Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autotallin rakentamisesta

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sampoq
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 445
    • Orimattila

    Originally posted by Heksula View Post
    Miksi noiden nosturin jalkojen kohdalle ei tehty vahvennosta eli jätetty yhtä 50mm styroksikerrosta pois ja lisätty rautaa kun ne jalan paikat tiedettiin? Silloin oltaisiin päästy reilusti yli 100mm vahvuuteen jalan alla. Jos toi 30mm pitää oikeasti paikkaansa niin kuka helvetti siihen on suostunut/ pystynyt tekemään lattian? Tarkastettiinko styrokseja ja LL-putkia asentaessa ollenkaan korkoa että mahtuuko kaikki valun sekaan vai ei?
    Ymmärtääkseni asian kysyjä ei ole itse rakentanut tallia ja se on rakennettu muutama vuosi aikaa, jolloin tuskin ketään selvännäkijä on niitä tulevan nosturin jalan paikkoja siihen tajunnut tehdä

    Comment

    • Kiree äMMä
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 309
      • Jyväskylä

      Tosiaan lämmitysputket on valussa eikä styroksissa. Pora meni kaivosta 1metrin etäisyydellä tasan 35mm:ssa läpi betonista ja sen jälkeen on kahdesta vierekkäisestä 20mm reiästä mitattu tuo laatan paksuus. Reunoilla vastaava paksuus on 6-7cm. Itse en siis ole tallia rakentanut vaan ostanut tuollaisena.

      Pitkiä iltoja on nyt tuota mietitty ja vaihtoehtoja pyörinyt useita mielessä. Taidan nyt kuitenkin edetä suht yksinkertaisella tavalla ja hommata kaksi esim 20-25x2000x1000 mm teräslevyä jotka kiinni betoniin ja seiniin ja tosiinsa ja näihin pultataan nuo nosturielementit niin eivät taatusti liiku mihinkään ikinä koskaan.

      Comment

      • M_Power
        Moderator
        • Jul 2003
        • 2758
        • Espoo, HML

        Tässä pari kuvaa 115 neliön kivihallista. Korkeus noin 4,5m, vesikiertoinen lattialämmitys, ilmanvaihtoon huippuimuri, taitto-ovet 3,6m x 4m, omat pesutilat löytyy. Juuri valmistumassa, joten autonosturit vielä puuttuu.

        BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
        BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

        Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
        Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
        Team vier Zylinder!

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16329
          • Asikkala

          Originally posted by M_Power View Post
          Tässä pari kuvaa 115 neliön kivihallista. Korkeus noin 4,5m, vesikiertoinen lattialämmitys, ilmanvaihtoon huippuimuri, taitto-ovet 3,6m x 4m, omat pesutilat löytyy. Juuri valmistumassa, joten autonosturit vielä puuttuu.
          Mikä lattia pinnoite, eihän tuo vaan märkä ole kuvissa ? Tai märkänä sitten liukas, näyttää että olis very slippery...

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11668
            • Kouvola

            Originally posted by jr66 View Post
            Mikä lattia pinnoite, eihän tuo vaan märkä ole kuvissa ? Tai märkänä sitten liukas, näyttää että olis very slippery...
            Epoksi? Jäätävän liukas ainakin talvella, kun tulee vähän irtolunta ja jäätä tuohon pintaan.

            Comment

            • M_Power
              Moderator
              • Jul 2003
              • 2758
              • Espoo, HML

              Originally posted by jr66 View Post
              Mikä lattia pinnoite, eihän tuo vaan märkä ole kuvissa ? Tai märkänä sitten liukas, näyttää että olis very slippery...
              Lattiamiehet ovat käyneet laittamassa halliin Mastertop-pinnoitteen eli ihan ammattikäyttöön tehty tila.
              Lattia on kuvassa juuri pesty osana loppusiivousta. Ei ole yhtään liukas myöskään märkänä tai lumelta tullessa.
              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
              Team vier Zylinder!

