Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Originally posted by Rockford View Post
    Piti oikein eilen ottaa kuva tuosta Pori-Tampere-tien päivittäisestä touhusta. Sain letkan kiinni ja alueella 100km/h - rajoitus. Porukka ajoi taas sitä saamarin 50-60km/h. Ohi ei pääse, kun kiesiä tulee vastaan.
    Viikoittain ajan tota tietä kun ugiin suhailen, nopeudet on ihan helvetillinen ongelma eikä todellakaan ole yläkanttiin. Matka-aika vaihtelee 2-3h välillä ihan täysin liikenteestä ja ohituspaikoista riippuen, joten ei puhuta mistään parin minuutin erosta niinkuin kukkahattutädit kovasti koittaa väittää. Satasta ei pääse ajamaan oikeastaan koskaan.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by NHB View Post
      Kameroiden on havaittu vähentävän merkittävästi yli 20 km/h ylinopeuksia.
      Niin, kameroiden mittausalueella suhteessa puskassa kyykkivään sinivuokkoon....ja lisäävän jononmuodostusta, jojoliikettä sekä 10-20kmh alinopeuksia...jotka taas nostavat ohitustarvetta kameroiden mittausalueiden ulkopuolella...

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        Originally posted by Cell View Post
        Viikoittain ajan tota tietä kun ugiin suhailen, nopeudet on ihan helvetillinen ongelma eikä todellakaan ole yläkanttiin. Matka-aika vaihtelee 2-3h välillä ihan täysin liikenteestä ja ohituspaikoista riippuen, joten ei puhuta mistään parin minuutin erosta niinkuin kukkahattutädit kovasti koittaa väittää. Satasta ei pääse ajamaan oikeastaan koskaan.
        Juuri näin. Silkka ihme, jos tuolla joku ajaa satasta ja tuon takia lähes mahdoton ajaa sujuvaa matkavauhtia. Koko aika menee yleensä ohituspaikkojen kärkkymiseen.

        Melkein päivittäin käyn siinä Putajassa ja muutenkin suhannut vuosikausia tuota väliä, niin harvemmin poikkeuksia on.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6020
          • Sipoo

          Originally posted by Cell View Post
          Viikoittain ajan tota tietä kun ugiin suhailen, nopeudet on ihan helvetillinen ongelma eikä todellakaan ole yläkanttiin. Matka-aika vaihtelee 2-3h välillä ihan täysin liikenteestä ja ohituspaikoista riippuen, joten ei puhuta mistään parin minuutin erosta niinkuin kukkahattutädit kovasti koittaa väittää. Satasta ei pääse ajamaan oikeastaan koskaan.
          Originally posted by Rockford View Post
          Juuri näin. Silkka ihme, jos tuolla joku ajaa satasta ja tuon takia lähes mahdoton ajaa sujuvaa matkavauhtia. Koko aika menee yleensä ohituspaikkojen kärkkymiseen.

          Melkein päivittäin käyn siinä Putajassa ja muutenkin suhannut vuosikausia tuota väliä, niin harvemmin poikkeuksia on.
          Uskomatonta! Siis tuo kuva kertoo enemmän, ku tuhat sanaa! En olis IKINÄ voinut kuvitella, että tällaista tapahtuu oikeasti.. Ja anna kun arvaan, kyseessä on peltipoliisien valtaama tien pätkä ja "liikenneturvallisuus" on parantunut 40%?

          Ei kellään oo mitään vanhaa mätäkoppia, jolla vois sopivassa mutkapaikassa käydä täräyttämässä sen 108km/h tuon letkan perään?

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • S4Driver
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 572
            • Kaukana

            Pori-Tre välillä ei ees oo tolppia. Ainakaan vielä.

