Nyt kun lukoista puhutaan (offtopic) niin miksi näistä on käytännössä luovuttu? Hinta on varmasti yksi, mutta silloin sitä tarjottaisiin lisävarusteena. Voiko lukollinen karata käsistä helpommin kuivalla asfaltilla? lähinnä paikaltaan lähdöt
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Vanquish View PostNyt kun lukoista puhutaan (offtopic) niin miksi näistä on käytännössä luovuttu? Hinta on varmasti yksi, mutta silloin sitä tarjottaisiin lisävarusteena. Voiko lukollinen karata käsistä helpommin kuivalla asfaltilla? lähinnä paikaltaan lähdötMuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Owner
En lähtisi tähän muuta sanomaan kuin, että 530 Da toimii sumussa ja lumipyryssä -30 astetta celsiukseen asti. :-)
O-P
QUOTE=teropa;2237229]Tuossa toisessa topicissa tuli mieleen, kun joku heitti läppää, että itellä tulee vaihdettua autoja usein, niin siihen liittyen asia, jota olen aina sillon tällöin mietiskellyt.
Bemareista kokemusta noin 5 vuotta, ei enempää. Sinä aikana ollut sigussa näkyvät autot, joista suurin osa siis E39:ejä. Nytkin E39 alla, jossa bout kaikki mausteet, mitä noihin on saanut, paitsi se pakollinen näädänkarkotin ja kiväärikotelo tietysti puuttuvat . Ollaan muiden E39 omistajien kanssa joskus mietitty, että mikä voisi olla semmonen auto, josta saa E39:n jälkeen vielä oikeasti kunnon "kicksit". Itellä oli karvalakki E60 vain vähän aikaa, ja se ei kyllä ainakaan 530d:nä tuonut niitä kiksejä sillä tavalla, joka olisi ollut perusteltua hintaansa nähden.
Joskus tulee siis mieleen, että mikä auto seuraavaksi, joka:
- olisi selkeä step-up ajettavuudessa ja mukavuudessa E39:n jälkeen
- olisi riittävän raskaasti varusteltu (M-Sport on oltava, siitä en enää tingi)
- ei olisi hankintahinnaltaan kuitenkaan tähtitieteellinen
- saa kuluttaa paljon bensaa (tai dieseliä), en jaksa kiinnostua noista pa-kuluista tmv käyttökuluista enää
- ei olisi E39:stä kuitenkaan mahdoton downgrade niiltä osin, joissa downgradea sitten pakosta tulisi, eli asioissa jotka E39:ssä on makeimmillaan (laatuvaikutelma, koko, ulkonäkö, hiljaisuus)
Mielessä on käynyt E60 LCI:t nelivetosina, sitten välillä tulee mieleen, että 1-sarjakin menisi coupena, tai ehkä sittenkin 3-sarja raskaasti varusteltuna nelivetona.
Jos joku on yhtä kovasti tykännyt E39:stä kuin minä, mutta löytänyt korvaavan auton, joka miellyttää selkeästi vielä enemmän, niin kertokaapa mikä se oli ja miksi.
Tero
ps> en ole mitenkään aktiivisesti harkitsemassa autonvaihtoa, tää on vaan tämmöstä mietiskelyä, nykysessä on 115tkm mittarissa ja loistava kunto, eikä ole autokuumetta... saisi luvan olla, edes vähän .[/QUOTE]
Comment
-
-
Originally posted by teropa View Post
Minä en tommosessa kurvailussa ole vielä törmännyt siihen, että stepin manuaalipuoli vaihtelisi vaihteita itsekseen kuten mielipuoli, mutta niinhän se tekee, että jos rajottajaa vasten ajaa niin se pistää isommalle. Ei sitten aja rajottajaa vasten, niin ei vaihda.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEsim. e34 ja e36 automaateissa saa talviasennossa 2, 3, tai 4 lukittua. Se on ja pysyy. E39 stepillä ei saa kuin kakkosen päälle paikoillaan, samoin vaihtaa pienemmälle kun vauhti tippuu.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Tuota aktiiviohjausta on itse tullut testattua 3-sarjassa -09 kesällä koeajopäivillä Jkl:ssä. Ajettavana oli 335i avo, jossa tuo oli ja toinen malli missä sitä ei ollut. Muistaakseni toinen auto oli 320d farkku. Vaikka toinen auto oli huippu moottorilla varustettu avo, niin suurimpana asiana mieleen jäi aktiiviohjaus noiden autojen välille. Jotenkin sen tuntuma ja yleinen fiilis oli niin uskomattoman hyvä. En edes osaa määritellä mikä ohjauksesta teki niin paljon paremman, jotenkin se vain tuntui tosi hyvälle. Onko tuossa aktiiviohjauksessa muuta eroa kun tuo muuttuva välityssuhde normi ohjaukseen verrattuna?Diesel, fuel of satin man
Comment
-
-
Originally posted by pouri View PostOnko tuossa aktiiviohjauksessa muuta eroa kun tuo muuttuva välityssuhde normi ohjaukseen verrattuna?
Comment
-
-
E39 m5?
Vähän aiheen ohi, mutta kun tuossa aiemmin oli jo vähän sivuttu E39 M5:ä...
Olen puolitosissani harkinnut M5:n hankkimista perheen käyttöautoksi ympärivuotiseen ajoon. Tiedossa on, että vakuutukset, kulutus ja huollot ovat jonkin verran kalliimpia kuin perus-E39:ssä. Mutta jos on valmis elämään korkeampien kustannuksien kanssa, niin millaista on jokapäiväinen elämä M5:n kanssa verrattuna esim. 540i:n?
S62:n kylmäkäynnistykset pakkasilla arveluttaa vähän, mutta kun kotona on käytössä tallipaikka ja työpaikallakin pääsee yleensä halliin, niin tuo huolenaihe ei liene aiheellinen.
20-25 keur hintaluokassa kun ei ole juuri muita suht. moderneja 4-ovisia vaihtoehtoja, jos haluaa jotain vähän pirteämpää perheenkuljetinta...Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMutkiakin on monenlaisia, on myös sellaisia joissa E39 tosiaan imaisee tiehen ja tekee mieli painaa lisää kaasua mutta sitten on noita mutkia joissa tuntuma on jotain muuta, siis kori on liian korkealla eikä auto tunnu taittuvan. Lisämadallus varmaan auttaisi mutta auto menee silloin aika käyttökelvottomaksi. Kumma juttu, että E39 vaatii aikamoiset viritykset jotta se pystyy samaan kuin vakioalustainen etuvetoinen perheauto.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostJaksako 540ia+lukkoperä sutia kuivalla asfaltilla? Jarrulla tai mitenkään?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKun tietenkin ensin löytää 540:en lukkoperällä(poislukien ne pari jälkikäteen päivitettyä)?
Comment
-
Comment