Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    Originally posted by TFV View Post

    Missä se galluppi luuraa? pääsis kylläilemään.
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Dani View Post
      Minä nuija.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • Miikkis_
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 39
        • Kouvola

        Originally posted by duuk View Post
        Ei niiden sijoitelulla ole liikenneturvallisuuden kanssa mitään tekemistä 95% tolppien paikoista.
        Tässä täysin samaa mieltä. Kyllä suurin osa noista kameroista on sijoitettu ympäri Suomea sellasiin paikkoihin joissa se kamera tulee yllättäen eteen. Kun tulee ajeltua aika paljon väliä Kouvola-Lahti-Kouvola niin sen pätkän muutamat kamerat on sellasissa paikoissa että ne on vaikea havaita pitkän matkan päästä, pimeällä varsinkin. Kerran välähti ja sen jälkeen on kyllä muistanut piirulleen missä ne kamerat on. Huomautus tuli postilaatikkoon huimasta viiden kilometrin nopeusrajoituksesta ja joku herra siinä varoitteli kuinka pienikin ylinopeus on suuri riski liikenteessä ja suositteli muuttamaan asenteita. Ajelen yleensä semmosta 90 km/h mittariin ihan liikenteen sujuvuuden vuoksi (jos ajelet tasan rajoituksen mukaan niin oot jatkuvasti ohitettavana).

        Itse en kameroita ymmärrä enkä tule ymmärtämään koskaan. Nyt onkin ollu harkinnan alla kesäksi prätkän ostaminen niin eipä tarvi kameroita miettiä enää siinä kohtaa ainakaan (OT: tosta tulikin mieleen erään säälittävällä tavalla huvittavan kansanedustajan lakialoite takavuosilta siitä että prätkiin pitäisi laittaa kilpi myös eteen että saataisiin valvottua niidenkin nopeuksia kameroilla... http://www.tiet.fi/lylyrajala.htm )
        E36 320iA Individual Coupé '94, Veilchenblau Metallic

        E46 330d Touring '00, Titansilber Metallic

        "Nothing is more expensive than a cheap BMW"

        Comment

        • e46 ci
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 583

          En lopulta ota kantaa onko hyvä vai huono hajottaa noita tolppia näin kokonaisuuden kannalta mutta se että tähän nopeudet nollaan ja valvotaan sitä sun tätä yhä enemmän-meininkiin otetaan lopultakin jotenkin kantaa on hienoa!
          Helvetti taajamassa porukka ajelee parhaimmillaan kolmeakymppiä 60 alueella siihen kenenkään puuttumatta kun nyt on lunta polanteina tiellä, siis kuvitelkaa suomessa on lunta tiellä! Oli se sitten mikä tahansa se tehokkain keino välittää viestiä päättäjille jotain pitää tehdä. Luulis jotain jengiä kiinnostaa argadianmäelläkin liikkuuko tässä taloustilanteessa liikenne vai ei mutta siltä se vaan näyttää että kaikkea tiukennetaan vuosi vuodelta vaikka autot paranee. Eihän nykyistä autoa edes saa metsään kokeiltu on radalla millä on tilaa toki fysiikan lait tulee lopulta vastaan mutta miettikää nyt että rauhallisten pääteiden rajoitukset on vaan laskenee vaikka meillä on huippuautot ja järjestelmät korvaamasssa sitä puutetta minkä lainsäätäjä itse teki kieltäessään oikeat jääradat joilla ennen harjoiteltiin joka kylässä.

          En nykyisellään juuri jaksa ajaa ylinopeutta kun tulee kilometrejä tien päällä sen verran vähemmän mutta omalla kohdalla nämä valvonnanseurauksena ajetaan 20 alle rajoituksen varalta-tapaukset on kyllä oman kokemuksen mukaan lisääntyneet viime vuosina. Hyvä asia on se että täällä pohjoisemmassa on jätetty isoimmat ylilyönnit viime vuosina pois eli kaikki tiet ei enää talvella ole 80 vaan osassa saa sentään vetää sataa. Ihmeellistä on tuo ettei edelleen ole mitään logiikkaa kun kaikki suhteutetaan liikennemäärään eli suoritteeseen-> peilijäinen sivutie huonosti aurattu niinku metsäautotie rajoitus 80 ja täysin kuiva paljas nelikaistainen tie sama homma. Tuolla pienemmällä ei pysy nykyrenkailla 80 edes Löysä Salonen tiellä.

