Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPT
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 48
    • Espoo

    #31
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Niin, tähän väliin kai on pakko myöntää että jotenkin tullut myös mieleen että se auto minkä oikeasti ehkä seuraavaksi haluaisin ois BMW:n versio Audi A5 SportBack:istä.
    Tuommonen 3-series GT näkyy olevan BMW hautomossa.


    Saa nähdä onko siitä A5:n kilpailijaksi.
    -------------------
    320i xDrive Touring -18
    325i xDrive Touring -06
    Z3 3.0i -2000
    635 CsiA -87

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #32
      Originally posted by TJJ View Post
      Kyllä ja ehkäpä kannattaa ostaa samantien se M5 jotta voi nauttia oikein kunnolla tämän vähän ajan mitä on jäljellä. Senhän voi ottaa vaikka rahoituksella ja siihen mahdollisimman suuri loppuerä erääntymään 2013 tammikuussa...
      M5:sta vielä... hirveän suuri hinku itellä ei ole E60 M5:een. Siitä on ollut paljon juttua, ettei SMG ja V10 välttämättä arkisemmassa ajossa ole hirvittävän mukavia. Pääsääntösesti kun täällä porokehällä kumminkin ajetaan puolivuotta jääpakkasessa ja ilman pitoja ja muutenkin ajelu on vähempi kilpaa ja enempi työmatka ja muuta matka-ajoa, niin aattelen, että tollanen 550i olisi paljon parempi ratkaisu. En oo ihan niin race henkinen, että M5 ainakaan itelle toisi autuutta itsessään. Ja sen huomasi siitäkin, miten nopeesti vaihdoin E39 M5:n veks.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        #33
        Originally posted by TJJ View Post
        Kyllä ja ehkäpä kannattaa ostaa samantien se M5 jotta voi nauttia oikein kunnolla tämän vähän ajan mitä on jäljellä. Senhän voi ottaa vaikka rahoituksella ja siihen mahdollisimman suuri loppuerä erääntymään 2013 tammikuussa...
        Kohta oikeasti joku uskoo ja tekee nuin, 2013 tammikuussa vihasta porukkaa täällä.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #34
          Originally posted by teropa View Post
          M5:sta vielä... hirveän suuri hinku itellä ei ole E60 M5:een. Siitä on ollut paljon juttua, ettei SMG ja V10 välttämättä arkisemmassa ajossa ole hirvittävän mukavia. Pääsääntösesti kun täällä porokehällä kumminkin ajetaan puolivuotta jääpakkasessa ja ilman pitoja ja muutenkin ajelu on vähempi kilpaa ja enempi työmatka ja muuta matka-ajoa, niin aattelen, että tollanen 550i olisi paljon parempi ratkaisu.
          Joo, eipä E60 M5 tosiaan ympärivuotiseksi käyttöautoksi Suomeen taida olla kovin hyvä valinta.

          Noista varusteista dynamic drive pitäisi myös olla. Se taas on aika harvinainen varuste M-sporteissa. Minulla E60:ssä M-sport ei tuon takia olisikaan ehdoton varuste (vaikka pakkohan se korisarja olisi jälkiasentaa). Dynamic drive pitäisi olla senkin takia koska siinä on selvästi ohuemmat kallistuksenvakaajat kuin vakiossa ja sport-alustassa = pehmeämpi ja vähemmän karkean pinnan melua johtava jousitus.
          E39 528iA

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7412
            • Oulu

            #35
            Originally posted by teropa View Post
            Pääsääntösesti kun täällä porokehällä kumminkin ajetaan puolivuotta jääpakkasessa ja ilman pitoja ...
            Niin, ja tuohon kun miettii että 550i:n tehojen tiehen saaminen on puolivuotta mahdotonta missään laillisessa nopeudessa, hyvä jos edes 1/2 tehoista voi käyttää ilman luistoa. Tämän takia kummasti alkaneet nelivedot kiinnostaa, varsinkin kun lukee vaikka http://www.automotorsport.se/biltest...804/080401.pdf tai http://www.automotorsport.se/biltest...904/090401.pdf mitä on enempi vähempi talviolosuhteissa testattu.

