Originally posted by alonap-1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
pakettiautot
Collapse
X
-
Last edited by ThemeJ; 08-12-2012, 14:37.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
-
-
Nyt voisi olla pakettiauton hankinta ajankohtainen. Tai maasturi. Tai lava-auto.
Kriteerit. Jarrullinen vetomassa n. 2500kg.
Minimissään 3 paikkaa. B-Kortti. Hyvä ajettavuus, luotettava ja mielellään ihan ulkonäöllisestikkin hyvä.
Opel Vivaro / Nissan Primastar / Renault Trafficin suljen pois vaikka hyviä ovat ajoltaan.
Ducato / Boxer saa myös jäädä minun puolesta unholaan.
Hiace ei tule kuuloonkaan.
T5 Transportteri olis toisaalta ihan ok. 2.5l padalla. Tietty toki 128kw. Vesipumppu vittumainen vaihdettava eli siitä miinus. Näissä muistaakseni oli jo ratasvetoinen kone, eli ei hihnojen vaihtoa.
+Ketterä kaupungissa ja muutenkin
Sprinttereitä ei pitkänä kauheasti ole B kortilla. Eikä kyllä ole ketterääkään. Ajoltaan tykkään kyllä näistä.
Vito on aika vikaherkkä kapistus, mutta hyvä ajaa.
Chevy vani on vähän niin ja näin. Menee vanhakoppaseen väkisin.
Nissan Navara double cap on aika hieno laitos noin muuten, tuli paljon sellaisella vedettyä viime kesänä.
E60 olisi tarkoitus hävittää ja tarvitsen kesäksi vetoauton traileria varten. Jos innostuu ajamaan enemmän, niin tuo M3 tulee sitten kärryssä aina radalle.
Budjetti olisi 10-25k€.
Hyviä ehdotuksia perusteluineen?
Eli kerrataan kriteerit.
1. Päivittäinen käyttöauto merkistä riippumatta
2. Vetokyky 2500kg
3. Minimissään 3 paikkaa
4. Mielellään sellainen että pysyy liikenteen mukana tyhjillään.
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Tuohon hintaluokkaan ottaisin kyllä kuitenkin sen Vivaron, ku et vissiin nelivetoa kaipaaIhan tyylikkäimpiä pakuja, tosi hyviä ajaa, saa noin 100tkm vähemmän ajetun ja muutaman vuoden nuoremman (vrt portteri/vito), mikä takuulla näkyy remontteissa&huolloissa ja eritoten entisen työkalun siisteydessä.
Portteri ei kyllä oo pakko olla se 128kw, se pienempikin 2.5:nen riittää, niistä saa nimittäin ihan ihan saman verran tehoa.
Viton vikaherkkyyttä en ihan allekirjoita.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostVivaro on ihan pätevä veturi kyllä, viime kesänä suurimman osan vivarolla nimenomaan vedin.
Se ranskalaisuus tässä nyt vaan vähän kummittelee..
Jos jatkossa pakuun päädyn niin tod näkösesti vivaro ellei jostain tule toisen vivaron verran tyhjää rahaaEx: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Tuosta Veskulle auto jonka historiasta tiedän KAIKEN http://www.nettiauto.com/renault/trafic/4976701
Ihan samalla tavalla noissa mersuissa ja volkkareissakin on kaikenlaista kummallista vikaa, kilometrejä kun tulee niin alkaa isoa ja kallistakin osaa paukkumaan paskaksi. Tutuilla yrittäjillä on ollut vaikka mitä merkkiä kovassa työajossa, ja mitä enemmän "premium" niin sitä kalliimpi korjata.
Comment
-
-
Mulla on työautona viimeset 5 vuotta ollu paku.
