Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virittäjät @ Mika Salo etsii viriautoja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balle
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3413
    • UKI, Suomen New York

    Originally posted by Balle View Post

    Jokainen saa rakentaa just niin kuin ite tykkää. Toiset tykkää kittikasoista isoilla huulivanteilla ja toiset vehkeistä joilla voi oikeasti vetää kovaa...
    Ja samaa mieltä olen edelleenkin. On mulla itselläkin niitä kittikasoja (Etana) mutta kyllä siinäkin on yritetty tasapainoisesti rakentaa kaikkia osa-alueita.
    Vertaisinkin tuota autonrakentamista kehonrakennukseen; Typerältähän se näyttää jos on ihan jäätävät reidet ja pakarat mutta yläkroppa täysin treenaamaton.

    En mä silti muitten tekemisiä ala dissaamaan, totesinpa vain että ei oo mun juttu noi 500hp vehkeet joissa ei ole satsattu mihinkään muuhun kuin siihen ämpärin kokoiseen ahtimeen. Ja yritin sitä vielä hieman rautalangalla perustella että miksi ei oo mun juttu...that's all.
    Possuja ja Bemareita

    Comment

    • Riki-
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 111

      Originally posted by BMW View Post
      Onko tästä sinisestä E30 jossain lisää luettavaa?
      Offtopikiksi menee, mutta:

      Autosta on tuolla suhinakoneella varsin vähän tarinaa ja vielä vähemmän kuvia tai videoita interwebsissä, tässä yksi foto dragstripiltä ja tässä tuo jo aiemmin ollut linkki tuohon SS autoista kertovaan sivustoon. Mitään omia nettisivuja tai projektitarinoita ei ole. Jälkimmäisellä sivulla oleva juttu pitää muuten paikkansa, mutta kuva on autosta roadsport kunnossa ja moottori ei ollut sama yksilö kuin linkissä mainitussa SS Escortissa, vaikkakin samantyyppinen S14 oli siinäkin, eri luonteiseksi rakennettu vain (eekkerissä vähemmän ahtoja, enemmän kierroksia). Autolla ei ajettu ahtomoottorilla tuota Motoparkin yhtä kisaa enempää kilpaa (sekin vain huvinvuoksi lyömällä sliksit alle ja muuttamalla alustan kisavireeseen, kaaret kun oli jo ennestään), ja videon aikaan auto oli tosiaan leimattu ja ihan vaan siviilileikkikalu, ei tosin ehtinyt kauaa olla kun auto muutettiin sopimaan RS A luokkaan S50 vaparikoneella.
      Last edited by Riki-; 04-02-2012, 17:18.

      Comment

      • opTA
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2011
        • 924
        • Suomi

        Originally posted by van cleef View Post
        ..tätä tänään luvassa illan jaksossa. (Bmw 316 e30 vm83 M30 3,2l + Ford Sierra Cosworth 4x4 vm. -90)

        Comment

        • Juh4
          Moderator
          • Oct 2004
          • 5446
          • Seinäjoki

          Originally posted by opTA View Post
          ..tätä tänään luvassa illan jaksossa. (Bmw 316 e30 vm83 M30 3,2l + Ford Sierra Cosworth 4x4 vm. -90)
          Onhan tästä jaksosta jauhettu tässä ketjussa n. kymmenen sivun verran Eli siis wanha.
          -Official member of BTCF-Sauna team-

          Comment

          • opTA
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2011
            • 924
            • Suomi

