Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virittäjät @ Mika Salo etsii viriautoja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5857
    • Joccis City

    Originally posted by -challenger- View Post
    Joo samaa mieltä. Ja loppupelissä jossei radalla meinaa autolla ajaa niin miks siinä jotku rataominaisuudet pitäs sitten olla ? Kuha potkua löytyy ni se on
    Olishan se tietysti hienoa, että laitteet pysähtyy ja pysyy tiellä. Muuten pääsee iltalehden otsikkoon.


    Eikä noilla tehoilla pääse siviililiikenteessä mitään nauttimaan jos kortin meinaa pitää.
    Radalla noista tehoista vasta nauttia voi. Ajaa sitten kelloa vastaan tai kylki edellä. Molemmissa tapauksissa on sekä oman että muiden turvallisuuden takia kiva asia jos auton muut ominaisuudet olis tehojen tasolla.

    Eikö olis kiva jos vaikka iltahämärässä tehty pieni kiihdytys kokeilu kaverit takapenkillä, vauhtia 250km/h ja eteen pari kolme hirveä... Ei päättyisi paskojen jarrujen/jarrutasapainon/paskan alustan takia epämääräiseen heittelyyn ohjaamo täynnä käsiä ja iltalehdestä sais lukea -> 2 kuoli ja 2 loukkaantui vakavasti.
    Hyvin toimivalla paketilla olis vain jarrutettu ja väistetty ja korkeintaan kalsarit olis ruskeet.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Soiled
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3217
      • Mystinen Kuopio

      Originally posted by jannmann View Post

      Eikö olis kiva jos vaikka iltahämärässä tehty pieni kiihdytys kokeilu kaverit takapenkillä, vauhtia 250km/h ja eteen pari kolme hirveä... Ei päättyisi paskojen jarrujen/jarrutasapainon/paskan alustan takia epämääräiseen heittelyyn ohjaamo täynnä käsiä ja iltalehdestä sais lukea -> 2 kuoli ja 2 loukkaantui vakavasti.
      Hyvin toimivalla paketilla olis vain jarrutettu ja väistetty ja korkeintaan kalsarit olis ruskeet.
      Parhaimmalla paketilla (isolla Holsetilla) olisi vaan painettu läpät selälleen ja hirvet olis kattonu vierestä, kun biimeri mene ohi










      Joo sori perjantai
      Mystinen.Fi @ FB
      IG @tarmohanninen
      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

      Comment

      • Tomp_pa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 749
        • Helsinki (e30 garage)

        Originally posted by Soiled View Post
        Parhaimmalla paketilla (isolla Holsetilla) olisi vaan painettu läpät selälleen ja hirvet olis kattonu vierestä, kun biimeri mene ohi










        Joo sori perjantai
        =) =)

        Ja en muista tiedä mut ton oman kipon oon tehny alkujaan just siihen räppäämiseen kylillä.
        Siks siinä on kilvet, jos se ois ratapeli ei niitä olis ja kyllä se ois ehkä vähän erilainenkin.
        Nyt vaan on budjetti riittänyt et voi pitää hauskaa ku ajelee töihin yms
        Ja joo, oon jo lähes kolmekymmentä...

        "Eikä noilla tehoilla pääse siviililiikenteessä mitään nauttimaan jos kortin meinaa pitää. "
        Ja paskat, viimekesäkin nautittiin yli 6000km edestä .. .. ..
        xXx

        Comment

        • -challenger-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 2148
          • L a h t i

          Originally posted by jannmann View Post
          Olishan se tietysti hienoa, että laitteet pysähtyy ja pysyy tiellä. Muuten pääsee iltalehden otsikkoon.


          Eikä noilla tehoilla pääse siviililiikenteessä mitään nauttimaan jos kortin meinaa pitää.
          Radalla noista tehoista vasta nauttia voi. Ajaa sitten kelloa vastaan tai kylki edellä. Molemmissa tapauksissa on sekä oman että muiden turvallisuuden takia kiva asia jos auton muut ominaisuudet olis tehojen tasolla.

          Eikö olis kiva jos vaikka iltahämärässä tehty pieni kiihdytys kokeilu kaverit takapenkillä, vauhtia 250km/h ja eteen pari kolme hirveä... Ei päättyisi paskojen jarrujen/jarrutasapainon/paskan alustan takia epämääräiseen heittelyyn ohjaamo täynnä käsiä ja iltalehdestä sais lukea -> 2 kuoli ja 2 loukkaantui vakavasti.
          Hyvin toimivalla paketilla olis vain jarrutettu ja väistetty ja korkeintaan kalsarit olis ruskeet.
          Kyl se henki on pois vaikka ois mimmoset jarrut sielä. Kyllä se kuski on se joka pitää vehkeet tiellä oli se sitte mikä peli alla tahansa.. Kyllä noi vanhemmatki pommit yli 200 menee toi vaan kiihtyy siihen 200 hieman nopeemmi.. Tääkään bemu tomppa ei ollu radalle ees ajanu tolla.. Mut joo !

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            Kyllähän pysäytysvoimaa on monissa jarruissa ihan riittävästi maantiekäyttöön kun jarrutellaan harvakseltaan. Ratakäytössä lämpö sit tekee tepposensa. Kyllä itekin olen sitä mieltä et alusta ja jarrut on ihan yhtä tärkeät kuin konekin jos vimpan päälle tehään. Harrastebudjetilla vaan monesti menee niin et joku asia tehdään ennen sitä toista, ja usein kone on se joka ekana laitetaan ja pikkuhiljaa päivitellään alustaa ja jarruja kun varat antaa myöden.

            Esim. omaan harrastevehkeeseen vaihdoin etujarrut uudemman sukupolven parempiin "vakiojarruihin" budjettiratkaisuna, ja oikein hyvä päivitys olikin. Jarruvoima kasvoi selvästi eikä aloittelijan rata-ajossa niiden kanssa ongelmia ollu. Mielessä on silti päivitys johonki isoihin hipo-jarruihin, mut toisaalta kompromissia joutuu tekemään et talveksi myös 16" piikkirenkaat sopii jarrujen päälle, eli levykokoa ei voisi enää kasvattaa, ainoastaan satulat vois ehkä vaihtaa 4- tai 6- mäntäisiin.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • _--Ville--_
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 29
              • Kankaanpää, Finland

              Heitetään tämmönen provo nyt mitä autokoulussa sanotaan: " Kaikki teistä oppii ajaan lujaa, mutta vain harva oppii ajamaan oikealla tilannenopeudella "

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5857
                • Joccis City

                Originally posted by -challenger- View Post
                Kyl se henki on pois vaikka ois mimmoset jarrut sielä. Kyllä se kuski on se joka pitää vehkeet tiellä oli se sitte mikä peli alla tahansa.. Kyllä noi vanhemmatki pommit yli 200 menee toi vaan kiihtyy siihen 200 hieman nopeemmi.. Tääkään bemu tomppa ei ollu radalle ees ajanu tolla.. Mut joo !
                Mitä et ymmärtänyt tossa mun kirjoituksessa?
                Eli huonossa kunnossa olevalla alustalla jarrutus ja väistä tosta nopeudesta aiheuttaa kuljettajalle ylitsepääsemättömän tilanteen joka johtaa hallinnan menetykseen kun taas toimivalla paketilla hallinan menetystä ei tule ja väistö onnistuu.

                Jos sillä hitaammin kiihtyvällä saavuttaa sen 200km/h 2km hinaamisen jälkeen, tulee sillä potentiaalisia 200km/h ylityksiä aika paljon vähemmän kuin autolla joka repii sen vauhdin 400m matkalla, vai mitä? Taulapään kuskin kohdalla toisella ei voi kovinkaan helposti vetää 200km/h lukion/amiksen ohi kun toisella se taas onnistuu. Sillon olis ihan kiva jos se peli sitten edes pysähtyis kunnolla. Tossa vaikka ylilyönti esimerkiksi jarruista : http://www.youtube.com/watch?v=ZOyVZ6rlIlo

                Ja kuten arvata saattoi, täällä pieni kritiikki auton muuhun osa-alueeseen kuin tehoon saa hirvittävän metelin kun 99% tänne kirjoittavista ilmeisesti ihannoi vain tehoa ja yleisillä teillä kaahaamista ja erilaisten kuminpoltto yms. ylinopeuksien videointia nettiin laitettavaksi.

                Tomp_pa, en tiedä miten saat kiksejä ajamalla liikennesääntöjen mukaan tolla pelillä. Oman kilpi motukan myin pois kun ei sillä saa kadulla mitään kiksiä kun ajelee esim. 80km/h.
                Radalla sen sijaan sitä sai piiskata kunnolla. Kadulla tunsi olon vaan typeräksi kun köröttelee hissunkissun menemään laitteella joka loistaa vasta radalla kaasu pohjassa. Ei paljon auttanu, vaikka se kiihty alle 3s 0-100km/h
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Tomp_pa
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 749
                  • Helsinki (e30 garage)

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Mitä et ymmärtänyt tossa mun kirjoituksessa?
                  Eli huonossa kunnossa olevalla alustalla jarrutus ja väistä tosta nopeudesta aiheuttaa kuljettajalle ylitsepääsemättömän tilanteen joka johtaa hallinnan menetykseen kun taas toimivalla paketilla hallinan menetystä ei tule ja väistö onnistuu.

                  Jos sillä hitaammin kiihtyvällä saavuttaa sen 200km/h 2km hinaamisen jälkeen, tulee sillä potentiaalisia 200km/h ylityksiä aika paljon vähemmän kuin autolla joka repii sen vauhdin 400m matkalla, vai mitä? Taulapään kuskin kohdalla toisella ei voi kovinkaan helposti vetää 200km/h lukion/amiksen ohi kun toisella se taas onnistuu. Sillon olis ihan kiva jos se peli sitten edes pysähtyis kunnolla. Tossa vaikka ylilyönti esimerkiksi jarruista : http://www.youtube.com/watch?v=ZOyVZ6rlIlo

                  Ja kuten arvata saattoi, täällä pieni kritiikki auton muuhun osa-alueeseen kuin tehoon saa hirvittävän metelin kun 99% tänne kirjoittavista ilmeisesti ihannoi vain tehoa ja yleisillä teillä kaahaamista ja erilaisten kuminpoltto yms. ylinopeuksien videointia nettiin laitettavaksi.

                  Tomp_pa, en tiedä miten saat kiksejä ajamalla liikennesääntöjen mukaan tolla pelillä. Oman kilpi motukan myin pois kun ei sillä saa kadulla mitään kiksiä kun ajelee esim. 80km/h.
                  Radalla sen sijaan sitä sai piiskata kunnolla. Kadulla tunsi olon vaan typeräksi kun köröttelee hissunkissun menemään laitteella joka loistaa vasta radalla kaasu pohjassa. Ei paljon auttanu, vaikka se kiihty alle 3s 0-100km/h
                  No ohan se nyt saatanan mukavaa kyykyttää joku öky auto kehän liikennevaloissa ja rauhottaa sit kaheksaan kymppiin.. saa suu messingillä mennä sit töihi..

                  Ja mulla on se ongelma ollu ton rata-autoilun suhteen et ten oo ikinä viel päässy radalle.
                  Kipinä lähti tost virittäjät ohjelmasta ku olin eka kerran oikealla radalla katsomassa.
                  ja siis nyt tosta yritetään saada jopa radallakin nopeaa,
                  Edellinen mun topikin otsikkohan oli "powerslide" edition, se varmaan kertoo ton auton tarkotuksesta ennen..
                  xXx

                  Comment

                  • BMW
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 3822
                    • California

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Jos sillä hitaammin kiihtyvällä saavuttaa sen 200km/h 2km hinaamisen jälkeen, tulee sillä potentiaalisia 200km/h ylityksiä aika paljon vähemmän kuin autolla joka repii sen vauhdin 400m matkalla, vai mitä? Taulapään kuskin kohdalla toisella ei voi kovinkaan helposti vetää 200km/h lukion/amiksen ohi kun toisella se taas onnistuu. Sillon olis ihan kiva jos se peli sitten edes pysähtyis kunnolla.
                    Tehokkaalla autolla oppii ajamaan vähemmän lusu pohjassa, kun muuten on edellä ajavan Sitikan takakontissa. Alitehoisella autolla saa pykältää mäkiin pienempää ja muutenkin vatkailla vaihteita ja kaasua painella reilummin. Sitäpaitsi paskoilla autoilla ajaessa mulla ainakin on aina kiire perille, kun ei se ajaminen tunnu miltään riemuvoitolta.
                    P
                    R
                    N
                    D

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5857
                      • Joccis City

                      Originally posted by Tomp_pa View Post
                      Ja mulla on se ongelma ollu ton rata-autoilun suhteen et ten oo ikinä viel päässy radalle.
                      Kipinä lähti tost virittäjät ohjelmasta ku olin eka kerran oikealla radalla katsomassa.
                      ja siis nyt tosta yritetään saada jopa radallakin nopeaa,
                      Edellinen mun topikin otsikkohan oli "powerslide" edition, se varmaan kertoo ton auton tarkotuksesta ennen..
                      Varo vaan, rata-ajo vie mennessään
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • -challenger-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 2148
                        • L a h t i

                        En sanonu että en ois ymmärtäny mitää. Tottakai paremmi toimivilla jarruilla sun muilla kilkkeillä väistöt pystyy tekemää paremmi mut turhaa siinä kiihdyt siel.. Sopivalle kohdalle ku joku tilanne sattuu ni ei siinä auta vaik ois kuinka kisakireet 6sylinteriset jarrut ja kromatut iskuvuamentimet..

                        Ja jos oot kova ratamies niinku puheiltasi luulet olevasi niin otan aina haasteen vastaan jos haluat !

                        Comment

                        • pepemon
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 244
                          • Rauma

                          Originally posted by Tomp_pa View Post
                          =) =)

                          Ja en muista tiedä mut ton oman kipon oon tehny alkujaan just siihen räppäämiseen kylillä.
                          Siks siinä on kilvet, jos se ois ratapeli ei niitä olis ja kyllä se ois ehkä vähän erilainenkin.
                          Nyt vaan on budjetti riittänyt et voi pitää hauskaa ku ajelee töihin yms
                          Ja joo, oon jo lähes kolmekymmentä...
                          Kuten myös, on ollut noita tehokkaita nelikoitakin muutamia ja niillä leikkiessä ne tilannenopeudet ovat aina sitä luokkaa että tykkään ennemmin hupilaitteiden olevan takavetoisia.

                          Ja missä vaiheessa Virittäjissä on haettu radalla nopeinta autoa? -taidettiin alunperinkin hakea mitä vaan massikasta maastosisuun. Toiset tykkää ajaa kelloa vastaan radalla ja toiset tykkää että laitteet sutii joka vaihteella.
                          Ja Ahvenistohan ratana on kaikkein huonoin testata raskaita turboautoja; siellähän pienet 150hv etuvetokopperot ovat kuin kotonaan. Viedäänpä joku sellainen kivan kiree siisti civic vaikkapa Jurvan tai Motoparkin radalle niin alkaa kääntymään asettelut vähän toisinpäin ja sillä voimallakin alkaa olemaan isompi rooli.

                          Itsekin olen jo kohta kolmekymppinen ja kyllä sen verran lapsettaa että noilla vehkeillä tulee leikittyä.