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3822
              • California

              Originally posted by kmn View Post
              Uskomatonta! Siis tuo kuva kertoo enemmän, ku tuhat sanaa! En olis IKINÄ voinut kuvitella, että tällaista tapahtuu oikeasti..
              Voi kyllä tapahtuu. Itse ajelin kasitietä työkseni Tku-Ugi ja porukka runkkaa 20km/h alinopeutta. Yritä siinä sitten selittää ajojärjestelijälle että täällä sitä taas körötellään alinopeutta pitkä siivu ja aikataulut menee polvilleen... Kyllä suomalainen peruspenttiautoilija osaa!

              Tässä yhdestä pentistä oikein in car KLIK videokuvaa. Tällaisia munapäitä osuu ammattiautoilijan eteen päivittäin kymmeniä.
              Last edited by BMW; 07-09-2010, 13:49.
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • Kal.ju
                BTCF Member
                • Mar 2003
                • 2877
                • Akaa / Toijala

                Originally posted by Rockford View Post
                JPiti oikein eilen ottaa kuva tuosta Pori-Tampere-tien päivittäisestä touhusta.
                Vittu tää ei voi olla todellista!!!!

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by S4Driver View Post
                  Pori-Tre välillä ei ees oo tolppia. Ainakaan vielä.
                  Juuri näin. Kuitenkin ilman "isoveljenkin" valvontaa liikennevirta junnaa vähintään 10-15kmh alinopeutta. Eli näinhän se alkaa olemaan kaikilla pääteillä, vaikka ylinopeussakkoja kerätään lähes kolminkertainen määrä edellisvuosiin verrattuna.
                  nykyisin 100kmh nopeusalueilla ei liikenne enään missään tapauksessa kulje 10% ylinopeutta, eikä edes tuon 100kmh, vaan letkat kulkee myös näillä alueilla maksimissaan 85-90kmh.
                  Nykyliikenteessä päätellä jonomuodostus on jo sitä luokkaa että koko liikennevirta koostuu nykivistä jonoista, ei yksittäisistä ajoneuvoista.
                  Tosin pumppausliike kameroiden puuttuessa on hieman vähäisempää.
                  Last edited by Hemi; 07-09-2010, 14:03.

                  Comment

                  • NHB
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 1120

                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Varmasti jossain onkin, mutta esim. täällä Oulussa ei tule mieleen ensimmäistäkään liikennevalvontakameraa kaupunkialueella (eli kaduilla). Tarvetta kyllä olisi, koska surutta ajetaan päin punaisia ja suojatiet on lähinnä vitsi jalankulkijan turvallisuuden kannalta. Mitenkään harvinaista ei ole, että kun lähdet kävelemään rauhallisesti suojatietä ylittääksesi kadun, ehdit yhden kaistan yli niin toista kaistaa tuleva auto meinaa silti tulla varpaille, vaikka sen kuljettajalla on ollut 5-10 sekuntia aikaa hyvin havainnoida jo keskelle tietä ehtinyt jalankulkjija.
                    Jostain syystä Suomessa jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden asema on lähempänä Venäjää kuin Eurooppaa. Toivottavasti joku keksii tähän keinon, jolla hommaan saataisiin jotain järkeä.

                    Comment

                    • MakeH
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1170
                      • Vantaa

                      Originally posted by NHB View Post
                      Jostain syystä Suomessa jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden asema on lähempänä Venäjää kuin Eurooppaa. Toivottavasti joku keksii tähän keinon, jolla hommaan saataisiin jotain järkeä.
                      Tätä olen kysynyt moneen otteeseen poliisilta, kukaan ei ole vastannut.

                      Comment

                      • NHB
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 1120

                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        No tottakai ne vähentää, koska ei kukaan täysjärkinen aja korttiaan hyllylle tahallaan. Siltikään kamera ei pysäytä sitä ihmistä, joka oikeasti sen kuoleman aiheuttaa(rattijuoppo, vanhus, 200km/h ajava). Vai oletko törmännyt usein tilanteeseen, että kameran ansiosta 100km/h ---> 80km/h pudotus on pelastanut esim. kolmion takaa eteen tulevan auton kuljettajan?
                        Esimerkiksi tällä hetkellä paljon julkisuutta saaneessa Enon tapauksessa kolmion takaa rekan eteen tulleilla olisi ollut varmasti huomattavasti parempi mahdollisuus jäädä henkiin, jos rekalla olisi ollut nopeutta rajoituksen osoittama 60 toteutuneen 88:n sijaan.