            Originally posted by Juh4 View Post
            Onhan tästä jaksosta jauhettu tässä ketjussa n. kymmenen sivun verran Eli siis wanha.
            Tätä se on, liian kiireessä hätiköiden kirjoittelin samaa juttua uutena asiana, enkä voinu muistaa/tarkistaa etukäteen. Sori, my bad.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Originally posted by Mörökölli View Post
              On tämä suomen autoharrastajien hiekkalaatikko uskomattoman pieni. Ja miksi ihmeessä muiden tarkoitusperät oman autonsa toteutuksessa pitäisi aina aueta 100% omalle itselle, jos ne ei aiheuta vaaraa meille muille?
              Samaa mieltä
              Eniten hyväksymättömyyttä tuntuu tulevan muuten juuri melko usein ratapainotteisen harrastajakunnan keskuudesta...
              Jokseenkin eri mieltä. Paljon enemmän mielestäni tapahtuu niin päin että projektitopikeissa huutelee samat nickit aina "ahda se!" No, noin minä olen asian nähnyt mutta en koe tarpeelliseksi enempää siitä väitellä (tai ainakaan tässä topikissa). Itseä kiinnostaa nuo vajaatehoset vehkeet joita vaan kevennetään ja hinkataan alustaa. Ei sitä moni ymmärrä mutta eipä tarviikaan.

              Juuri tuo Tomp_pan auto joka oli ohjelmassa ei mua niin sytytä moottorivalinnan osalta, mutta en silti ajatellut että "väärä kolmekymppi valittu ohjelmaan", itseasiassa päinvastoin!
              Last edited by petrolhead; 05-02-2012, 21:01.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Mörökölli
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 1735
                • Turku

                Originally posted by petrolhead View Post
                Jokseenkin eri mieltä. Paljon enemmän mielestäni tapahtuu niin päin että projektitopikeissa huutelee samat nickit aina "ahda se!" No, noin minä olen asian nähnyt mutta en koe tarpeelliseksi enempää siitä väitellä (tai ainakaan tässä topikissa). Itseä kiinnostaa nuo vajaatehoset vehkeet joita vaan kevennetään ja hinkataan alustaa. Ei sitä moni ymmärrä mutta eipä tarviikaan.
                No joo, onhan se näinkin. Tapahtuuhan sitä molemmin puolin. Tietty varmaan se omalle itselle särähtävä kommentointi tulee enemmän esiin ja jotkut sitä tekee ehkä tarkoituksellakin. Itse olen pannut merkille myös sen että hyvin usein ne ehkä jopa hieman ärsyttäviltäkin tuntuvat nettikirjoittelijat ovat tosielämässä ihan mukavia ukkoja, eikä ollenkaan niin ahdasmielisiä millaisen ensivaikutelman saa.

                Itse kun on melko lailla kaikkiruokainen autojen ja autoilun suhteen, monenlainen kiinnostaa, eikä ole tullut valittua mitään tiettyä polkua miltä ei saisi lipsua. Tämän vuoksi ei osaa olla kovin ahdasmielinenkään. (Eikä siitä ainakaan toistaiseksi ole haittaa ollut)

                Joka sortin laitteita pitäisi olla tallissa 1 kpl, myös "vajaatehoinen" kevennetty keilankiertoauto
                www.nenifab.com

                Comment

                • smo83
                  Banned
                  • Dec 2009
                  • 1988
                  • oulucity

                  lotuksen perustajalla oli motto vähemmän on enenmän menestystäkin tuli joten ei se moottori aina takaa menestystä

                  mitä tuohon e30 tulee niin eikösse ollu rakennettu hauskan pito laitteeksi eikä rata kilpuriksi?

                  Comment

                  • kani
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 699
                    • Espoo