          Ehkä pieni yllytys toimintaan omankädenoikeuden puolesta olis jo paikaallaan..
          ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

          Comment

          • tabasco
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 849
            • fin

            Kyllä liikenneturvallisuutta olisi parannettu huomattavasti paremmin siten (parantaako kameratolpat ollenkaan), että tolppiin käytetyt rahat olisi laitettu muuttuviin nopeusrajoituksiin. Mutta valinta näiden välillä tehtiin tuottoennusteen eikä liikenneturvallisuuden perusteella.

            Comment

            • Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

              ...tampere on siitä pohjanoteeraus, että rahoja ei laiteta edes kameroihin, vaan mm. kukkakivetysten siirtoon, liikenneympyröiden värkkäämiseen jonnekin aivan turhaan paikkaan, todella jyrkkien hidasteiden väsääminen esim. keskelle metsää. Katukivetysten siirto ja uusiminen myös kovassa huudossa ja kaivonkansien vaihto yms. todella tärkeä. Näihin toki menee koko kesä, koska kymmenestä työntekijästä kahdeksan nojaa lapioon, yksi kaivaa persettä ja viimeinen on ruokiksella.

              Tiet ovat silti sellaista peltoa, että kesälläkin saa hampaat lennellen ajella. Hauska, että hidasteita ja katukivetyksiäkin tehtiin paikkaan, jossa tien kunto lähenteli peltotietä, mutta tämähän ei ketään kiinnosta. Lentsukin oli koko viime kesän aivan sodan jäljiltä. Kaivinkoneet kaiveli jalkakäytäviä ~5cm johonkin päin, koko kesä meni ja teiden pintoja ei kyllä uusita.
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Kiree äMMä View Post
                ...Sitten jos mennään taas ylinopeusasiaan(jolla ei ole mitään tekemistä eikä yhteyttä tähän paljo puhuttuun täydellisen valvonnan dilemmaan), niin enpä jaksa uskoa, että tämän kaltaset tuhotyöt vaikuttavat nopeusrajoituksiin millään muotoa, vaikka toiminta kuinka laajenisi.
                Eli uskot siihen että nykyistä kehitystä vastaan ei kannata edes yrittää pyristellä?
                Olet siis samalla sitä mieltä että maailmasta oikeasti tulee koko ajan hieman parempi paikka sitä mukaa kun erilaiset kansalaisiin kohdistuva kamera ja elektroninen valvonta lisääntyy?
                Eli heti kun noihin tolppiin saadaan seuraavaksi keskinopeusvalvonta, on maailma taas yhden askeleen parempi paikka?

                Comment

                • Anselmo H
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 936
                  • Vantaa

                  Hienoa tuossa on tolppien tuhoamisessa on ainakin se, että ovatpahan poissa pelistä edes sen hetken kunnes saavat pystytettyä uudet. Jossain vaiheessa varasto tyhjenee ja uudelleen pystytys kestää kauemmin.

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Niin ja tolpista: kannattaisin niitä jos ne siirrettäisiin isolta tieltä päiväkotien ja koulujen ympäristöön. Olisin (kahden isänä) ihan tyytyväinen vaikka nämä lähikadut taajamassa (missä lähin ala-aste ja pvkoti on,-) tykitettäisiin täyteen kameratolppia.
                  Täsmälleen näin.

                  Tolppien nykyinen sijoittelu on tehty pelkästään sakkomäärän maksimoiminen mielessä; tyyliin montun pohjiin ja muihin sellaisiin paikkoihin joissa vauhti saattaa karata keltä vaan. Näin lappuja saa lähetellä jopa Vmax 89 rahtareille.

                  Sekin pitää huomioida, että nopeuskamerat ei saa kiinni rattijuoppoja. Nykyisillä säädöillä kyseessä on vain tapa kerätä lisäveroja autoilijoilta. Turvallisuuden kanssa asialla erittäin vähän tekemistä, jos karauttaa pönttöön 8-tiellä ruuhka-aikana 250km/h niin kukaan ei kiirehdi pysäyttämään kaveria, matka jatkuu, vahinko voi tapahtua ja lappu tulee sitten joskus perässä.

