavallisen rivipoliisin silmään kilven tunnus voi olla edelleen laillisen näköinen.

      Eli jos noissa kilvissä on esim. heijastava pinta, riittääkö sen muuttaminen mattapintaiseksi huijaamaan tuota kilpien tunnistusta? Entä kuinka likaisen etukilven tunnistaminen? Tunnistaako tuo järjestelmä lainkaan etuikkunan ylälaitaan liimattua siirtotarraa? Vai pelkästään oikealla paikalla olevat peltikilvet?

      Joku voisi perehtyä tämän asian tekniseen puoleen hieman tarkemmin.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • jsa014
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1651
        • Turun Pallivaha

        Originally posted by Ramzez View Post
        Ohittaminen muuttuukin sitten käytännössä mahdottomaksi, tai vaihtoehtoisesti ohitettuasi, joudut mopoilemaan vähän aikaa kompensoidaksesi kasvaneen keskinopeutesi.
        Riippuu keskinopeuden sakotusrajasta. Jos esim kameroita on 10km välein, ja ajat 8km tasan 100km/h ja 2km 120km/h, jää keskinopeus silti alle 105km/h.

        Ja kun huomioidaan että normi autoilija ajaa sitten rystyset valkoisina 90-95km/h satasen alueella sakkojen pelossa, on nopeussykli siis 90-120-99-120 jne, jolloin keskinopeus jää väkisinkin alle sallitun. Ja jos ei ole ohiteltavaa, niin sitten vaan kiltisti cruiseen 102 ja toivoo että huomaa 80 kyltit.

        Tavallaan kuitenkin tällainen valvonta on parempi kuin pelkkä nopeus, koska nykyinen systeemi rankaiseen kilttiä Penttiä joka 2000km lapinmatkallaan kerran ei huomaa 80-lätkää muuten ajettuaan rajoitusten mukaan samaan aikaan kun Seppo vetää koko ajan 20 ylinopeutta kameraan jarruttaen.

        Vielä kun saataisiin ne rajoitukset järkeviksi, ei minulla ole mitään vastaan esim moottoritiellä keskinopeusvalvontaa jos rajoitus on esim 160km/h.
        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          Originally posted by jsa014 View Post
          Vielä kun saataisiin ne rajoitukset järkeviksi, ei minulla ole mitään vastaan esim moottoritiellä keskinopeusvalvontaa jos rajoitus on esim 160km/h.
          Et kai itsekään usko, että näin tulee tapahtumaan? Kyllähän homma toimii niin, että ensin tulee keskinopeusvalvonta ja sen jälkeen rajoitukset lasketaan niin alas, ettet pysty mitenkään ajamaan ilman sakkoja.

          Sitä paitsi käsittääkseni keskinopeusvalvonta ei tule poistamaan tavallisia kameratolppia. Eli tulevaisuudessa voit saada sakot sekä ylinopeudesta yksittäisen tolpan kohdalla että liian suuresta keskinopeudesta. Ei muuta kuin hakkaamaan paskaksi jokainen tolppa tuolta tien varresta tai etukilpi pois autosta, jos meinaa ilman sakkoja selvitä.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • jsa014
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1651
            • Turun Pallivaha

            Originally posted by Juhis View Post
            Et kai itsekään usko, että näin tulee tapahtumaan?
            Eikun se on märkä päiväuni.

            Tämä valvonta on vain ensimmäinen steppi, seuraavaksi asennetaan katsastuksen yhteydessä GPS-siru (uusissa autoissa tietenkin jo maahantuojalla) joka antaa livedataa koko ajan. Ja jokaisella bensapumpulla on kamera, joka kuvaa tankkaavan auton kilven. Ja jos havaitaan että bensapumpulla käydään, mutta GPS kertoo auton olevan koko ajan stopissa, tulee valtava sakko jne.

            Eniten vituttaa se, että ne perkeleen rajoitukset muuttuu koko ajan. Parempi sitten edes olisi että esim tie joka nyt on 100-80-100-80-60-80-100 jne olisi koko matkan 90. Voisi edes laittaa 92 cruiseen, levyt soimaan ja hyväksyä että matka kestää, ja edes ajella rentoutuneena. Nyt tarttee kytätä jokaistä peltilätkää ja kameran tullessa miettiä että olikohan tässä 100 vai 80.
            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7387
              • Oulu

              Originally posted by Juhis View Post
              Toisaalta taas tavallisen rivipoliisin silmään kilven tunnus voi olla edelleen laillisen näköinen.
              Eikös ne rivipoliisit ajele koko ajan ympäriinsä autoilla, joissa on nytkin käytössä automaattinen kilven tunnistus, joka hakee jokaisen vastaan tulleen auton tiedot reaaliajassa, mikä auttaa löytämään varatettuja ja katsastamattomia autoja liikenteensä?
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7387
                • Oulu

                Originally posted by jsa014 View Post
                Tavallaan kuitenkin tällainen valvonta on parempi kuin pelkkä nopeus, koska nykyinen systeemi rankaiseen kilttiä Penttiä joka 2000km lapinmatkallaan kerran ei huomaa 80-lätkää muuten ajettuaan rajoitusten mukaan samaan aikaan kun Seppo vetää koko ajan 20 ylinopeutta kameraan jarruttaen.
                Aivan. Keskinopeusvalvonta on kyllä luonteeltaan paljon enemmän anteeksiantavaa kuin hetkellisen nopeuden mittaus sata metriä rajoituksen muuttumisen jälkeen. Käytännössä pienikin hidastelu laskee keskinopeutta selvästi, ainakin mikäli mun polkupyörän nopeusmittariin on yhtään uskomista.