                    Katselin netistä ladattuani nuo virittäjät jaksot mitä on tullut ja ihmetyttää kierrosajat, miten noin laitetuilla ja tehokkailla autoilla ajetaan noin hitaita kierrosaikoja? Onko autot kuitenkin niin raskaita ja epäsopivia ahvenistolle ja sitten huonot katurenkaat + jarrut ilmeisesti aika vakiot?? Tietysti laina-autolla ei ehkä oteta ihan rajalla kaikkea ajoa. Jos kaikille on ollut selvillä etukäteen että autoilla ajetaan nimenomaan ahvenistolla niin eikö olis kantsinut ainakin edes lainata jostain semi-slicksit alle tai vaikka tollaseen "rata kilpuri" autoon ilman kaaria ja sisustaa laittaa sitten ihan slicksit alle ratatestailua varten. Omassa harraste katuautossakin oli aiemmin slicksikierros kevyillä vanteilla millä sai radalla nauttia pidosta ja auton ajettavuudesta ihan täysillä. Osaava kuski olis varmaan ajanut sillä 1.30 tai allekin aikoja ahvenistolla. Jos on autoon upotettu kymmeniä tuhansia niin ei se slicksi + racevanne kierros enää tunnu missään. Huomas kyllä itse että olis kannattanut rahat sijoittaa ennemmin rata-ajo kouluun :P.

                    Ihmetytti myös kun Salo ajoi varikolle kuinka jossain skyllessä ne vakiojarrut savusi aika rajustikin, olis niitä kai voinut muutaman kierroksen jäähdytellä ennen varikolle tuloa. Hölmön näköstä touhua kärtsätä jarruja tolleen, polttaa kumia ja sladdata ja kierrosajat 1.38-1.40 LOL. Onko toi sitten cool?
                    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                    Comment

                    • JH.
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 779
                      • PKS

                      Originally posted by kani View Post
                      Katselin netistä ladattuani nuo virittäjät jaksot mitä on tullut ja ihmetyttää kierrosajat, miten noin laitetuilla ja tehokkailla autoilla ajetaan noin hitaita kierrosaikoja? Onko autot kuitenkin niin raskaita ja epäsopivia ahvenistolle ja sitten huonot katurenkaat + jarrut ilmeisesti aika vakiot?? Tietysti laina-autolla ei ehkä oteta ihan rajalla kaikkea ajoa. Jos kaikille on ollut selvillä etukäteen että autoilla ajetaan nimenomaan ahvenistolla niin eikö olis kantsinut ainakin edes lainata jostain semi-slicksit alle tai vaikka tollaseen "rata kilpuri" autoon ilman kaaria ja sisustaa laittaa sitten ihan slicksit alle ratatestailua varten. Omassa harraste katuautossakin oli aiemmin slicksikierros kevyillä vanteilla millä sai radalla nauttia pidosta ja auton ajettavuudesta ihan täysillä. Osaava kuski olis varmaan ajanut sillä 1.30 tai allekin aikoja ahvenistolla. Jos on autoon upotettu kymmeniä tuhansia niin ei se slicksi + racevanne kierros enää tunnu missään. Huomas kyllä itse että olis kannattanut rahat sijoittaa ennemmin rata-ajo kouluun :P.

                      Ihmetytti myös kun Salo ajoi varikolle kuinka jossain skyllessä ne vakiojarrut savusi aika rajustikin, olis niitä kai voinut muutaman kierroksen jäähdytellä ennen varikolle tuloa. Hölmön näköstä touhua kärtsätä jarruja tolleen, polttaa kumia ja sladdata ja kierrosajat 1.38-1.40 LOL. Onko toi sitten cool?
                      Koko ohjelman formaatissa on ihan perverssiä se, että sinne haetaan erikoisia ja tuotantotiimin mielestä mielenkiintoisia autoja ja testaus tehdään sitten suurimmaksi osaksi rataominaisuuksien perusteella, johon suurinta osaa autoista ei ole alunperin ajateltukaan. Tällä kaudellahan ei ole vielä ollut yhtään radalle tehtyä autoa, jota olisi oikeasti edes yksi ratapäivä testattu/hierottu kohdalleen - niin paljon perusongelmia noissa on ollut.

                      Jos sinne tulee joku drifting-peli, niin mun puolesta sillä voisi driftata ja äänenpaineautolla testailla niitä subbareita . On hölmöä kuunnella Saloa kritisoimassa huonoa takapään pitoa drifting-autossa... Kokonaisuutena kuitenkin arvostan sitä, että joku Suomessakin yrittää tällaista formaattia. Vielä enemmän ihmettelen sitä, että joku vie tuonne autonsa, vaikka joutunee vastaamaan homman riskeistä.

                      p.s. Eiköhän tolla yhdellä Siistillä ainakin saada joku kierrosaika aikaseks...
                      MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                      Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                      BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                      Käyttis i4 eDrive40
                      Kesällä E36 M3
                      Radalla E36 325i track day tool

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by JH. View Post
                        Koko ohjelman formaatissa on ihan perverssiä se, että sinne haetaan erikoisia ja tuotantotiimin mielestä mielenkiintoisia autoja ja testaus tehdään sitten suurimmaksi osaksi rataominaisuuksien perusteella, johon suurinta osaa autoista ei ole alunperin ajateltukaan. Tällä kaudellahan ei ole vielä ollut yhtään radalle tehtyä autoa, jota olisi oikeasti edes yksi ratapäivä testattu/hierottu kohdalleen - niin paljon perusongelmia noissa on ollut.

                        Jos sinne tulee joku drifting-peli, niin mun puolesta sillä voisi driftata ja äänenpaineautolla testailla niitä subbareita . On hölmöä kuunnella Saloa kritisoimassa huonoa takapään pitoa drifting-autossa... Kokonaisuutena kuitenkin arvostan sitä, että joku Suomessakin yrittää tällaista formaattia. Vielä enemmän ihmettelen sitä, että joku vie tuonne autonsa, vaikka joutunee vastaamaan homman riskeistä.

                        p.s. Eiköhän tolla yhdellä Siistillä ainakin saada joku kierrosaika aikaseks...
                        Jos aattelee että tolla ohjelmalla on x sataa tuhatta katsojaa, niin montako katsojaa siinä joukossa on joka erottaa toisistaan tuningk-auton ja vakavissaan radalle tehdyn auton? Tavan katsoja kun kattoo tota niin se aattelee vaan että ompa vitun tehokkaita ooppeleita. Ei ne mieti VE-karttoja tai camberkäyriä.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16368
                          • Asikkala

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Jos aattelee että tolla ohjelmalla on x sataa tuhatta katsojaa, niin montako katsojaa siinä joukossa on joka erottaa toisistaan tuningk-auton ja vakavissaan radalle tehdyn auton? Tavan katsoja kun kattoo tota niin se aattelee vaan että ompa vitun tehokkaita ooppeleita. Ei ne mieti VE-karttoja tai camberkäyriä.
                          Mikä on VE-kartta ? En ihan heti keksinyt.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Mikä on VE-kartta ? En ihan heti keksinyt.
                            No en minäkään tiedä, laitan vaan randomilla teknisiä termejä lauseiksi ja koitan pätee.



                            Anyway mun pointti oli että tavan katsojalle toi ohjelma menee ihan täydestä. Sitten on meikäläiset: häviävä vähemmistö katsojakunnassa jotka väittelee täällä että miten jostain paali-ikäisistä pommeista saisi muka vähän nopeemman.
                            Last edited by petrolhead; 06-02-2012, 20:23.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • PP440
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1263
                              • Mikkeli

                              olikohan toi kadetti ihan joke ? vaan ihan tosissaan... noh meitä on moneen lähtöön.

                              Comment

                              • Betrunken
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 458
                                • Vantaa

                                Originally posted by PP440 View Post
                                olikohan toi kadetti ihan joke ? vaan ihan tosissaan... noh meitä on moneen lähtöön.
                                Pelkäsin jo kun peli oli 2-2 että oikeus ei tapahtuisi mutta tapahtuihan se loppuen lopuksi.

                                Starlettissa ollut varmaan paras kokonaisuus(alusta, moottori, jarrut) tähän mennessä ja ainakin kierrosaikoja kun vertaa niin sinne jäi tähän asti ajetut autot.
                                Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                                EX:
                                -Bmw E28 518i
                                -Saab 9000
                                -Lada 2105
                                Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