                  Itselle viime vuosien ainoat "tilanteet" (jos niitä nyt sellaisiksi voi kutsua) liikenteessä koostuu pelkästään kameravaroitussoftaan merkkaamattomien pönttöjen väistelystä. Eikä siis sakkoja pöntöistä tähän mennessä.
                  Last edited by Anselmo H; 02-03-2010, 01:01. Reason: typo
                  F11 523iA Touring
                  E93 325i cabrio
                  Triumph Daytona 955i

                  Comment

                  • zekelius
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 170
                    • Vaasa

                    Täytyy vaan ihmetellä, että missä vaiheessa ihmisistä on tullut totaalisia idiootteja.

                    Jos joku ihan oikeasti kuvittelee kameravalvonnan edistävän liikenneturvallisuutta, osoittaa kyseinen henkilö olevansa täysin pihalla realiteeteistä. Täälläkin tuntuu muutama liputtavan tolppien puolesta, niin väännetään niille vielä rautalankaa.

                    Kumpi edistää liikenneturvallisuutta paremmin:

                    A) helvetin rumannäköinen peltipömpeli, josta piippaa navigaattori, matkapuhelin, cd-soitin, sisävalo ja emäntä, jonka johdosta tiputat nopeutesi hieman alle rajoituksen tolpan välittömässä läheisyydessä, nostaen nopeuden takaisin totuttuun matkavauhtiisi, joka saattaa hyvin olla sen 10-20km/h yli rajoitusten.

                    B) jatkuva tunne ja pienimuotoinen piina ajatuksesta, että minkä nyppylän takana LP odottelee tutkan kanssa, jonka takia et uskalla ajaa tasaisesti ylinopeutta, mikäli sakkoja pelkäät. Samaan laskuun hoituu rattijuopot ja muut häiriköt. Peltipoliisi kun ei lähde perään juoksemaan, perkele.

                    Aikasemminhan jo Vmax/89 rahtarit todettiin erittäin vaarallisiksi kuljettajiksi, joilla ei pitäisi korttia edes olla ylipäätään. hehehe. Noin sanoo yleensä ne, jotka ei koskaan kärryä ole edes vetänyt Kyllä se tilannenopeus suhteutuu sitten olosuhteiden mukaisesti kärry perässä sellaiseksi, ettei kuskilla ole hätäpaska housussa ja että ajo tuntuu kuskista turvalliselta. Tollasta dissausta ei voi odottaa ku opel vectra kuljettajilta, jotka kerran joutuivat vaaratilanteeseen rekkaa ohittaessaan, kun vauhtia joutui kerätä lähes 100km/h rahtarin mauttoman kaahaamisen takia. Ja kaikkihan sen tietää, kuinka riskiä on polkea opeliksilla yli satasta.

                    summasummarum, toivottavasti löytyy lisää tolppien hajottajia ja ennenkaikkea räjäyttäjiä niinkuin taannoin lapissa x)

                    edit: niiiin ja ne tolpat kuuluu taajama-alueille ja vielä keskittäen koulujen ja päiväkotien läheisyyteen. Ja nolla-toleranssi olis jopa suotavaa mittarivirheen kanssa.
                    Last edited by zekelius; 02-03-2010, 00:53.
                    :: www.aurium-music.net ::

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4316
                      • Turku

                      Originally posted by zekelius View Post
                      Täytyy vaan ihmetellä, että missä vaiheessa ihmisistä on tullut totaalisia idiootteja.

