Originally posted by MajorDrake
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli lopetti valvomisen....
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Viime viikolla tänne susirajallekin asennettiin taas uusi peltipoliisi. Mielenkiintoisen tästä asiasta teki se että kameratolpalta on kaivettu kaapeli suoraan tielaitoksen kameratolpalle, joka on ehkä n.300m päästä. Herää vain kysymys miksi? Lainaako peltipoliisi Tieliikennelaitoksen nettiyhteyttää/sähköä vai onko kysymys kenties tulevaisuuden yhteistyöstä??? :think Täytynee alkaa taas taitella foliohattuja lisää ...G30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostTuon "paremmin vetävän kaistan" käyttämisen voi ilmaista myös "hieman" toisin sanoin. Se, että sinä kiilaat itsesi jonon keulille kaistojen yhdistyessä, ei ole niitä hienoimpia tekoja.
Olen kyllä huomannut, että täällä kovin moni laskee alleen välittömästi omastaan poikkeavan mielipiteen nähdessään. Mutta sen varmaan sinäkin voit myöntää, että moni on varmasti myös oppinut jotain. Siinä ei opi kukaan mitään, kun kaikki vain tukevat toistensa yksiselitteisen vääriä argumenttia samalla hokien jotain sekavaa isoveljestä ja Stalinista.
Vääriä argumentteja? Mutta onneksemme olet täällä kertomassa meille, mikä argumentti on oikea ja mikä väärä.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostViime viikolla tänne susirajallekin asennettiin taas uusi peltipoliisi. Mielenkiintoisen tästä asiasta teki se että kameratolpalta on kaivettu kaapeli suoraan tielaitoksen kameratolpalle, joka on ehkä n.300m päästä. Herää vain kysymys miksi? Lainaako peltipoliisi Tieliikennelaitoksen nettiyhteyttää/sähköä vai onko kysymys kenties tulevaisuuden yhteistyöstä??? :think Täytynee alkaa taas taitella foliohattuja lisää ...ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Justabanana View PostIhan yleisen uskottavuuden takia olisi hyvä, että jengi ei nosta Orwellia, totalitarismia ja Pohjois-Koreaa argumenteiksi maanteiden rahastuspömpeleitä vastaan. Todelliset ja toimivat syyt kameroiden vastustamiselle ovat huomattavasti maanläheisempiä, ja ulkopuoliselle asiaan vihkiytymättömälle helpompia niellä kuin Fasistisalaliittohorinat.
Liikennekeskustelussa on se ongelma, että liian moni ideologinen liike pitää yksityisautoilua itsessään negatiivisena ilmiönä. En todella usko, että suurin osa näistä liikennefasisteista on edes kovin kiinnostunut varsinaisesta liikenneturvasta. Heitä vaan vituttaa, että jonkun auto saastuttaa, kulkee liian lujaa, on liian kallis, on turha kulutushyödyke, on ylipäätään jonkun oma jne. yms. Liian monelle kaikenlainen yksityisautoilun haittaaminen on ainoastaan tapa ajaa aivan toisaalla olevia primäärisiä tavoitteita. Lisäksi liian moni näistä ihmisistä on äänekkäitä ja vaikutusvaltaisessa asemassa.
Toinen ongelma on hallintoelinten ylläpitämä liikennepropaganda. Suomessa liikenneturvallisuustyö, joka itsessään on tärkeää ja kiistatta hedelmää kantavaa toimintaa, on mennyt niin pitkälle, että ihmiset oikeasti luulevat liikenteen olevan aivan helvetin vaarallista. Eikä suinkaan henk. koht. harkintakyvyn tai ajotaitojen heikkouden takia, vaan siksi, että kaaharit ja rattijuopot vaanivat joka risteyksessä, valmiina tappamaan juuri sinun perheesi. Ylinopeuskin on niin vaarallista, että lujaa ei yksinkertaisesti voi ajaa asettamatta itseään ja muita vakavaan hengenvaaraan. Meitä ollaan pommitettu toistaan iskevämmillä sloganeilla niin paljon, että liikennepelko on paisunut kaikkien mittakaavojen ohi.
