Kyllähän noi vulvan D5;set ei liiku mihinkään, ja olikohan 02vm eteenpäin (volvon oma kone)nuo D5 koneet laukeaa silmille jo 200tkm kohilla. ja mitä tuohon kulutukseen ni alle 5litran ja vitut
No vertailuna esim 530da niin ei siinä sellainen "wau" ero ole bemarin hyväksi. Kovasti nuita D5 koneita on taxeissa alla ja ajaahan nuo pitkälti yli puolen miljoonan nuilla. Appiukolla tommonen D5 automaattina 420tkm ajettuna ja toimii kuin uusi joka osa-alueella. Parilla työkaverilla ollu vielä tommosia ja juurikin takseissa niin kyllä maantiellä pääsee siihen vitoseen eikä tarvi edes yrittää. Omakohtasia kokemuksiakin tuosta kulutuksesta on jonkun verran. Viime kesänä +30 helteillä Kajaani - Haaparanta - Kajaani muistaakseni 4.7 ja mahtu ajua Oulun keskustassakin mukaan. Mutta mitään ei ole pakko uskoa
omia kokemuksia ei ole mutta kaveri joka on enemmänkin volvon miehiä omisti taannoin V70 Diesel manuaalin, hänen ajollaan kulutus keskimäärin 6,5l. Hänen oli tarkoitus vaihtaa pari vuotta tuorreempaan mutta otti vaihdossa 530dA:n kulutus pysyi samoissa lukemissa. kuitenkin ihastui bemarin kanssa automaattiin ja halusi edelleen volvo V70 mutta automaattina. lopulta sai sen mutta kulutus onkin keskimäärin 8l.
sitä en tiedä mikä tai mitkä koneet on kyseessä kun en noita volvon dieseleitä tunne mutta ilmeisesti automaatit on aika kuraa
No vertailuna esim 530da niin ei siinä sellainen "wau" ero ole bemarin hyväksi. Kovasti nuita D5 koneita on taxeissa alla ja ajaahan nuo pitkälti yli puolen miljoonan nuilla. Appiukolla tommonen D5 automaattina 420tkm ajettuna ja toimii kuin uusi joka osa-alueella. Parilla työkaverilla ollu vielä tommosia ja juurikin takseissa niin kyllä maantiellä pääsee siihen vitoseen eikä tarvi edes yrittää. Omakohtasia kokemuksiakin tuosta kulutuksesta on jonkun verran. Viime kesänä +30 helteillä Kajaani - Haaparanta - Kajaani muistaakseni 4.7 ja mahtu ajua Oulun keskustassakin mukaan. Mutta mitään ei ole pakko uskoa
No höpöhöpö! sinun vulva tietämys taitaa olla aivan jotain mutupaskaa. Kysyppäs varsin yheltäkään volvo fanaatikolta mitä mieltä on volvon omasta D5 koneesta. Moniko taksi kuski ajaa yhellä vulvalla 500tkm? Kummasti ku olen ajellu useallakin D5 ni kyllä kulutukset on siellä 6-6,8L. Ja VIELÄ automaatti veisi sen 4,7L? eli manuaali veis jotain alle 4L? nohuhhuh, toi mun 528i kulkee Ivalosta Helsinkiin puhtaalla pierulla:think
No höpöhöpö! sinun vulva tietämys taitaa olla aivan jotain mutupaskaa. Kysyppäs varsin yheltäkään volvo fanaatikolta mitä mieltä on volvon omasta D5 koneesta. Moniko taksi kuski ajaa yhellä vulvalla 500tkm? Kummasti ku olen ajellu useallakin D5 ni kyllä kulutukset on siellä 6-6,8L. Ja VIELÄ automaatti veisi sen 4,7L? eli manuaali veis jotain alle 4L? nohuhhuh, toi mun 528i kulkee Ivalosta Helsinkiin puhtaalla pierulla:think
Jep, taksareista kun ruvetaan puhumaan niin minä opiskeluaikoina ajelin juurikin tuollaisella vm. 2005 d5 automaatilla. Keskikulutus EI KOSKAAN ollut alle 9.3, useimmiten jopa yli 10l seka-ajossa. Matkassa sitten ihan minimissään kuudella-seitsemällä litralla. Että se siitä mutuilusta, n. 30tkm ajalta tuo kokemus.