            Jos taas asuis edes täällä Keski-Euroopan leveysasteilla niin 550i ois aivan loistava varmasti.
            Last edited by Petri.Kekkonen; 30-12-2010, 19:03.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Niin, ja tuohon kun miettii että 550i:n tehojen tiehen saaminen on puolivuotta mahdotonta missään laillisessa nopeudessa, hyvä jos edes 1/2 tehoista voi käyttää ilman luistoa. Tämän takia kummasti alkaneet nelivedot kiinnostaa, varsinkin kun lukee vaikka http://www.automotorsport.se/biltest...804/080401.pdf tai http://www.automotorsport.se/biltest...904/090401.pdf mitä on enempi vähempi talviolosuhteissa testattu.

              Jos taas asuis edes täällä Keski-Euroopan leveysasteilla niin 550i ois aivan loistava varmasti.
              Mutta jos BMW:n ostaa, niin aktiiviohjaus pitää olla, en piittaa ruotsalaisten kommenteista sen suhteen. Nelivedossa on se huono puoli, ettei sillä saa todellista kuvaa liukkaudesta. E39 tuntuu olevan hyvin balanssissa tuon suhteen, siis kiihtyy liukkaalla huonosti ja pysähtyy myös samalla tavalla...

              Tehojen, kulutuksen ja muunkin suhteen 530iA sport-automaattivaihteilla on yhä minulla ykkösehdokas mutta jos lähes samalla hinnalla saa 550i:n niin kai senkin voisi hankkia...
              E39 528iA

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #37
                Itsellläkin nuo autot vaihtuu melko useaan
                Ja E39 on ollut pihassa useampia, nyt on E46 ja 10tkm tuli ajettua myös E91:llä.

                Näiden perusteella oma tämän hetkinen unelma auto voisi olla E91 335i M-Sport varustettuna E39 laadulla ja hiljaisuudella. Vaan sellaista autoa ei ole tehty joten ehkä sitten E60 545/550ia M-Sporttina :think

                Nuo E9X sarjalaiset on vaan niin paha downgreidaus E39:siin melun ja nitinöiden suhteen että en tiedä pystyykö sen kanssa elämään. Ehkä bensakone ja sopivat renkaat tekisi tuosta ihan siedettävän kun tuota matka-ajoa tulee itselle niin vähän. Diesel + GY Kesärenkaat oli ainaki suht meluisa kombo.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7412
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Nelivedossa on se huono puoli, ettei sillä saa todellista kuvaa liukkaudesta.
                  Täysin samaa mieltä kyllä. Mikään ei kylmää talvella ajaessa enempää kuin jos ei tiedä miten liukasta oikeasti on. Silti haluaisin irrota myös liukkaista risteyksistä helposti painamalla vain kaasua reilusti ja ohjaamalla sinne minne haluaa. Nelivedolla se onnistuu, muuten oikein ei.

                  Aktiiviohjauksesta en osaa sanoa mitään. En ole kai sitä koskaan kunnolla kokeillut, mutta muutkin kuin ruotsalaisten kommentit siitä pelottaa, muistaakseni EVO-lehtikin sitä kritisoit joskus pahasti ja toisaalta haluaisin mahdollisimman realistisen ja perinteisen ohjauksen ilman pleikkaritunnelmaa. Esim. nyt ajossa olevan Mondeon ohjaus on kaikista kehuista huolimatta turhan pelikonsolimainen mulle.

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Tehojen, kulutuksen ja muunkin suhteen 530iA sport-automaattivaihteilla on yhä minulla ykkösehdokas mutta jos lähes samalla hinnalla saa 550i:n niin kai senkin voisi hankkia...
                  Mikäs tuon sport-automaatin juttu nyt olikaan? E60-esitteet ei oikein antaneet siitä koskaan selkeää ymmärrystä mulle kai... Mutta enpä usko että läheskään samalla hinnalla 550i:tä saa koska jo päästöjen mukaan menevä veroprosentti on aivan eri ainakin pienipäästöiseen LCI 530i(A):han verratessa.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7412
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Ehkä bensakone ja sopivat renkaat tekisi tuosta ihan siedettävän kun tuota matka-ajoa tulee itselle niin vähän.
                    Tästä minäkin olen haaveillut, matkaa en tosiaankaan aja tavallisesti paljoa. Mutta toisaalta ei E39:iä meluisampaakaan autoa voisi oikein ottaa. Mun E39 on varmaan muutenkin todella meluisa jos vaikka TJJ:n vaimennettuun vertaa, joten mun osalta ongelma on käytännössä paljon pienempi kuin TJJ:llä

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Diesel + GY Kesärenkaat oli ainaki suht meluisa kombo.
                    Näin varmasti on, Saksassa vuokralla ollut E91 320dA GY-saksankitkoilla oli rengasmelun suhteen tuskaa ainain yli 150 km/h nopeuksissa (Saksan karkeahkoilla autobaanoilla, mikä sitten on tilanne Suomessa karkeilla pinnoilla 100 km/h on mulle arvoitus) ja pienissä nopeuksissa kiihdyteltäessä taas moottorimelu häiritsi.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      #40
                      300-sarjaan tankataan Lady Lasolia. Ei se mikään ison miehen auto ole, vaikka siihen kuinka iiison moottorin laittais

                      Itse en kyllä ymmärrä tuota aktiiviohjauksen tarpeellisuutta. Semmosta kerran pari kokeilleena totesin, etten olisi valmis siitä maksamaan euroakaan. Ajotuntuma muuttuu liian keinotekoiseksi, mutta ilmeisesti siihen pitää tottua.
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #41
                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Tästä minäkin olen haaveillut, matkaa en tosiaankaan aja tavallisesti paljoa. Mutta toisaalta ei E39:iä meluisampaakaan autoa voisi oikein ottaa. Mun E39 on varmaan muutenkin todella meluisa jos vaikka TJJ:n vaimennettuun vertaa, joten mun osalta ongelma on käytännössä paljon pienempi kuin TJJ:llä


                        Näin varmasti on, Saksassa vuokralla ollut E91 320dA GY-saksankitkoilla oli rengasmelun suhteen tuskaa ainain yli 150 km/h nopeuksissa (Saksan karkeahkoilla autobaanoilla, mikä sitten on tilanne Suomessa karkeilla pinnoilla 100 km/h on mulle arvoitus) ja pienissä nopeuksissa kiihdyteltäessä taas moottorimelu häiritsi.

                        Mutta tosiaan se E9X on meluisampi ja paljon

                        Itsellä oli 225/45/17" eagle assymmetricit ja ne nyt eivät ole hiljaisimpien renkaiden maineessa. Karkealla pinnalla kieltämättä melko pahat. E91 ajettavuus oli kyllä jo vakioalustalla ihan kohdallaan. Myös liukkaalla aivan eri auto kuin E39. Pito, tuntuma ja ajettavuus tuntui olevan toiselta planeetalta kun sai E91:sen uusilla 225/45/17" nastoilla alle
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #42
                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Mikäs tuon sport-automaatin juttu nyt olikaan? E60-esitteet ei oikein antaneet siitä koskaan selkeää ymmärrystä mulle kai... Mutta enpä usko että läheskään samalla hinnalla 550i:tä saa koska jo päästöjen mukaan menevä veroprosentti on aivan eri ainakin pienipäästöiseen LCI 530i(A):han verratessa.
                          Lue vaikkapa tuosta kokemuksia sport-automaatista, ja autokin on 550i:

                          Mutta sillä siis tulee vaihtoläpät rattiin ja sport-nappi jolla vaihdot nopeutuu, ohjaus jäykistyy(?) ja kaasuvaste nopeutuu.

