Ei ole. M-sport ei tarjoa mitään etua normiin verrattuna. Tai no, musta kattoverhoilu olisi kiva.
Näytäppä satku ajettu 530ia e60 18ke:llä?
Foorumilainen toi alkupään e60:sen. Maksoi kuulemma kaikkinensa 18500e tjsp. Kilometrejä en muista mutta oli ne jonkin matkaa yli satkun. Vähän toistakymppiä alkaen nuo maksaa saksassa ja verot on 6ke paikkeilla.
Taisi tarkoittaa sillä, että luulisi tuolla hintaa olevan jo M-Sport (kalliimpana) tarjosi sitten etuja tai ei. Onhan toi aika hiton kallis ihan stanumalliksi, mutta toisaalta taas aika sama, jos mieleinen auto on ostettu monivuotiseen käyttöön eikä nettoamismielessä.
No juu, kyllä tuohon hintaa voisi olettaa saavansa M-Sporttia. Ja jos ei jälleenmyyntiarvoa laske eduksi niin sitten voi aikanaan kirjoitella tuonne bemun myymisen sietämätön vaikeus ketjuun
Hyviä autoja nämä E39, itselläkin on viides jo menossa. Ihmetyttää vaan tämä hintakehitys. Hinnat on todellakin samoissa kun kaksi vuotta sitten
Halpahan tuo oli. Ite ostin Ruotsista tasan kaks vuotta sitten 90tkm ajetun -03 530ia M-Sport farkun noin hintaan 22000,- Jotkut sitä vielä ulkoa rumaksikin haukkuvat
Ensinnäkin 530iA on syöppö. Tuli todettua, että syö ihmeen paljon suhteessa siihen, mitä esim 525:nen syö (E39 siis). Ihme juttu. Mutta hieno mottihan se on .
Toisekseen, mua kyllä jaksaa huvittaa tuo, että aina esitetään joku karvalakki E60 hyvinvarustellun E39:n "tottakai ennemmin se" -vaihtoehtona. Eihän nyt karvalakki E60:iä voi verrata varustelluun E39:iin, ei ainakaan mun mielestä. Tai tokihan sitä voi verrata, mutta itse en missään tapauksessa ostaisi pappa E60:iä pre-LCI:nä ennemmin kuin facelift E39:ä hyvillä varusteilla. Taisin tuossa aiemmin mainita, että mulla tuli E39:iä ikävä sen mun karvahattu E60:n kanssa, niin joku sanoi, ettei se edes mikää karvis ollut edes... No ehkäpä ei, active steering ja dyn drivekin siinä oli. Silti E39 maistui ja maistuu hyvälle sen auton jälkeen.
Jos ja kun vaihdan E60:een myöhemmin, niin pitää huolehtia siitä, että siinä on sitten kaikki mahdollinen, jotta korinvaihdosta alkaa saamaan jotain todellista hyötyä. Pelkkä "uudempi koppa" sitä ei nimittäin omasta mielestä (ainakin mulle, kenties joillekki muillekki) ole. Kokeiltua.
Kävin sitten istumassa E-sarjan mersussa, 2008 vuosimallissa. Siinähän sai hyvän ajoasennon, ratin riittävän lähelle ja kaasupoljinkin oli sopivassa kulmassa, muistikuvani mersujen penkeistä ja ajoasennosta oli ihan toisenlainen. Taidankin seuraavaksi kokeilla C-sarjan mersua. Lähiaikoina saatan jopa koeajaa jotain autoa...
Kävin sitten istumassa E-sarjan mersussa, 2008 vuosimallissa. Siinähän sai hyvän ajoasennon, ratin riittävän lähelle ja kaasupoljinkin oli sopivassa kulmassa, muistikuvani mersujen penkeistä ja ajoasennosta oli ihan toisenlainen. Taidankin seuraavaksi kokeilla C-sarjan mersua. Lähiaikoina saatan jopa koeajaa jotain autoa...
Odotan jo innolla kun TJJ raportoi täällä raastavasta moottorin melusta, joka tulee myös aivan uusissa C-sarjalaisissa ohjaamoon. Sekä ihanaisesta mesen tavaramerkistä, joka saattaa parkkipaikalla tai ahtaassa hallissa pistää ihmetyttään, että miksi se ratti ei vaan tahdo palautua ilman veivausta .
