E39:n jälkeen tulee toinen E39.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onpas osuva keskustelu.
Aika hakusessa on tuo tuleva bmw malli. Toisaalta kiinnostaisi jokin harrastetyyppinen e34 tai sitten joku hauska kesäauto kuten z3.
Kun taas kattelee näitä enemmän käyttöpuolen uudempia vehkeitä, E6x ja E9x, niin ovat omaan tulevaan budjettiin vielä liian kalliita. Dieseleissä sitten alkaa olla jo liikaa kilometrejä omaan makuun ja muutenkin tuo bensa tuntuu omemmalta vaihtoehdolta.
Eli tuossa n.20k€ kieppeillä ensi kesänä tai syksyllä ei siinä taida olla muita vaihtoehtoja kuin E39 M5 tai viimosen päälle E39 540 M-sport.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View Post...eräs vaihtoehto on että vaihdat sen E39:n vaikka ALPINA B10:iin ässällä tai ilman ja hommaat vanhan liiton nelivedon pahimmille keleille Empiirinen mittaus nastarenkailla toissatalvena osoitti ettei tiehen saa juuri yli 200hp välitettyä takavedon turvin.
Itsekin kyllä tykästynyt tuohon E39:n nyt noin 30 tkm kokemuksella, en tiedä sitten onko se alusta mikä tuon tekee mutta en kyllä tuota menisi talvikelissä sanomaan vellovaksi ja raskassoutuiseksi, omasta mielestä hyvin sama fiilis ajella kuin E34:ssa talvella.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Originally posted by nut View PostSääli on sairautta, kyllä nuolla ALPINAn tekeleillä sopii talvellakin ajella
Itsekin kyllä tykästynyt tuohon E39:n nyt noin 30 tkm kokemuksella, en tiedä sitten onko se alusta mikä tuon tekee mutta en kyllä tuota menisi talvikelissä sanomaan vellovaksi ja raskassoutuiseksi, omasta mielestä hyvin sama fiilis ajella kuin E34:ssa talvella.
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostVarmaan aika iso ero Alpinan ja vakion 530d:n välillä. Alustan lisäksi Alpinassasi on kevyempi M52 kone, joten se keulan eläminen heitoissa on vähäisempää. Samalla aliohjaaminen pysynee kurissa, kun paino on lähempänä auton massakeskipistettä. 50-50 painojakauma ei yksin riitä jos painoa on liikaa keulassa ja perässä.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Muistelisin tuon 3.2 B10:n olevan huomattavan kevvt E39, ainakin Sedanina. Sellaista on tullut joskus mietittyä kun tuo paino ei koskaan auta ajettavuudessa.
Se pitää tosiaan vielä sanoa, että kerran ajoin todella jämäkäksi tehtyä 535ia:ta, joka oli ihan eri maata tämän vakio 530d:n kanssa. Potentiaalia siis e39:ssä on.
Comment
-
-
Kyllä disuli E39 on keulaltaan huomattavan raskas verrattuna esim tuohon 540:een. Se ei nyt minusta ihan "raskassoutuinenkaan" se diisseli ole, muttei kamalan ketteränkään tuntunen. Servotronicilla tuota hommaa voi kyllä kovasti parantaa.
Kyllä E39 on niin hemmetin hyvä auto ajaa kun alusta on kunnossa ja kaikki pelaa. Muistan, että E60 tuntui autona merkittävästi isommalta, liekkö sitten vaikutusta sillä, että se mun ex E60 oli vakioalustalla ja diesel-moottorilla. Se tuntui aika kankealta mutkasessa ajossa. Pitäs päästä kokeileen tommosta 550:stä tai 545:sta sporttialustalla.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Mä oon ainakin pitänyt E92:sta ehdottomasti parhaimpana bemarina mitä oon ajanu, jotenkin vaan tosi laadukkaan oloinen ja toi 335 on aivan mahtava moottori.2015 AMG GTS
-----------------------------
www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostKyllä disuli E39 on keulaltaan huomattavan raskas verrattuna esim tuohon 540:een. Se ei nyt minusta ihan "raskassoutuinenkaan" se diisseli ole, muttei kamalan ketteränkään tuntunen. Servotronicilla tuota hommaa voi kyllä kovasti parantaa.
Kyllä E39 on niin hemmetin hyvä auto ajaa kun alusta on kunnossa ja kaikki pelaa. Muistan, että E60 tuntui autona merkittävästi isommalta, liekkö sitten vaikutusta sillä, että se mun ex E60 oli vakioalustalla ja diesel-moottorilla. Se tuntui aika kankealta mutkasessa ajossa. Pitäs päästä kokeileen tommosta 550:stä tai 545:sta sporttialustalla.
Tero
E60:n ulkomitat on isommat, mutta ei se minusta isommalta autolta tunnu kuin E39. Ja nimenomaan silloin kuin ajetaan kovempaa.
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostE60:n ulkomitat on isommat, mutta ei se minusta isommalta autolta tunnu kuin E39. Ja nimenomaan silloin kuin ajetaan kovempaa.
Ja edelleen ihmettelen täälläpäin olevaa moottoritien liittymän mutkaa... On se nyt kumma kun päästelin siitä Mazdalla paljon paremmalla tuntumalla ja suuremmalla nopeudella 14" vakiorenkailla kuin E39:llä jossa on madallettu alusta, m-sport-kallistuksenvakaajat ja 18" renkaat. Siis joku tuossa E39:n korin käytöksessä aiheuttaa epävarmuutta ainakin tässä kuskissa. Voi olla, että jos kaikki puslat vaihtaisi powerflexin pusliin, niin tilanne muuttuisi mutta samalla katoaisi loppukin ajomukavuus.
Pitänee keväällä kokeilla miten työkaverin Volvo V50 menee tuosta mutkasta. Pikaisen koeajon perusteella sillä kyllä pystyi päästämään mutkiin ja liikenneympyröihin sellaisella nopeudella, että E39 jää niissä kauas taakse. Vai johtuuko koko juttu etuvedosta ja minun pitäisikin hankkia sellainen...?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMinusta E39:kin on tuntunut aina liian isolta, siis en vaan koe auton olevan täysin "hanskassa" mutkissa.
Ja edelleen ihmettelen täälläpäin olevaa moottoritien liittymän mutkaa... On se nyt kumma kun päästelin siitä Mazdalla paljon paremmalla tuntumalla ja suuremmalla nopeudella 14" vakiorenkailla kuin E39:llä jossa on madallettu alusta, m-sport-kallistuksenvakaajat ja 18" renkaat. Siis joku tuossa E39:n korin käytöksessä aiheuttaa epävarmuutta ainakin tässä kuskissa. Voi olla, että jos kaikki puslat vaihtaisi powerflexin pusliin, niin tilanne muuttuisi mutta samalla katoaisi loppukin ajomukavuus.
Pitänee keväällä kokeilla miten työkaverin Volvo V50 menee tuosta mutkasta. Pikaisen koeajon perusteella sillä kyllä pystyi päästämään mutkiin ja liikenneympyröihin sellaisella nopeudella, että E39 jää niissä kauas taakse. Vai johtuuko koko juttu etuvedosta ja minun pitäisikin hankkia sellainen...?
Toki mulla kesät talvet 19" pyörät ja madallus luokkaa 50mm. Joku sun autossa mättää jos ei tunnu pysyvän käsissä mutkassa...alustan jäykkyys, pyöränkulmat, renkaat + paineet tai joku muu?Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKokeile Chrysler c300 . Hiljainen, hyvä ajaa ja halpa. E Mersun akselit, moottori ja vaihteisto.
Mua on alkanut kiinnostaa W211-korinen mesukka. Isälle tuotettiin semmonen saksasta viime keväänä joten ehkä se on vähän lisännyt kuumetta siihen suuntaan. Kärry on 350 bensa-koneella,varustetaso avantgarde ja sport-paketti siihen päälle.Sport-setti tuo mukanaan eri alustan ku mitä avantgardes,vanteet,sport-penkit ja mikä parasta rattivaihteet.Auto on todella hyvä ajaa ja W211 malli ei mielestäni häpee ulkonäös yhtää E60:lle ja Mb:n sisuta+varsinkin kojelauta on mielestäni paljon hienompi ku mitä E60:in...
Mobilesta on tullu kyylättyä jo jonkin aikaa noita mesukkoja ja kyllä se sopiva pian sieltä löytyy kun vaan sais aluksi ton nykyisen auton myityäMercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostToki mulla kesät talvet 19" pyörät ja madallus luokkaa 50mm. Joku sun autossa mättää jos ei tunnu pysyvän käsissä mutkassa...alustan jäykkyys, pyöränkulmat, renkaat + paineet tai joku muu?
Comment
-
Comment