300-sarjaan tankataan Lady Lasolia. Ei se mikään ison miehen auto ole, vaikka siihen kuinka iiison moottorin laittais
Itse en kyllä ymmärrä tuota aktiiviohjauksen tarpeellisuutta. Semmosta kerran pari kokeilleena totesin, etten olisi valmis siitä maksamaan euroakaan. Ajotuntuma muuttuu liian keinotekoiseksi, mutta ilmeisesti siihen pitää tottua.
Aktiiviohjaus on todella hieno lisävaruste. En edes harkitsisi E60 ostoa ilman sitä.
E91 ajettavuus oli kyllä jo vakioalustalla ihan kohdallaan. Myös liukkaalla aivan eri auto kuin E39. Pito, tuntuma ja ajettavuus tuntui olevan toiselta planeetalta kun sai E91:sen uusilla 225/45/17" nastoilla alle
Kokemusta vain kesäkeleiltä, mutta todellakin pidin kyllä E90 ja E91 ajettavuudesta vakioalustalla kun olen molemmilla jonkinverran ajanut vajaatehoisina vuokradieseleinä. Ainoastaan E91 noilla 16" kitkoilla oli baananopeuksissa liian huojuva varsinkin jarrutuksissa.
Empiirinen mittaus nastarenkailla toissatalvena osoitti ettei tiehen saa juuri yli 200hp välitettyä takavedon turvin.
Näinhän se on, kolmosella kaasupohjassa kiihdytyksessä noin 110-120 km/h alkaa mulla luistonesto vilkkua kuivalla asfaltilla 225/50R17 nastarenkailla kun kone alkaa päästä (todellisen) vääntömaksimin tuntumaan. Ei mulla tosin ole edes lähelle 200 hv silloin vielä.
Kokemusta vain kesäkeleiltä, mutta todellakin pidin kyllä E90 ja E91 ajettavuudesta vakioalustalla kun olen molemmilla jonkinverran ajanut vajaatehoisina vuokradieseleinä. Ainoastaan E91 noilla 16" kitkoilla oli baananopeuksissa liian huojuva varsinkin jarrutuksissa.
E9x on ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta ne kipot tahtoo vaan olla vähän pirun äänekkäitä. E39:n jälkeen liiankin kanssa.
Kokemusta vain kesäkeleiltä, mutta todellakin pidin kyllä E90 ja E91 ajettavuudesta vakioalustalla kun olen molemmilla jonkinverran ajanut vajaatehoisina vuokradieseleinä. Ainoastaan E91 noilla 16" kitkoilla oli baananopeuksissa liian huojuva varsinkin jarrutuksissa.
Jep. Ei se ero kesäkelissä ole niin suuri. Mutta liukkaalla, kyllä oli hymy korvissa asti kun ensikilometrejä taittoi vuosi sitten tammikuussa. Motarin ramppiin pystyi ajamaan aivan erityylillä ja luottamuksella kuin aikaisemmilla E39:llä. Tuohon jos vielä sen nelivedon ottaa niin mahtaa olla hauska ajettava näin talvella
Näinhän se on, kolmosella kaasupohjassa kiihdytyksessä noin 110-120 km/h alkaa mulla luistonesto vilkkua kuivalla asfaltilla 225/50R17 nastarenkailla kun kone alkaa päästä (todellisen) vääntömaksimin tuntumaan. Ei mulla tosin ole edes lähelle 200 hv silloin vielä.
Tunnustan, että tullut nyt vähän kateltua noita 550:siä mobilesta .
Jos autossa on sähköinen vaihteenvalitsin, niin onko se _aina_ (myös 550 tapauksessa) uusinta E60 LCI mallia kaikilta niiltä osin, mitä LCI:ssä on ollut mukana? Jotkut valokuvat noista autojen keskikonsoleista antaa mukamas kuvan, että nappulat olisivat vähän eri näköisiä ja kokoisia, vaikka elektroninen kepukka löytyy kaikista.
Varmasti olisi jotain syytä aina vaihtaa alustasta. En muista nyt aloiko se luistonesto vilkkua vielä ihan 110 km/h mutta pian sen jälkeen kuitenkin. Renkaat kai kuitenkin myös vaikuttaa tähän melko paljon.
Tunnustan, että tullut nyt vähän kateltua noita 550:siä mobilesta .
Jos autossa on sähköinen vaihteenvalitsin, niin onko se _aina_ (myös 550 tapauksessa) uusinta E60 LCI mallia kaikilta niiltä osin, mitä LCI:ssä on ollut mukana? Jotkut valokuvat noista autojen keskikonsoleista antaa mukamas kuvan, että nappulat olisivat vähän eri näköisiä ja kokoisia, vaikka elektroninen kepukka löytyy kaikista.
Tero
Heh, se on menoa sitten.
Uusin navi ja sen myötä sen kiertopallukan ympärille tulleet nappulat (pikavalinnat) tuli vissiin vasta vuodelle 2009. Silloin navin ulkonäkökin muuttui, ja dvd-asema poistui kojetaulusta = kovalevy, jossa kartat ja musat.
Tunnustan, että tullut nyt vähän kateltua noita 550:siä mobilesta .
Jos autossa on sähköinen vaihteenvalitsin, niin onko se _aina_ (myös 550 tapauksessa) uusinta E60 LCI mallia kaikilta niiltä osin, mitä LCI:ssä on ollut mukana? Jotkut valokuvat noista autojen keskikonsoleista antaa mukamas kuvan, että nappulat olisivat vähän eri näköisiä ja kokoisia, vaikka elektroninen kepukka löytyy kaikista.
Tero
Hankipa joku muu väri kuin musta, niin voin ostaa sen keväällä kun kyllästyt ja vaihdat takaisin E39:iin....
Jos keppi on uutta mallia (tai sport-mallinen) niin on se auto LCI. Tosin on noita kai jotkut jälkiasentaneet tuon vanhemman tilalle..
Konsolin nappuloissa on eroja varusteiden (lähinnä penkkien) mukaan. Paneelin muoto silti on sama, se vaakasuora nappularivi on ennen LCI:tä joten jos on sellainen auto ja uusi keppi niin silloin sitä on joku itse tuunannut. Navin nappulat muuttui ja toinen levypesä katosi 2009.
Hankipa joku muu väri kuin musta, niin voin ostaa sen keväällä kun kyllästyt ja vaihdat takaisin E39:iin....
Jos keppi on uutta mallia (tai sport-mallinen) niin on se auto LCI. Tosin on noita kai jotkut jälkiasentaneet tuon vanhemman tilalle..
Konsolin nappuloissa on eroja varusteiden (lähinnä penkkien) mukaan. Paneelin muoto silti on sama, se vaakasuora nappularivi on ennen LCI:tä joten jos on sellainen auto ja uusi keppi niin silloin sitä on joku itse tuunannut. Navin nappulat muuttui ja toinen levypesä katosi 2009.
Siis se nappularivi jossa on penkinlämmittimet yms. Sehän oli ennen LCI:tä samantyylinen kuin E39:ssä.
Just näin. Eli tuossa yläpuolisessa kuvassa on viimeisin setuppi, vaikka toi mun auto on -08 rekisteröity. Lieneekö niin, että 09/2008 jälkeen ei ole enää tullut muutoksia?
Itse vaihdoin reilu vuosi sitten parisataatonnia palvelleen E39 530da sport touringin E65 730d sport faceliftiin enkä ole päivääkään katunut - missään suhteessa. Molemmat autot ohjelmoituja periaatteella "löysät pois". Ainoastaan vaimo on pari kertaa valittanut, kun perheessä ei oo enää farmaria, mutta lupasin vaihtaa pikapuoliin nykyisen hatchback- audin farkkuun, joten eiköhän sekin kitinä häviä.
- olisi selkeä step-up ajettavuudessa ja mukavuudessa E39:n jälkeen
check!
- olisi riittävän raskaasti varusteltu (M-Sport on oltava, siitä en enää tingi)
check! (on infrakamerat, akt. vakionopparit, hifit, DVD:t, Navit, dynamicit ja muut tarpeelliset ja tarpeettomat)
- ei olisi hankintahinnaltaan kuitenkaan tähtitieteellinen
check! Alle 50 kilolla sai saksasta trokattuna.
- saa kuluttaa paljon bensaa (tai dieseliä), en jaksa kiinnostua noista pa-kuluista tmv käyttökuluista enää
No ei onnistu - 7-8l/100km
- ei olisi E39:stä kuitenkaan mahdoton downgrade niiltä osin, joissa downgradea sitten pakosta tulisi, eli asioissa jotka E39:ssä on makeimmillaan (laatuvaikutelma, koko, ulkonäkö, hiljaisuus)
check! Parempi kaikissa noissa. Pre-facelift hävis ehkä ulkonäössä, mutta tämä ei todellakaan (ainakaan mun mielestä).
E39 530da sport touringin E65 730d sport faceliftiin enkä ole päivääkään katunut - missään suhteessa.
Eikö kaduta edes ruokakaupan pihalla kun joutuu etsimään parkkiruutunsa sieltä kauempaa tai keskustassa kun ei voi edes harkita niitä kadunvarsiruutuja joissa E39:t ovat?
Minunkin valintani E39:n seuraajaksi BMW-merkin tarjonnasta olisi varmasti E65 juuri sinunkin luettelemiesi hyvien puolien takia (mutta ei ehkä dsl..) mutta hei oikeasti se koko! Ei se haittaa kun liikkuu mutta kun pysähtyy niin joutuu aina hieman suunnittelemaan kun nuo ruudut ovat liian pieniä tai muiden autot vinksinvonksin. Mahtuuhan se Prisman pihalla ruutuun mutta jos kummallakin puolella on auto, niin ovien avaaminen kolistelematta on aikamoista taiteilua.
E9x (3-sarja) taitaa olla ulkomitoiltaan E39 kokoluokkaa ja E60 melko lähellä E65:tta (Fxx on ainakin E65 kokoinen ellei jopa isompi). Tarvitsisin E39 laatuisen, E65-varusteisen mutta E9x-kokoisen auton. Miksi sellaista ei ole vielä hoksattu tehdä..
Tarvitsisin E39 laatuisen, E65-varusteisen mutta E9x-kokoisen auton. Miksi sellaista ei ole vielä hoksattu tehdä..
Ihan samat ajatukset minullakin. Mutta olisiko joku muu valmistaja hoksannut tehdä sellaisen? Toisaalta minua kiehtoisi ostaa Mini, VW Golf tai joku muu vastaava. Mutta kun siihen laittaa kunnon varusteet, nousee hinta kohtuuttoman korkeaksi siihen nähden mikä siellä pohjalla on. Ja näin tämä sama juttu jatkuu aina vaan eikä E39 vaihdu ikinä...
Comment