Mitä porukka on mieltä tuosta uudesta viissatasesta?
No se on ihan kelpo auto, hyvä laatuvaikutelma, muotoilu enempi linjassa muiden mallisarjojen kanssa kuin aiemmin. Tuntuu ajossa isommalta ja raskaammalta kuin E39 eikä ollut ainakaan sen hiljaisempi
Mitä porukka on mieltä tuosta uudesta viissatasesta? Ulkonäkö on omaan makuun ainakin keulasta 5x parempi kuin e60.
On tuossa F10:n keulassakin omat ongelmansa (isot munuaiset, pysty etuosa/ruma sivuprofiili, konepellin sauma). Toki se on enimmäkseen paremman näköinen kuin E60:n keula, mutta siihen nyt ei paljon vaadita... M-sporttina ulkonäkö ei F10:ssä juurikaan parane (keulan osalta menee oikeastaan huonommaksi) kun taas E60:ssä se paranee huomattavasti. F30:ssä keula näyttäisi onnistuneemmalta kuin F10:ssä.
Ajoin myös uuden Hiluxin. Siinä olisi loistava menopeli. Yllättävän hiljainen, tilava ja talvikelpoinen. Ongelma vaan hinta, Pitkäohjaamoinen automaatti 57k€ ilman lisävaruisteita. Autovero vaatimaton 17k€! Usassa vastaava 4.0 bensakoneella ja KAIKILLA herkuilla n.25k€.
Ok. Pitääpä joskus käydä ajelemassa tuota F10 mallia. Täytyypä vain myöntää että ei se ole auto muotoilijallakaan helppo tehtävä .
Muistelin tässä kun E60 malleja alkoi näkyä katukuvassa. F10 säväyttää nyt karvalakkimallinakin enemmän kuin e60 uutena. Tietysti M-sporttina madallettuna isoilla vanteilla E60 on jo menevän näköinen. No toivottavasti kukaan ei ainakaan vetänyt hernettä nenään.
Ite olen miettinyt tuota hiljaisuutta. Nyt kun jokapaikkaan pitää käyttää jotakin uusiomateriaalista valmistettua pepua, niin voiko äänieristys enää paljoa parantua? Onhan BMW ja Mese tehnyt jo 90 luvun alussa melko hiljaisia autoja verrattuna tämän päivän autoihin yleensä.
Samaa uusiomateriaali asiaa olen miettinyt sisustan materiaalien kestävyydestä. Tuntuu että nykyautoilla ajavilla ei saisi olla kynsiä eikä sormuksia ja housuina pitäisi olla jotkin silkkiset ettei uusi auto ole vuoden päästä ihan nuhjuinen. Esim e46:ssa e90:ssa ja audi A4:ssa on sellaista pehmeää pinnoitetta sisällä kahvoissa ja hämärissä paikoissa mihin tulee naarmu jo pelkästä katsomisesta. Tiedä sitten saako näiden kohtien tilalle ruksittua lisävarusteena jotakin lakattua mahonkia.
Metelistä vielä. Onhan tehdas kuitenkin nähnyt esim F10 M5 olevan niin hiljainen, että ovat tehneet oman Audio Sound Designin millä moottorin ääntä tuodaan sisälle. On sekin keksintö.
Varmaan kun rengasäänet saadaan pois joku tekee auton missä kuuluu kumin valitusta liikkeelle lähtiessä ja jäätävää kohinaa stereoista maantie ajossa.
sigpic
-14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.
Ite olen miettinyt tuota hiljaisuutta. Nyt kun jokapaikkaan pitää käyttää jotakin uusiomateriaalista valmistettua pepua, niin voiko äänieristys enää paljoa parantua? Onhan BMW ja Mese tehnyt jo 90 luvun alussa melko hiljaisia autoja verrattuna tämän päivän autoihin yleensä.
Ongelmahan ei ole vain äänieristys vaan Suomessa enemmänkin runkoäänien eristys. Pitäisi olla pehmeämmät puslat, erilliset apurungot ja korkeampi rengasprofiili. Lisäksi vielä jousitukseen jotain erilaista normaalien systeemien tilalle.
Kyllä kait tuo F10\F11 kuitenkin on varma valinta jos haluaa merkissä pysyä.
