Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1334
    • Rovaniemi

    Sieltä se on tämäkin kovaa vauhtia tulossa: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...55995_uu.shtml
    E91 lci 330xd.

    Comment

    • tabasco
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 851
      • fin

      Originally posted by Jampsu87 View Post
      Sieltä se on tämäkin kovaa vauhtia tulossa: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...55995_uu.shtml
      "Ensi vuoden alusta alkolukko tulee pakolliseksi tilausajona tehtävissä koulu- ja päivähoitokuljetuksissa." Hyvällä asialla ollaan, mutta nyt nähdään, kuinka monet koulukyydit jää ajamatta talvipakkasilla.

      Jotenkin tuntuu lapselliselta koko idea alkolukosta. Se ei estä ajon aikana naukkailua ja autonkin saa käyntiin huimaantuneena vaikka sillä em. palkeella tai paineilmalla jos lukko toimii. Eikä se estä ajamasta toisella autolla. Alkolukko on sitä paitsi (tai pitäisi olla) jokaisella omassa päässään.

      Miten tuollainen alkolukko toimii? Kytketty ajonestoon? Antaako se ajaa, jos mittaus näyttää alle puoli promillea? Mikä on sitten mittauksen tarkkuus, luulisi ilmankosteuden, lämpötilan, edt:n, suuveden, kurkkukarkkien, lasinpesuaineen höyryjen, tupakansavun ym. asioiden sotkevan mittausta?

      Mieleen tulee myös seikkoja:
      - kuka saa asentaa tai poistaa ko. laitteen
      - katsastusvaruste, toiminnan testaus?
      - elinkaari (antaako ajaa jos laite epäkunnossa, entä takuu, huoltosopimus?)

      Eikö parempiin tuloksiin päästäisi ihan vaan rattijuopumuksen rangaistusta koventamalla?

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Kerrankin oli Aamulehden nettisivulla jotain järkevää luettavaa, joskin kaikkea sen jutun kohtia en allekirjoittaisi.

        Uutiseen TÄÄLTÄ

        Comment

        • dieseljussi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 592
          • Suomi

          Ennen lutkuttivat diesel-autot yötä-päivää sen vuoksi, etteivät ne lähteneet pakkasen vuoksi käyntiin. Ensi vuonna ne käyvät ihan eri syistä; puoli litraa tunnissa hörppii niin auto kuin kuskikin..

          Comment

          • tsbmw
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 1493
            • Ilvola

            Originally posted by ramzez View Post
            kerrankin oli aamulehden nettisivulla jotain järkevää luettavaa, joskin kaikkea sen jutun kohtia en allekirjoittaisi.
            Uutiseen täältä
            Kerrankin lehdistö suorittaa tehtäväänsä eikä irvaile!
            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
            - E28 528i, 528i+, M5

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo



              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6018
                • Sipoo

                Siis noin saatanasti?! No onpa hyvä, että tunkevat noita tonne oikeen urakalla, kun onhan tuo Kehä III niin helvetin ruuhkainen aina, että nyt onkin sitten oikein turvallinen tunne ajella tuolla ilta viiden ruuhkassa, kun vältetään kaikki vaaratilanteet.

                Suomeksi: mitä vittua oikein ajattelevat, kun tuolla ei liikenne vedä muutenkaan koskaan ja koko väylä on jatkuvasti tukossa! Saadaan vielä ruuhkien päälle sitten urpot sinne sekaan vielä varomaan tolppia ja ajelemaan alle rajotusten, että on varmasti koko vitun liikenne tukossa!

                No mutta pitäähän sitä Kehä III:n sisäpuolelta löytyä yks KUNNON sakkorysä! Tuo itäpäässä oleva tolppasetti on Vuosaaren tunnelin jälkeen about 500m suoraa mäen alapäässä siten, että sitä ei varmasti huomaa tarpeeksi ajoissa!

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • kmn
                  Moderator
                  • May 2009
                  • 6018
                  • Sipoo

                  heitänpä tännekin facebookiin räpeltämäni ihan puhtaan vittuilukommentin, niin saadaan varmaan keskustelua vähän hereille?

                  "Jonot ovat arkipäivää. Kehätiellä on runsaasti raskasta liikennettä Vuosaaren sataman, lentokentän ja logistiikkakeskusten sijaitessa lähialueilla. Sen ulkopuolella ja miksei ruuhka-aikanakin ajetaan kovaa, jos on vain tietä vapaana. Mein...inki on välillä hurjannäköistä ja vaarallista."

