Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AKSU
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 402
    • Nivala

    [QUOTE=bimmerE34;2981052]Ei tahdo oikeasti olla järkeviä vaihtoehtoja tarjolla pakurintamalla.

    6 penkkiä, hyvä ajaa, traileri liikkuu, vuosivero 80€...
    Ite oon omistanut 6.5td starcraftin nyt liki 3 vuotta ja oon tykännyt...

    Comment

    • Petri
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 3156
      • Nummela

      Originally posted by AKSU View Post
      6 penkkiä, hyvä ajaa, traileri liikkuu, vuosivero 80€...
      Ite oon omistanut 6.5td starcraftin nyt liki 3 vuotta ja oon tykännyt...

      Tuommoinen on muuten letkeä vekotin, tuli joskus 2009-2013 ajettua säännöllisin väliajoin -99 Starcraftilla, mahtui sekä tavaraa että porukkaa, venekin kulki kivasti perässä. Todella mukava ajaa niillä kapteeninjakkaroilla!
      E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
      E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


      Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • vtunvttu
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 128
        • Tampere

        Meillä on invataksi käytössä toi -08 w906 sprintteri, ollut meillä nyt 4 vuotta ajossa. Uutena tuli meille tottakai ja mittarissa alkaa olee 420tkm.
        Isoimmat remontit ollu
        n. 200tkm automaattilaatikko (meni muutes tääl Tampereel aikalailla kaikista taksisprintereistä toi laatikko noissa kilometreis),
        pienempi turbo 350tkm,
        latureita ja ilmastoinnin kompuroita mennyt kumpiakin 2.
        Webastohan huutaa kuiteski päivittäin monta kertaa ja taksilaitteistotkin päällä melkein yötäpäivää. Ja on jokunen akkuki vaihdettu.
        Muuten ei oo mitään ihmeellisempää ollu.
        Ruoste ei vaivaa, miellyttävä ajaa vaikkakin ajo suurimmaksi osaksi tampereen keskustan tuntumassa.

        Jos se ny 200-300tkm vielä kestäis

        Onhan täällä noita yli miljoonan ajettuja transitteja ja transportereita joillain vielä ajossa, ainakin vara-autona.
        E61 520d business -07 amethystbrown metallic

        EX:
        Volvo v70 2.5D -01
        Volvo v70 2.5t
        e36 323iT -96
        Mb s203 270cdiA Avantgarde -05
        e39 530dT-01
        e34 m20b20 -88
        mb 124 300d turbotettu 160hp

        BMW Scanner 1.4 löytyy

        Comment

        • bimmerE34
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 6209
          • Gotham

          Originally posted by AKSU View Post

          6 penkkiä, hyvä ajaa, traileri liikkuu, vuosivero 80€...
          Ite oon omistanut 6.5td starcraftin nyt liki 3 vuotta ja oon tykännyt...
          Ei taida uudempikoppasta olla b kortille, c1e puuttuu...


          Ja tuohon nostimeen. 2000kg nostimen luulis nostavan.

          ///Pumppu Pojat Racing Team
          Metaline sport #40

          Comment

          • -dq-
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 91
            • Naantali

            Originally posted by bimmerE34 View Post
            Ja tuohon nostimeen. 2000kg nostimen luulis nostavan.
            Nostimet on yleensä parin metrin laudalla eikä silloinkaan välttämättä jaksa nostaa luokittelupainoaan jos paino on laudan reunalla, autolle tarviit liki 4 m laudan (minkä joutuu itse luultavasti tekemään) ja puolet auton painosta on siellä tuplasti pidemmän laudan reunalla. Kannattaa todella tarkkaan laskea painot ennen ostoksia. Oisko joku vaihtolavavehje kuitenkin parempi jos välttämättä haluat tuon kokoluokan auton?

            Mikä se auto muuten on mitä sä tuolla roudaisit, malli ja paino noin suunnilleen?