En ymmärrä mitä moittimista tuossa E60\E61 muodoissa on,sehän on selvästi uudemman \modernimman näköinen kuin E39.
Molemmat korimallit tosin vaatii M-paketin jotta näyttävät hyviltä..ainakin omaan silmään
Tuo uusi koppa näyttää hyvältä jopa ilman M-pakettia,tosin tuo keulan sivuprofiili on aika karsee mutta mitäpä ei turvallisuuden eteen BMW tekisi.
Mutta mikä kone tuonne F10\F11 keulalle on sitten hyvä ?
Sehän on varmaa että pienin bensa\diesel riittää suomessa,mutta mikä tarjoa jo vähän fiilistäkin :think
Kyllä kait tuo F10\F11 kuitenkin on varma valinta jos haluaa merkissä pysyä.
En ymmärrä mitä moittimista tuossa E60\E61 muodoissa on,sehän on selvästi uudemman \modernimman näköinen kuin E39.
Molemmat korimallit tosin vaatii M-paketin jotta näyttävät hyviltä..ainakin omaan silmään
Tuo uusi koppa näyttää hyvältä jopa ilman M-pakettia,tosin tuo keulan sivuprofiili on aika karsee mutta mitäpä ei turvallisuuden eteen BMW tekisi.
Mutta mikä kone tuonne F10\F11 keulalle on sitten hyvä ?
Sehän on varmaa että pienin bensa\diesel riittää suomessa,mutta mikä tarjoa jo vähän fiilistäkin :think
Eihän sinne ole ku 2 vaihtoehtoa eli 550i tai m5
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Omasta kokemuksesta tuntuu, että jos alustan puslia pehmentää vielä niin kori leijuu sen jälkeen jo ilmassa. Eikös näissä 500 sarjaisissa ole juuri melko pehmeästi mm. taka apurunko kiinni. Täysin ehjillä puslillakin tuntuu liikkuvan takarenkaat kun potkii tai vähänkin rekkiraudalla vänkää. Myös keulassa lemförderin pitkittäis tukivarren vakio pusla (en muista puslan merkkiä tuli tukivarren mukana ehkä boge) meni vuodessa ihan lerpuksi. Piti oikein miehissä ihmetellä katsastusmiehen hylkäämää vuoden vanhaa OEM tukivarren puslaa penkkipihdeissä. Mitään repeämää ei löytynyt ja oli aivan löysä. Eikä taatusti ollut kierteille asennettu. Mulla keitti yli ja sorvasin PUR puslat tilalle.
Puhumattakaan pyöränkulmien säädöstä. kahden desimaalin vehkeillä saa kyllä heittää vesieläintä näin pehmeiden puslien kanssa. Saatikka sitten vielä pehmeämpien.
En väitäkkään että e39 olisi enää mitenkään erikoisen kaunis. Ehkä mua vain sieppaa ne e60:n etulamput ja se, että tyyppivikoja tuntuu löytyvän kotitarpeiksi. Vekun kanssa samoilla linjoilla että molemmat E39 ja E60 huutaa M pakettia, mutta F10:ssä se ei näyttäisi olevan mitenkään välttämätön.
Täytyy kyllä sanoa TJJ, että meillä on täysin eri maku. Ensireaktioni oli uudesta kolmesatasesta, että tuota ei koskaan juuri tuon keulan takia. Makuasiat on makuasioita saattaa silmä tottua ajan mittaan. Toisaalta samaa ajattelin kyllä jo E60.
Luulisimpa että moottorina dieselmiestä säväyttäisi tämä F10 mallissa 530d tai 535d kuten ennenkin. Lukemat on jo ihan hyvän laisia. Saapa nähdä mitä tehoja näistä revitään sen kummemmin palikkaa vaihtamatta.
Last edited by Jarhead; 05-11-2011, 23:15.
Reason: tukivarren merkki
sigpic
-14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.
En väitäkkään että e39 olisi enää mitenkään erikoisen kaunis. Ehkä mua vain sieppaa ne e60:n etulamput ja se, että tyyppivikoja tuntuu löytyvän kotitarpeiksi. Vekun kanssa samoilla linjoilla että molemmat E39 ja E60 huutaa M pakettia, mutta F10:ssä se ei näyttäisi olevan mitenkään välttämätön.
