Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    Ennemmin se gps sondi pitäis työntää jokaisen kansanedustajan ja ministerin perseeseen.
    Vois sitten mustasta laatikosta katsoa kenen kanssa on ollut sopimassa rahoituksiaan kun eivät tunnu muuten muistavan tapaamiaan tyyppejä, paikkoja ja aikoja.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by jannmann View Post
      Tuollakin puolet vastaajista on vitun lampaita joiden mielestä se ei haittaa niitä jotka ei riko lakia.
      Idiootit eivät näe metsää puilta.
      Juu, klassinen vastaus "ei rehellisellä kansalaisella voi olla mitään salattavaa". Mutta noita kommentteja ei kannatakaan ottaa liian vakavasti, eikä oikeastaan lukea juuri ollenkaan. 14-vuotiaiden itkemistä 90%.

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        Originally posted by Ramzez View Post
        Juu, klassinen vastaus "ei rehellisellä kansalaisella voi olla mitään salattavaa". Mutta noita kommentteja ei kannatakaan ottaa liian vakavasti, eikä oikeastaan lukea juuri ollenkaan. 14-vuotiaiden itkemistä 90%.
        Tai sit joidenki +60-vuotiaiden kukkahattutätien, jotka ei älyä enää mistään mitään.
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • dieseljussi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 592
          • Suomi

          Originally posted by Calypsocoupe View Post

          Mitenköhän tollas IR-kilvenlukijaa pystyis huijaamaan?
          Ei tarvitse edes mitään laittomuuksia. Tuossa pari laillista vaihtoehtoa:

          - Laita etukilpi kartiomaisen putken pohjalla niin, että putken katto muodostaa 15 asteen kulman (lain vaatimus kilven näkyvyydestä). Jo tämä itsessään estää joidenkin kameroiden automaattisen kilvenluvun. Kiinnitä putken seinään pieniä, oikein suunnattuja heijastimia tai peilejä, tai tee putki kiillotetusta alumiinista, jolloin salama ylivalottaa itse itsensä.

          - Asenna kilven läheisyyteen voimakas infrapunavalonheitin (täysin laillinen, ei näy ihmissilmällä)

          - Kromaa auto kilven ympäriltä

          - Asenna kilven päälle lasi joka läpäisee valoa, muttei ir-säteitä.

          - Käsittele kilpi monikerroksisella lakalla tai kilvenkäsittelyyn suunnitetulla aineella (ei ole idioottivarma, mutta auttaa).

          - Kiinnitä aurinkolippojen ulkopintaan oikein suunnatut, hyvät peilit tai heijastimet. Tällöin on hyvät mahdollisuudet, että paparazzin kuva kuljettajan kasvoista epäonnistuu.

          - Asenna autoon, kilven läheisyyteen tai sisälle orjasalama.

          - Maalaa kilpeen numeroita ja kirjaimia ir-heijastavalla, mutta näkymättömällä maalin sideaineella tai lakalla. Käsittele kilvessä jo valmiiksi olevat numerot sekä tausta toisella lakalla.

          Comment

          • JiiP
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1734
            • Tampere

            Originally posted by dieseljussi View Post
            Ei tarvitse edes mitään laittomuuksia. Tuossa pari laillista vaihtoehtoa:

            - Asenna kilven päälle lasi joka läpäisee valoa, muttei ir-säteitä.

            - Käsittele kilpi monikerroksisella lakalla tai kilvenkäsittelyyn suunnitetulla aineella (ei ole idioottivarma, mutta auttaa).

            - Maalaa kilpeen numeroita ja kirjaimia ir-heijastavalla, mutta näkymättömällä maalin sideaineella tai lakalla. Käsittele kilvessä jo valmiiksi olevat numerot sekä tausta toisella lakalla.
            Nämä vaihtoehdot veikkaan laittomiksi. Itse kilven käsittely/peittäminen varmaan millä tahansa tavalla on kiellettyä.
            Official member of BTCF-Sauna Team
            E46 316i -03
            Ex:
            E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

            Comment

            • TIL
              Newbiemmer
              • Dec 2008
              • 4
              • Jokioinen

              Originally posted by dieseljussi View Post
              - Kiinnitä aurinkolippojen ulkopintaan oikein suunnatut, hyvät peilit tai heijastimet. Tällöin on hyvät mahdollisuudet, että paparazzin kuva kuljettajan kasvoista epäonnistuu.
              Kuljettajaa ei ole tarvinnut tunnistaa kuvista enää muutamaan vuoteen.
              Voit toki kiistää ajaneesi autoa, mutta rekisteriin merkitty omistaja/haltija joutunee lopulta vastaamaan sakosta, jos kuljettajaa ei pysty kuvasta tunnistamaan.

