Originally posted by Micce///M
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autotallin rakentamisesta
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tästähän on tullut kunnon "kaikki kuolaa Spetken tallia" topic... Yhtään en ole kateellinen, kun täällä vuokrakaksiossa katson tuollasta tallia.
Aivan uskomattoman komeeta... Mies taitaa alkaa elämään unelmaansa
Todella mukavaa katsottavaa/seurattavaa, kun jotkin pystyvät vielä nykyaikana toteuttamaan tuollaisia.
Tämmöisen minäkin haluan joskus.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Täälähän läppä lentää kun viimestä päivää
Ei tästä kenenkään kannata kateellinen olla. On tässä projektissa (tai koko elämäntavassa / tyylissä) omat paineensa ja tressinsä joita tavallinen kerrostalo 08:00-16:00 liukuhihnalla töissä käyvä ei ymmärrä.
Tarkoitukseni ei siis ole aliarvioida eikä mitenkään arvostella ketään enkä aseta ketään eriarvoisiin asemiin tms, mutta kyllä tämä talli (tai koko ranch) projekti on vaatinut paljon verta, hikeä, kyyneliä ja käsirasvaa
Ja tämän eteen on kyllä raadettu jo vuosikaudet ympäripyöreitä päiviä ja käytetty suureksi avuksi kavereita, vanhempia, appiukkoa jne.
Materiaalia oli hamstrattu jo ennakkoon lato väärälleen ja rahaa pantu sivuun koko elämän ajan, sekä myyty autot pois ym omaisuutta. Pitkä aikaiset sijoitusrahastot pistin myös nurin tallia varten.
Ja sain myös Turengin Osuuspankin puhuttua mukaan tähän projektiin rahoittajaksi.
Eli niin kuin jo aiemminkin mainitsin niin kyllä tässä on tulevaisuudessa tarkoitus ruveta jonkin sortin yritystoimintaa harjoittamaan ja sen myötä yrittää itsensä elättää.
Aiemman työsuhteeni Autokeskuksessa lopetin jo pitkälti toistavuotta sitten pitkän pähkäilyn tuloksena.
Joten kyllä tässä on "hommaa ollut kerrakseen" mutta voiton puolella ollaan jo pitkän matkaa.
Eikä sovi unohtaa, että pikku vaimona meikäläisellä on se isontalon ainoa tyttö (ei ainoan talon iso tyttö) Ja yhdessähän me tämä maanpäällinen mammonamme (ja velkamme) omistetaan
Työpöydätkin rupeaa pikkuhiljaa hahmottumaan, liikuteltava pöytä sai pyörät alleen ja kannen päälle:
Comment
-
-
Hyvä kirjotus, enään jää vituttaan että kauanko menee, että näemme mitä tää talli tulee pitään sisällään valmiina?MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Hattu nousee Spetkelle. Oikein, että asiat on tärkeysjärjestyksessä, eli esim. muutaman kymppitonnin mulkunjatkeista luovutaan saadakseen jotain mitä todella haluaa/tarvitsee.
Materiaalivalinnoista näkee jo pitkälle minkätyyppistä hommaa siellä aiotaan tehdä.(lattia, pöytätasot jne.) Toinen nosturi tulee melko äkkiä varmasti ostoslistalle, laita siihen tolppamalli, niin saa jonkun pitkäaikaisemman sähkövikaisen alle vielä yhden sisälle. Elät mun unelmaa, anna mennä.
Onko tarkoituksena vuokrata tuo yrityksellesi, vai miten?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostTäälähän läppä lentää kun viimestä päivää
Ei tästä kenenkään kannata kateellinen olla. On tässä projektissa (tai koko elämäntavassa / tyylissä) omat paineensa ja tressinsä joita tavallinen kerrostalo 08:00-16:00 liukuhihnalla töissä käyvä ei ymmärrä.
Tarkoitukseni ei siis ole aliarvioida eikä mitenkään arvostella ketään enkä aseta ketään eriarvoisiin asemiin tms, mutta kyllä tämä talli (tai koko ranch) projekti on vaatinut paljon verta, hikeä, kyyneliä ja käsirasvaa
Ja tämän eteen on kyllä raadettu jo vuosikaudet ympäripyöreitä päiviä ja käytetty suureksi avuksi kavereita, vanhempia, appiukkoa jne.
Materiaalia oli hamstrattu jo ennakkoon lato väärälleen ja rahaa pantu sivuun koko elämän ajan, sekä myyty autot pois ym omaisuutta. Pitkä aikaiset sijoitusrahastot pistin myös nurin tallia varten.
Ja sain myös Turengin Osuuspankin puhuttua mukaan tähän projektiin rahoittajaksi.
Eli niin kuin jo aiemminkin mainitsin niin kyllä tässä on tulevaisuudessa tarkoitus ruveta jonkin sortin yritystoimintaa harjoittamaan ja sen myötä yrittää itsensä elättää.
Aiemman työsuhteeni Autokeskuksessa lopetin jo pitkälti toistavuotta sitten pitkän pähkäilyn tuloksena.
Joten kyllä tässä on "hommaa ollut kerrakseen" mutta voiton puolella ollaan jo pitkän matkaa.