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              Miksi se pitää saada siis nostettua sillä nostimella sisään?
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • marotsi
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 113
                • Karijoki

                Originally posted by suppari View Post
                Miksi se pitää saada siis nostettua sillä nostimella sisään?
                Itse mietin ihan samaa....miksi ei käyttäisi perälautanostinta vaan ajoramppina ja tekisi sen verran jatkoa että kulma ei tulisi liian suureksi.

                Tällaisia ratkaisuja ite oon nähny tuola kun oon käyny sprinttiä kattomas. Ja yks tuttu kuskas autoo tuollaisella vanhalla mersun lavakuormurilla ja nosti auton vaan hiabilla kyytiin toki kyseessä oli starletti
                Käki connection

                E34 525 TDS Touring, tuleva lintta
                E34 525 TDS Touring, talvipirssi
                E30 320 Touring, ??????

                Emännällä E46 318d lintta

                Comment

                • bimmerE34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 6209
                  • Gotham

                  Originally posted by -dq- View Post
                  Nostimet on yleensä parin metrin laudalla eikä silloinkaan välttämättä jaksa nostaa luokittelupainoaan jos paino on laudan reunalla, autolle tarviit liki 4 m laudan (minkä joutuu itse luultavasti tekemään) ja puolet auton painosta on siellä tuplasti pidemmän laudan reunalla. Kannattaa todella tarkkaan laskea painot ennen ostoksia. Oisko joku vaihtolavavehje kuitenkin parempi jos välttämättä haluat tuon kokoluokan auton?

                  Mikä se auto muuten on mitä sä tuolla roudaisit, malli ja paino noin suunnilleen?
                  Moottori ja keula olisivat perälaudan etuosassa. Saranoisin "ajorampit" perälautaan jotka voi kääntää sopivasti ja ajaa auton rampille. Ramppejen päälle jää perä. Perässä painaa taka-akseli ja bensatankki akselin etupuolella.


                  Vaihtolavavehje ei toimi. Saan aivan 100% varmasti porttikiellon kaikille suomen moottoriradoille ensimmäisen kerran jälkeen, kun vaihtolavalla turmelen varikkoalueen asfaltin paskaksi.

                  Auto mitä kuljetetaan on E36 M3, paino alle 1500kg? Punnitsen auton kun asfaltti sulaa.

                  Originally posted by suppari View Post
                  Miksi se pitää saada siis nostettua sillä nostimella sisään?
                  Maavaran takia. Tasaisen kontin ja viiston ajokulman välinen kulma on liian suuri rata-auton maavaralle. Autoa pitäisi nostaa ja laskea alustaltaan aivan turhaan joka kerta.

                  Originally posted by marotsi View Post
                  Itse mietin ihan samaa....miksi ei käyttäisi perälautanostinta vaan ajoramppina ja tekisi sen verran jatkoa että kulma ei tulisi liian suureksi.

                  Tällaisia ratkaisuja ite oon nähny tuola kun oon käyny sprinttiä kattomas. Ja yks tuttu kuskas autoo tuollaisella vanhalla mersun lavakuormurilla ja nosti auton vaan hiabilla kyytiin toki kyseessä oli starletti
                  Rallipuolen sprinttiä jos olet käynyt katsomassa, on maavaraa se 10cm enemmän.

                  Ajorampit voi rakentaa kyllä, mutta kulman jos haluaa saada tarpeeksi pieneksi, on ajorampin pituus suhteellisen järkyttävä.


                  Traileriin ajettaessa 2.5m rampeilla oli siinä ja siinä ottaako mahasta kiinni. Millistä kiinni. Trailerin lattian korkeus oli tosin todella matala.

                  ///Pumppu Pojat Racing Team
                  Metaline sport #40

                  Comment

                  • Heksula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 2285
                    • Porvoo

                    Originally posted by bimmerE34 View Post
                    Ei taida uudempikoppasta olla b kortille, c1e puuttuu...