              Comment

              • dieseljussi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 592
                • Suomi

                Originally posted by JiiP View Post
                Nämä vaihtoehdot veikkaan laittomiksi. Itse kilven käsittely/peittäminen varmaan millä tahansa tavalla on kiellettyä.
                Kilven peittämisellä tarkoitetaan sitä, että näkemäesteellä estetään kilven näkyminen ihmissilmälle. Näkyvyys arvioidaan silmämääräisesti esimerkiksi katsastusviranomaisen tai poliisi toimesta; ei koneella. Peittäminen hyvin läpinäkyvällä lasilla, lakalla tms ei ole kiellettyä. Sen vuoksi esimerkiksi tarrakilven kiinnitys tuulilasin sisäpuolelle on sallittua.

                Comment

                • dieseljussi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 592
                  • Suomi

                  Originally posted by TIL View Post
                  Kuljettajaa ei ole tarvinnut tunnistaa kuvista enää muutamaan vuoteen.
                  Voit toki kiistää ajaneesi autoa, mutta rekisteriin merkitty omistaja/haltija joutunee lopulta vastaamaan sakosta, jos kuljettajaa ei pysty kuvasta tunnistamaan.
                  Ei joudu. Rekisteriin merkitty haltija voi kiistää ajaneensa, minkä jälkeen poliisi voi joko todistaa hänen ajaneen, tai etsiä toisen syyllisen. Haltija voi tämän lisäksi kieltäytyä toimimasta aiheessa todistajana, mikäli todistajana toimiminen voisi aiheuttaa syytteenvaaran läheiselle henkilölle.

                  Comment

                  • BeemeR1
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 310
                    • Junttilan mutka

                    Originally posted by dieseljussi View Post
                    Ei joudu. Rekisteriin merkitty haltija voi kiistää ajaneensa, minkä jälkeen poliisi voi joko todistaa hänen ajaneen, tai etsiä toisen syyllisen. Haltija voi tämän lisäksi kieltäytyä toimimasta aiheessa todistajana, mikäli todistajana toimiminen voisi aiheuttaa syytteenvaaran läheiselle henkilölle.
                    Juuri näin. Haltijavastuulaki on voimassa EHDOLLISENA. Käytännössä tarkoittaa, että sakko saa lain voiman (niitä voidaan kyllä lähettää, mutta ei periä ulosotossa) vasta kun haltija tunnustaa ajaneensa tai vasikoi autoa ajaneen toisen henkilön. 95 % varmuudella rikesakko raukeaa, jos ajoneuvon haltija kiistää ajaneensa eikä vasikoi kuskia. Vielä toistaiseksi koskee niin yrityksiä kuin yksityishenkilöitä.

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7507
                      • Kotona

                      Originally posted by TIL View Post
                      Kuljettajaa ei ole tarvinnut tunnistaa kuvista enää muutamaan vuoteen.
                      Voit toki kiistää ajaneesi autoa, mutta rekisteriin merkitty omistaja/haltija joutunee lopulta vastaamaan sakosta, jos kuljettajaa ei pysty kuvasta tunnistamaan.
                      poliisi.fi



                      "Enintään 20 km:n ylinopeuksista määrättävä rikesakko voidaan lähettää kuljettajaa selvittämättä auton rekisteriin merkitylle omistajalle, haltijalle tai tilapäiselle käyttäjälle tavallisella kirjeellä. Rikesakon saanut voi vastustaa rikesakkoa ilmoittamalla asiasta tekopaikan poliisille 30 päivän kuluessa siitä kun hänen on katsottava saaneen asiasta tiedon. Rikesakon saanut voi myös maksaa rikesakon, vaikka ei ole itse syyllistynytkään rikkomukseen. "
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                      -

                      Comment

                      • TIL
                        Newbiemmer
                        • Dec 2008
                        • 4
                        • Jokioinen

