Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    Nyt kun lukoista puhutaan (offtopic) niin miksi näistä on käytännössä luovuttu? Hinta on varmasti yksi, mutta silloin sitä tarjottaisiin lisävarusteena. Voiko lukollinen karata käsistä helpommin kuivalla asfaltilla? lähinnä paikaltaan lähdöt

    Comment

    • JH.
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 777
      • PKS

      Originally posted by Vanquish View Post
      Nyt kun lukoista puhutaan (offtopic) niin miksi näistä on käytännössä luovuttu? Hinta on varmasti yksi, mutta silloin sitä tarjottaisiin lisävarusteena. Voiko lukollinen karata käsistä helpommin kuivalla asfaltilla? lähinnä paikaltaan lähdöt
      Uskoisin tärkeimmän syyn olevan asiakkaiden puute. Auton uutena ostavista maailmanlaajuisesti aika harva edes tietä mitä lukko tarkoittaa. Sen sijaan he ymmärtävät mitä 500 Euroa merkitsee. Eri asia täällä rallin kotimaan autofoorumilla.
      MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
      Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
      BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

      Käyttis i4 eDrive40
      Kesällä E36 M3
      Radalla E36 325i track day tool

      Comment

      • opnissinen@hotmail.com
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 6
        • Pirkanmaa

        Owner

        En lähtisi tähän muuta sanomaan kuin, että 530 Da toimii sumussa ja lumipyryssä -30 astetta celsiukseen asti. :-)
        O-P



        QUOTE=teropa;2237229]Tuossa toisessa topicissa tuli mieleen, kun joku heitti läppää, että itellä tulee vaihdettua autoja usein, niin siihen liittyen asia, jota olen aina sillon tällöin mietiskellyt.

        Bemareista kokemusta noin 5 vuotta, ei enempää. Sinä aikana ollut sigussa näkyvät autot, joista suurin osa siis E39:ejä. Nytkin E39 alla, jossa bout kaikki mausteet, mitä noihin on saanut, paitsi se pakollinen näädänkarkotin ja kiväärikotelo tietysti puuttuvat . Ollaan muiden E39 omistajien kanssa joskus mietitty, että mikä voisi olla semmonen auto, josta saa E39:n jälkeen vielä oikeasti kunnon "kicksit". Itellä oli karvalakki E60 vain vähän aikaa, ja se ei kyllä ainakaan 530d:nä tuonut niitä kiksejä sillä tavalla, joka olisi ollut perusteltua hintaansa nähden.

        Joskus tulee siis mieleen, että mikä auto seuraavaksi, joka:

        - olisi selkeä step-up ajettavuudessa ja mukavuudessa E39:n jälkeen
        - olisi riittävän raskaasti varusteltu (M-Sport on oltava, siitä en enää tingi)
        - ei olisi hankintahinnaltaan kuitenkaan tähtitieteellinen
        - saa kuluttaa paljon bensaa (tai dieseliä), en jaksa kiinnostua noista pa-kuluista tmv käyttökuluista enää
        - ei olisi E39:stä kuitenkaan mahdoton downgrade niiltä osin, joissa downgradea sitten pakosta tulisi, eli asioissa jotka E39:ssä on makeimmillaan (laatuvaikutelma, koko, ulkonäkö, hiljaisuus)

        Mielessä on käynyt E60 LCI:t nelivetosina, sitten välillä tulee mieleen, että 1-sarjakin menisi coupena, tai ehkä sittenkin 3-sarja raskaasti varusteltuna nelivetona.

        Jos joku on yhtä kovasti tykännyt E39:stä kuin minä, mutta löytänyt korvaavan auton, joka miellyttää selkeästi vielä enemmän, niin kertokaapa mikä se oli ja miksi.

        Tero

        ps> en ole mitenkään aktiivisesti harkitsemassa autonvaihtoa, tää on vaan tämmöstä mietiskelyä, nykysessä on 115tkm mittarissa ja loistava kunto, eikä ole autokuumetta... saisi luvan olla, edes vähän .[/QUOTE]

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by teropa View Post

          Minä en tommosessa kurvailussa ole vielä törmännyt siihen, että stepin manuaalipuoli vaihtelisi vaihteita itsekseen kuten mielipuoli, mutta niinhän se tekee, että jos rajottajaa vasten ajaa niin se pistää isommalle. Ei sitten aja rajottajaa vasten, niin ei vaihda.
          Esim. e34 ja e36 automaateissa saa talviasennossa 2, 3, tai 4 lukittua. Se on ja pysyy. E39 stepillä ei saa kuin kakkosen päälle paikoillaan, samoin vaihtaa pienemmälle kun vauhti tippuu.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by heijani View Post
            Voi myös olla yhteydessä siihen, että työmatkalla on ollut paljon jäisiä teitä ja kitkat ovat tosiaan jo ehtoopuolella.
            Halvempi ja turvallisempi ratkaisu on ostaa uudet renkaat, kitkat tai nastat oman mielen mukaan (nastat tietysti ).

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Esim. e34 ja e36 automaateissa saa talviasennossa 2, 3, tai 4 lukittua. Se on ja pysyy. E39 stepillä ei saa kuin kakkosen päälle paikoillaan, samoin vaihtaa pienemmälle kun vauhti tippuu.
              Juu olen toki noista tietoinen, mutta ei tuo E39 steppi vaihda manuaalipuolella kuitenkaan ylös ennenkuin lähellä rajottajaa tai alas ennenkuin vauhti tippuu tosi alhaiseksi suhteessa vaihteeseen ja 2:sta pienemmälle ei laisinkaan. Ei estä autolla kikkailua 2,3 vaihteilla minusta mitenkään.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • pouri
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 370
                • 06 area

                Tuota aktiiviohjausta on itse tullut testattua 3-sarjassa -09 kesällä koeajopäivillä Jkl:ssä. Ajettavana oli 335i avo, jossa tuo oli ja toinen malli missä sitä ei ollut. Muistaakseni toinen auto oli 320d farkku. Vaikka toinen auto oli huippu moottorilla varustettu avo, niin suurimpana asiana mieleen jäi aktiiviohjaus noiden autojen välille. Jotenkin sen tuntuma ja yleinen fiilis oli niin uskomattoman hyvä. En edes osaa määritellä mikä ohjauksesta teki niin paljon paremman, jotenkin se vain tuntui tosi hyvälle. Onko tuossa aktiiviohjauksessa muuta eroa kun tuo muuttuva välityssuhde normi ohjaukseen verrattuna?
                Diesel, fuel of satin man

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by pouri View Post
                  Onko tuossa aktiiviohjauksessa muuta eroa kun tuo muuttuva välityssuhde normi ohjaukseen verrattuna?
                  Myös ohjauksen keveys muuttuu nopeuden mukaan (kuten Servotronicissa). Lisäksi aktiiviohjaus on yhdistetty DSC:hen joka kääntää etupyöriä jos se tulkitsee kuskin olevan väärässä silloin kun ajovakauden hallintaa tarvitaan. Joskus oli myös puhetta, että tuo pystyisi korjaamaan sivutuulen ja urien aiheuttamaa korin liikettä, mutta en tiedä onko se käytössä. Jostain kun taisi lukea, että se olisi mahdollista, mutta ei käytössä.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Squamish
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 260
                    • HEL

                    E39 m5?

                    Vähän aiheen ohi, mutta kun tuossa aiemmin oli jo vähän sivuttu E39 M5:ä...

                    Olen puolitosissani harkinnut M5:n hankkimista perheen käyttöautoksi ympärivuotiseen ajoon. Tiedossa on, että vakuutukset, kulutus ja huollot ovat jonkin verran kalliimpia kuin perus-E39:ssä. Mutta jos on valmis elämään korkeampien kustannuksien kanssa, niin millaista on jokapäiväinen elämä M5:n kanssa verrattuna esim. 540i:n?

                    S62:n kylmäkäynnistykset pakkasilla arveluttaa vähän, mutta kun kotona on käytössä tallipaikka ja työpaikallakin pääsee yleensä halliin, niin tuo huolenaihe ei liene aiheellinen.

                    20-25 keur hintaluokassa kun ei ole juuri muita suht. moderneja 4-ovisia vaihtoehtoja, jos haluaa jotain vähän pirteämpää perheenkuljetinta...
                    Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7366
                      • Oulu

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Mutkiakin on monenlaisia, on myös sellaisia joissa E39 tosiaan imaisee tiehen ja tekee mieli painaa lisää kaasua mutta sitten on noita mutkia joissa tuntuma on jotain muuta, siis kori on liian korkealla eikä auto tunnu taittuvan. Lisämadallus varmaan auttaisi mutta auto menee silloin aika käyttökelvottomaksi. Kumma juttu, että E39 vaatii aikamoiset viritykset jotta se pystyy samaan kuin vakioalustainen etuvetoinen perheauto.
                      Eilen taas parit mutkat ja liikenneympyrät tuli ajeltua reippaammin (täällä täysi kesäkeli, +21 eilen) tolla etuvedolla ja kyllähän oli ärsyttävän epämäräistä menoa E39:iin verrattuna. Ei siis todellakaan herätä samanlaista luottamusta autoon kuin oma E39 tekisi vastaavissa tilanteissa. Ja toi etuveto on 12tkm ajettu uudehko ajo-ominaisuuksistaan paljon kehuja saanut auto, oma E39 on melko kohtuulisesti alustaremonttia nähnyt ja kohta 11 vuotias.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Jaksako 540ia+lukkoperä sutia kuivalla asfaltilla? Jarrulla tai mitenkään?

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Jaksako 540ia+lukkoperä sutia kuivalla asfaltilla? Jarrulla tai mitenkään?
                          Juu.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Jaksako 540ia+lukkoperä sutia kuivalla asfaltilla? Jarrulla tai mitenkään?
                            Kun tietenkin ensin löytää 540:en lukkoperällä(poislukien ne pari jälkikäteen päivitettyä)?

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Kun tietenkin ensin löytää 540:en lukkoperällä(poislukien ne pari jälkikäteen päivitettyä)?
                              Ei tarvitse löytää kuin hyvä 540ia (tai vaikka 520ia, tuo se lukko talvella liikkumiseen helpotusta siinäkin) ja kaupasta saa lukkoyksiköitä. Kenelläkään tietoa missä hinnoissa asennus?

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8971
                                • Kellokoski

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Kun tietenkin ensin löytää 540:en lukkoperällä(poislukien ne pari jälkikäteen päivitettyä)?
                                Tämä tieto tulikin kaikille aivan yllättäen ja pyytämättä
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