                          En ole vielä tutkinut veroprosenttia mutta toisaalta 550i:n hinta näyttää laskevan Saksassa nopeammin ja siinä on yleensä enemmän varusteita. Kun taas 530i hyvin varusteltuna onkin harvinaisuus ja hinta sen mukainen.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • HC91
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 998
                            • 29100/310053

                            #43
                            Se ompi nyt vähän mitä tarvitsee ja arvostaa: mikäli on perhettä kuskattavana niin coupe-mallitkin laskuista pois, jos taas melu on määräävä kriteeri niin sitten jääpi kyllä 1- ja 3-sarja pois. Mikäli on max. kahden hengen ruokakunta kyseessä, mutta herkät korvat niin sitten suuntaisin katseet E63:een...

                            ...eräs vaihtoehto on että vaihdat sen E39:n vaikka ALPINA B10:iin ässällä tai ilman ja hommaat vanhan liiton nelivedon pahimmille keleille Empiirinen mittaus nastarenkailla toissatalvena osoitti ettei tiehen saa juuri yli 200hp välitettyä takavedon turvin.
                            92' ///M5 3.8 individual
                            09' 320d xDrive
                            16' NIU N1 Sport
                            19' NIU U+ Sport

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              #44
                              E39 on kyllä niin hyvä auto, että vaikeaa oli aikanaan mullakin. E38 sitten tuli, ei ole aivan yhtä tiukka ja tarkka ajettava, mutta hiljaisuus säilyi ja matkustamotila kasvoi.
                              Ajoin sitten neljä vuotta tuolla E38:lla ja taas oli pähkinöinti edessä, Mitäs nyt alle?
                              Homma ratkesi kuin itsestään kun E38 meni vaihdossa E46 Cabiin ja vaimokullalta jäi ylimääräiseksi E46 330ia. Sillä paukkulaudalla ja sälinäkasalla jaksoin ehkä kaksi kuukautta(ajan normaalisti 3-4 vuotta samalla autolla).

                              Kokemuksia on myös E60/61:stä tuotuani niitä kaupallisista syistä maahan, E39 on suuntavakaampi, ehkä hiljaisempikin. Ainakaan E39:n kyljet eivät näytä volvo amazoonilta.

                              Kauhee pohdinta ja pakkoliikkeet. E65,66:sia kokeiltiin ja yritin tosiaan päästä sisälle niiden ulkomuotoon, istuin jopa ulkona kossupullon kera katselemassa minulla kokeilussa ollutta yksilöä. Ei sitä saanut juotua kauniiksi.

                              Retkahdin toiseen merkkiin.

                              Seuraavaksi kun kolmen-neljän vuoden päästä ostan "uudenkäytetyn", niin F01:nen saattaa olla hinnan sisällä.

                              Tämmöisiä mietteitä.
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Originally posted by touring39 View Post
                                Itse en kyllä ymmärrä tuota aktiiviohjauksen tarpeellisuutta. Semmosta kerran pari kokeilleena totesin, etten olisi valmis siitä maksamaan euroakaan. Ajotuntuma muuttuu liian keinotekoiseksi, mutta ilmeisesti siihen pitää tottua.
                                Minä ajoin syksyllä E60 535d:tä ja siinä oli tavallinen ohjaus (Servotronic noissa kai on vakiona?). Hitaassa ajossa se oli liian raskas (E39:ssä on kevyempi) enkä sellaista "uuteen" autooni halua. Lisäksi olen kypsynyt tuohon hitaaseen (liian monta kierrosta laidasta laitaan) ohjaukseen joten kyllä aktiiviohjaus pitää olla jos BMW:n ostan.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