                        Originally posted by BeemeR1 View Post
                        Juuri näin. Haltijavastuulaki on voimassa EHDOLLISENA. Käytännössä tarkoittaa, että sakko saa lain voiman (niitä voidaan kyllä lähettää, mutta ei periä ulosotossa) vasta kun haltija tunnustaa ajaneensa tai vasikoi autoa ajaneen toisen henkilön. 95 % varmuudella rikesakko raukeaa, jos ajoneuvon haltija kiistää ajaneensa eikä vasikoi kuskia. Vielä toistaiseksi koskee niin yrityksiä kuin yksityishenkilöitä.
                        Onko näistä kiistämisistä olemassa jotain ennakkotapauksia tai onko joku foorumin jäsenistä onnistuneesti kiistänyt ylinopeussakot?
                        Raukeaako rikesakko ilman käräjöintiä?

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Zeta View Post
                          Rikesakon saanut voi myös maksaa rikesakon, vaikka ei ole itse syyllistynytkään rikkomukseen. "
                          Eikös tuo nyt olisi vähän tyhmää? Jos kuljettaja ei koskaan ilmoittaudu poliisille, niin kerääkö haltija/omistaja rikkeitä kontolleen, jolloin kortti on lähempänä lähteä hyllylle?

                          Mielestäni yhä edelleenkään oletuksellisesti ei voida auton haltijaa/omistajaa syyttää rikoksesta, jos auton kuljettajaa ei voida kuvasta tunnistaa. Harvassa tapauksessa epäilen kuitenkaan kenenkään lähteneen valittamaan rikkeestä.

                          Comment

                          • TIL
                            Newbiemmer
                            • Dec 2008
                            • 4
                            • Jokioinen

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Eikös tuo nyt olisi vähän tyhmää? Jos kuljettaja ei koskaan ilmoittaudu poliisille, niin kerääkö haltija/omistaja rikkeitä kontolleen, jolloin kortti on lähempänä lähteä hyllylle?
                            "Rikesakon saanut voi myös maksaa rikesakon, vaikka ei ole itse syyllistynytkään rikkomukseen. Tällöin rikkomus kuitenkin merkitään ajokorttirekisteriin asianomaisen henkilön rikkomukseksi ja otetaan huomioon harkittaessa ajokieltoon määräämistä toistuvien liikennerikkomusten johdosta."

                            Originally posted by Ramzez View Post
                            Mielestäni yhä edelleenkään oletuksellisesti ei voida auton haltijaa/omistajaa syyttää rikoksesta, jos auton kuljettajaa ei voida kuvasta tunnistaa. Harvassa tapauksessa epäilen kuitenkaan kenenkään lähteneen valittamaan rikkeestä.
                            Pitäisikö sitä omistajana/haltijana väittää ettei tiedä kenelle on autonsa luovuttanut?
                            Vaikea on kuvitella kiistämisestä selviävänsä ilman käräjöintiä. :think

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              Originally posted by TIL View Post
                              Pitäisikö sitä omistajana/haltijana väittää ettei tiedä kenelle on autonsa luovuttanut?
                              Vaikea on kuvitella kiistämisestä selviävänsä ilman käräjöintiä. :think
                              No eikai kukaan auton omistaja voi varmistua kuljettajasta, jos on luovuttanut autonsa esim. kaveriporukkansa käyttöön?
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              • TIL
                                Newbiemmer
                                • Dec 2008
                                • 4
                                • Jokioinen

                                Originally posted by O-Peksi View Post
                                No eikai kukaan auton omistaja voi varmistua kuljettajasta, jos on luovuttanut autonsa esim. kaveriporukkansa käyttöön?
                                Laki kuitenkin määrää ajoneuvon luovuttamisesta toisen kuljetettavaksi:
                                "Ajoneuvoa ei saa luovuttaa sen kuljetettavaksi, jolla ei ole vaadittavaa ajo-oikeutta tai jolta ilmeisesti puuttuvat edellytykset ajoneuvon kuljettamiseen."

                                Onko kyky noudattaa nopeusrajoituksia/tieliikennelakia edellytys ajoneuvon kuljettamiselle?
                                Se rangaistaanko auton omistajaa ja miten, ratkaistaneen käräjäoikeudessa.

                                Edelleen olisi kiva tietää jos joku on onnistuneesti kiistänyt rikesakon sillä perusteella, että kuljettajaa ei ole voitu tunnistaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