Pakko sanoa Volvon hyväksi, että oli todella hyvät penkit ja muutenkin voima/vääntö perheautoon.
Oliskohan Volvo v70 2001-> E39:sin korvaajaksi? Halpoja, tilavia ja hyvinvarusteltuja. Miten mahtaa kestää, aika monella ajettu yli 500tkm?
meillä on v70 vm 2002 mutsilla, 2.4 bensakoneella ja manuaalina. ajettu joku 310tkm tällähetkellä.
nahkasisustalla sisusta on hieno, meillä beiget nahat ja mustat muovit yms. varusteita on paljon, erittäin tilava eikä nykyään paljon maksa mutta..
kaupungissa aivan vitun hirveetä ajaa tolla, vaatii lentokentän että saa tehtyä esim. u-käännöksen, parkkihallissa saa olla tosi tarkkana ettei kolise ja ahtailla kaduilla menee hermot. tosi huono kääntyvyys siis tuossa mallissa, varsinkin kun vertaa omaan e46 farkkuun tai e39 farkkuun, on näissä kääntyvyys aivan eri maailmasta.
muutenkaa ei kyllä voita e39:ä ajomukavuudessa millään saralla mun mielestä. hiljainen volvo kyllä on, siitä plussaa. töyssyt ja kuopat tuntuu perseessä ja ratissa selvästi, tosin tässä ollaan e46:n kanssa aika samalla linjalla.
kulutus menohaluihin verrattuna suuri, ei alle 10 pääse mutsin ajossa, maantiellä toki vähemmän. meillä on toi 170hv versio.
huollossa/korjaamolla toi mutsin volvo viihtyy usein, ja laskut ei ole halpoja! toki näissäkin saa tingittyä jos huollattaa nyrkkipajalla ja tilailis ite osat muualta kuin suomesta.
No höpöhöpö! sinun vulva tietämys taitaa olla aivan jotain mutupaskaa. Kysyppäs varsin yheltäkään volvo fanaatikolta mitä mieltä on volvon omasta D5 koneesta. Moniko taksi kuski ajaa yhellä vulvalla 500tkm? Kummasti ku olen ajellu useallakin D5 ni kyllä kulutukset on siellä 6-6,8L. Ja VIELÄ automaatti veisi sen 4,7L? eli manuaali veis jotain alle 4L? nohuhhuh, toi mun 528i kulkee Ivalosta Helsinkiin puhtaalla pierulla:think
Kuten sanoin, ei tarvi uskoa jos ei halua. Nämä mun kokemukset perustuu siihen mitä tutut on kertonu ja mitä ite oon kokenu. Eikä nuilla mun tuttujen takseilla ollu ajettu vielä puolta miljoonaa vaan keskimäärin 300tkm, huolettomia pelejä kuulostanut olevan.
Kuten sanoin, ei tarvi uskoa jos ei halua. Nämä mun kokemukset perustuu siihen mitä tutut on kertonu ja mitä ite oon kokenu. Eikä nuilla mun tuttujen takseilla ollu ajettu vielä puolta miljoonaa vaan keskimäärin 300tkm, huolettomia pelejä kuulostanut olevan.
No henk.koht. en ole koskaan nähnyt / ajanut ko. mallilla alle 5l/100km. Mutta ehkä kyseessä onkin sitten äkäslompolon Mauri.
Niin tuosta D5:stä ei mitään hajua mutta muutamaa tutun volvoa eri pannuilla ajanu ja löpö maistuu vähän pirusti verrattuna bemareihin. Pienemmät koneet (lue tehottomammat)vie enemmän soppaa -> ---- pitkä miinus
Onko Volvot tosiaan noin kamalia syömään polttoainetta, mitä nyt porukka on mainostanut? Itsehän tässä etsin hiljattain uutta käyttistä ja Volvo oli yksi vaihtoehto, tosin joku järkevillä kilometreillä ollut V70 vaikutti olevan hieman yli budjetin. Päädyin lopulta ostamaan luotettavaksi mainostetun Audi 80:n 2.0 automaattina. Tehoahan tuossa ei ole, mutta sitä varten on olemassa tuo sigun Bemari. Pääasia on, että kun nykyään päätoimisesti opiskelen, ettei auton ylläpitokulut olisi niin isot, kuin tuppasi tuolla Bemarilla olemaan. Mutta kyllä ainakin itse havaitsin, että tuo seiska ei maantieajossa syönyt kuin n. 8.8 litraa sadalla (kuitteja ynnäilemällä, ei siis ajotietokoneen lukema!) ja sen vuoksi nuo ilmoitetut kulutukset vaikuttavat aika korkeilta täällä. Mikä helkkari niissä Volvoissa sitä polttoainetta syö?
Onko Volvot tosiaan noin kamalia syömään polttoainetta, mitä nyt porukka on mainostanut? Itsehän tässä etsin hiljattain uutta käyttistä ja Volvo oli yksi vaihtoehto, tosin joku järkevillä kilometreillä ollut V70 vaikutti olevan hieman yli budjetin. Päädyin lopulta ostamaan luotettavaksi mainostetun Audi 80:n 2.0 automaattina. Tehoahan tuossa ei ole, mutta sitä varten on olemassa tuo sigun Bemari. Pääasia on, että kun nykyään päätoimisesti opiskelen, ettei auton ylläpitokulut olisi niin isot, kuin tuppasi tuolla Bemarilla olemaan. Mutta kyllä ainakin itse havaitsin, että tuo seiska ei maantieajossa syönyt kuin n. 8.8 litraa sadalla (kuitteja ynnäilemällä, ei siis ajotietokoneen lukema!) ja sen vuoksi nuo ilmoitetut kulutukset vaikuttavat aika korkeilta täällä. Mikä helkkari niissä Volvoissa sitä polttoainetta syö?
eipä ole volvo koskaan voittanut ensimmäistäkään International Engine of the Year palkintoa v.s bemarin 55kpl joten ei mun mielestä voida oikeen moottoriosaamisesta puhua volvon kohdalla
Luulin itsekkin, että noissa on hyvät penkit kun kaikki sitä jaksaa mainostaa. Ajelin muutama vuosi sitten talven tuollaisella V70 2.5T oliko joku 2004 vuosimallilla. En kyllä missään kohtaa huomannut niitä penkkejä mitenkään erikoiseksi istua pidempää matkaa. Jopa iänikuisessa 850 Volvossa oli omalle takapuolelle paremmat jakkarat.
Itsellä ollut 3 e39:siä, kaikki bensa-automaatteja.
Nyt työmatka kasvanut reilusti, ja pihaan valikoitui Mersun C270Cdi (s203). Tomaattina tietty.
Eroja parin kk käytön jälkeen 39:siin:
+ kulutus pieni, maantiellä alle 6, motarilla yli.
+ Vääntö bensaan tottuneelle
+ paino tuo vakautta, kokoluokkaa isompi 39 on tätä kevyempi
+ pehmeä kulku, poikittaissaumat ei tunnu, jousitus tosi mukava
- penkit paljon pienemmät/ahtaat, korkeintaan "ok". Bemarissa oli hyvät.
- meluisampi
- ajotuntuma etäisempi, silti valovuosia volvoa jne. edellä
Tällä hetkellä positiiviset fiilikset ekasta mesestä. Katotaan miten pysyy läjässä.
Onko muut harkinneet tähtikeulaa 39:n seuraajaksi?
Comment