                  Pakko vielä sen verran vielä kommentoida tähän, että mitä tämä kaahaaminen ja vaaratilanteiden aiheuttaminen ruuhka-ajan ulkopuolella sitten on? Että joku ajaa 80 alueella 95-105km/h TYHJÄLLÄ tiellä?! Onneks nyt on sitten tolpat parantamassa liikenneturvallisuutta tuonkin osalta.

                  Ruuhka-aikana ja sen ulkopuolella ylinopeutta ajavien taustalla seison täysin, teenhän itsekin niin! Ajan aina ylinopeutta 5-15km/h ja ajan ohi tasan siltä kaistalta kummalta sitä tilaa löytyy sattuu löytymään - tahallani! Ihan vaan sen vuoksi, että ei ole mitään intressiä notkua kukkahattutätien perässä 80km/h alueella 65km tunnissa "ihan vaan varmuuden vuoksi" ruuhkauttamassa koko helvetin liikennettä. Mitään ongelmaahan ei olisi, jos ihmiset ajaisivat nimenomaan rajoitusten MUKAAN, ei 15-20km/h alle.

                  Jokaikinen aamu Kuliksen kohdalla on about 500-1000m jonot kahdella kaistalla keskustaan päin tietyön takia ja ihmiset jonottelevat siinä sitten ja yksi kaista on käyttämättä kokonaan, koska "se loppuu kuitenkin kohta"..

                  Itsehän vedän siinä... 70km/h alueella sen 80km/h kaikista viereisellä kaistalla seisovista ohi oikeanpuoleista kaistaa ja ängen itseni sopivaan rakoon 50km/h alueen alkaessa. Alemman nopeusrajoituksen alueella tietysti ajan rajoitusten mukaan tai alle, koska tuossa siltatyömaalla on ihmisiä töissä kokoajan ja varsinkaan pimeässä aamulla tuonne ei näe mitään.

                  Samoin töistä lähtiessäni koko teollisuuskadun vasemmanpuoleinen kaista seisoo vallilasta saakka, kun kaikki ovat menossa itäkeskukseen.. Oikea kaista taas tyhjänä, joten käytän sitä ja ryhmittäydyn vasemmanpuoleiselle kaistalle halutessani. Miksi en? Liikennesäännöthän ei kiellä näin tekemästä ja kaistanvaihtoa en tee sulkuviivalla. Taas säästin 15min elämästäni noiden liikenteessä kykkijöiden sijaan..

                  Mitä tästä opimme: En vaaranna liikennettä, koska toimin kuitenkin täysin liikennesääntöjen mukaan ja peltipoliisi tällaisia ylinopeuksia ei kuitenkaan taltio. Suomeksi, toimin täysin liikennesääntöjen mukaan, ei tarvittu yhtään peltipoliisia ja silti liikenne sujui ainakin omalta osaltani varsin mallikkaasti vaaratilanteita aiheuttamatta..

                  Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                  Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                  --
                  Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                  Comment

                  • NHB
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 1120

                    Originally posted by zanta View Post
                    Pointtini olikin että Suomen viranomaiset ei ala asettamaan niitä minun autoni rajoittimen säätöjä, minullakin on oikeus ajaa Suomen rekisterissä olevalla autolla Saksassa paikallisten sääntöjen mukaan, tai radalla tms...
                    Saksassa säännöt tulevat täytetyiksi sillloin, kun auto ylittää 60 km/h huippunopeuden. Tuskinpa tuo tulee esteeksi.

                    Comment

                    • NHB
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1120

                      Joku kirjoittaa pitkän tarinan siitä, kuinka hän pystyy perseleimään liikenteessä kameroista huolimatta. Joku ilmaisee huolensa siitä, kuinka alkolukot voivat jättää koulukyytejä ajamatta. Monet tuomitsevat alkolukot ja rajoittimet sillä perusteella, että joku voi ne mahdollisesti ohittaa. Voidaanko tästä päätellä, että foorumin yleisen kannan mukaan on suotavaa ajaa kännissä yli 200 nopeuksilla koulukyytejä?

                      Comment

                      • Wiking
                        BTCF Member
                        • Dec 2005
                        • 1647
                        • Laihia

                        Originally posted by NHB View Post
                        Joku kirjoittaa pitkän tarinan siitä, kuinka hän pystyy perseleimään liikenteessä kameroista huolimatta. Joku ilmaisee huolensa siitä, kuinka alkolukot voivat jättää koulukyytejä ajamatta. Monet tuomitsevat alkolukot ja rajoittimet sillä perusteella, että joku voi ne mahdollisesti ohittaa. Voidaanko tästä päätellä, että foorumin yleisen kannan mukaan on suotavaa ajaa kännissä yli 200 nopeuksilla koulukyytejä?
                        No mitä kuule veikkaat

                        Painus takaisin sinne VAG-kippoosi täältä vittuilemasta...
                        Nyt
                        BMW 330e g21 M-Sport
                        Ennen
                        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by NHB View Post
                          Joku kirjoittaa pitkän tarinan siitä, kuinka hän pystyy perseleimään liikenteessä kameroista huolimatta. Joku ilmaisee huolensa siitä, kuinka alkolukot voivat jättää koulukyytejä ajamatta. Monet tuomitsevat alkolukot ja rajoittimet sillä perusteella, että joku voi ne mahdollisesti ohittaa. Voidaanko tästä päätellä, että foorumin yleisen kannan mukaan on suotavaa ajaa kännissä yli 200 nopeuksilla koulukyytejä?
                          Josko kuitenkin noissa molemmissa on perseestä se, että ne on asetettu koska "kansalainen tekee kuitenkin rikoksen", eli syyllinen kunnes toisin todistetaan (alkolukko vapauttaa ajoon/kamera ei räpsähdä). Tuosta ajattelutavasta on kyllä inhimillisyys kaukana vaikka miten vaaleanpunaiset lasit päässä kuvitellaan niiden hyödyttävän meitä kaikkia. Ei inhimillistä harkintaa, eikä luottamusta ihmisen omaan harkintaan, vaan ehdoton ajatus sen tarpeesta siirtää harkinta valtiolle.

                          Toinen on että alkolukko helppona ohittaa ja rangaistuksen vaihtoehtona on rattijuopolle lähinnä kovempi sakko ja lupa jatkaa ajelua välittömästi, kuitenkaan rajaamatta sitä rattijuoppoutta veks.
                          Jos kaikilla olisi alkolukot, olisiko ainuttakaan puhallusratsiaa? Jos kaikilla teillä olisi kameravalvonta, olisiko ainuttakaan liikkuvaa tai tutkaratsiaa? Ilman näitä kumpaakaan, kuka ottaa kiinni sen joka jostain syystä aiheuttaa suurta vaaraa JUURI NYT eikä kuukauden päästä kun saa sakkokirjeen kotiinsa.

                          Tavallinen lainkuuliainen kansalainen saa käytännössä vaaraa lähes täysin aiheuttamattomasta toiminnasta sakon monikymmenkertaisesti todennäköisemmin, kuin tarkoituksella roisia ylinopeutta ajava joka ymmärtää väistää kamerat tai jarrutella niiden kohdalla. Vaikutus oikeaan liikenneturvallisuuteen 0, sakkotuloihin hyvä.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • MakeH
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1170
                            • Vantaa

                            Joku päivä uutisissa Anu Vehviläinen selitti, että ajo-opetus muuttuu ja kortin voimassaolo lyhenee liikenneonnettomuuksien vähentämiseksi (lue: rahastukseksi). Samoissa uutisissa sanottiin, että onnettomuuksien määrä on vähentynyt. Melkoista perseilyä.

                            Comment

                            • SkyMan
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2008
                              • 518
                              • Sirius

                              "4 Eniten oikeusjärjestelmän uskottavuutta nakertaa se, että kun liian moni teko on säädetty rikokseksi, poliisi ei ehdi valvoa niitä, eivätkä rikolliset teot kansalaisista tunnu enää rikoksilta. Kuinka usein olet saanut rapsut, kun olet ajanut autoa kännykkä korvalla? Entä siitä, että koirasi on ollut irti taajamassa? Poliisin tehtävänä ei pitäisi olla sen valitseminen, mitä lakeja se valvoo ja mitä ei. Rikoksiksi säädettyjä tekoja pitäisi olla sen verran, että poliisi voisi valvoa niitä kaikkia. Eduskunta on tästä vastuussa."

                              Paljon enempää en voisi olla samaa mieltä.
                              Coffee isn´t my cup of tea

                              Comment

                              • NHB
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2003
                                • 1120

                                Originally posted by Wiking View Post
                                No mitä kuule veikkaat

                                Painus takaisin sinne VAG-kippoosi täältä vittuilemasta...
                                Taidat sekoittaa mut johonkin toiseen. Mulla ei ole VAG:n tai seuraajansa Volkswagen Groupin valmistamaa autoa. Milloin muuten ajattelit päivittää tuon nimen tähän päivään? VAG on haudattu jo 18 vuotta sitten.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