Eikä sovi unohtaa, että pikku vaimona meikäläisellä on se isontalon ainoa tyttö (ei ainoan talon iso tyttö) Ja yhdessähän me tämä maanpäällinen mammonamme (ja velkamme) omistetaan
Työpöydätkin rupeaa pikkuhiljaa hahmottumaan, liikuteltava pöytä sai pyörät alleen ja kannen päälle:
[IMG][/IMG]
Nostaa hattua.-Turku Connection- & MummyTownCruiser
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostPikkutalli kahdelle autolle:
1) Mitat parin auton lämpimään talliin seinät 2x 15cm leveys (autoille 2,7m + 1m puolelleen liikkumiseen + työpöytä 60cm sivulle eli leveys ulkomitta 5,5m.
Pituus auto 5m liikkumatila 1m + varastotilaa 1m.
Pohja siis 5,5m x 7m eli pohja 40m2.
2) Autoja 2: "carlift" samalla saa pohjat huollettua.
Siis toisen tai lisäauton tila maksaa tuolla tavoin 2000€ tai alle.
3) Korkea eli sisätila 4m, jolloin ulkoapäin tulee nätti ja yläkerran auto mahtuu hyvin. Yläkolmioihin neliöikkunat valoa antamaan.
4) Ikkunat vain tallin pitkälle seinälle auringon / pihan puolelle.
Ikkunan alle työpöytä koko tallin matkalle.
Leveät sisäänajo-ovet.
=>
Neljän auton lämmin talli 50m2 näin Kentissä, sisällä 4 klassikkoa ja moottoripyötä rempassa.
Autot pitkältä sivulta poikittain sisään (sivuseinän puolelta) ja päätyyn ikkunat + työpöytä.
Leveys 0,5m + 5m + 0,7m + 2x0,15 = 6,5m
Pituus 0,6m + 0,8m + 2x2,6m +0,8m + 2x0,15=7,7mLast edited by reivanen; 24-03-2013, 10:10.Nykyään:
Ex: BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89
Comment
-
-
Jaahas pojjaat. Rauhotutaas nyt niiden kehumisien kanssa, tässä ihan muuten liikuttuu .
En minä näitä talli projektikuvia sen takia postaile, että niillä "leveilisin" vaan jakaakseni ideoita muiden harrastelija kavereiden kesken jotka tätä palstaa seuraavat
Ja kyllähän sitä mielellään katselisi kuvia muidenkin tekeleistä ja kuuntelisi ajatuksia.
Noi tallin ovihommat on tietenkin tapauskohtaisia, jollekkin toimii kaksi pienempää ovea paremmin kuin yksi iso ja jollekkin toiste päin.
Itse näin asian niin, että jokaiselle autopaikalle on oma ovi.
Ja kylllähän toi harmaa väri sopii tuohon talli/korjaamo/paja väriksi valkoisen kanssa oikein mukavasti eikä ole ihan niin arka. Kuitenkin kun yläosa ja katto on valkoinen niin on myös riittävästi valoisuutta vaikka toi seinäharmaa onkin aika tumma väri.
Ja sillä silmällähän olen tuota nyt "sisustamaan" ruvennut, että noi harmaan sävyt ovat teemana niin pöydissä, työkalu reikälevyissä, kaapeissa, letkukeloissa, nosturissa jne...
Tuota sinistä väriä vaan tyrkytetään ylivoimaisesti eniten noissa asioissa mutta on niitä harmaitakin vaihtoehtoja onneksi löytynyt
Ja on tässä asioita mietitty myös puhtaanapidon kannalta, eli pintamateriaaleja tullut tarkoin harkittua ja lattialle mahd vähän tavaraa, pöydän jalkojen + nosturiyksikön alle pultit / tallat jotta ovan ns ilmassa. Ja kaikki ylimääräiset pöydän jalkojen tuet pois jotta eivät hankaloita siivoamista. Ne on korvattu ns riittävän vahvalla materiaali valinnalla 50x50x5mm neliöputki.
Yksi työpöytä pyörillä jotta saa liikuteltua, eikä kerää paskaa alleen. Wc:hen tuli/tulee (on kesken) automaatti oraksen hana, ja liiketunnistin valot + pax puhallin. ym vastaavaa jota en nyt muista.
Tuossa rupeaa jo työpistettä hahmottumaan. Pöytä rupeaa olemaan nipussaan ja leveyttä sillä on 230cm. Pyödän kanneksi ruuvasin 24mm koivuvanerin ja sen päälle on vielä tulossa 1,5mm rosteritaso kantattuna.
Ala tasoksi tuli 18mm filmikoivuvaneri. Letkukelojakin on saatu jo seinille ja muutama roskis myös hommattu ja 12kg sammuttimia jne...
Kattoon tuli kanssa laitettua pari 15m sähköjohto kelaa jotka yltää sen verran pitkälle ettei minkään sortin jatkojohtoja tarvita.
Comment
-
-
Mihin sulle tulee rasvat, nesteet ja jäteöljyt? En kuvista hahmota putkia niille ainakaan.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Hyvältä näyttää
Mahtaako ruveta ajan kanssa korpeamaan, kun ei saa roskiksen kantta kokonaan auki, kun se tökkää paperirullaanPorsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Comment