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2510
                        • Länsirannikko

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Saattaahan se näin todellakin olla. Mutta onko tässä takana se, että tolpat on vain onnistuneesti markkinoitu kansalle nollavisioilla sun muilla epärealistisilla lupauksilla viattomia kanssaautoilijoita tappavien kaahareiden poiskitkemisestä, vai kokeeko joku todella tarvitsevansa niitä tolppia voidakseen ajaa ihmisiksi?
                        Juuri näin. Ongelmahan ei ole pelkästään siinä, että "edunvalvojamme" voivat keskinäisillä sopimuksilla niitä tolppia pystyttää kysymättä mitään keltään, vaan myös siinä, että päättävällä taholla on valta ohjata myös sitä tolppien markkinointia. Jokainen, joka joskus on lukenut yhdenkään Tiehallinnon, Liikenneturvan, AKE:n tms. jolkaiseman tutkimuksen aiheesta ymmärtänee mikä on ongelma. Vaikka raaka tilastodata kertoisi mitä, ovat tutkimuksen johdanto ja loppupäätelmät aina juuri sitä, mitä ylempää on tilattu.

                        Sen lisäksi, että kansan on mahdotonta todella päättää yhdestäkään valtion asiasta ilman kansanäänestystä tai hurmoshenkisen kansanliikkeen nousua samalla, kun valtion propagandakoneisto syöttää ilmoille oikeaa totuutta kaikin olemassaolevin resurssein. Välillä tuntuu, että porukka on kujalla ihan periaatteesta. Toisaalta eläähän usko Wincapitaankin yhä vahvana piirien sisällä, psykologia on mielenkiintoista, samalla tapaa lienee tavallisellekin veronmaksajalle vaikea hyväksyä sitä, kuinka paljon omiin silmiin jatkuvasti kustaan. Onhan sitä esikoulusta saakka teroitettu, kuinka hienosti meidän asiamme ovat.

                        Tänään tuli muuten radiosta mielenkiintoinen uutinen lasten leikkiympäristöjen jatkuvasta pienenemisestä yliholhoavien vanhempien toimesta (kaupunginosa->taloyhtiö->takapiha->oma huone), tätä kutsuttiin osuvasti "turvaistuinsukupolveksi". Jos joku ei oikeasti näe sitä suurempaa kuvaa ja massiivisia ongelmia, joita kameravalvonnallakin ollaan vain lisäämässä, alkaa nyt olla viimeinen aika ottaa oma pää ulos sieltä, minne aurinko ei paista. Tässä ihan ranskalaisin viivoin pieni ajatusvirran omainen referaatti:

                        - Lisääntyvän valvonnan periaatteellinen ongelma, poliisivaltion uhkakuva.
                        - Kamerat rahastusautomaatteina taajaman ulkopuolella.
                        - Rikesakkojen piiloveromaisuus: valtion budjetoitua tuloa jonka kertymä turvattava.
                        - Kameroiden kyseenalainen vaikutus liikenneturvallisuuteen.
                        - Ylinopeuden kyseenalainen haittavaikutus liikenneturvallisuuteen.
                        - Kiistaton liikenteen sujuvuutta haittaava vaikutus.
                        - Lisää rahaa kameroihin vaikka Tiehallinnon hankkeet seisoo, olemassaoleva liikenneinfra rapistuu ja liikennemäärät nousevat.
                        - Kansanvallan polkeminen, vaikka 90% myöntää ajavansa ylinopeutta -> yhä alemmat rajoitukset ja lisää kameroita.
                        - Turvaistuinsukupolven kasvattaminen. Nuorena päätökset tekee äiti ja aikuisena virkamies. Poliisi valvoo kameroineen.
                        - Turvallisuus vain keppihevonen, joko primääritavoitteet muualla tai apinat päättämässä, luultavasti molempia.
                        Last edited by r.w.; 02-03-2010, 10:44.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by r.w. View Post
                          Juuri näin. Ongelmahan ei ole pelkästään siinä, että "edunvalvojamme" voivat keskinäisillä sopimuksilla niitä tolppia pystyttää kysymättä mitään keltään, vaan myös siinä, että päättävällä taholla on valta ohjata myös sitä tolppien markkinointia. Jokainen, joka joskus on lukenut yhdenkään Tiehallinnon, Liikenneturvan, AKE:n tms. jolkaiseman tutkimuksen aiheesta ymmärtänee mikä on ongelma. Vaikka raaka tilastodata kertoisi mitä, ovat tutkimuksen johdanto ja loppupäätelmät aina juuri sitä, mitä ylempää on tilattu.