Alempana kokemuksia
Vito W639 111cdi -05. Oli mulla 4.5v käytössä. Ostin karvan yli 130tkm ajettuna ja pistin kiertoon 250tkm ajettuna. Pistin jotain hintoja mitä tuli mieleen samalla
- Kolme kertaa jäin tienpäälle autolla. (Millään muulla jäänyt)
- Kytkin antautui 140tkm kohdalla
- Kolme jousta meni poikki eri kerroilla -> Hinuri
- Takaiskareista mehut pihalle
- Jarruremppa täydellisenä ainakin kahdesti (Levyt/palat/kässäri)
- Synkrot meni paskaksi laatikosta 150tkm kohdalla
- Kardaanin tukilaakeri petti keskustaan -> Hinuri
- Molemmat sähkölasinnostimet meni paskaksi viikon välein (240e / kpl)
- Webaston kiertovesipumppu (250e)
- Lämmittimen esivastus
- Puhaltimen moottori
- Ilmastoinnin piirilevyssä kylmäjuotos ja hitsas kiinni koko piirilevy (700e)
- Pakoputki tippui tielle puolesta välistä
- Koko kori ruostui aivan umpimädäksi. Tehdas maksoi kaikki luukut, ite jouduin maalauttamaan koko muun auton (1500eur mun osuus)
- Suuttimien pohjatiivisteet vuoti (Supervittumainen homma korjata)
- Niveliä yms. kassillinen
- Päälle normaalit huollot, auto huollettiin n. 20tkm välein.
Summaisin mersun omistamisen näin, että kaikilla varaa ostaa harvalla varaa pitää.. Siis voi vittu mikä paska toi oli. Ylivoimaisesti paskin auto mitä olen ikinä omistanut. Maksoin autosta 2008 hieman yli 20te, sain siitä 2012 n. 10te vaihtohyvityksenä. Rahaa meni huoltoihin ym. n. 8000eur.. Eli pitää helvetin huonosti arvonsa, jos vertaa vaikka Transporter/Hiace ja saatanasti oli vikoja. Oli minulle ensimmäinen ja viimeinen mersu. En pysty kuvittelemaan miten -05 valmistettu auto oli -10 jo aivan läpimätä-paska jokapuolelta, huhuh.
Vaihdoin viime syksynä T5 2.5 -09 White Edition Transportteriin ja eroa on, kuin yöllä ja päivällä, Portterin hyväksi. Portterissa ei ole vielä 20tkm aikana ollut yhtään edes pienintä vikaa ja kyyti voittaa monet henkilöautot helposti. Työkaluna nämä itellä on, mutta kyllä työkalukin saa miellyttävä olla, siellä kuitenkin viettää aika perkeleesti aikaa elämästään.///M3 97-
Comment
-
-
Heh, odottaakohan minullakin noin valoisa tulevaisuus?
Äijjän firmalla oli taannoin etuvetoinen 108cdi vito, hävitettiin aavistuksen alle 300tkm ajettuna(200tkm ohjelma sisässä) 20tkm välein huollatettuna noin 12v wanhana. Viat; suuttimien pohjatiivisteet (~100tkm välein), keskuslukko/hälytin reistas (jälkiasennettu defa), hehkut uusittiin kerran, 1kpl vetarinkumeja, ja webasto loppuajasta alkoi temppuilla enemmän tai vähemmän. Alustaan uusittiin kerran koiranluut, pakoputki kertaalleen ja loppuajasta iskarit ympäriinsä, niin ruosteessahan se oli ettei väriä erottanut.
Että tuosta jäi ainakin tosi positiivinen kuva, vähillä remonteilla ja tuskin mikään auto olis moista rääkkiä kestäny koko ikäänsä, ajo oli "vähän" mitä sattuu kun ei ollut "kenenkään oma"
Ei vaan, se on kai ihan totta ettei nuo ekat takavetoiset ole niin häävissä maineessa, vaikka toivottavasti tuossa nyt edes osa oli vain huonoa tuuria.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View Post
Ei vaan, se on kai ihan totta ettei nuo ekat takavetoiset ole niin häävissä maineessa, vaikka toivottavasti tuossa nyt edes osa oli vain huonoa tuuria.