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          Jostain syystä Suomessa jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden asema on lähempänä Venäjää kuin Eurooppaa. Toivottavasti joku keksii tähän keinon, jolla hommaan saataisiin jotain järkeä.
                          Joo, fillareilla saa vedellä ihan mistä tykkää, tukkia vaikka kokonaisen kaistan neljän ruuhkassa ja kun ne sokeat mulkut ajelee vielä auton kylkeen niin senkin saa maksaa ihan itse. Noita saakelin jopokuskeja saa kirota ihan joka päivä. Kyllä mäkin ajelen välillä fillarilla töihin, mutta ei mulla olis pokkaa seisottaa autoja kaistalla, kun vierellä menee pyörätie jota pitkin ei jostain syystä voi polkea. Poliisi on tosin alkanut puuttumaan tuohon pyöräilijöiden koheltamiseen ainakin Turussa päin. Suurin ongelma taitaa olla se ettei meidän infraa ole rakennettu niin, että pyörillä olisi helppo kulkea sillä tavalla, ettei se häiritse muuta liikennettä/jalankulkijoita.

                          Comment

                          • BMW
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 3822
                            • California

                            Originally posted by NHB View Post
                            Esimerkiksi tällä hetkellä paljon julkisuutta saaneessa Enon tapauksessa kolmion takaa rekan eteen tulleilla olisi ollut varmasti huomattavasti parempi mahdollisuus jäädä henkiin, jos rekalla olisi ollut nopeutta rajoituksen osoittama 60 toteutuneen 88:n sijaan.
                            Kymmeniä tonneja rautaa kun vyöryy 80kg ihmisen päälle, on jälki kuolettavaa jo 60km/h nopeudessa. Ja jos ei sattumankaupalla ole, jäät kitumaan neliraajahalvautuneena ja syöt pillillä loppuelämän pyörätuolissa. Vai ajattelitko että 50 000kg rautaa kun vyöryy 60km/h niskaan, laittaa poliisisetä nenääsi Aku-Ankka laastarin ja syöt yhden buranan ni olet taas entiselläs? Jotain järkeä nyt tähän jätkät!
                            P
                            R
                            N
                            D

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by NHB View Post
                              Esimerkiksi tällä hetkellä paljon julkisuutta saaneessa Enon tapauksessa kolmion takaa rekan eteen tulleilla olisi ollut varmasti huomattavasti parempi mahdollisuus jäädä henkiin, jos rekalla olisi ollut nopeutta rajoituksen osoittama 60 toteutuneen 88:n sijaan.
                              Mun mielestä sillä olisi ollut parempi mahdollisuus selvitä kun ei olis ajanut kolmion takaa eteen.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Nyrbba
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 763
                                • Espoo

                                Originally posted by Cell View Post
                                Mun mielestä sillä olisi ollut parempi mahdollisuus selvitä kun ei olis ajanut kolmion takaa eteen.
                                Ite ihan samaa mieltä.

                                Tässäkin syyllistetään kuljettajaa nyt oikein urakalla, vaikka hän ajoikin ylinopeutta, niin meinaako se sitten sitä automaattisesti, että jos otan tutkan käteen ja meen kolmion taakse kärkkyyn jokaista autoa joka tulee ylinopeutta ja ajan alle, niin minä olen oikeassa?
                                Nyt. e30 2d "316" M10b21 Turbo

                                ex. e30 ac schnitzer S3 m20b27TIC, 2x 325i 2d pfebo edit, 323i 2d
                                ex. e36 m3 3.2L 4d sedan, 316 sedan
                                ex. e28 524 TD
                                ex. e34 535i, 525ix touring, 520 m50b20TIC
                                ex. e39 540i 4.4 manuaali 540iA 4.4, 523i, 525tds, 540iA touring
                                ex. e32 750iL, 730iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