Originally posted by Zeta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEiköhän se turboviive ole. Ei munkaan ajama 535dA-esittelyauto mitenkään nopeasti reagoinut ainakaan automaatin D-asennossa jolla lähinnä ajoin.
Nyt talvella huomasin että massamittari alkaa varmaan olla sökö, kun ei kaasun pumppaaminen onnistu enää niin terävästi kuin viimetalvena kikkailessa. Ja nyt myöhemminkin kun on asiaa seurannut, huomaa ettei meno ole enää niin terävää, joten sen vaihtamalla toivon että saan saman räväkkyyden takaisin.
Edellisellä 330d manuaalilla kyllä ehti nostella hartioita ennenkuin tapahtui mitään, monin kertainen ero tähän.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEiköhän se turboviive ole. Ei munkaan ajama 535dA-esittelyauto mitenkään nopeasti reagoinut ainakaan automaatin D-asennossa jolla lähinnä ajoin. Selvä viive löytyy E9x 318d ja 320dA myös. Ja vielä paljon pahempana viimesyksynä ajossa ollut Mondeo 2.0TDCi Aut, mutta on se myös tuossa nyt alla olevassa manuaalissa erittäin selvä. Kaasun voi tosiaan painaa pohjaan ja nostaakin eikä kiihtyminen ehdi edes alkaa. Hermot todellakin menis jos ois oma auto.
Mutta sellainen rasittava 0.5-1s kuollut alue eli ei vastaa kaasuun heti. Varsinkin manuaalissa sangen rasittava ominaisuus. Automaatissa osa hukkuu siihen normaalin laatikon tahmaisuuteen.
Esimerkiksi tuossa sigun E46 ei juuri viivettä tunnu mutta se johtunee siitä että se ei tunnu missään vaiheessa kiihtyvän sen kummemmin
Eikä sinänsä mikään ihme 4.4l V8 jälkeenLast edited by _nixu_; 02-01-2011, 12:43.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by S.P.R View Postps. mulla tosin vaihtuu mielipide 3. vs 5. sarja lähes viikottain.. Kuten myös sedan vs coupe.
Siis E92 335 maksaa yhtä paljon kuin täysvarustettu E60, joten se pistää "vähän" miettimään. Se hyvinkin varustettu E92 kun kuitenkin on karvalakkivarusteinen E60:een verrattuna. Mutta E60 on liian suuri, toisaalta E92 varmaankin on aika meluinen. Toisaaalta E92:ssä on lyhyyden lisäksi vielä pienempi kääntösäde ja se lisättynä aktiiviohjauksella olisi varmaan kaupunkipyörityksessä aivan toisenlainen kokemus kuin nykyinen E39 laiva.
Ja sitten on tuo E90 vs. E92 jahkailu: toisaalta takaovet olisi kiva olla mutta taas toisaalta E92 ei tarvitse kuin sopivat vanteet ollakseen jo melkoisen hienon näköinen (eli sama juttu kuin E39) kun taas E90 tarvitsee vaikka mitä eikä se silti ole yhtä hieno.
Sitten nuo etuovet, onko E92:een hankalampi mennä ahtaissa paikoissa kuin E90:een? Toisaalta näyttää kuin siihen olisi helppo mennä muissa paikoissa kun B-pilari ei olekaan penkin edessä? Mutta taas toisaalta se ei sitten ole myöskään suojaamassa sivutörmäyksessä.
Ei olisi pitänyt alunperinkään ostaa E39:iä, auton vaihto olisi paljon helpompaa...
Comment
-
-
Kirottua... Mobilen sivu aukenee tihenevää tahtia. Tuo, että 550 verot 2007 saakka löytyy MAHTI:sta niin ei ainakaan vähennä tätä väijymistä. Kun kaikki on niin kätevästi esillä, ja laskettavissa, niin on paljon vaarallisempaa unelmoida tommosesta mahtikärrystä. Se saattaa jopa johtaa johonkin.