Eihän E39 M-pakettia huuda, sopivat vanteet, lievä madallus ja se on siinä. 8 vuoden omistamisen jälkeenkin E39 on mielestäni melkoisen hienon näköinen auto (toki se Suomi-karvalakkina pre-facelift keltaisilla vilkuilla ja peltivanteilla on melkoisen ankean näköinen).
E60:n muotoihin totuttelen yhä... F10 näytti aluksi hienolta, mutta sitten muutama kohta alkoi tökkimään (ei kuitenkaan läheskään samassa määrin kuin E60:ssä), saas nähdä käykö F30:n kanssa samoin.
4kpl e39 omistaneena nyt kai täytyy syödä sanani ja siirtyy todennäköisesti x5 jälkeen sitten e6x leiriin. ja luultavasti jopa siihen rumempaan porrasperään kaikenlisäksi...
Työmatkat taas pitenee joten x5 bensa vaikka onki loistava möhkälö on päästettävä eroon. Ei ole muuten kovin helppo tehtävä.... Nyt tuusulan mafioiso karttelista sain yllättävän hyvä vaihtotarjouksen. Varsinkin kun kyseinen pre lci 535d'hin onkin jo vaihdettu ne tyyppiviat entisen omistajan mukaan (hän kyllästyi vikoihin ja vaihtoi mersun), eli uudet turbot, termarit, pakosarjat, poistettu läpät ja puhdistettu dpf, niin....eihän siitä VOI mennä enään mitään rikki...eihän...?
Eihän E39 M-pakettia huuda, sopivat vanteet, lievä madallus ja se on siinä. 8 vuoden omistamisen jälkeenkin E39 on mielestäni melkoisen hienon näköinen auto (toki se Suomi-karvalakkina pre-facelift keltaisilla vilkuilla ja peltivanteilla on melkoisen ankean näköinen).
E60:n muotoihin totuttelen yhä... F10 näytti aluksi hienolta, mutta sitten muutama kohta alkoi tökkimään (ei kuitenkaan läheskään samassa määrin kuin E60:ssä), saas nähdä käykö F30:n kanssa samoin.
Tuohon ei ole minulla mitään lisättävää, aivan samoin ajatuksin. F11 tai mieluummin F10 tänne seuraavaksi, dieselinä tietty. Paljon vaan virtaa vettä puroissa, ennen ostomahdollisuutta
Mistä teille noita ongelmia noihin e60:ihin oikein tulee?? Ite todennu jopa pre-lcinä todella luotettavaksi. Puhun tosin bensamallista jos sillä nyt jotain väliä on... Ja f10
Niin kyllähän e60 bensa on aikas paljon luotettavampi kuin e61 dsl joita suurin osa e6x malleista suomessa on
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Niin kyllähän e60 bensa on aikas paljon luotettavampi kuin e61 dsl joita suurin osa e6x malleista suomessa on
Mun E61 ex 530D ja nykyinen 535D on kyllä ollut ihan hyviä pelejä aika tarkkaan 120 tkm on noilla tullut yhteensä ajettua joten jollainen kokemus noistakin on.
Tainnut muutama tyyppivikakin loistanut poissa olollaan noissa vermeissä.
Vastaavasti noita edeltänyt E39 530D oli kyllä se johon piti osaa vaihtaa..
4kpl e39 omistuneena nyt kai täytyy syödä sanani ja siirtyy todennäköisesti x5 jälkeen sitten e6x leiriin. ja luultavasti jopa siihen rumempaan porrasperään kaikenlisäksi...
Työmatkat taas pitenee joten x5 bensa vaikka onki loistava möhkälö on päästettävä eroon. Ei ole muuten kovin helppo tehtävä.... Nyt tuusulan mafioiso karttelista sain yllättävän hyvä vaihtotarjouksen. Varsinkin kun kyseinen pre lci 535d'hin onkin jo vaihdettu ne tyyppiviat entisen omistajan mukaan (hän kyllästyi vikoihin ja vaihtoi mersun), eli uudet turbot, termarit, pakosarjat, poistettu läpät ja puhdistettu dpf, niin....eihän siitä VOI mennä enään mitään rikki...eihän...?
Ei 535d:ssä oo mitään turbo ja pakosarja tyyppivikoja. ne on 530d:ssä.
Comment