Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThemeJ
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 997
    • Turku/Raahe

    Originally posted by alonap-1 View Post
    Faijalla oli tollanen 609 lavetti, ajettavuus vaatii rannikkolaivurin paperit. Eikä alle parin tonnin hintaluokassa missä tämä oli kestävyydestä voinut puhua kun jouduin pakkasessa auttamaan koneen vaihdon kanssa. Onneksi ei ole luvassa perintönä tätä rakkinetta

    Seuraavaksi tuli 407lava-malli, joka ajettavuuden puolesta oli entiseen verrattuna jopa mukava
    Voit toki ehdottaa jotain vastaavan kokoluokan peliä tossa 2000e hintaluokassa jos tuo 609 huono on. Joku vanha mannin kuorma-auto on varmasti ajo-ominaisuuksilta yhtä surkea. Tuskin tommonen vanhempi 407 sen ihmeellisempi on, pienempihän se on eli ei kone varmaan niin kovilla ole. Jos yhestä 20-30 vuotta vanhasta (tai koska sitten tämä konerikko onkaan ollu) autosta hajoo kone nii eihän se sitä tarkota että kaikki on paskoja. Jos ohjaus on paska niin ainahan sinne voi ohjauksen niveliä uusia ja apusimpukkaa kiristellä, eihän siitä mitään mikroautoa saa mutta varmasti vähän helpottaa.
    Last edited by ThemeJ; 08-12-2012, 14:37.
    Bmw E30
    Bmw 2000Touring Scrap
    Ex. Bmw E30 316
    Ex. Bmw E36

    Comment

    • ka00z
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1805
      • Varsinais-Suomi

      Mikä sitten tuommoisessa alle 5t€ hintaluokassa on katselemisen arvonen, vai katsellaanko kaikkia ja noukitaan vähiten paska?
      W124 voll, markalla pidemmälle

      Comment

      • bimmerE34
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 6208
        • Gotham

        Nyt voisi olla pakettiauton hankinta ajankohtainen. Tai maasturi. Tai lava-auto.

        Kriteerit. Jarrullinen vetomassa n. 2500kg.

        Minimissään 3 paikkaa. B-Kortti. Hyvä ajettavuus, luotettava ja mielellään ihan ulkonäöllisestikkin hyvä.

        Opel Vivaro / Nissan Primastar / Renault Trafficin suljen pois vaikka hyviä ovat ajoltaan.
        Ducato / Boxer saa myös jäädä minun puolesta unholaan.

        Hiace ei tule kuuloonkaan.

        T5 Transportteri olis toisaalta ihan ok. 2.5l padalla. Tietty toki 128kw. Vesipumppu vittumainen vaihdettava eli siitä miinus. Näissä muistaakseni oli jo ratasvetoinen kone, eli ei hihnojen vaihtoa.
        +Ketterä kaupungissa ja muutenkin


        Sprinttereitä ei pitkänä kauheasti ole B kortilla. Eikä kyllä ole ketterääkään. Ajoltaan tykkään kyllä näistä.

        Vito on aika vikaherkkä kapistus, mutta hyvä ajaa.

        Chevy vani on vähän niin ja näin. Menee vanhakoppaseen väkisin.

        Nissan Navara double cap on aika hieno laitos noin muuten, tuli paljon sellaisella vedettyä viime kesänä.



        E60 olisi tarkoitus hävittää ja tarvitsen kesäksi vetoauton traileria varten. Jos innostuu ajamaan enemmän, niin tuo M3 tulee sitten kärryssä aina radalle.

        Budjetti olisi 10-25k€.

        Hyviä ehdotuksia perusteluineen?

        Eli kerrataan kriteerit.
        1. Päivittäinen käyttöauto merkistä riippumatta
        2. Vetokyky 2500kg
        3. Minimissään 3 paikkaa
        4. Mielellään sellainen että pysyy liikenteen mukana tyhjillään.

