Originally posted by TJJ
View Post
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
On vielä liian kallis ja eikös se pitäisi olla 535iA, ettei kohta taas tarvitse manata liian pientä tehoa... Taitaa olla xDrive tour syyllinen tähän minun nykyiseen F10-innostukseen, olihan F10:ssä kuitenkin laatufiilis ihan eri tasolla kuin F30:ssä ja käytettynä hintaluokka kuitenkin on melkein sama.Originally posted by Bmw Master View PostHyvän 528:sin saa ~50ke, ostamaan vaan. Ei paha hinta hyvästä autosta.
Vaikka tuosta, väri toki on väärä:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat...174132243.html
Ja taas voi vaan manata tuota ihanaa autoveroa...
Comment
-
Bingo, tosin paljon menee renkaiden piikkiin (F30 nastoilla). Jotenkin F30 kori tuntui veltolta verrattuna F10:iin. F30 on uudempaa suunnittelua, mutta silti oli yllättävän suuri ero F10:iin.Originally posted by TJJ View Postolihan F10:ssä kuitenkin laatufiilis ihan eri tasolla kuin F30:ssä ja käytettynä hintaluokka kuitenkin on melkein sama.
F10:ssä ihastutti jousitus. Tien epätasaisuudet F10 nieli paljon paremmin kuin e60 ollen samalla suht jämäkkä. Onkohan omasta paras terä mennyt vai onok F10 noin huimasti parempi? Ei kyllä tule toista autoa mieleen, missä jämäkkyys ja pehmeys olisi näin hyvässä balanssissa (ja taustalla 2012 a6, 2011 s-mercedes, xf ym.).
Comment
-
Eilen tuli myytyä kuningas ja jumalauto E39. Toivottavasti se palvelee uutta omistajaa yhtä hyvin kuin minuakin. Omaan myymiseen vaikutti se, että kilometrejä tulee 35-40tkm ja ei tuollainen isokoneinen bensa-auto enään ollut kovin järkevää pitää. Tai näin se tuli itselle perusteltua
Oikeastihan auton vaihtamisessa ei ole järkeä ollenkaan.
Last edited by Antsah; 15-03-2013, 08:37.
Comment
-
Mitäs nyt tilalle?Originally posted by Antsah View PostEilen tuli myytyä kuningas ja jumalauto E39. Toivottavasti se palvelee uutta omistajaa yhtä hyvin kuin minuakin. Omaan myymiseen vaikutti se, että kilometrejä tulee 35-40tkm ja ei tuollainen isokoneinen bensa-auto enään ollut kovin järkevää pitää. Tai näin se tuli itselle perusteltua
Oikeastihan auton vaihtamisessa ei ole järkeä ollenkaan.
Comment
-
F30:stä ei kyllä mun koeajokokemuksen perusteella voi saada minkäänlaisilla renkailla hiljaiseksi, ainakaan tehtaan jäljiltä olevalla melunvaimennuksella. Oli se sen verran äänekäs kippo, että huh huh.Originally posted by Vanquish View PostBingo, tosin paljon menee renkaiden piikkiin (F30 nastoilla). Jotenkin F30 kori tuntui veltolta verrattuna F10:iin. F30 on uudempaa suunnittelua, mutta silti oli yllättävän suuri ero F10:iin.
F10:ssä ihastutti jousitus. Tien epätasaisuudet F10 nieli paljon paremmin kuin e60 ollen samalla suht jämäkkä. Onkohan omasta paras terä mennyt vai onok F10 noin huimasti parempi? Ei kyllä tule toista autoa mieleen, missä jämäkkyys ja pehmeys olisi näin hyvässä balanssissa (ja taustalla 2012 a6, 2011 s-mercedes, xf ym.).
F10 tuossa suhteessa täysin eri asia.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Minä kävin eilen istumassa muutamassa F10:ssä ja hiukan masennuin, sen kun piti olla täydellinen vaihtoehto E39:ille... En saanut rattia sopivaan kohtaan, se jäi liian ylös ja kauas. (Autot olivat tietty aitoja Suomi-autoja, joten karvalakkivarusteet tekivät penkin ja ratin tarkan säätämisen vaikeaksi.) Keskikonsoli on massiivinen ja kuskin jalkatila leveyssuunnassa tuntui pieneltä. Polvella painamalla taipuva ovipahvi ja todella muoviset ovien ulkokahvatkaan ei juuri säväyttänyt.
Istuin myös GT:ssä (F07) jossa oli comfort penkit, ne kyllä saa kohdalleen, mutta ratti on siinäkin missä sattuu. Toki tilanne paranee jos penkin säätää ylemmäs, mutta en minä mitään maasturifiilistä halua.
Ihmeellistä oli, että F30:ssä ei ollutkaan tuota ongelmaa, ratin säätövaraa on siinä kunnolla. Ja Volvossa (V60 se taisi olla) oli taas hyvät penkit ja ratin sain kohdalleen.
Kovin on vaikeaa, mistä löytyy se täydellinen auto? Tässä käy kohta taas kuten aina ennenkin ja matka jatkuu E39:llä. Olisi pitänyt ostaa Teron auto...
Comment
-
2.5 on pienikoneinen. Tai siltä se ainakin ajaessa tuntuu, ei ehkä niinkään tankatessa. Mun kilsoilla ois kyllä isompikin mylly mielekäs vaihtoehto. Kiinnostaa myös mitä meinaat tilalle hommata.Originally posted by Antsah View Post... kilometrejä tulee 35-40tkm ja ei tuollainen isokoneinen bensa-auto enään ollut kovin järkevää pitää.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Minkä kokoinen olet?Originally posted by TJJ View PostMinä kävin eilen istumassa muutamassa F10:ssä ja hiukan masennuin, sen kun piti olla täydellinen vaihtoehto E39:ille... En saanut rattia sopivaan kohtaan, se jäi liian ylös ja kauas. (Autot olivat tietty aitoja Suomi-autoja, joten karvalakkivarusteet tekivät penkin ja ratin tarkan säätämisen vaikeaksi.) Keskikonsoli on massiivinen ja kuskin jalkatila leveyssuunnassa tuntui pieneltä. Polvella painamalla taipuva ovipahvi ja todella muoviset ovien ulkokahvatkaan ei juuri säväyttänyt.
Istuin myös GT:ssä (F07) jossa oli comfort penkit, ne kyllä saa kohdalleen, mutta ratti on siinäkin missä sattuu. Toki tilanne paranee jos penkin säätää ylemmäs, mutta en minä mitään maasturifiilistä halua.
Ihmeellistä oli, että F30:ssä ei ollutkaan tuota ongelmaa, ratin säätövaraa on siinä kunnolla. Ja Volvossa (V60 se taisi olla) oli taas hyvät penkit ja ratin sain kohdalleen.
Kävin ajelemassa lisää f30. Alkoi tuntumaan paremmin käteen sopivalta, vaikka puutteita olikin. Jospa keväällä ehtisi Saksaan ajelemaan enemmänkin.
Comment
-
Tietyllä tavalla olen vähän pettynyt, ettet ostanut. Se oli/on varmaan aika ainutlaatuinen yksilö. Olisi varmaan saanut arvoisansa kodin sieltä jyskälästä. Ei sillä että ostaja olisi mikään huono ollut, harrastaja hänkin.Originally posted by TJJ View PostOlisi pitänyt ostaa Teron auto...
No, jospa minä jossain vaiheessa rikastun ja haen sen takaisin kakkosautoksi.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
180cm, pitkät jalat, ei merkittävää paino-ongelmaa. F30 tosiaan olisi näppärän kokoinen ja edelleen muistelen miten hyvä sillä nelivedolla oli ajella. Eli se pitäisi oikeastaan olla 328iA xDrive. Toisaalta muistelen myös miten eleettömän jämäkästi F10 meni samalla tiellä jolla F30 oli meluisa pomppiva pikkuauto... F30 on halvalla tehty muoviauto ja onko se sitten sama vaikka ostaisi jonkun Kian... Ei tietenkään ajettavuusmielessä mutta noin muuten.Originally posted by Bmw Master View PostMinkä kokoinen olet?
Kävin ajelemassa lisää f30. Alkoi tuntumaan paremmin käteen sopivalta, vaikka puutteita olikin. Jospa keväällä ehtisi Saksaan ajelemaan enemmänkin.
Noissa kun tuo hintaluokka alkaa olla sellainen, että en kyllä haluaisi missään asiassa kompromissia/taantumaa E39:iin verrattuna vaan kaiken pitäisi olla parempaa. Ja jos se homma tökkää jo muoviseen heiluvaan oven ulkokahvaan, niin ei se nyt lupaavasti ala...
Täytyy käydä istumassa Mersuissa... S-sarjalaisessa istuin ja siinäpä oli jännät penkit: istuinosassa oli pituuden säätö, mutta se ei ollut tuollainen jatkopala kuten Bemarin comfortissa vaan se koko istuinosa piteni, sitä siis oli siellä selkänojan sisällä aika runsaasti.
Comment
-
Nuo ehkä parhaat penkit jotka on alle osunut tähän mennessä, myös hieronnat oli monipuoliset. Toki auton ohjaustuntuma sport-moodissakin oli tunnoton mutta muuten e39 tuntui traktorilta tuon jälkeen. Kyseessä oli pitkä jenkkiversio vm. 2006, S550 ja ajelukin tapahtui siellä.Originally posted by TJJ View PostTäytyy käydä istumassa Mersuissa... S-sarjalaisessa istuin ja siinäpä oli jännät penkit: istuinosassa oli pituuden säätö, mutta se ei ollut tuollainen jatkopala kuten Bemarin comfortissa vaan se koko istuinosa piteni, sitä siis oli siellä selkänojan sisällä aika runsaasti.
Audi A7:ssa oli myös mielenkiintoiset lisävarustepenkit. Sivutukia sai säätää sekä selkä- että istuinosassa ja istuinosan pituudensäätö oli rullalla edessä, josta se sitten oikeni. Senkin jälkeen bemarin jatkopalaviritys tuntui vähän mielikuvituksettomalta.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Täällä myös harmitti ja harmittaa vähän edelleen kun en pystynyt tuota silloin ostamaan. Oli vain omalta osalta huonoin mahdollinen hetki. Vaikka automaattiloota ei mun suosikkeihin kuulukaan riitti jo kun näki sen auton luonnossa.Originally posted by teropa View PostTietyllä tavalla olen vähän pettynyt, ettet ostanut.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Saksassa yksi 15tkm ajettu 540ia myynnissä, jokin aika sitten oli myös 27tkm ajettu m-sport.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTäällä myös harmitti ja harmittaa vähän edelleen kun en pystynyt tuota silloin ostamaan. Oli vain omalta osalta huonoin mahdollinen hetki. Vaikka automaattiloota ei mun suosikkeihin kuulukaan riitti jo kun näki sen auton luonnossa.
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostMitäs nyt tilalle?Minä taidan hypätä tuonne Honda leiriin. 2009 Accord 2.2i-dtec executive AT on tullut kokeiltua ja siihen olen tykästynyt. Executiveen kuuluu kaikenlaista kivaa lisävarustetta. Rengasääniä on hieman enemmän kuin e39, muttei paljoa että haittaisi. Mulla on noita Hondia ollut ennenkin joku 6 kpl.Originally posted by Petri.Kekkonen View Post2.5 on pienikoneinen. Tai siltä se ainakin ajaessa tuntuu, ei ehkä niinkään tankatessa. Mun kilsoilla ois kyllä isompikin mylly mielekäs vaihtoehto. Kiinnostaa myös mitä meinaat tilalle hommata.
E90 karsiutui sitten pois n-lohkon jakopäävikojen takia ja e60 maksaa vähän ajettuina liikaa. Bemarilta ei sitten vaihtoehtoja käytönnössä jäänyt. Merkit jotka mulle kelpaa on BMW, Honda ja Subaru käytännössä. Niin ja vanhat Datsunit
Last edited by Antsah; 15-03-2013, 14:09.
Comment
Comment