Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1335
    • Rovaniemi

    Originally posted by NHB View Post
    No hyvä. Hetken jo pelkäsin, että isoveli olisi hautautunut rahavuoren alle. Rahan kontrollointihan on yksi tehokas tapa hallita, mutta se ei vielä oikein tunnu toimivan.

    Nyt kun kamerat ovat teiden varsilla ja niiden ansiosta peruuttamaton kierre on käynnissä, niin milloin näemme kuvailemasikaltaisen yhteiskuntajärjestelmän? Ehdimmekö nähdä sen ajan?
    No ei helevetti, totta nää jo huumorilla postaat noita juttujasi!? (toivottavasti..)
    E91 lci 330xd.

    Comment

    • NHB
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 1120

      Originally posted by Hemi View Post
      vaarallisin 40kmh:n kaupunkialue sekä 80kmh päätieosuus.
      Entäpä jos ajettaisiin 40 km/h moottoriteillä ja 120 km/h kaupunkialueilla? Moottoriteillä ja kaduilla taitaa olla jotain muutakin eroja kuin pelkkä nopeusrajoitus. Kuinka paljon 40:n nopeuksissa tapahtuvissa kolareissa tapahtuu kuolemia? Luulisi nykyautojen olevan jo aika turvallisia noissa nopeuksissa.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8258
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by NHB View Post
        Entäpä jos ajettaisiin 40 km/h moottoriteillä ja 120 km/h kaupunkialueilla? Moottoriteillä ja kaduilla taitaa olla jotain muutakin eroja kuin pelkkä nopeusrajoitus.
        nimenomaan liikennetiheys joka kasvaa nopeuden laskiessa
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          Originally posted by peto2 View Post
          nimenomaan liikennetiheys joka kasvaa nopeuden laskiessa
          Motarilla risteyksiä ja liikennevaloja?
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8258
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Dani View Post
            Motarilla risteyksiä ja liikennevaloja?
            laskisin esim liikennevalot liikennetiheyden kasvamisesta aiheutuneeksi pakoksi..
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • tabasco
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 851
              • fin

              Originally posted by Dani View Post
              Motarilla risteyksiä ja liikennevaloja?
              Nimenomaan nopeusrajoitukset pitäisi määrittää (ja osittain määritetäänkin) risteysten mukaan, eikä sitä periaatetta varmaan kukaan ala kiistämäänkään.

              Päästöt lisääntyvät kun vauhti kasvaa (hieno poliittinen ase). Samoin kasvaa onnettomuusmäärät, jos teitä (joilla on risteyksiä) ei ole mitoitettu ko. vauhdille. Typerä kesät talvet paikoillaan jököttävä 80 km/h rajoitusmerkki on kuitenkin omiaan lisäämään ylinopeuksia ihmisten tuntiessa rajoituksen järjettömäksi suurimman osan ajasta. Tästä puolestaan seuraa se, että ajetaan keskenään eri nopeutta, tulee ohitustarvetta ja jälleen onnettomuusriski lisääntyy. Ja päästöt kasvavat jälleen, kun nopeus pumppaa.

              Ehkä paras olisi kun niille satasen alueella 80 km/h ajaville kyyrille alettaisiin jaella pikavoittoja, jos liikennetilanne tai ajoneuvoluokka ei edellytä ko. nopeuden ajamista kuten raskaalla liikenteellä (joka kas kummaa ajaakin 90 km/h jos rajoitus on 80 km/h tai suurempi).

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by NHB View Post
                Entäpä jos ajettaisiin 40 km/h moottoriteillä ja 120 km/h kaupunkialueilla? Moottoriteillä ja kaduilla taitaa olla jotain muutakin eroja kuin pelkkä nopeusrajoitus. Kuinka paljon 40:n nopeuksissa tapahtuvissa kolareissa tapahtuu kuolemia? Luulisi nykyautojen olevan jo aika turvallisia noissa nopeuksissa.
                En nyt oikein tiedä mitä aja takaa näillä "älykkäillä" vastaeitoilla jotka ei mitenkään liity itse aiheeseen?
                ymmärsinkö nyt kuitenkin oikein että sinä näet kameravalvonnan ja siitä eteenpäin tapahtuman loogisen jatkumon hyvänä asiana? Perusteletko?
                Toisaalta, etkö nytkään käsitä pointtiani moottoriteiden ja kaupunkinopeusalueiden onnettomuustiheyden korrelaatiota nopeuteen?
                Tottakai kaupungin risteysalueet ja tieinfrastruktuuri jo itsessään rajoittavat nopeuksia, mutta karrikoiden mikäli kaupunkien taajama-alueiden liikennetiheys olisi kaksi tai kolme autoa, olisiko onnettomuuksiakaan.
                Minun pointtini oli siis se että pelkkä nopeus itsessään EI nosta onnettomuustiheyttä, vaan nimenomaan ajoneuvotiheys yhdistettynä tieinfrastruktuuriin.
                Muuten...moottoriteillä onnettomuustiheys kasvaisi 100% varmuudella mikäli siellä otettaisiin 40kmh yleisrajoitus.
                Eli se trkoittaisi sitä että muuttoritiet täyttyisivät loputtomista tiiviisti kulkevista letkoista, jolloin juuri tämän liikennetiheyden kasvun myötä mm.peräänajot kasvaisivat huimasti.
                Kaupunkien liikennetiheyden kasvaessa uhrit eivät olekkaan pelkästään autoilijoita, vaan tilastollisesti suurin kasvu tulee jalankulkijoista ja pyöräilijöistä.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by tabasco View Post
                  Nimenomaan nopeusrajoitukset pitäisi määrittää (ja osittain määritetäänkin) risteysten mukaan, eikä sitä periaatetta varmaan kukaan ala kiistämäänkään.
                  Mutta, Suomessa on 80kmh yleisrajoitus mikä tarkoittaa sitä että tuon verran saa ajaa millä tahansa soratie/kinttupolulla/mökkiteitä oli risteyksiä tai ei.
                  Tästä maasta löytyy tuhansia kilometrejä 80kmh yleisrajoitettuja tieosuuksia joilla ei todellakaan edes hyvässä kesäkelissä uskalla edes ajaa tuota 80kmh:ta.
                  Tämän tosiseikan olemassaoloa perustellaan nimenomaan vähäisellä liikennetiheydellä. Eli kun liikennetiheys on tarpeeksi matala, voit vetää pientä hiekkaista kinttupolkua kahva edellä tuon 80kmh, mutta leveillä hyväkuntoisilla pääteillä 80kmh alkaa olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus.
                  Tämäkin perustellaan taas suurella liikennetiheydellä, jolloin liikennevirran ajonopeutta on turvallisuuden nimissä pudotettava.
                  Eli tiedetään että liikennetiheyden kasvaminen nostaa samassa suhteessa onnettomuustiheyttä ja kuitenkin koko ajan halutaan keskinopeuksia alentaa ja liikennetiheyttä entisestään kasvattaa?