                Originally posted by jsa014 View Post
                Nyt tarttee kytätä jokaistä peltilätkää ja kameran tullessa miettiä että olikohan tässä 100 vai 80.
                Ei ole turhaa uusissa autoissa ne kamerat, jotka kuvaa nopeusrajoitusmerkkejä ja näyttää viimeisimmän näytössä. Koskahan tollanen tulee johonkin navigaattoriin tms.?
                Last edited by Petri.Kekkonen; 20-07-2010, 08:43.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Aivan. Keskinopeusvalvonta on kyllä luonteeltaan paljon enemmän anteeksiantavaa kuin hetkellisen nopeuden mittaus sata metriä rajoituksen muuttumisen jälkeen. Käytännössä pienikin hidastelu laskee keskinopeutta selvästi, ainakin mikäli mun polkupyörän nopeusmittariin on yhtään uskomista.


                  Ei ole turhaa uusissa autoissa ne kamerat, jotka kuvaa nopeusrajoitusmerkkejä ja näyttää viimeisimmän näytössä. Koskahan tollanen tulee johonkin navigaattoriin tms.?
                  Tuollainen ominaisuus on jo halvimmissa TomTomeissakin. Näyttää nopeuslätkän 60km/h eteenpäin. Tämä tieto tulee tosin softasta, ilman mitään kylttien lukemista.
                  W124 voll, markalla pidemmälle

                  Comment

                  • jsa014
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1651
                    • Turun Pallivaha

                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Aivan. Keskinopeusvalvonta on kyllä luonteeltaan paljon enemmän anteeksiantavaa kuin hetkellisen nopeuden mittaus sata metriä rajoituksen muuttumisen jälkeen.
                    Mikäli kameroiden väli on tarpeeksi pitkä, muutenhan se lähenee pistemittausta...
                    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7387
                      • Oulu

                      Originally posted by ka00z View Post
                      Tuollainen ominaisuus on jo halvimmissa TomTomeissakin. Näyttää nopeuslätkän 60km/h eteenpäin. Tämä tieto tulee tosin softasta, ilman mitään kylttien lukemista.
                      Onhan mulla kännykässäkin tuollainen, mutta se ei ole se mitä haluan, koska karttapohjan nopeustiedot voi olla mitä sattuu.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Juhis View Post
                        Eikö helpointa olisi modifioida etukilpeä sen verran, että tunnistuslaitteet eivät pysty lukemaan auton oikeaa rekisteritunnusta? Tietysti toinen vaihtoehto on ottaa koko kilpi irti.
                        TÄSSÄ olisi yksi ratkaisu


                        Originally posted by Juhis View Post
                        Sitä paitsi käsittääkseni keskinopeusvalvonta ei tule poistamaan tavallisia kameratolppia.
                        Tästä on ollut jo uutisiakin, etteivät poista nykyisiä tolppia, muuta kuin sellaisilta alueilta, johon tulee tilalle tämä keskinopeusvalvonta. En yhtään ihmettelisi, jos nämä ylimääräiseksi jääneet kamerat asennettaisiin sitten joidenkin kinttupolkujen varsille.


                        Originally posted by jsa014 View Post
                        Tämä valvonta on vain ensimmäinen steppi, seuraavaksi asennetaan katsastuksen yhteydessä GPS-siru (uusissa autoissa tietenkin jo maahantuojalla) joka antaa livedataa koko ajan.
                        GPS-valvontaa taidettiin testata jo Alankomaissa?? Taitaa sama systeemi olla juuri nyt testauvaiheessa Suomessakin, koska joku aika sitten oli lehdessä uutinen, jossa oli juttua tästä GPS-valvonnasta. Sen mukaan voitaisiin määrittää vakuutusmaksut. Hieno homma niille, joilla ei ole varaa asua kaupungissa ja työmatka on sen 100 km/päivä. Ei liene pitkä matka siihen, että systeemiä aletaan käyttää ensiksi poliisin valvontaan ja lopulta isoveli alkaa valvoa jo sitä, minne menemme ja mitä siellä teemme.


                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Eikös ne rivipoliisit ajele koko ajan ympäriinsä autoilla, joissa on nytkin käytössä automaattinen kilven tunnistus, joka hakee jokaisen vastaan tulleen auton tiedot reaaliajassa, mikä auttaa löytämään varatettuja ja katsastamattomia autoja liikenteensä?
                        Joissakin poliisiautoissa on todella tämä systeemi käytössä juuri siksi, että voitaisiin aikanaan soveltaa samaa systeemiä keskinopeuskameroihin. Englannissa tämä systeemi on myös poliisiautoissa laajasti käytössä.