                          Sen lisäksi, että kansan on mahdotonta todella päättää yhdestäkään valtion asiasta ilman kansanäänestystä tai hurmoshenkisen kansanliikkeen nousua samalla, kun valtion propagandakoneisto syöttää ilmoille oikeaa totuutta kaikin olemassaolevin resurssein. Välillä tuntuu, että porukka on kujalla ihan periaatteesta. Toisaalta eläähän usko Wincapitaankin yhä vahvana piirien sisällä, psykologia on mielenkiintoista, samalla tapaa lienee tavallisellekin veronmaksajalle vaikea hyväksyä sitä, kuinka paljon omiin silmiin jatkuvasti kustaan. Onhan sitä esikoulusta saakka teroitettu, kuinka hienosti meidän asiamme ovat.

                          Tänään tuli muuten radiosta mielenkiintoinen uutinen lasten leikkiympäristöjen jatkuvasta pienenemisestä yliholhoavien vanhempien toimesta (kaupunginosa->taloyhtiö->takapiha->oma huone), tätä kutsuttiin osuvasti "turvaistuinsukupolveksi". Jos joku ei oikeasti näe sitä suurempaa kuvaa ja massiivisia ongelmia, joita kameravalvonnallakin ollaan vain lisäämässä, alkaa nyt olla viimeinen aika ottaa oma pää ulos sieltä, minne aurinko ei paista. Tässä ihan ranskalaisin viivoin pieni ajatusvirran omainen referaatti:

                          - Lisääntyvän valvonnan periaatteellinen ongelma, poliisivaltion uhkakuva.
                          - Kamerat rahastusautomaatteina taajaman ulkopuolella.
                          - Rikesakkojen piiloveromaisuus: valtion budjetoitua tuloa jonka kertymä turvattava.
                          - Kameroiden kyseenalainen vaikutus liikenneturvallisuuteen.
                          - Ylinopeuden kyseenalainen haittavaikutus liikenneturvallisuuteen.
                          - Kiistaton liikenteen sujuvuutta haittaava vaikutus.
                          - Lisää rahaa kameroihin vaikka Tiehallinnon hankkeet seisoo, olemassaoleva liikenneinfra rapistuu ja liikennemäärät nousevat.
                          - Kansanvallan polkeminen, vaikka 90% myöntää ajavansa ylinopeutta -> yhä alemmat rajoitukset ja lisää kameroita.
                          - Turvaistuinsukupolven kasvattaminen. Nuorena päätökset tekee äiti ja aikuisena virkamies. Poliisi valvoo kameroineen.
                          - Turvallisuus vain keppihevonen, joko primääritavoitteet muualla tai apinat päättämässä, luultavasti molempia.
                          Nimenoman näin.
                          Sellainen pikku nyanssi vielä juuri tämän tie no:12 tolpista, että kyseinen tiehän on ollut tunnettu jo vuosikymmeniä lukuisista hirvieläinonnettumuuksista. Alunperin ko.tieosuudelle muutama vuosi sitten piti asentaa hirviaidat, mutta kustannukset olivat jopa kolme kertaa enemmän kuin mitä nämä peltipoliisit tulivat maksamaan.
                          No, peltipoliisithan sinne sitten tuli ja suurin osa koko tiestä muuttui 80kmh yleisalueeksi.
                          Hirvieläinonnettumuuksiin tällä ei ollut merkittävää vaikutusta, mutta sakkotuloja on kyllä "kaaharailta" kerätty valtion kassaan varsin mukavasti.

                          Comment

                          • juha77
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 749
                            • Vaasa

                            Oikeestaan kaikki tiet mitä autolla ajan on miehitetty noilla tolpilla, kyllähän se toisinaan ketuttaa, mutta siksi mulla on navissa tolpat ohjelmoituna ettei tarvi jännitellä. Mieluummin kuitenkin noi tolpat kun jokin gps- systeemi jolla keskinopeus lasketaan tietyllä etapilla ja sakot jos nopeus ollut liika suuri. Joissain taajamapaikoissa/vaarapaikoissa noi tolpat on ihan jees mun puolesta, ei muuten. Tolppien hajottaminen nyt ei mitään auta, tilalle tulee ennenpitkää vaan v-mäisempiä systeemejä.
                            Last edited by juha77; 02-03-2010, 13:00.
                            e90 330ia
                            E36 328i touring
                            Ex:
                            e46 330i touring facelift
                            e46 318ci facelift
                            e36 320i cab M-Sport
                            e36 325i coupe
                            e30 318i