                    Ja tuohon nostimeen. 2000kg nostimen luulis nostavan.
                    Niin siis tuo 2000kg tarkoittaa sitä että se nousee suunnilleen siitä kohtaa lautaa mihin etuakselin saat ajetuksi . Laudan reunasta ei sitten nousekkaan kuin 500kg. Sitten jos autossa on vielä pitkä takaylitys ja jatkot ramppeina niin veikkaan että ainoa mikä nousee ilmaan on kuorma-auton etuakseli. Ainoa mikä saattais onnistua on että hommat kokonaan ilmajousitetun kuormurin pitkällä laudalla ja rampin perään. Sitten nostat keulapussit ihan ylös ja takaset tyhjiksi, laitat rampit laudan jatkoksi.
                    Last edited by Heksula; 21-03-2013, 09:32.
                    2020 G20 320i xdrive

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11719
                      • Kouvola

                      Hitusen mallia naapurimaasta. Insane Racingillä on käytössä vanha haitaribussi. Peräosassa kulkee mukavasti auto ja etuosassa muu roina.

                      Comment

                      • bimmerE34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 6209
                        • Gotham

                        Originally posted by Heksula View Post
                        Niin siis tuo 2000kg tarkoittaa sitä että se nousee suunnilleen siitä kohtaa lautaa mihin etuakselin saat ajatuksia. Laudan reunasta ei sitten nousekkaan kuin 500kg. Sitten jos autossa on vielä pitkä takaylitys ja jatkot ramppeina niin veikkaan että ainoa mikä nousee ilmaan on kuorma-auton etuakseli. Ainoa mikä saattais onnistua on että hommat kokonaan ilmajousitetun kuormurin pitkällä laudalla ja rampin perään. Sitten nostat keulapussit ihan ylös ja takaset tyhjiksi, laitat rampit laudan jatkoksi.
                        Eli takaapäin pussit tyhjiksi

                        Heksula, hyvä pointti

                        Pitää unohtaa isopyöräiset (22,5") autot kokonaan. Kontin lattian korkeus nousee muuten liikaa.

                        ///Pumppu Pojat Racing Team
                        Metaline sport #40

                        Comment

                        • illu^^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 1703
                          • Kajaani

                          Originally posted by bimmerE34 View Post
                          Vaihtolavavehje ei toimi. Saan aivan 100% varmasti porttikiellon kaikille suomen moottoriradoille ensimmäisen kerran jälkeen, kun vaihtolavalla turmelen varikkoalueen asfaltin paskaksi.
                          Oikeanlaisella käytöllä ja vaihtolavan+auton painolla ei ehjää asfalttia saa rikki, lavahan ei itsessään liiku asfaltilla kun vapauttaa autosta käsijarrun lavan laskun ja noston ajaksi.. Ja jos haluaa varmistella asfaltin kestävyyttä niin riittää kun laittaa lavaa laskiessa kiskojen päiden alle paksut vanerit tai teräslevyjen palat, ei tarvitse edes olla juuri cd koteloa isommat.

                          Nimimerkillä jonkun vuoden vaihtolava autoa ajellut ja 20t lavoja nostellut, asfalttia särkemättä.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            Tuli tuossa loppusyksystä ajettua A4 quattro 2009 mallisen Ategon kyytiin,
                            autossa oli 1.5 tonnin takalaitanosturi.

                            Kyllä se nosturi "vajosi" n. 15 cm ennenkuin takarankaatkin oli kyydissä,
                            oli siinä ja siinä että ottiko auton pohjaan,
                            ja 2 wd ei olisi edes tuosta noussut...

                            Paino kuskin kanssa jotain 14xx kg...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Masatus
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 867
                              • Haukipudas



                              Siittä bimmerE34 huutamaan kuljetuskalustoa? Pari ilmoitusta alempana kaliiperia isompi kuljetusauto. Tosin kolmella tonnilla saa jo ihan fiksuja trailereita joissa särkyviä osia paaljon vähemmän.
                              Last edited by Masatus; 25-03-2013, 08:07.

                              Comment

                              • kurvailija
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2008
                                • 181
                                • nurmijärvi/kiljava

                                tuossa pari pakua

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