Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virittäjät @ Mika Salo etsii viriautoja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pazq
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 3159
    • 47200

    Originally posted by jannmann View Post
    Ei ollut tarkoitus hyökätä sinun autoasi kohtaan noin, vaan yleisesti ärsytti.

    Lähinnä vaan ihmettelin kun kaikki tällä kaudella testatut autot on +400hv ja silti noinkin kova kuski kellottaa niillä noin onnettomia aikoja.

    Täällä porukka vaan hypettää suurista tehoista vaikka niitä ei suurimmassa osassa autoista saada koskaan oikeaan käyttöön. (joka nyt on tossa ohjelmassa ainakin käynyt toteen)
    Huonoja aikoja selitellään sillä kun jarrut, renkaat ja alusta on paskoja. WTF? Koneisiin hakataan kymmeniä tuhansia rahaa kiinni ja lopputuloksena on se, että naapurin Seat toledo diesel kiertää rataa kovemmin. Plussana toki se että muutama lippispää saa stondiksen penkkilapusta ja näkee märkiä unia, että omassa pelissä olis yhtä paljon paukkua.
    OT. Kyllä, se itseänikin ihmetyttänyt ettei alustat ja jarrut toimi jos aletaan ajamaan yhtään kovempaa kun mitä kaupungilla saa ajella. Ja se että miten se 400hv voi sutia muka koko pääsuoran viitosella vielä?!?!??! Itellä tulee pito jo kolmosella jos tahtoo, sinne takasuoralle pystyin silloin paskoilla jarruilla pommittamaan ihan täysillä sen loivan mutkan eikä ollut pidon kanssa ongelmaa. Mittariin ehdin vilkaisemaan niin näytti jotain +170 ja mittarivirhe on 1-2 liikaa. Aikaa ei minun tietääkseni kellotettu kun ajoin vaan 4-5kierrosta ja jarruja ei enää ollenkaan. Uudet nesteet ja kaikki oli muttei auttanut, sekin korjattu nykyisin.

    Ja ohjelmasta: Muuten jees, mutta tosiaan liikaa pätkitty vieläkin ja vähän sekavan oloista. Miksi siellä pitää ajaa se kuvausauto samalla mitä ohitellaan jatkuvasti?? eikö olisi riittänyt ne kuvaajat jotka on radan reunalla?? ja autossa on kuitenkin 3-5kameraa about. Noh, kyllähän tota kattoo jos sattuu kotosalla silloin olemaan..

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      Hupiautolla jolla tarkoitus on siirtää kumit katuun tai kulkea kahva edellä tuskin saavutetaan puhtaan ratauton veroisia rata-aikoja vaikka olis F1-kujettaja ohjastamassa. Toisaalta, tuskin kukaan huippukuskikaan vetäisee huippuaikaa kylmiltään oudolla arvaamattomasti käyttäytyvällä "katuautolla" jota pitää myös "säästää" ettei romuta sitä.

      Toiset on herkässä kun puhutaan moottoritehoista, toiset taas kun verrataan rata-aikoja, kumpi on väärin? Jollekin ei ole merkitystä onko koneessa 300- vai 400hv, toiselle ei oo merkitystä onko rata-aika 1:28 vai 1:35...
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • BMW
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 3822
        • California

        Onhan tuossa pointtinsa että autossa muutkin osa-alueet toimisivat vakiota suorituskykyisemmin, mutta toisaalta ymmärrän näitä pelkkiä moottoritehoon panostaneita. Budjetti on monella syy, tästä saadaan jo kiittää mm, Suomen valtiomme verotuskäytäntöä. Toiseksi, voihan tuollaisella tehokkaalla autossa käydä ajamassa varttimaililla tai mailin matkalla raitua asfalttiin ja ihmetellä aikoja sekä loppunopeuksia. Tärkeintä lienee se, että oma auto saa sen kuuluisan ilmeen naamalle.
        P
        R
        N
        D

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8971
          • Kellokoski

          No mitä ne kierrosajat sitten oli?
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16328
            • Leppävirta

            Originally posted by _nixu_ View Post
            No mitä ne kierrosajat sitten oli?
            Sierain tais olla 1.38.00 ja bimmeri 1.41.00 jos en pahasti väärin muista.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6602
              • Lappeenranta

              Originally posted by Haju69 View Post
              Sierain tais olla 1.38.00 ja bimmeri 1.41.00 jos en pahasti väärin muista.
              Juurikin näin, ja nuo suoranopeudet kanssa vähän niin ja näin. Riippuu niin paljon kaikesta
              M550d

              Comment

              • ThemeJ
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 997
                • Turku/Raahe

                Originally posted by jannmann View Post
                Ei ollut tarkoitus hyökätä sinun autoasi kohtaan noin, vaan yleisesti ärsytti.

                Lähinnä vaan ihmettelin kun kaikki tällä kaudella testatut autot on +400hv ja silti noinkin kova kuski kellottaa niillä noin onnettomia aikoja.

                Täällä porukka vaan hypettää suurista tehoista vaikka niitä ei suurimmassa osassa autoista saada koskaan oikeaan käyttöön. (joka nyt on tossa ohjelmassa ainakin käynyt toteen)
                Huonoja aikoja selitellään sillä kun jarrut, renkaat ja alusta on paskoja. WTF? Koneisiin hakataan kymmeniä tuhansia rahaa kiinni ja lopputuloksena on se, että naapurin Seat toledo diesel kiertää rataa kovemmin. Plussana toki se että muutama lippispää saa stondiksen penkkilapusta ja näkee märkiä unia, että omassa pelissä olis yhtä paljon paukkua.
                Pakko ihan aavistus tökkiä ampiaispesää...
                Voihan se olla, että joku jopa haluaa auton sutivan ja pääpaino on jossain muualla kuin kierrosajassa ahveniston radalla? Näköjään oli se toinen Skyline tehty driftinkiin yms sutimiseen.
                Mun mielestä on aika kunnioittavat lukemat tuossa Sierrassa, meni sitte kuin hitaasti radalla tahansa. Eihän tässä nyt kukaan mitään uutta ja mullistavaa rakenna, mutta eiköhän se moottorin virittäminen jonkunlainen meriitti vielä ole. Kaikkeenhan saa kaupasta valmiita osia, eli miksei sitten alustaan panosteta enemmän sitäpä en osaa sanoa. Tuskin tuohon bemariin ainakaan alustaan mitään ihmeitä sais tehtyä, varsinkaan kun pedalboxit ja renkaat jo nykyään kunnossa.
                Oiskohan siinä joku syy pelkkään moottorin syynäämiseen siinä, että Suomessa tuppaa olemaan nuita ratoja kovin vähän saatikka vapaita aikoja ajamiseen jos semmonen rata läheltä sattuu löytymään. Sehän on ihan sama miten se auto kadulla käyttäytyy kun Suomen teillä nopeusmaksimi 120km/h ja sekin yleensä suorilla. Kaupungin 40-60km/h nopeusrajotuksissa tuskin kauheen tehokkaita jarruja tarvitaan. Pelkkää mutuilua.
                Pazq, jos meinasit sutimishommilla sun omaa autoa niin tuskinpa siinä tehoalue on lähellekkään sama varsinkaan vääntöjen osalta mitä tuossa sierrassa saatikka bemarin maamoottorissa. Ja ehkä molemmat nuista edellisen jakson autoista painon kannaltakin tekee omat temppunsa jarrutuksissa.

                Sitten itse asiaan, voiskos saada jotain vertailuaikoja nuille autoille? Esim. mitä se farkku e36 nyt sitte tuolla radalla viipyy? Ihan siis mielenkiinnosta jos jollain jotain kokemuksia on, eli mikäs on se "kova" aika tommoselle about 500 heppaselle toimivalle rata-autolle?
                Ei herneitä
                Last edited by ThemeJ; 02-02-2012, 19:20.
                Bmw E30
                Bmw 2000Touring Scrap
                Ex. Bmw E30 316
                Ex. Bmw E36

                Comment

                • Raimo Miettinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 320

                  Originally posted by ThemeJ View Post
                  Sitten itse asiaan, voiskos saada jotain vertailuaikoja nuille autoille?
                  BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                  Comment

                  • ThemeJ
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 997
                    • Turku/Raahe

                    Kiitos, hyvä että saa jotain vertailupohjaa
                    Bmw E30
                    Bmw 2000Touring Scrap
                    Ex. Bmw E30 316
                    Ex. Bmw E36

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5857
                      • Joccis City

                      Se e36 328i farkku viipyi radalla karvan alle 1.39.(edit. 1.38,44) Omistaja saa tarkentaa jos haluaa.
                      Camberin autosta saa vähän käsitystä miten sillä +400 autolla sileillä kumeilla pitäis mennä.
                      Last edited by jannmann; 03-02-2012, 01:36. Reason: lisätty tarkka aika
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Balle
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 3413
                        • UKI, Suomen New York

                        Originally posted by jannmann View Post
                        Se e36 328i farkku viipyi radalla karvan alle 1.39. Omistaja saa tarkentaa jos haluaa.
                        Camberin autosta saa vähän käsitystä miten sillä +400 autolla sileillä kumeilla pitäis mennä.

                        Joo ja 200hv menee jo vissiin alle 1:30 (extreme bemut).

                        Itse en myöskään osaa antaa minkäänlaista rispektiä näille +500hv tuning peleille joissa tuo "voima" on pieni piikki jossain 6000-6200rpm välillä, alusta/jarrut/voimansiirto sellaisia että voimaa ei saa tiehen eikä autoa kääntymään tai pysähtymään.
                        Mut onhan se hienoa sanoa ABC:n baarissa että mulla on Nissanissa 600hv tehoa. Käytännön suorituskyky vastaakin sitten jotain 200hv gti golfia tms...

                        Juu, eikä se kierrosaika todellakaan ole kaikki kaikessa mutta itse ainakin arvostan tasapainoisesti rakennettuja autoja. Oli se sitten näyttely, kiihdytys, drifting, rata, ralli jne. mihin vain rakennettu.
                        Possuja ja Bemareita

                        Comment

                        • Hanza
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1931
                          • Juvan Shell. Requiescat in pace

                          Tämä kuvaa melko täydellisesti mitä mieltä olen kyseisestä ohjelmaformaatista.
                          Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                          t: luft waffel

                          "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                          Comment

                          • van cleef
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1861
                            • 01830

                            BMW m340i x-drive -22
                            Audi q5 sportback 55tfsie -21
                            Transit custom -18
                            Lincoln Town car -89

                            Comment

                            • bimmerE34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 6209
                              • Gotham

                              Hahhahahaha Totaali putoaminen : hahahahah!


                              1.36.960 328i Coupella kiersin ahveniston. Eikä ollu mikään hipohipo kevennetty kilpuri. 223hp ja lukoton perä.


                              Tompan auto on kyllä hieno räppäilypeli ja jatkossa tulevilla muutoksilla varmasti nopea. Tuolla ohjelman kokoonpanolla saa ainakin pahennusta aikaan missä vain



                              Ja tuohon aiempaan keskustelunaiheeseen. Kyllä jos autoa lähtee rakentamaan niin alusta se on kaiken A ja O. Huomaahan sen jenkeistäkin. Voimaa vitusti, muttei niillä uskalla ajaa kuin suoraan.

                              ///Pumppu Pojat Racing Team
                              Metaline sport #40

                              Comment

                              • -challenger-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 2148
                                • L a h t i

                                Originally posted by bimmerE34 View Post



                                Tompan auto on kyllä hieno räppäilypeli ja jatkossa tulevilla muutoksilla varmasti nopea. Tuolla ohjelman kokoonpanolla saa ainakin pahennusta aikaan missä vain
                                Joo samaa mieltä. Ja loppupelissä jossei radalla meinaa autolla ajaa niin miks siinä jotku rataominaisuudet pitäs sitten olla ? Kuha potkua löytyy ni se on

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