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11675
                            • Kouvola

                            Originally posted by pepemon View Post
                            Kuten myös, on ollut noita tehokkaita nelikoitakin muutamia ja niillä leikkiessä ne tilannenopeudet ovat aina sitä luokkaa että tykkään ennemmin hupilaitteiden olevan takavetoisia.

                            Ja missä vaiheessa Virittäjissä on haettu radalla nopeinta autoa? -taidettiin alunperinkin hakea mitä vaan massikasta maastosisuun. Toiset tykkää ajaa kelloa vastaan radalla ja toiset tykkää että laitteet sutii joka vaihteella.
                            Ja Ahvenistohan ratana on kaikkein huonoin testata raskaita turboautoja; siellähän pienet 150hv etuvetokopperot ovat kuin kotonaan. Viedäänpä joku sellainen kivan kiree siisti civic vaikkapa Jurvan tai Motoparkin radalle niin alkaa kääntymään asettelut vähän toisinpäin ja sillä voimallakin alkaa olemaan isompi rooli.

                            Itsekin olen jo kohta kolmekymppinen ja kyllä sen verran lapsettaa että noilla vehkeillä tulee leikittyä.
                            Nopeaa ratapeliä toi Salo ainakin tuntuu hakevan kommenttien perusteella. Tuot driftailuun tarkoitetun auton näytille, niin valitellaan heikkoa takapyörien pitoa ja neliveto on mukava ku ei keskittyminen herpaannu pidon karkailuun. Jos omistajat antaa vapaat kädet auton koeajamiseen, niin eikö ohjelman luonteeseen kuuluisi viedä autoa sillä lailla mihin ne on suunniteltukkin ja arvostellaan sitten sen mukaan. Liekö sitten kauden päätösjaksossakin työnnetään Murtoon ja Rintasen vehkeillä rystyset valkosena jotain kierrosaikaa.

                            Comment

                            • Balle
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 3413
                              • UKI, Suomen New York

                              Originally posted by pepemon View Post
                              Ja Ahvenistohan ratana on kaikkein huonoin testata raskaita turboautoja; siellähän pienet 150hv etuvetokopperot ovat kuin kotonaan. Viedäänpä joku sellainen kivan kiree siisti civic vaikkapa Jurvan tai Motoparkin radalle niin alkaa kääntymään asettelut vähän toisinpäin ja sillä voimallakin alkaa olemaan isompi rooli.
                              Höpö höpö!

                              Tässä on sulle WOIMAA: http://carfreaks.net/content/2004-06...ip-turbo-vs-na


                              Jokainen saa rakentaa just niin kuin ite tykkää. Toiset tykkää kittikasoista isoilla huulivanteilla ja toiset vehkeistä joilla voi oikeasti vetää kovaa.

                              Olis kiva nähdä näistä 500-700hv vehkeistä vääntökäyriä, veikkaan että on tosiaan käytännön suorituskyky (power in gear) jotain ihan muuta kuin luvut antaa ymmärtää.
                              Sitten selitellään että oli väärä vaihde tai ettei päässyt kunnolla ahdoille tms. kun puolet "tehottomammat" vetää ohi...
                              Possuja ja Bemareita

                              Comment

                              • O-Peksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 2775
                                • Joensuu

                                Originally posted by Esko View Post
                                Nopeaa ratapeliä toi Salo ainakin tuntuu hakevan kommenttien perusteella. Tuot driftailuun tarkoitetun auton näytille, niin valitellaan heikkoa takapyörien pitoa ja neliveto on mukava ku ei keskittyminen herpaannu pidon karkailuun. Jos omistajat antaa vapaat kädet auton koeajamiseen, niin eikö ohjelman luonteeseen kuuluisi viedä autoa sillä lailla mihin ne on suunniteltukkin ja arvostellaan sitten sen mukaan. Liekö sitten kauden päätösjaksossakin työnnetään Murtoon ja Rintasen vehkeillä rystyset valkosena jotain kierrosaikaa.
                                Kyllä kai sitä drifterissäkin pitää takapään pito olla kunnollinen, että saa kelattua tarpeeks vauhtia.
                                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