                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Onhan mulla kännykässäkin tuollainen, mutta se ei ole se mitä haluan, koska karttapohjan nopeustiedot voi olla mitä sattuu.
                        Olikohan se Opelin Insignia, jonka kyydissä olin n. kaksi viikkoa sitten ja siinä oli tuo nopeudentunnistus. Muuten hyvä systeemi, mutta kerran kävi niin, että tulimme 80-alueelta 60-alueelle ja kyltti oli osittain puidenoksien takana, ei kyseinen härveli sanonutkaan mitään ja kuvitteli, että on yhä 80-alue. Sakot olisi tienannut ainakin perinteiseen kameraan ajamalla.

                        Navigaattoreiden softanopeudet tuppaavat myös heittämään, koska ne eivät tunnista kesä- ja talvinopeuksia, vaan ainoastaan sen, mitä sinne on ohjelmoitu.

                        Comment

                        • Jakuza
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 516
                          • Brisbane

                          Originally posted by Ramzez View Post

                          Navigaattoreiden softanopeudet tuppaavat myös heittämään, koska ne eivät tunnista kesä- ja talvinopeuksia, vaan ainoastaan sen, mitä sinne on ohjelmoitu.
                          Plus, että ainakin täällä päin salamyhkäisesti uutisoimatta muutetaan rajoituksia alaspäin milloin missäkin (80->60) (100->80)

                          Comment

                          • riz
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 35
                            • Helsinki

                            Tavallisten nopeuskameroiden kohdalla stressiä varmasti helpottaisi jo se, että jokaisen kameratolpan varressa olisi sen paikan nopeusrajoitus. Jokainen voi itse miettiä miksi näin ei tehdä...

                            Keskinopeuskameroiden kanssa ongelma on pienempi, kunhan nopeusrajoitukset on hyvin merkattu, nopeusrajoitus on sama koko kameravälin ja toleranssit eivät ole nollaluokkaa. Englannissa ainakin tuntuivat aikanaan toimivan suht hyvin, mitä nyt sielläkin tietty pitivät työmaiden kohdalla yms. saman alennetun nopeusrajoituksen voimassa ja keskinopeuskamerat päällä vaikka keskellä yötä, kun siellä ei edes oltu hommissa.

                            Suomessa tietty tullaan vetämään toleranssit suoraan nollaan ja laitetaan joka kameraväliin sinne sekaan alempia nopeusrajoituksia, ettei vaan vakkarin avulla voi leppoisasti ajella.
                            E86 Z4 Coupe '06

                            Comment

                            • jsa014
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1651
                              • Turun Pallivaha

                              Originally posted by jsa014 View Post
                              VT5 Mikkelistä Kuopioon, 106 GPS:n mukaan satasen alueella ja räps. Herkällä ovat...
                              "Valvontalaite on havainnu lievän ylinopeuden ajoneuvosta jonka omistaja te olette"

                              Tekokunta : Leppävirta
                              Paikka :Vt5 Soukka P
                              Sallittu nopeus 100km/h
                              Todettu nopeus 104km/h

                              Hanna H.............
                              Vanhempi Konstaapeli

                              Häpeän syvästi törkeää tekoani ja ajan koko loppuviikon 10km/h alle rajoitusten hyvittääkseni hirvittävän tekoni.
                              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                              Comment

                              • tsbmw
                                BTCF Member
                                • Jun 2004
                                • 1493
                                • Ilvola

                                Rysä Forssassa!

                                FORSSA ON KUULUISA ANSAVIRITYKSISTÄ!

                                - Talvirajoituksen poistoon 1 viikko.
                                - Lahdesta Forssaan Vt10 tien risteystä ennen aurinkoinen kevätpäivä.
                                - Suora kuiva asfaltti, metsäosuus, pitkä suora ei liittymiä.
                                - Koko matkan vahdin joka risteyksen ja aina kun vastaantulija jarrutin varman päälle NOPEUS ALLE RAJOITUKSEN (piti saada takuusti opetuslupa tyttärelle).
                                - Edessä junn.n.n.nannut kaksi venäläistä rekkaa 75km/t muutaman kilometrin- ja minä kiltisti perässä.
                                - Aukesi metsäsuora Portaan rieteyksen jälkeen - polkasin ohi 3:sella ja kun pihi olen en jarruttanut ohituksen jälkeen - ohituksessa nopeus 145km/t.
                                - 400m päässä mutkasta näkyi ilmestyvän musta siviili WV Golf - heti täys-paniikki-jarrutus.
                                = Ei auttanut (paljoa), mitattu nopeus 124km/t ja rajoitus 80km/t (nopeita ovat kissalan pojat).

                                EI LAINKAAN KIINTEÄÄ TUTKAA JA VT10 RISTEYKSESSÄ ISO SUMA SAKOTETTAVIA JONOKSI ASTI!

                                Siviili WV turvallisella metsäsuoralla oli kova sana!
                                Last edited by tsbmw; 20-07-2010, 23:02.
                                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                                - E28 528i, 528i+, M5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