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 851
                    • fin

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Mutta, Suomessa on 80kmh yleisrajoitus mikä tarkoittaa sitä että tuon verran saa ajaa millä tahansa soratie/kinttupolulla/mökkiteitä oli risteyksiä tai ei.
                    Tästä maasta löytyy tuhansia kilometrejä 80kmh yleisrajoitettuja tieosuuksia joilla ei todellakaan edes hyvässä kesäkelissä uskalla edes ajaa tuota 80kmh:ta.
                    Tämän tosiseikan olemassaoloa perustellaan nimenomaan vähäisellä liikennetiheydellä. Eli kun liikennetiheys on tarpeeksi matala, voit vetää pientä hiekkaista kinttupolkua kahva edellä tuon 80kmh, mutta leveillä hyväkuntoisilla pääteillä 80kmh alkaa olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus.
                    Tämäkin perustellaan taas suurella liikennetiheydellä, jolloin liikennevirran ajonopeutta on turvallisuuden nimissä pudotettava.
                    Eli tiedetään että liikennetiheyden kasvaminen nostaa samassa suhteessa onnettomuustiheyttä ja kuitenkin koko ajan halutaan keskinopeuksia alentaa ja liikennetiheyttä entisestään kasvattaa?
                    No pääväyliä lähinnä tarkoitin. Mutta tässä kärjistyy hyvin se, miten nopeusrajoitus toisella tiellä tarkoittaa kansan silmissä ehdotonta suurinta sallittua nopeutta jota ei oikeasti sovi ylittää, kun taas toisaalla se nähdään ehdottomana alimpana etenemisnopeutena. Mättää.

                    Comment

                    • Jarza
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 923

                      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...94718_uu.shtml joku ollu ahkera

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Jarza View Post
                        loistavaa
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Jarza View Post
                          Olisiko samat tekijät kuin Tre/Huittinen välillä talvella+keväällä kun tolppia kaatui urakalla monena viikonloppuna?
                          ko.pätkälle ei muuten vieläkään ole koko kesänä uskallettu asentaa yhtäkään kameraa....vaikka useimmat tolpat 1/2-vuoden viiveellä uusittiinkin.

                          Joka tapauksessa hatunnoston arvoista kansalaisaktivismia.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Näin saadaan pikku hiljaa lähes jokaisesta liikkuvasta Suomen kansalaisesta rikollinen/"kaahari":

                            Comment

                            • Peura
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 224
                              • Toijala

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Olisiko samat tekijät kuin Tre/Huittinen välillä talvella+keväällä kun tolppia kaatui urakalla monena viikonloppuna?
                              Ei ollu samat. Urjalasta käydään paljon Tampereella töissä ja siinä 50-60km yhdensuuntaisella työmatkalla (josta puolet on onneksi motaria) haluaisi joskus kiiruhtaa töihin tahi kotiinpäin, iltavuorojen jälkeen ainakin.
                              | ex E39 540 |
                              | ex E36 320 Touring M-sport |
                              “I have a BMW. But only because BMW stands for Bob Marley and The Wailers, and not because I need an expensive car.”

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Näin saadaan pikku hiljaa lähes jokaisesta liikkuvasta Suomen kansalaisesta rikollinen/"kaahari":
                                http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008...29437_uu.shtml
                                Ja monikohan näistä sakoista on tullut aivan tavalliselta lainkuuliaiselta kansalaiselta, joka ei huomannut, että 80-alue muuttui 60-alueeksi ja ajoi rajoitusmerkkiä seuranneeseen kameraan?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