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3115
                • Välisuomi

                Originally posted by M_Power View Post
                Ei ole yhtään liukas myöskään märkänä tai lumelta tullessa.
                Kuten ei ole myöskään epoksi. Ihmettelen tuota lumisilla kengillä liukkautta kun en ole itse sellaiseen törmännyt koskaan vaikka epoksilattiaisen harrastetallin omistankin. Epoksi ei myöskään luista öljyisenä vaikka maalattu betonilattia luistaakin.

                Muuten epoksi ei sovi omaan käyttööni parhaalla tavalla kun se ei kestä kolhimista ja kipinöintiä. Mastertop taasen imee öljyläikkiä.. Missäköhän olisi kummankin parhaat puolet?
                ---

                Comment

                • Taky
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 562
                  • Ola

                  Originally posted by -Tapi View Post
                  Missäköhän olisi kummankin parhaat puolet?
                  Klinkkerilaatoitus....?
                  Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                  Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11668
                    • Kouvola

                    Originally posted by -Tapi View Post
                    Kuten ei ole myöskään epoksi. Ihmettelen tuota lumisilla kengillä liukkautta kun en ole itse sellaiseen törmännyt koskaan vaikka epoksilattiaisen harrastetallin omistankin. Epoksi ei myöskään luista öljyisenä vaikka maalattu betonilattia luistaakin.

                    Muuten epoksi ei sovi omaan käyttööni parhaalla tavalla kun se ei kestä kolhimista ja kipinöintiä. Mastertop taasen imee öljyläikkiä.. Missäköhän olisi kummankin parhaat puolet?
                    Firman pesuhallissa on epoksilattia ja se on kyllä ikävän liukas, kun siihen eksyy irtolunta/jäätä autoista. Samoin öljy on ikävän liukas kengän alla, mutta niinhän se on monella muullakin alustalla.

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3115
                      • Välisuomi

                      Originally posted by Esko View Post
                      Firman pesuhallissa on epoksilattia ja se on kyllä ikävän liukas, kun siihen eksyy irtolunta/jäätä autoista. Samoin öljy on ikävän liukas kengän alla, mutta niinhän se on monella muullakin alustalla.
                      Liekö noita sitten erilaisia kun omalla työmaalla käytetään öljyisissä paikoissa nimenomaan epoksia työturvallisuusmielessäkin.
                      ---

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6928
                        • N/A

                        Originally posted by humala View Post
                        Itse tein tallin kesällä ja 12 000 eur meni että pamahti, eikä tallissa ole vielä sähköjä ja eristeitä. Sisäpinta-alaa tallilla 50m2.

                        Itse siis alusta loppuun.
                        -maatyöt 1300e, kaivinkone 300, maa-aines 1000e.
                        - perustukset yht. 2500e, reunavahvistettu laatta jossa korotettu sokkeli harkoilla. sis. 50mm finnfoam, teräsverkot, lattialämmistys kaapelit, betoni, harkot.
                        - puutavara 4500e, 145*20 UTV ulkovuori, 50x125 leimattua runkotavaraa, kattotuolit 500e(itse tein, tilattuna 1600e), raakapontti 95x22 yms yms.
                        - Huopakate yht. 1000e sis, alushuovan ja palahuopa.
                        -Nosto-ovi 2500x2100 600e aukaisijalla.
                        -Ulko-ovi 900x2100 300e
                        -ikkunat yht 600e 3kpl 1200x600 ja 2kpl 600x600
                        - S-listat ja tippalistat yms tavaraa nauloja ja ruuveja 700eur.

                        Itselle tuli melkoisen yllätyksenä tuo summa koko hommasta mutta tavara vaan maksaa.

