Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rottenb
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 46
    • -

    #76
    E39:n jälkeen tulee toinen E39.

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1178
      • Tuusula

      #77
      Onpas osuva keskustelu.

      Aika hakusessa on tuo tuleva bmw malli. Toisaalta kiinnostaisi jokin harrastetyyppinen e34 tai sitten joku hauska kesäauto kuten z3.

      Kun taas kattelee näitä enemmän käyttöpuolen uudempia vehkeitä, E6x ja E9x, niin ovat omaan tulevaan budjettiin vielä liian kalliita. Dieseleissä sitten alkaa olla jo liikaa kilometrejä omaan makuun ja muutenkin tuo bensa tuntuu omemmalta vaihtoehdolta.

      Eli tuossa n.20k€ kieppeillä ensi kesänä tai syksyllä ei siinä taida olla muita vaihtoehtoja kuin E39 M5 tai viimosen päälle E39 540 M-sport.
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • nut
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1613
        • Vaasa/Kauhajoki

        #78
        Originally posted by HC91 View Post
        ...eräs vaihtoehto on että vaihdat sen E39:n vaikka ALPINA B10:iin ässällä tai ilman ja hommaat vanhan liiton nelivedon pahimmille keleille Empiirinen mittaus nastarenkailla toissatalvena osoitti ettei tiehen saa juuri yli 200hp välitettyä takavedon turvin.
        Sääli on sairautta, kyllä nuolla ALPINAn tekeleillä sopii talvellakin ajella

        Itsekin kyllä tykästynyt tuohon E39:n nyt noin 30 tkm kokemuksella, en tiedä sitten onko se alusta mikä tuon tekee mutta en kyllä tuota menisi talvikelissä sanomaan vellovaksi ja raskassoutuiseksi, omasta mielestä hyvin sama fiilis ajella kuin E34:ssa talvella.
        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #79
          Originally posted by nut View Post
          Sääli on sairautta, kyllä nuolla ALPINAn tekeleillä sopii talvellakin ajella

          Itsekin kyllä tykästynyt tuohon E39:n nyt noin 30 tkm kokemuksella, en tiedä sitten onko se alusta mikä tuon tekee mutta en kyllä tuota menisi talvikelissä sanomaan vellovaksi ja raskassoutuiseksi, omasta mielestä hyvin sama fiilis ajella kuin E34:ssa talvella.
          Varmaan aika iso ero Alpinan ja vakion 530d:n välillä. Alustan lisäksi Alpinassasi on kevyempi M52 kone, joten se keulan eläminen heitoissa on vähäisempää. Samalla aliohjaaminen pysynee kurissa, kun paino on lähempänä auton massakeskipistettä. 50-50 painojakauma ei yksin riitä jos painoa on liikaa keulassa ja perässä.

          Comment

          • nut
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1613
            • Vaasa/Kauhajoki

            #80
            Originally posted by pmv View Post
            Varmaan aika iso ero Alpinan ja vakion 530d:n välillä. Alustan lisäksi Alpinassasi on kevyempi M52 kone, joten se keulan eläminen heitoissa on vähäisempää. Samalla aliohjaaminen pysynee kurissa, kun paino on lähempänä auton massakeskipistettä. 50-50 painojakauma ei yksin riitä jos painoa on liikaa keulassa ja perässä.
            Joo, onhan tuolla alusta varmaan huomattavasti jämäkämpi. Kone tosin ei ole M52 muuta kuin kannen osalta, lohko on ihan valurautaa (USA mallin S50 pohjanen). Mutta kyllähän tuo kiisseli silti varmaan jonkun verran enemmän painaa. Myös rengastuksella on varmaan osansa varsinkin tuohon huojumiseen.
            BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

            Comment

            • pmv
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2032
              • tornio

              #81
              Muistelisin tuon 3.2 B10:n olevan huomattavan kevvt E39, ainakin Sedanina. Sellaista on tullut joskus mietittyä kun tuo paino ei koskaan auta ajettavuudessa.

              Se pitää tosiaan vielä sanoa, että kerran ajoin todella jämäkäksi tehtyä 535ia:ta, joka oli ihan eri maata tämän vakio 530d:n kanssa. Potentiaalia siis e39:ssä on.

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #82
                Kyllä disuli E39 on keulaltaan huomattavan raskas verrattuna esim tuohon 540:een. Se ei nyt minusta ihan "raskassoutuinenkaan" se diisseli ole, muttei kamalan ketteränkään tuntunen. Servotronicilla tuota hommaa voi kyllä kovasti parantaa.

                Kyllä E39 on niin hemmetin hyvä auto ajaa kun alusta on kunnossa ja kaikki pelaa. Muistan, että E60 tuntui autona merkittävästi isommalta, liekkö sitten vaikutusta sillä, että se mun ex E60 oli vakioalustalla ja diesel-moottorilla. Se tuntui aika kankealta mutkasessa ajossa. Pitäs päästä kokeileen tommosta 550:stä tai 545:sta sporttialustalla.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #83
                  Katselin E92 ja E60 ulkomittoja ja kyllähän tuo E92 vaan taitaa olla noista se parempi valinta minulle. E60:llä tulee vielä 7cm lisää pituutta E39:n nähden, kun taas E92 olisi 19cm lyhempi kuin E39. Toisaalta Mini olisi 108cm lyhyempi kuin E39...
                  E39 528iA

                  Comment

                  • jyrbba69
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2394
                    • Kouvola

                    #84
                    Mä oon ainakin pitänyt E92:sta ehdottomasti parhaimpana bemarina mitä oon ajanu, jotenkin vaan tosi laadukkaan oloinen ja toi 335 on aivan mahtava moottori.
                    2015 AMG GTS
                    -----------------------------

                    www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                    [email protected]

                    Comment

                    • pmv
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2032
                      • tornio

                      #85
                      Originally posted by teropa View Post
                      Kyllä disuli E39 on keulaltaan huomattavan raskas verrattuna esim tuohon 540:een. Se ei nyt minusta ihan "raskassoutuinenkaan" se diisseli ole, muttei kamalan ketteränkään tuntunen. Servotronicilla tuota hommaa voi kyllä kovasti parantaa.

                      Kyllä E39 on niin hemmetin hyvä auto ajaa kun alusta on kunnossa ja kaikki pelaa. Muistan, että E60 tuntui autona merkittävästi isommalta, liekkö sitten vaikutusta sillä, että se mun ex E60 oli vakioalustalla ja diesel-moottorilla. Se tuntui aika kankealta mutkasessa ajossa. Pitäs päästä kokeileen tommosta 550:stä tai 545:sta sporttialustalla.

                      Tero
                      Meillä on toisena autona E46 koppanen 318ci, joka painaa kylmänä 1360 kg. Siihenkin verrattuna koen tuon E60 530d:n olevan ihan näppärän käsiteltävän nimenomaan mutka-ajossa. Hitaammissa mutkissa molemmat pystyy kääntämään kivasti mutkaan moottorijarrutuksella ja vastaheitolla. Mutkan keskivaiheelle käytös on molemmilla neutraali, kaasun käytöllä perän saa irti. Aliohjautumista on vaan sillon kun mutkaan menee selkeästi ylikovaa. Nopeammassa loikotuksessa sitten eroja ei ole E39:iin, muuta kuin mainituissa heitoissa.

                      E60:n ulkomitat on isommat, mutta ei se minusta isommalta autolta tunnu kuin E39. Ja nimenomaan silloin kuin ajetaan kovempaa.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #86
                        Originally posted by pmv View Post
                        E60:n ulkomitat on isommat, mutta ei se minusta isommalta autolta tunnu kuin E39. Ja nimenomaan silloin kuin ajetaan kovempaa.
                        Minusta E39:kin on tuntunut aina liian isolta, siis en vaan koe auton olevan täysin "hanskassa" mutkissa.

                        Ja edelleen ihmettelen täälläpäin olevaa moottoritien liittymän mutkaa... On se nyt kumma kun päästelin siitä Mazdalla paljon paremmalla tuntumalla ja suuremmalla nopeudella 14" vakiorenkailla kuin E39:llä jossa on madallettu alusta, m-sport-kallistuksenvakaajat ja 18" renkaat. Siis joku tuossa E39:n korin käytöksessä aiheuttaa epävarmuutta ainakin tässä kuskissa. Voi olla, että jos kaikki puslat vaihtaisi powerflexin pusliin, niin tilanne muuttuisi mutta samalla katoaisi loppukin ajomukavuus.

                        Pitänee keväällä kokeilla miten työkaverin Volvo V50 menee tuosta mutkasta. Pikaisen koeajon perusteella sillä kyllä pystyi päästämään mutkiin ja liikenneympyröihin sellaisella nopeudella, että E39 jää niissä kauas taakse. Vai johtuuko koko juttu etuvedosta ja minun pitäisikin hankkia sellainen...?
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Robi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 7606
                          • Vantaa

                          #87
                          Originally posted by TJJ View Post
                          Minusta E39:kin on tuntunut aina liian isolta, siis en vaan koe auton olevan täysin "hanskassa" mutkissa.

                          Ja edelleen ihmettelen täälläpäin olevaa moottoritien liittymän mutkaa... On se nyt kumma kun päästelin siitä Mazdalla paljon paremmalla tuntumalla ja suuremmalla nopeudella 14" vakiorenkailla kuin E39:llä jossa on madallettu alusta, m-sport-kallistuksenvakaajat ja 18" renkaat. Siis joku tuossa E39:n korin käytöksessä aiheuttaa epävarmuutta ainakin tässä kuskissa. Voi olla, että jos kaikki puslat vaihtaisi powerflexin pusliin, niin tilanne muuttuisi mutta samalla katoaisi loppukin ajomukavuus.

                          Pitänee keväällä kokeilla miten työkaverin Volvo V50 menee tuosta mutkasta. Pikaisen koeajon perusteella sillä kyllä pystyi päästämään mutkiin ja liikenneympyröihin sellaisella nopeudella, että E39 jää niissä kauas taakse. Vai johtuuko koko juttu etuvedosta ja minun pitäisikin hankkia sellainen...?
                          Jännä kun mun E39 tuntuu mutkissa oikein imaisevan itsensä tiehen eikä tule mitään epävarmuutta missään vaiheessa. Nopeusrajoitukset ovat ainoana rajoittavana tekijänä rampeissa/mutkissa...kovempaakin voisi mennä jos laki sallisi

                          Toki mulla kesät talvet 19" pyörät ja madallus luokkaa 50mm. Joku sun autossa mättää jos ei tunnu pysyvän käsissä mutkassa...alustan jäykkyys, pyöränkulmat, renkaat + paineet tai joku muu?
                          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                          Tiedustelut priva tai 0452210069

                          Current
                          E61 530d
                          E39 530d
                          E39 520iA
                          E46 330xd
                          E28 528i

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #88
                            Kokeile Chrysler c300 . Hiljainen, hyvä ajaa ja halpa. E Mersun akselit, moottori ja vaihteisto.

                            Comment

                            • tuomkiti81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 1162
                              • Seinäjoki

                              #89
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Kokeile Chrysler c300 . Hiljainen, hyvä ajaa ja halpa. E Mersun akselit, moottori ja vaihteisto.
                              300C:stä ei ajokokemusta,mutta auto on kyllä ulkoapäin ihan edustavan ja tyylikkään näköinen...mutta sisältä se sitten onkin jotain aivan muuta.Kojelauta on suoraan jostain halvasta tojotasta

                              Mua on alkanut kiinnostaa W211-korinen mesukka. Isälle tuotettiin semmonen saksasta viime keväänä joten ehkä se on vähän lisännyt kuumetta siihen suuntaan. Kärry on 350 bensa-koneella,varustetaso avantgarde ja sport-paketti siihen päälle.Sport-setti tuo mukanaan eri alustan ku mitä avantgardes,vanteet,sport-penkit ja mikä parasta rattivaihteet.Auto on todella hyvä ajaa ja W211 malli ei mielestäni häpee ulkonäös yhtää E60:lle ja Mb:n sisuta+varsinkin kojelauta on mielestäni paljon hienompi ku mitä E60:in...

                              Mobilesta on tullu kyylättyä jo jonkin aikaa noita mesukkoja ja kyllä se sopiva pian sieltä löytyy kun vaan sais aluksi ton nykyisen auton myityä
                              Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                              Opel Insignia 2.0 Cdti
                              Scania R560 8x4

                              Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                              Ex. E60 530dA -05
                              Ex. E39 530dA -01
                              Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                              Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                              Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #90
                                Originally posted by Robi View Post
                                Toki mulla kesät talvet 19" pyörät ja madallus luokkaa 50mm. Joku sun autossa mättää jos ei tunnu pysyvän käsissä mutkassa...alustan jäykkyys, pyöränkulmat, renkaat + paineet tai joku muu?
                                Joo, en tiedä missä vika vai onko edes vikaa, ehkä E39 vain on tuollainen. Mutkiakin on monenlaisia, on myös sellaisia joissa E39 tosiaan imaisee tiehen ja tekee mieli painaa lisää kaasua mutta sitten on noita mutkia joissa tuntuma on jotain muuta, siis kori on liian korkealla eikä auto tunnu taittuvan. Lisämadallus varmaan auttaisi mutta auto menee silloin aika käyttökelvottomaksi. Kumma juttu, että E39 vaatii aikamoiset viritykset jotta se pystyy samaan kuin vakioalustainen etuvetoinen perheauto.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