                            Comment

                            • Kiree äMMä
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 309
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Eli uskot siihen että nykyistä kehitystä vastaan ei kannata edes yrittää pyristellä?
                              Olet siis samalla sitä mieltä että maailmasta oikeasti tulee koko ajan hieman parempi paikka sitä mukaa kun erilaiset kansalaisiin kohdistuva kamera ja elektroninen valvonta lisääntyy?
                              Eli heti kun noihin tolppiin saadaan seuraavaksi keskinopeusvalvonta, on maailma taas yhden askeleen parempi paikka?
                              Tässä topicissa tämän tolppientuhoajasankarin/-sankarien puolustelijat ovat taidokkaasti vedonneet siihen, että valvontakamerat ovat kaiken pahan alku siitä syystä, että ne ovat ensimmäinen rasti tiellä kohti totaalista ihmisten valvontaa. Sitten kun joku huomauttaakin, että eipä nuo tienvarsien valvontakamerat poikkea millään tavoin siitä "yksityisyyden suojan rikkomisesta", minkä kohteeksi ihminen joutuu liikkuessaan esim. kauppakeskuksissa, aletaan selittää asiaa sitä kautta, että tolpat on paikasta jonne ei aurinko paista, KOSKA tieliikenteen valvonta on huonosti toteutettu, koska tolppia on väärissä paikoissa ja ne ovat liian herkkiä ylinopeuksien suhteen jnejnejne. Näillä asioilla taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko tolppien olemassa olo lisäämässä ihmisten valvontaa liikenteessä vai ei.

                              Tosiasiassa niiden arviolta 90% tämän topicin kirjoittajien kohdalla, jotka ovat osoittaneet vilpittömän hyväksynnän ja jopa kannatuksen tämän tyyppiselle rikolliselle toiminnalle, on kyse ainoastaan siitä, että tolpat on perseestä, koska ne rajoittavat kuskia ajamasta sitä nopeutta, jota tämä haluaisi ajaa. Enpä ole vielä yhdenkään kuljettajan kyydissä ollut, joka olisi manannut kameratolpan kohdalla, että "kylläpä harmittaa, kun on taas tolppa valvomassa minua ja rikkomassa yksityisyyttäni". Sen sijaan useamman tolpan kohdalla olen kuullut että "kyllä potuttaa, kun pitää taas jarruttaa". Totuus on se, että kamerat valvovat lain toteutumista-ainakin niillä kohdilla, missä tolppia on (niissä missä kamera on). Tolppien tuhoaminen ei edistä yhtään vaihtoehtoisten ja nykyistä parempien(= liikenneturvallisuutta parantavien) ratkaisujen kehittämistä ja käyttöönottoa Suomessa.