        ///Pumppu Pojat Racing Team
        Metaline sport #40

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          Tuohon hintaluokkaan ottaisin kyllä kuitenkin sen Vivaron, ku et vissiin nelivetoa kaipaa Ihan tyylikkäimpiä pakuja, tosi hyviä ajaa, saa noin 100tkm vähemmän ajetun ja muutaman vuoden nuoremman (vrt portteri/vito), mikä takuulla näkyy remontteissa&huolloissa ja eritoten entisen työkalun siisteydessä.

          Portteri ei kyllä oo pakko olla se 128kw, se pienempikin 2.5:nen riittää, niistä saa nimittäin ihan ihan saman verran tehoa.

          Viton vikaherkkyyttä en ihan allekirjoita.
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • bimmerE34
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 6208
            • Gotham

            Vivaro on ihan pätevä veturi kyllä, viime kesänä suurimman osan vivarolla nimenomaan vedin.

            Se ranskalaisuus tässä nyt vaan vähän kummittelee..

            ///Pumppu Pojat Racing Team
            Metaline sport #40

            Comment

            • Pande
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 1324
              • Helsinki

              Originally posted by bimmerE34 View Post
              Vivaro on ihan pätevä veturi kyllä, viime kesänä suurimman osan vivarolla nimenomaan vedin.

              Se ranskalaisuus tässä nyt vaan vähän kummittelee..
              Itse ajelin 2007 vivarolla vähän alta vuoden. Lyhyt aika ja vähän tuli kilsoja (~15tkm), tykkäsin ja ei mitään vikaa.

              Jos jatkossa pakuun päädyn niin tod näkösesti vivaro ellei jostain tule toisen vivaron verran tyhjää rahaa
              Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
              330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
              sigpic

              Comment

              • Petri
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 3156
                • Nummela

                Tuosta Veskulle auto jonka historiasta tiedän KAIKEN http://www.nettiauto.com/renault/trafic/4976701

                Ihan samalla tavalla noissa mersuissa ja volkkareissakin on kaikenlaista kummallista vikaa, kilometrejä kun tulee niin alkaa isoa ja kallistakin osaa paukkumaan paskaksi. Tutuilla yrittäjillä on ollut vaikka mitä merkkiä kovassa työajossa, ja mitä enemmän "premium" niin sitä kalliimpi korjata.
                E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                Comment

                • MMF
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 461
                  • Sipoo

                  Jos yhtään tarttee talvella vedellä niin ehdottomasti neliveto.

                  Mulla oli rallihommiin vetoautona Mitsun L200 Double Cab, kovalla lukittavalla lavakatteella ja se oli kyllä toimiva peli. Pick uppi nelivetoisena toimii noissa hommissa hyvin ja on mun mielestä mukavampi ajella kuin pakut.
                  E70 X5 3.0D -07
                  W124 200d
                  Hiace 4wd

                  EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                  Comment

                  • datzka
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 778
                    • Jyväskylä

                    Mulla on työautona viimeset 5 vuotta ollu paku.

                    Alempana kokemuksia
                    Vito W639 111cdi -05. Oli mulla 4.5v käytössä. Ostin karvan yli 130tkm ajettuna ja pistin kiertoon 250tkm ajettuna. Pistin jotain hintoja mitä tuli mieleen samalla

                    - Kolme kertaa jäin tienpäälle autolla. (Millään muulla jäänyt)
                    - Kytkin antautui 140tkm kohdalla
                    - Kolme jousta meni poikki eri kerroilla -> Hinuri
                    - Takaiskareista mehut pihalle
                    - Jarruremppa täydellisenä ainakin kahdesti (Levyt/palat/kässäri)
                    - Synkrot meni paskaksi laatikosta 150tkm kohdalla
                    - Kardaanin tukilaakeri petti keskustaan -> Hinuri
                    - Molemmat sähkölasinnostimet meni paskaksi viikon välein (240e / kpl)
                    - Webaston kiertovesipumppu (250e)
                    - Lämmittimen esivastus
                    - Puhaltimen moottori
                    - Ilmastoinnin piirilevyssä kylmäjuotos ja hitsas kiinni koko piirilevy (700e)
                    - Pakoputki tippui tielle puolesta välistä
                    - Koko kori ruostui aivan umpimädäksi. Tehdas maksoi kaikki luukut, ite jouduin maalauttamaan koko muun auton (1500eur mun osuus)
                    - Suuttimien pohjatiivisteet vuoti (Supervittumainen homma korjata)
                    - Niveliä yms. kassillinen
                    - Päälle normaalit huollot, auto huollettiin n. 20tkm välein.

                    Summaisin mersun omistamisen näin, että kaikilla varaa ostaa harvalla varaa pitää.. Siis voi vittu mikä paska toi oli. Ylivoimaisesti paskin auto mitä olen ikinä omistanut. Maksoin autosta 2008 hieman yli 20te, sain siitä 2012 n. 10te vaihtohyvityksenä. Rahaa meni huoltoihin ym. n. 8000eur.. Eli pitää helvetin huonosti arvonsa, jos vertaa vaikka Transporter/Hiace ja saatanasti oli vikoja. Oli minulle ensimmäinen ja viimeinen mersu. En pysty kuvittelemaan miten -05 valmistettu auto oli -10 jo aivan läpimätä-paska jokapuolelta, huhuh.

                    Vaihdoin viime syksynä T5 2.5 -09 White Edition Transportteriin ja eroa on, kuin yöllä ja päivällä, Portterin hyväksi. Portterissa ei ole vielä 20tkm aikana ollut yhtään edes pienintä vikaa ja kyyti voittaa monet henkilöautot helposti. Työkaluna nämä itellä on, mutta kyllä työkalukin saa miellyttävä olla, siellä kuitenkin viettää aika perkeleesti aikaa elämästään.
                    ///M3 97-

                    Comment

                    • Matson^
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2113
                      • Seinäjoki

                      Heh, odottaakohan minullakin noin valoisa tulevaisuus?

                      Äijjän firmalla oli taannoin etuvetoinen 108cdi vito, hävitettiin aavistuksen alle 300tkm ajettuna(200tkm ohjelma sisässä) 20tkm välein huollatettuna noin 12v wanhana. Viat; suuttimien pohjatiivisteet (~100tkm välein), keskuslukko/hälytin reistas (jälkiasennettu defa), hehkut uusittiin kerran, 1kpl vetarinkumeja, ja webasto loppuajasta alkoi temppuilla enemmän tai vähemmän. Alustaan uusittiin kerran koiranluut, pakoputki kertaalleen ja loppuajasta iskarit ympäriinsä, niin ruosteessahan se oli ettei väriä erottanut.
                      Että tuosta jäi ainakin tosi positiivinen kuva, vähillä remonteilla ja tuskin mikään auto olis moista rääkkiä kestäny koko ikäänsä, ajo oli "vähän" mitä sattuu kun ei ollut "kenenkään oma"

                      Ei vaan, se on kai ihan totta ettei nuo ekat takavetoiset ole niin häävissä maineessa, vaikka toivottavasti tuossa nyt edes osa oli vain huonoa tuuria.
                      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                      | Nissan Navara TREK-1 |
                      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        Originally posted by Matson^ View Post

                        Ei vaan, se on kai ihan totta ettei nuo ekat takavetoiset ole niin häävissä maineessa, vaikka toivottavasti tuossa nyt edes osa oli vain huonoa tuuria.
                        Joo, ei kovin mieltäylentävää lukemista, etenkin kun tuli hankittua -05 vito

                        Ei tuossa vielä ole ruostetta kun vähän takaovissa. Toivon vaan, että tekniikka kestää. Muutenhan tuo on ihan mukava ajella, 115cdi ja automaatti.

                        Tosin onhan tuohonkin saanut jo vaihtaa pakoputken ja ajovaloumpiot. Mittarissa 110 000 km.