                        Lattialämmityskaapeli kannattaa vetää sillä kaapelille ei hirveetä summaa tule.
                        Oliko siis nämä kaikki maasiirtohommat + perustukset teetetty vieraalla ihan listahinnalla?
                        Minua kiinnostaisi touhuta 60-70m2 talli tulevaisuudessa ns. paketista. Onko tälläsistä kokemuksia?

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by Antti O View Post
                          Oliko siis nämä kaikki maasiirtohommat + perustukset teetetty vieraalla ihan listahinnalla?
                          Minua kiinnostaisi touhuta 60-70m2 talli tulevaisuudessa ns. paketista. Onko tälläsistä kokemuksia?

                          Kaivinkonetyöt on ainakin täälläpäin 80e/tunti luokkaa, niin kyllähän parilla tonnilla tekee jo aika paljon.

                          Meriittihallien paketti on helppo, kun tulee perustukset kokonaisina betoni elementteinä. paljon lujempi kuin harkko, eikä tarvi käsitellä millään. Ei tarvi mitään muuta kuin tehdä tasainen alusta elementtien alle tuleville anturalaatoille. seinät tulee myös valmiina 120cm leveinä elementteinä.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6928
                            • N/A

                            Tuohan vaikuttais ihan mielenkiintoiselta. Pitääpä alkaa lukemaan noita pdf:iä tarkemmin.
                            Meiltä löytyisi katto/sisäpaneeliakin omasta takaa.

                            Comment

                            • humala
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 739
                              • Kemi

                              Originally posted by Antti O View Post
                              Oliko siis nämä kaikki maasiirtohommat + perustukset teetetty vieraalla ihan listahinnalla?
                              Minua kiinnostaisi touhuta 60-70m2 talli tulevaisuudessa ns. paketista. Onko tälläsistä kokemuksia?
                              Moro!

                              Niin siis paikallisilta sorakeisareilta tuli maa-ainekset ostettua ihan listahinnalla. Kaivinkonekuskille tuo 80 eur/h. Sitten vielä tilasin tärytraktorin tiivistämään tuon paikan 100eur. Maa-ainesta nyt tuli vaihdettua tallin alapuolelta yli 2 metrin syvyydeltä niin sen takiatuo tärryyttäjä, lätkällähän tuossa olisi mennyt helvetisti aikaa ja kaivurimies sekä kuskit ois joutunut odottelemaan aika paljon. Mutta näin siitä hyvä tuli

                              Tästä pisteestä eteenpäin kaikki on tehty itse omin pienin kätösin.

                              Pakettitalleja mietin itsekin alkuun mutta ei oikein saanut sellaista sopivaa mikä olisi sopinut talon kanssa samalle tontille. Muutoksethan noissa taitaa tehdä aika paljon lisähintaa.
                              E70 X5 3.0d -07
                              E39 530da touring -99
                              ex: E36 325i sedan -93

                              Comment

                              • pablo
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 732
                                • Pirkanmaa

                                Onkos putkimiehiä kuulolla.

                                Elikkäs tilanne on tämä että talon ja tallin välillä menee 32mm ulkohalkasijalla oleva siniraitainen muoviputki. Talliin tein 12mm ulkohalkasijalla olevan putkituksen johon kylmään linjaan tuli 50l vesivaraaja. Tänään tein sitten vihdosta viimein talonkin päähän samasta 12mm kupariputkesta liitännän. Nyt kun tallissa avaa hanan vettä tulee hetken hyvin mut sitten ikäänkuin tuotto tippuu.

                                Epäilykseni asiasta on liian pienet kupariputket ainakin talon päässä eli auttaskohan asiaan pelkästään niiden isonnus vai pitäneeköhän tallinki päästä tehdä uusiks isommilla? Loogisesti aatellen tuoton kyykätessä talon pää olis se pullonkaula josta vesi menee sit siihen isoon 32mm muoviputkeen.

                                Muuten talo on rintamamies talo jossa vesipiste maan alla ja talli on 30mm päässä siitä.

                                -Anssi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