Odotan jo innolla kun TJJ raportoi täällä raastavasta moottorin melusta, joka tulee myös aivan uusissa C-sarjalaisissa ohjaamoon. Sekä ihanaisesta mesen tavaramerkistä, joka saattaa parkkipaikalla tai ahtaassa hallissa pistää ihmetyttään, että miksi se ratti ei vaan tahdo palautua ilman veivausta .
Tero
...ja "loistavista" ajo-ominaisuuksista loskassa, jääspoorisilla asfalteilla sekä yleensä talviajo-ominaisuuksista kun selkäydin on jo bemariin tottunut.
Yleensäkkin vaihto mersuun alkaa tuntua yleensä melkoisen huonolta ajatukselta muutaman kuukauden ajon jälkeen...
Ensinnäkin 530iA on syöppö. Tuli todettua, että syö ihmeen paljon suhteessa siihen, mitä esim 525:nen syö (E39 siis). Ihme juttu. Mutta hieno mottihan se on .
Kyllähän tuo kieltämättä vähän enemmän vie ku edellinen 528 toukka, mutta ei mitenkään ihan hirveesti. Mut liikkuu tietty paremmin
Kait se kulutus nousee ihan perävälityksen ansiosta, kun maantiellä ei millään saa kierroksia yhtä alas ku 528:lla
Ensinnäkin 530iA on syöppö. Tuli todettua, että syö ihmeen paljon suhteessa siihen, mitä esim 525:nen syö (E39 siis). Ihme juttu. Mutta hieno mottihan se on .
Tero
:think
Itse taas pidän tuota omaa 530i farkkua (joskin manuaali) yllättävänkin taloudellisena.. Enkä toisekseen oikein allekirjoita tuota 525i vs. 530i kulutuseroakaan. Isäukolla 523iA sedan (M52B25TU) syö jotakuinkin saman verran kuin tuo mun toukka samanlaisessa ajossa.
Ihan verrokkina, mitä 540iA syö? Ei taida taajama-ajossa alle 14litran kulkea?
Odotan jo innolla kun TJJ raportoi täällä raastavasta moottorin melusta, joka tulee myös aivan uusissa C-sarjalaisissa ohjaamoon. Sekä ihanaisesta mesen tavaramerkistä, joka saattaa parkkipaikalla tai ahtaassa hallissa pistää ihmetyttään, että miksi se ratti ei vaan tahdo palautua ilman veivausta .Tero
Eihän ratti E39:ssäkään mitenkään innokkaasti palauta ja veivata saa ihan riittävästi. C-mersussa on kuitenkin pienempi kääntösäde ja nopeampi ohjaus.
:think
Itse taas pidän tuota omaa 530i farkkua (joskin manuaali) yllättävänkin taloudellisena.. Enkä toisekseen oikein allekirjoita tuota 525i vs. 530i kulutuseroakaan. Isäukolla 523iA sedan (M52B25TU) syö jotakuinkin saman verran kuin tuo mun toukka samanlaisessa ajossa.
Ihan verrokkina, mitä 540iA syö? Ei taida taajama-ajossa alle 14litran kulkea?
just aikaisempia postauksia lukiessani ihmettin et "katos nuo vie saman ku 540"
manuaalina. Mulla ajotietokone näyttää 11,5 - 12,5 ajotavasta riippuen ja kaverilla automaatti muutaman desin enempi...
535xd f11 -11
Ex.
550iA Touring -06
-545i A -04
-535i sedan -88-
-540i -10/97- 6-speed sedan
-525i -89-
-320i -98 4d-
-535i sedan -88-
-525tdsa touring -93-
just aikaisempia postauksia lukiessani ihmettin et "katos nuo vie saman ku 540"
manuaalina. Mulla ajotietokone näyttää 11,5 - 12,5 ajotavasta riippuen ja kaverilla automaatti muutaman desin enempi...
Ja ero suorituskyvyssä on kyllä mainittava seikka myös Jouduin kerran "sokkotestiin" tietämättäni. Eli ajoin autoa luullen sen olevan 540, mutta joka paljastui sitten 535:seksi. Luulin oikeasti että autossa on jotain vikaa vaikka en edes jalka lattiassa sitä käskenyt.
Comment