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        • Vertigo
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2005
                          • 806
                          • Paska Kaupunni

                          täällä on nyt kolmas vuosi menossa Hiace 4x4 d4d
                          Ei hirveemmin vikoja ollut
                          Ohjaustehostimen letku paukahti halki liikenneympyrässä kerrattain ja turautti mehut ulos.
                          Turbon voiteluputki oli löysällä ja vähän tiputteli mutta se meni kiristämällä.
                          Lokilämppärin tiiviste vuosi pikkusen mutta sekin korjaantui vaihtamalla
                          Virta-avain hajosi ja virtalukko hajosi.
                          No nyt alkaa olla noin 230tkm lasissa ja alkais olla kytkimen vaihto tiedossa.

                          Ei nyt muuta tule mieleen. Mutta ei tuota edelleenkään voi mukavaksi autoksi sanoa. Melua piisaa ja lärsäkin maistuu ihan mukavasti. Tämmösessä sekalaisessa stop and go ajelussa tankilla pyyhältää talvella 550km ja kesällä sen reilu 600km jos ei ihan valonpalamiseen asti päästä...
                          I Don't Know! I Don't Like It!
                          Nykyiset:
                          E36 328i cöype
                          Exät:
                          Fiat Uno 60ies '93
                          E30 316i
                          E28 520ia
                          Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                          Fiat 127
                          Saab 900

                          Comment

                          • Jape2
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 262

                            Mulla on VW Transporter 2.5TDI 4-motion, 96kw koneella.. Oon kyllä ollut todella tyytyväinen autoon, ainoa miinus oikeastaan ajettavuus talvella tyhjänä, kun on liukasta.. Mutta vähänkin kun laittaa kuormaa niin ajettavuus paranee huomattavasti.. Sisämelu myös häiritsee, mutta se taitaa olla näissä kaikissa..

                            Nyt on mittarissa 101tkm ja mitään vikaa ei ole ollut.. Kävin kokeilemassa uutta vastaavaa tuolla 2.0tdi koneella ja jotenkin tuntui ponnettomalta tuo neloskoneinen vaikka samat tehot paperilla, ilmeisesti alavääntöä on reilusti tämän vitoskoneisen eduksi..

                            Pitkäjalkaisille saattaa penkin säädöt loppua kesken, tosin siitä selvinnee väliseinää siirtämällä..
                            A5 2.0tq S-tronic -13

                            Comment

                            • bimmerE34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 6208
                              • Gotham

                              Olikos se niin, että portterissa tuli -04/05 alkaen se rataskone ja sitä ennen oli hihnavetoinen kone?
                              Meinaan siis sitä, että onko tuosta rataskoneen jakopäästä kantautunut paljon soraääniä? Itse en muista ainakaan. Hihnakoneisen jakopää 90tkm välein muistaakseni?

                              Minä en hihnakoneen ystävä ole...

                              Vesipumppuhan on koneen takapäässä ja vaatii orkkistyökalun sen vaihtoon. Moottorin jalat/kumityynyt kanssa oli heikko lenkki.

                              2.5 myllystä siis puhe.

                              1.9tdi ois pomminvarma, mutta ei puhtia oikein kunnolla ole siinä. Saahan siitä irti joo, mutta taitaa loppua kesken aika äkkiä.

                              ///Pumppu Pojat Racing Team
                              Metaline sport #40

                              Comment

                              • JPF
                                Newbiemmer
                                • Feb 2007
                                • 19
                                • Sipoo

                                T5:n 2.5 on aina ratasvetoinen, noiden valmistus alkoi syksyllä 2003 eli mallivuosi 2004.

                                Laturilla ja ilmastoinnin kompuralla on kumikytkimet joiden huoltoväli taitaa olla 180 tkm, alkavat metelöimään kun menee väljäksi. Tarvikkeena noin satasen kpl.

                                Pyöränlaakerit vaativat erikoistyökalun, minulta tuollainen löytyy.

                                Mulla oli 1.9 jolla ajelin 220tkm-290tkm. Voimaa olisi saanut olla enemmän, muuten hyvä laite. Tuossahan on jakopää hihnalla.
                                ALPINA D10 Touring 2001

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