Kyllä tommonen huippukuntonen E39 (joka itelläki on ), niin tuottaa kyllä suuresti nautintoa ajaa. Auto näyttää ulkoapäin uskomattoman linjakkaalta ja laadukkaalta, sisätilan materiaalit ovat jotain semmosta, mihin en ole törmännyt yhdessäkään toisessa autossa, en edes uudemmissa Bemareissa. Kokonaisuus on jotain semmosta, joka melkeen vaatisi, että tollanen E39 jäisi itselle "kakkosautoksi" tai "harrasteautoksi" samalla jos ostaisi jotain muuta pääkäyttikseksi. Surku homma, että raha ei kasva puissa, ja että Jos tulee jossain välissä tosissaan autokuume esim 550:een, niin ton E39:n joutuu realisoida pois. Melkeen toivon, että saisin tällä kertaa jotenkin tapettua tämän orastavan ... "ongelman" . Säästyisi rahaa, aikaa, vaivaa ja ties mitä muuta. Tuntuu rikolliselta ajatus myydä tuota autoa kellekkään.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostKokonaisuus on jotain semmosta, joka melkeen vaatisi, että tollanen E39 jäisi itselle "kakkosautoksi" tai "harrasteautoksi" samalla jos ostaisi jotain muuta pääkäyttikseksi. Surku homma, että raha ei kasva puissa, ja että Jos tulee jossain välissä tosissaan autokuume esim 550:een, niin ton E39:n joutuu realisoida pois. Melkeen toivon, että saisin tällä kertaa jotenkin tapettua tämän orastavan ... "ongelman" . Säästyisi rahaa, aikaa, vaivaa ja ties mitä muuta. Tuntuu rikolliselta ajatus myydä tuota autoa kellekkään.
Tero
1/3-sarjalainen pikkudiesel, 120d/123d coupe vaikkapa
Kyllähän sellaisellakin kauppaan ajelisi. Vielä kun löytyisi M-sport kilkkeet niinLast edited by _nixu_; 02-01-2011, 14:19.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by S.P.R View PostTällä hetkellä kiinnostaisi E90/E92 335i(x)A.
...
Kai myös 330i 200kw padalla olisi kähy peli.
Originally posted by S.P.R View Postppps. tuli mieleen ministä ja golfista, että R32 Golf on jollain tapaa aikasta kiva kulkine! Sopivalla sisustalla yllättävän laadukkaan tuntoinen.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostKirottua... Mobilen sivu aukenee tihenevää tahtia. Tuo, että 550 verot 2007 saakka löytyy MAHTI:sta niin ei ainakaan vähennä tätä väijymistä. Kun kaikki on niin kätevästi esillä, ja laskettavissa, niin on paljon vaarallisempaa unelmoida tommosesta mahtikärrystä. Se saattaa jopa johtaa johonkin.
Täytyypä käydä huomenna koeistumassa E92, jospa se on surkea muovinen rimpula. Ja samalla voisi istua taas Minissä, joka edelleen jostain syystä kiehtoo minua. Minähän siis en ole ajanut kummallakaan, ei vaan ole ollut tarpeeksi suurta innostusta. Tuokin on E39:n syytä, ennen sen ostoa tuli kyllä koeajettua vaikka mitä.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMutta E60 on liian suuri, toisaalta E92 varmaankin on aika meluinen.
Originally posted by TJJ View PostJa sitten on tuo E90 vs. E92 jahkailu: toisaalta takaovet olisi kiva olla mutta taas toisaalta E92 ei tarvitse kuin sopivat vanteet ollakseen jo melkoisen hienon näköinen (eli sama juttu kuin E39) kun taas E90 tarvitsee vaikka mitä eikä se silti ole yhtä hieno.
Originally posted by teropa View Post... että tollanen E39 jäisi itselle "kakkosautoksi" tai "harrasteautoksi" samalla jos ostaisi jotain muuta pääkäyttikseksi.Last edited by Petri.Kekkonen; 02-01-2011, 14:36.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTäytyypä käydä huomenna koeistumassa E92, jospa se on surkea muovinen rimpula. Ja samalla voisi istua taas Minissä, joka edelleen jostain syystä kiehtoo minua. Minähän siis en ole ajanut kummallakaan, ei vaan ole ollut tarpeeksi suurta innostusta. Tuokin on E39:n syytä, ennen sen ostoa tuli kyllä koeajettua vaikka mitä.
Ainakin juttujen perusteella kun et ole oikein sujut E39:n kanssa näin liukkailla :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTästähän tullaan siihen mikä on mullakin käynyt joskus mielessä, että oisko E90/E92 kuitenkin mahdollista vaimentaa niin että se ois melutasoltaan lähellä vakio E60:stä? Sullahan on tästä jo kokemustakin. Toi ois melko merkittävä juttu mullakin, ja jotenkin luulisin, että noista kuitenkin vois saada vaimennuskäsittelyllä ihan kelvollisen auton kun ei ne vakionakaan niin pahoja ole.
Toisaalta, kun ajoin 535D:llä niin ei se mitenkään äänekkäältä tuntunut minun autoon verrattuna. Jotenkin muistelen, että rengasmelua oli vähemmän. Siinä tosin taisi olla 17" renkaat. Toki saatoin olla niin innoissani dieselin hurjasta väännöstä, etten melua huomannut...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOnkos tämä kuume nyt hiukan minun syytä: ensin kerroin, että nuo 550:n tiedot ovat nyt Mahtissa ja sitten vielä linkitin sen mustan lähes täysvarustellun 550:n Mobilesta...
Yritin soittaa jo siihen liikeeseen perjantaina, jossa se musta on kaupan. Olivat karanneet jo uudenvuoden viettoon aikasessa, niin en saanut ketään langan päähän. Hyvä niin!
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Posttuolla 535d:llä taas ei siinä tilanteessa tapahtunut. Mutta en tosiaan tiedä oliko siinä esim. pienempi turbo pois pelistä, vikaa alipaineletkuissa tms. Minä kun en ole tuollaista ennen ajanut.
No joka tapauksessa: 535d, kuten muutkin BMW uudemmat dieselit, ovat helvetinmoisia miettijöitä. Viive on sitä suurempi mitä uudempi tekniikka on. LCI:ssa se on omaan makuuni jo sietämätön!
Tottakai se lähtee välittömästi jos olet juuri ennen kiihdytystä pumpannut kaasua tai vaihtanut pykälää pienemmälle mutta ajappa esim cruisella 80 km/h ja pistä pedaali lattiaan HETI kun huomaat hyvän ohituspaikan. Ehdit pelästymään että nytkö katkesi kaasuvaijeri Veku ja muut jotka kirjoittavat ettei viivettä muka ole, ovat kompensoineet sen kaasunkäytöllä ja painavat kaasua jo muutamaa sekuntia aiemmin kuin on tarkoitus liikkua tehokkaasti. Eikö vain? Itsellä on yleensä LCI-vehkeissä risteyksissä läheltäpititilanteita kun en muista kaasuttaa johonkin rakoon kiihdyttäessäni paljon ennen todellista tarvetta.
Omassa E39 530d:ssakin on viivettä mutta ei niin paljon kuin niissä KAIKISSA E60 530d/535d-malleissa joita olen ajellut (niitä on muuten ihan p*rkeleesti..). Pahin tähän muistiin viivyttelijöistä oli '08 X6 35d jolla päristelin ison osan viime kesää.
Joku vuosi sitten ajettiin kaverin kanssa peräkkäin urheilullisesti mutkapätkää, minä 540iA:lla ja hän 535d:lla. Joka mutkasta tai risteyksestä tullessa jouduin heti kaasunpainalluksen jälkeen löysäämään tai jarruttamaan kun 535d edessä odotteli kaasuunvastaamista. Omistajan mukaan siinä ei ollut viivettä mutta kun hän ajoi 540iA:lla, meinasi het karauttaa edellämenijän konttiin---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostOletpa! Enkös ajattanut sinua E61 535d:lla jo vuosia sitten, juuri kun se "hankala mutka" oli kovasti tapetilla ja keli kovin liukas.
Hankala mutka on ajankohtainen vasta kesällä tai tietty rattimiehet toki vetää siitä talvellakin kylki edellä mutta minä vaan köröttelen 30km/h nopeudella...
"Hankala mutka" pitäisi näkyä tuossa: http://kartat.eniro.fi/m/Ita3D
Mites sitten tuo viive 335i:ssä? Ei kai sekin mieti dieselmäisesti?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMites sitten tuo viive 335i:ssä? Ei kai sekin mieti dieselmäisesti?Last edited by Petri.Kekkonen; 02-01-2011, 22:10.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment