Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autotallin rakentamisesta
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Well i am also going to build a garage for me. I have a garage room but not sure about the tools which are used in the garage. If anyone have the list of some basic tools then please share. I have some limited amount to spent on the garage. So i don't want to buy some junk without any information. Thanks in advance.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostLevynhävitystä !
Nyt olisi saatu talli levytettyä läpeensä. Kaksi kerrosta ulkoseiniin ja kattoon vetästy limittäin ja väliseinät kertaalleen. Katossakin on jo reilu puolimetriä puhallusvillaa.
Tuossa tuollainen suttuinen hämäräkuva aiheesta:
Comment
-
-
Ei tuolle ole mitään budjettia laskettu, se menee mikä menee.
(Käydän pankissa kerjäämässä hattu kourassa aina lisää kun homma etenee)
Mutta karkeella arviolla voitas olla jossain 70-100 tuhannen välimaastossa.
Riippuu tietenkin vielä siitä, että millasta kullattua hanaa paskahuussiin laittaa, ja kuinka kalliita pintamateriaaleja sisustukseen käyttää ym...
Tossa saatiin jo eilen hiukan valkoista väriä seinään, ja DoorMasterin ovetkin on jo puoliksi paikoillaan:
Comment
-
-
Siellähän laitetaan kunnolla haisemaan Budjetti about sama mitä mulla koko taloon ml. talli, piha, talo jne. Onko tarkoitus alkaa jotain liiketoimintaa harrastamaan?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostEi tuolle ole mitään budjettia laskettu, se menee mikä menee.
(Käydän pankissa kerjäämässä hattu kourassa aina lisää kun homma etenee)
Mutta karkeella arviolla voitas olla jossain 70-100 tuhannen välimaastossa.
Riippuu tietenkin vielä siitä, että millasta kullattua hanaa paskahuussiin laittaa, ja kuinka kalliita pintamateriaaleja sisustukseen käyttää ym...
Tossa saatiin jo eilen hiukan valkoista väriä seinään, ja DoorMasterin ovetkin on jo puoliksi paikoillaan:
Onkos nuo ovet jostain syystä laitettu tarkoituksella matalanostolla, vaikka olis tilaa laittaa tavallinen?
Comment
-
-
Kyllähän se olisi tarkoitus ruveta Bemareita ym kaluja rassaileen ihan virallisesti kun saa tallikuviot kuntoon, liian tyyris tämä olisi pelkäksi omaksi harraste tilaksi.
Matalanostolla? Hmmm empä tuohon oikein osaa ihmeitä vastata kun en ole mikään ovi asiantuntia.
Kuvissa näkyvät ovet ovat siis 3x3m ja noi on kuulema ihan "vakio kiskot" lisähinnasta olisi kuulema saanut erilaisia mutta en nähnyt aiheelliseksi maksaa niistä tonnia extraa kun ei sillä juurikaan mitään hyötyä saavuteta minun käytössäni.
Noi poikittais kiskot otetaan vielä pois, ne olivat vain asennuksen ajan pitämässä kiskonpäitä linjassaan. Kyllä tuosta kolmen metrin välistä autot ylös nostaa. (Nosto-ovia on siis yhteensä kolme kappaletta.)
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostKyllähän se olisi tarkoitus ruveta Bemareita ym kaluja rassaileen ihan virallisesti kun saa tallikuviot kuntoon, liian tyyris tämä olisi pelkäksi omaksi harraste tilaksi.
Matalanostolla? Hmmm empä tuohon oikein osaa ihmeitä vastata kun en ole mikään ovi asiantuntia.
Kuvissa näkyvät ovet ovat siis 3x3m ja noi on kuulema ihan "vakio kiskot" lisähinnasta olisi kuulema saanut erilaisia mutta en nähnyt aiheelliseksi maksaa niistä tonnia extraa kun ei sillä juurikaan mitään hyötyä saavuteta minun käytössäni.
Noi poikittais kiskot otetaan vielä pois, ne olivat vain asennuksen ajan pitämässä kiskonpäitä linjassaan. Kyllä tuosta kolmen metrin välistä autot ylös nostaa. (Nosto-ovia on siis yhteensä kolme kappaletta.)
Nuo kiskot on matalanostolla, mikä normaalisti on kalliimpi kuin vakio. Toimii jäykemmin ja on tarkoitettu mataliin talleihin missä ei ole tilaa vakionostolle.
Comment
-
-
mutta miksi 2kerrosta levyä?
Originally posted by Spetke View PostLevynhävitystä !
Nyt olisi saatu talli levytettyä läpeensä. Kaksi kerrosta ulkoseiniin ja kattoon vetästy limittäin ja väliseinät kertaalleen. Katossakin on jo reilu puolimetriä puhallusvillaa.
Tuossa tuollainen suttuinen hämäräkuva aiheesta:
Comment
-
-
-
Originally posted by ike24 View Postmutta miksi 2kerrosta levyä?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by ike24 View Postjoku paloturvallisuusmääräys tai jotai?MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
"S-Rib Classic vakionosto, tasapainojouset edessä (ylätila 600mm ja min. sivutila 120/120mm)
Vaakauritettu, pinnassa puujäljitelmä. Ulkopuoli valkoinen RAL 9016; sisäpuoli vakio RAL 9002
Ovilamelleissa EPDM kumitiivisteet sivuilla ja- paneelien välissä, sormisuojatut saumat, ruostumattomasta
teräksestä saranat -ja kannakkeet. Lämpöeristeenä 45mm freonivapaa polyuretaanieriste, pinnassa
polymeeripinnoite. Jousenkatkeamissuoja, nostokahva ja salpalukko vakiovarusteena.
Tuotetakuu 2 vuotta. Lamelleilla ruostumattomuustakuu 10 vuotta.
Hinta ei sisällä sähkötöitä eikä lattian oikaisua."
Tuollainen teksti lukee tilausvahvistuksessa eli S-Rib Classic vakionosto.
Ja Doormasterin mestari kävi ihan paikanpäällä katsomassa oviaukot ja mittaili ne vielä varmuuden vuoksi niin en niistä sitten
enempää ruvennut jahkaamaan tai kyseenalaistaan vaan luotin 100% heidän näkemyksiinsä ja ammattitaitoonsa ovissa ja kiskoissa.
Noi tupla levytykset on juurikin palonormien takia, vaikka kyllähän ne seiniäkin kummasti jäykistää. Ja taisi siinä jollain neliö tai kuutio määrälläkin olla vaikutusta, että tarviko olla tuplalevytykset.
Sama koskee myös öljynerotuskaivoja, että nekin täytyy olla kokoluokkaa "rekkahalli" eli normi henkilöautotallin kaivot eivät riittäneet.
Ja eipä rakennus herroille kelvannut runkotolppienkaan päälle normaali puu vaan nekin pititehdä 200 ja 300 millisistä kertopuupalkeista.
Eli kyllähän noi nyky määräykset on vedetty melkoisen tiukoiksi kaikin puolin, no eihän siinä toki mitään tehdään kaikki niin kuin kuuluukin vimpan päälle mutta hintaa tulee tuplana 80-90 luvun rakennus tapoihin nähden
Eilen sai pikkasen harmaata maalia jo alaosiinkin:
Comment
-
Comment