Ei tuossa vielä ole ruostetta kun vähän takaovissa. Toivon vaan, että tekniikka kestää. Muutenhan tuo on ihan mukava ajella, 115cdi ja automaatti.
Tosin onhan tuohonkin saanut jo vaihtaa pakoputken ja ajovaloumpiot. Mittarissa 110 000 km.ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
täällä on nyt kolmas vuosi menossa Hiace 4x4 d4d
Ei hirveemmin vikoja ollut
Ohjaustehostimen letku paukahti halki liikenneympyrässä kerrattain ja turautti mehut ulos.
Turbon voiteluputki oli löysällä ja vähän tiputteli mutta se meni kiristämällä.
Lokilämppärin tiiviste vuosi pikkusen mutta sekin korjaantui vaihtamalla
Virta-avain hajosi ja virtalukko hajosi.
No nyt alkaa olla noin 230tkm lasissa ja alkais olla kytkimen vaihto tiedossa.
Ei nyt muuta tule mieleen. Mutta ei tuota edelleenkään voi mukavaksi autoksi sanoa. Melua piisaa ja lärsäkin maistuu ihan mukavasti. Tämmösessä sekalaisessa stop and go ajelussa tankilla pyyhältää talvella 550km ja kesällä sen reilu 600km jos ei ihan valonpalamiseen asti päästä...I Don't Know!
I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
Comment
-
-
Mulla on VW Transporter 2.5TDI 4-motion, 96kw koneella.. Oon kyllä ollut todella tyytyväinen autoon, ainoa miinus oikeastaan ajettavuus talvella tyhjänä, kun on liukasta.. Mutta vähänkin kun laittaa kuormaa niin ajettavuus paranee huomattavasti.. Sisämelu myös häiritsee, mutta se taitaa olla näissä kaikissa..
Nyt on mittarissa 101tkm ja mitään vikaa ei ole ollut.. Kävin kokeilemassa uutta vastaavaa tuolla 2.0tdi koneella ja jotenkin tuntui ponnettomalta tuo neloskoneinen vaikka samat tehot paperilla, ilmeisesti alavääntöä on reilusti tämän vitoskoneisen eduksi..
Pitkäjalkaisille saattaa penkin säädöt loppua kesken, tosin siitä selvinnee väliseinää siirtämällä..A5 2.0tq S-tronic -13
Comment
-
-
Olikos se niin, että portterissa tuli -04/05 alkaen se rataskone ja sitä ennen oli hihnavetoinen kone?
Meinaan siis sitä, että onko tuosta rataskoneen jakopäästä kantautunut paljon soraääniä? Itse en muista ainakaan. Hihnakoneisen jakopää 90tkm välein muistaakseni?
Minä en hihnakoneen ystävä ole...
Vesipumppuhan on koneen takapäässä ja vaatii orkkistyökalun sen vaihtoon. Moottorin jalat/kumityynyt kanssa oli heikko lenkki.
2.5 myllystä siis puhe.
1.9tdi ois pomminvarma, mutta ei puhtia oikein kunnolla ole siinä. Saahan siitä irti joo, mutta taitaa loppua kesken aika äkkiä.
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
T5:n 2.5 on aina ratasvetoinen, noiden valmistus alkoi syksyllä 2003 eli mallivuosi 2004.
Laturilla ja ilmastoinnin kompuralla on kumikytkimet joiden huoltoväli taitaa olla 180 tkm, alkavat metelöimään kun menee väljäksi. Tarvikkeena noin satasen kpl.
Pyöränlaakerit vaativat erikoistyökalun, minulta tuollainen löytyy.
Mulla oli 1.9 jolla ajelin 220tkm-290tkm. Voimaa olisi saanut olla enemmän, muuten hyvä laite. Tuossahan on jakopää hihnalla.ALPINA D10 Touring 2001
Comment
-
Comment