Ei kai se ole ihme, että niin moni kannattaa tiukkoja rajoituksia, kovia sakkoja, automaattista valvontaa, GPS-paikannusta, alkolukkoja ym. koska kansa ihan oikeasti uskoo, että niillä on suuri vaikutus heidän omaan turvallisuuteensa. Tilastot kertovat tietysti omaa kieltään, mutta mielikuvat myyvät, oli kyseessä sitten kansanedustaja, automerkki tai valvontakamera.Last edited by r.w.; 27-10-2010, 00:01.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostJa mikä siinä on ei hienoa tekoa? Se että en aja 20kmh alle rajoituksen varmuuden vuoksi ja valmiiksi "omalla" kaistalla, vaikka vieressä on tilaa? Öh.. Voisitko selittää mitä tarkoitat "kiilaamisella"? Mielestäni ilmaisin varsin selvästi, minkälaisesta kaistanvaihdosta on kyse..
Vääriä argumentteja? Mutta onneksemme olet täällä kertomassa meille, mikä argumentti on oikea ja mikä väärä.
Comment
-
-
Originally posted by Justabanana View PostIhan yleisen uskottavuuden takia olisi hyvä, että jengi ei nosta Orwellia, totalitarismia ja Pohjois-Koreaa argumenteiksi maanteiden rahastuspömpeleitä vastaan. Todelliset ja toimivat syyt kameroiden vastustamiselle ovat huomattavasti maanläheisempiä, ja ulkopuoliselle asiaan vihkiytymättömälle helpompia niellä kuin Fasistisalaliittohorinat.
Argumentteja ja vasta-argumentteja, joita olen itse nähnyt, lukenut ja käyttänyt:
- Kuinka suuri osa onnettomuuksista sattuu *pelkästään* pienen 10-20km/h ylinopeuden takia? Häviävän pieni. Pömpelit puuttuvat kuitenkin ainoastaan näihin. Eikä niihin narkkareihin tai raivohulluihin itsemurhaohittelijavolvoihin (<näitä ne suorastaan aiheuttavat). Pömpelit kajoavat ainoastaan sellaisiin kansalaisiin, joilta on pelottavan helppo ottaa rahat pois.
- "Ei ole niin vaikeata ajaa nopeusrajoitusten mukaan. Minäkin aina ajan, olenhan moraalisesti pätevä varajeesus." Ilman vakionopeussäädintä nopeus heittelee pikkaisen, ja huonolla tuurillla rikesakko napsahtaa kuuliaisellekin. Mitä enemmän ajaa, sitä todennäköisemmin. Plus nämä kameran tajutessaan paniikissa jarruttavat mummelit. Plus se, että nopeusmittarin jatkuva tuijottaminen on poissa liikenteen seuraamisesta. Plus varuuks liian hitaasti ajavien aiheuttama jonoutuminen (ja sen aiheuttama vitutus, verenpaine- ja sydäntaudit ja väkivaltainen käytös. )
- "Miksi autoilla pitää saada ajaa miljoonaa, minunkin KIA (Köyhien Ihmisten Ajoneuvo tm) 1.3l kulkee vain sataakolmeakymppiä vähäisillä hiilidioksidipäästöillä." Ketä se ihan faktisesti haittaa, jos joku kokeilee autonsa kulkua tyhjällä moottoritiellä kesäisenä arkiyönä? Oikeus vaarantaa pelkästään itsensä on jotain sellaista, mikä mielestäni kuuluu vapaaseen elämään. Ja kuinka moni onnettomuuksista sitten sattuu 200km/h nopeuksissa? Kuinka paljon 200km/h rajoitin auttaa jos keskustan läpi kaahataan sataakymppiä, täysin laillista motarivauhtia? Plus rataharrastus, plus hätätilanteessa loukkaantuneen tms. sairaalaan vienti, yms.
Mun mielestä olisi hyvä kerätä tällaisia perusargumentteja, ja sparrata niille mahdollisimman pätevät vastaväitteet, joita sitten voi käyttää vaikka sukulaisten ja tuttujen kanssa aiheesta kinatessaan. (Näissä omissakin perusteluissani on aukkoja, en ole filosofi.) Totuus on kameravalvonnan vastustajien puolella. Sen esilletuomiseksi tarvitsemme hyviä pointteja ja ennakkoon harjoiteltuja väitteitä/vastaväitteitä.