                              Summa summarum: Jos tietäisin, miten maailmasta tulisi parempi paikka, yrittäisin aktiivisesti omalta osaltani toteuttaa sen suuntaisia muutoksia. Mutta kun en tiedä. En itsekään pidä tienvarsien valvontakameroita mitenkään lyömättömänä tieliikenteen valvontatapana. Varmasti on olemassa paljon parempiakin tapoja parantaa liikenneturvallisuutta. Kameravalvonnan oikea tehokkuus olisi syytä arvioida tarkkaan ja tehdä sen perusteella johtopäätökset. En missään nimessä kannata, sitä että tilastoista vedetään johtopäätöksiä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Toisin kuin useat muut topicin keskustelijat, en halua arvioida, sitä mikä vaikutus kameroilla tieliikenteeseen ja liikenneturvallisuuteen on, koska mielestäni minulla ei ole lähellekään tarvittavaa määrää tietoa arviointien tai johtopäätösten tekemiseen. En vain usko, että maalaisjärjellä päästään subjektiivisen näkökulman ulkopuolelle. Olen myös aktiivisesti muuttuvien nopeusrajoituksien kannalla. Kannatan myös ajatusta, että Suomen tiestön nopeusrajoitukset arvioidaan ja asetetaan entistä objektiivisemmin ja tilastoja arvoidaan kriittisemmin. Sen sijaan- ilmeisesti useimmista foorumilaisista poiketen- minä EN kannata lain rikkomista kutsuttiinpa sitä sitten millä nimellä tahansa. En kannata ylinopeudella ajoa enkä varsinkaan kameratolppien tuhoamista. Jos epäkohtiin halutaan muutosta, on sitä haettava muuta kautta. Jos rahkeet eivät tähän riitä, on tyydyttävä siihen, mitä on tarjolla. Näinhän se on elämässä muutenkin. Jos vaikutuskeinona on tuhota valtion eli.....hetkinen, siis meidän kaikkien kansalaisten yhteistä omaisuutta, osoittaa se mielestäni vain sitä, että rahkeet eivät sitten riitä. Se taas herättää kysymyksen, onko muutospaine ko. vaikutuksen suuntaan todella olemassa ja tarpeeksi suuri. Jos muutospaine on oikeasti olemassa ja tarpeeksi voimakas, ei tällaista lapsellista kansalaistottelemattomuutta tarvita, vaan asiat hoituvat muullakin tavoin. Joku sanoo heti, että parempia vaikutusmahdollisuuksia ei Suomessa ole. En näe asiaa niin, vaan siten, että tuo vaikutusmahdollisuuksien puute kuvaa vain sitä, että muutospaine tiettyyn suuntaan on liian heikko. Kun asian taustalla ei ole tarpeeksi voimaa, suuren ihmismäärän aitoa kiinnostusta muuttaa asioita järkevällä tavalla, ei muutosta voi tapahtua. Tolpat on niin helppo käydä vetämässä maan tasalle, mutta kuinka paljon työtunteja tarvittaisiin, jos näille sankareille laitettaisiin tehtäväksi suunnitella joku oikeasti toimiva järjestelmä nykyisen korvaamaan? Toki huomioiden kaikki muutkin valtakunnan epäkohdat eli tuloverot pitäisi pudottaa puoleen, autovero pitäisi poistaa kokonaan, bensan hinnasta pitäisi poistaa vero, terveydenhuollon pitäisi toimia tuplatehokkuudella ja Helsingistä Ouluun pitäisi päästä nelikaistaista autobahnia pitkin ainakin kahtasataa, jos kuljettaja itse arvioi kelin talvellakin tuolle vauhdille sopivaksi, sen perusteella että takana on niin paljon ajotunteja ja alla on tuliterät matalaprofiilinastanakit. Jos kerran foorumilaisten kanta asiassa on se, mitä koko Suomen kansa (tai ainakin yli puolet)kannattaa, niin kyllähän tästä joukosta yksi enemmistö eduskuntaan saadaan jaloja lakimuutoksia eteenpäin ajamaan. Olisipa kiva nähdä, millaisen utopian bimmerifoorumin jäsenet saisivat aikaan.

                              Se on kumma miten rajua faktatietoa täältä löytyy taustoittamaan omia pyrkimyksiä. Itselläni ei tietoa ole, enkä siksi halua perustella muuta kuin omia mielipiteitäni. Kuolonkolareiden ja kameroiden yms. yhteyksistä on minusta aivan turha mutuilla ennen kuin on raakaa tietoa iskeä pöytään. Tietysti ongelma on siinä, että kun valtion johdossa häärii mystinen salaliitto, joka haluaa kansalaisilta rahat pois ja muutenkin kiusata ihmisiä ilman syytä, niin eihän sitä autenttista faktatietoa ole kovin helppo saada...

                              Comment

                              • Scyber
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2006
                                • 686
                                • Hyvinkää

                                Suosittelen lämpimästi esim. tällaisen laitteen hommausta jos kamerateitä kokoajan ajaa.

                                http://www.activegps.fi/

                                Hinta ei ole paha ja ilmoittaa vielä oikeasta suunnasta tullessa, ettei kokoaika tarvii hyppiä jarrulla.

                                Kameratolpat on rektumista.
                                Last edited by Scyber; 02-03-2010, 13:43.
                                Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                                www.napalmi.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