Maahanmuuttokeskustelussa argumenttien loppuminen johtaa natsikortin heiluttamiseen. Vetoan, että pidättäytyisitte sen BTCF-vastineen, eli "ajokortiton-kukkahattu-hippi-kasvissyöjä-vihreidenäänestäjä-kusipää"-kortin käytöstä.
Olen myös sitä mieltä että voisimme hioa täällä yleisesti pätevän selitteen mikä nykyisessä liikennekulttuurissa ja sen valvonnassa oikeasti mättää liikenneturvan ja hallituksen linjan sijasta.
Tällöin useampi voisi kommentoida hyvin perustellusti saman asian tuonne ministeriön gallupiin jossa sillä on oikeaa merkitystä.
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostLiikennekeskustelussa on se ongelma, että liian moni ideologinen liike pitää yksityisautoilua itsessään negatiivisena ilmiönä. En todella usko, että suurin osa näistä liikennefasisteista on edes kovin kiinnostunut varsinaisesta liikenneturvasta. Heitä vaan vituttaa, että jonkun auto saastuttaa, kulkee liian lujaa, on liian kallis, on turha kulutushyödyke, on ylipäätään jonkun oma jne. yms. Liian monelle kaikenlainen yksityisautoilun haittaaminen on ainoastaan tapa ajaa aivan toisaalla olevia primäärisiä tavoitteita. Lisäksi liian moni näistä ihmisistä on äänekkäitä ja vaikutusvaltaisessa asemassa.
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostRahanvartijat ovat vieneet Bemarilla vallan insinööreiltä. Aikaisemmin tekniikka oli kaikki kaikessa ja The Ultimate Driving Machine sloganina. Nyt keskitytään brändäämään kaikkea mahdollista ja marssittamaan markkinoille uusia "mullistavia" niche-tuotteita. Olihan se ehkä hieman tylsää, kun karrikoiden oli tarjolla vain yksi auto kolmessa eri koossa. Mutta kun tajunnan räjäyttäviä coupekatumaastureita alkaa olemaa useita listoilla, niin kyllä mä vedän rajan siihen. Samoin alabrandien maksimointi sylettää. i3 Compactive Tourer fDrive15d Efficient Dynamics Edition... Siinä on jo japsitkin ihmeissään.
Bemari oli se tuotekehitykseen satsaava firma. Viitisen vuotta sitten Bemarin kehitysbudjetti oli paljon isompi kuin Mersun. Nyt roolit ovat vaihtuneet. Bemarin budjetti on vain tippunut viime vuodet. Samaan aikaan tuodaan markkinoille ennätysmäärä autoja. Mielenkiintoiseksi homman menee siksikin, koska Mersu tekee samaan aikaan päinvastoin ja ilmoittaa tavoitteekseen ilmaherruuden tekniikassa.
Tämä ei tarkoita sitä ettei bemarikin olisi mennyt. Esimerkiksi muotoilussa on tultu viimeisen viiden vuoden aikana totaali horrorista takaisin tyylikkyyden pariin.
ps. Ne rahat kehitystyöhön tulee myymällä autoja.
mut nyt takas asiaan.
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostItse pidän ihan terveenä sitä, että yksityisautoilun(kin) aiheuttamat ongelmat aiheuttavat vitutusta ja joku yrittää vaikuttaa näihin ongelmiin.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostToki, mutta tietänet itsekin, että suomalaisessa tieliikenteessä niin vuodessa menehtyvät ihmiset kuin liikenteen päästötkin ovat vain pisara meressä. Toisin sanoen huoli yksityisautoilun aiheuttamista ongelmista on yleisesti ottaen täysin liioiteltua ongelman todelliseen vakavuuteen nähden.
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostMutta itse kyllä näen, että vielä on paljon tehtävää. Esimerkiksi kaupunkien melusaasteessa ja hiukkaspäästöissä liikenteellä on suuri merkitys.
Comment
-
-
Originally posted by NHB View PostJoissakin saasteissa autot ovat ilahduttavasti tipuneet "pisara meressä" -sarjaan tai jopa nollasarjaan. Esimerkiksi lyijy kuuluu tähän osastoon. Tämäkään ei olisi todennäköisesti tapahtunut ilman, että joku vittuuntunut liikennefasisti olisi asiaa ajanut. Mutta itse kyllä näen, että vielä on paljon tehtävää. Esimerkiksi kaupunkien melusaasteessa ja hiukkaspäästöissä liikenteellä on suuri merkitys.
Niin, paikallinen vaikutus. Olen siitä samaa mieltä, että kasvavat kaupungit kasvavine liikennemäärineen tuovat suuria haasteita liikenne- ja kaupunki-infran suunnitteluun sekä asettavat paineita myös ajoneuvoteollisuuden suuntaan, jos ei muuten, niin kansallisen lainsäädännön muodossa.
Minä tosin tarkoitin sitä, että kokonaiskuormituksen kannalta henkilöautoliikenteen päästöt ovat vain pisara meressä ja henkilöautoilijan puukottaminen milloin milläkin päästöverolla tuntuu kovin keinotekoiselta, kun samaan aikaan lentoyhtiöt polttavat satoja tuhansia litroja verovapaata menovettä ylempänä ilmakehässä ja juoppoja kuskaavat risteilyalukset ryystävät yhdellä reissulla naftaa kokonaisen kaupungin edestä. Lisäksi vastustan sitä, että kaupunkien paikallispäästöjä pyritään alentamaan koko autokantaa rokottamalla. Täällä maalla kun on ilmanlaadun kannalta aivan yksi ja sama, kuinka iso veekasi pihalla lotkottaa. Lisäksi pidän kovin erikoisena sitä, että autoja verotetaan co2-päästöjen mukaan, sillä kun on aika vähän tekemistä sen kanssa, paljonko auto saastuttaa. Maksamme jo polttoaineesta veroa suurimman osan hankintahinnasta, tuplavero, mielenkiintoista...Last edited by r.w.; 27-10-2010, 15:17.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Jos kaupunkien melusaastetta ja hiukkaspäästöjä halutaan oikeasti alentaa, niin siihen vaikuttaa kaikkein eniten liikenne- ja kaupunki-infran suunnittelu, kuten r.w. sanoi. Eli jos niitä haluaa saada kuriin, niin kannattaa ottaa kyseisistä asioista vastaavia henkilöitä kiinni kaupungista tai kunnasta. Nykyään vain tuntuu siltä, että PK-seudullakin, kaikki tupataan yhdelle pienelle alueelle, eikä hyödynnetä maa-alueita kokonaisvaltaisesti ja tehokkaasti. Toisaalta meno on tällä hetkellä semmoista, johtuen kalliista hintatasosta, että niitä uusia mökkejä rakennetaan aivan vieri viereen, jos tilaa vaan jostain siihen löytyy. Varmaa on myös se, etteivät nämä Suomen asuntojen hinnat tule pysymään nykyisellä tasollaan. Tässä käy vielä huonosti, jos hinnat vielä pahasti nousevat, mutta se on toinen juttu se.
Autojen päästöjä vähentämällä ei saada isoakaan vaikutusta esimerkiksi hiukkaspäästöihin, vaan se liikenne on yksinkertaisesti järjestettävä pois sieltä kaupunkien keskustoista. Ja oikeastaan henkilöautot eivät ole niitä pahimpia saastuttajia, vaan raskas liikenne, mutta niiden päästöjen vähentäminen on hankalaa siksikin, että se 60 tonninen rekka ei liiku 10 litralla sadalla.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostAutojen päästöjä vähentämällä ei saada isoakaan vaikutusta esimerkiksi hiukkaspäästöihin, vaan se liikenne on yksinkertaisesti järjestettävä pois sieltä kaupunkien keskustoista. Ja oikeastaan henkilöautot eivät ole niitä pahimpia saastuttajia, vaan raskas liikenne, mutta niiden päästöjen vähentäminen on hankalaa siksikin, että se 60 tonninen rekka ei liiku 10 litralla sadalla.
Hiukkaspäästöt saa partikkelifiltterillä kuriin ja toisaalta ne ovatkin jo häviävän pienet sillä toisella tankkauspistoolista saatavalla...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment