e39:n jälkeen isompi koneista ja varustellumpaa kolmeysiä, sitten siitä m5, sitten kun alkaa puutumaan, ajaa vuoden ooppelilla ja sitten alkaakin taas e39 maistumaan
Olisi kiva kokeilla miten 530iA LCI kulkee, ainakaan E39 530iA ei tarjonnut oikein mitään uutta, mutta tuohan onkin vielä selvä tehohyppy siitä ylöspäin. Pitäisi edes joskus omistaa auto jolla ei "kokoajan" tarvitse ajaa kaasupoljin lattiassa ja jotenkin tuntuu, että vain turbolla tuo onnistuu. Ja kun diesel ei vaan iske, niin taas ollaankin F10 535i ja E90/E92/F30 335i autoissa...
Kulkee todella vaivattomasti ja mielestäni oikea vaihtoehto 530iA E39 jälkeen on 530iA/540/550 LCI, jollei ole rahaa laittaa sen verran enemmän, että saa F10 535i/550
Vaihteisto tekee paljon tehon lisäksi, suosittelen!
Olisi kiva kokeilla miten 530iA LCI kulkee, ainakaan E39 530iA ei tarjonnut oikein mitään uutta, mutta tuohan onkin vielä selvä tehohyppy siitä ylöspäin. Pitäisi edes joskus omistaa auto jolla ei "kokoajan" tarvitse ajaa kaasupoljin lattiassa ja jotenkin tuntuu, että vain turbolla tuo onnistuu. Ja kun diesel ei vaan iske, niin taas ollaankin F10 535i ja E90/E92/F30 335i autoissa...
Jos kriteerit on nuo niin en suosittele.
Hyvin tuossa koneessa tehoa on, vastaa kaasuun herkästi, hiukan yläkireä luonteeltaan mutta vääntää alhaallakin sitkeästi. Aivan sairaan upea moottori, mutta vetoa on juuri sen verran mitä 3l vaparissa voi olla, se ~300Nm ei todellakaan vedä selkää penkkiä vasten tai liikuta painavaa koppaa mihinkään ilman kierroksia... Mielestäni kevyesti paras moottori mitä 1- ja 3-sarjaan saa M-sarjan ulkopuolella, mutta jos ison V-moottorin tai turbokoneen tuhtia vääntöä ja pitkää vetoaluetta kaipaa niin sitä tuossa ei ole...
Hyvin tuossa koneessa tehoa on, vastaa kaasuun herkästi, hiukan yläkireä luonteeltaan mutta vääntää alhaallakin sitkeästi. Aivan sairaan upea moottori, mutta vetoa on juuri sen verran mitä 3l vaparissa voi olla, se ~300Nm ei todellakaan vedä selkää penkkiä vasten tai liikuta painavaa koppaa mihinkään ilman kierroksia... Mielestäni kevyesti paras moottori mitä 1- ja 3-sarjaan saa M-sarjan ulkopuolella, mutta jos ison V-moottorin tai turbokoneen tuhtia vääntöä ja pitkää vetoaluetta kaipaa niin sitä tuossa ei ole...
Tämä on totta. 530i LCI ei ole väännön puolesta mitenkään ihmeellinen, häviää esim 540i E39:lle siinä suhteessa.
Tottakai jos olisi rahaa niin 550i ilman muuta. Ja se päivä varmaan tulee, kun tollanen pitääkin hommata.
Olisi kiva kokeilla miten 530iA LCI kulkee, ainakaan E39 530iA ei tarjonnut oikein mitään uutta, mutta tuohan onkin vielä selvä tehohyppy siitä ylöspäin. Pitäisi edes joskus omistaa auto jolla ei "kokoajan" tarvitse ajaa kaasupoljin lattiassa ja jotenkin tuntuu, että vain turbolla tuo onnistuu. Ja kun diesel ei vaan iske, niin taas ollaankin F10 535i ja E90/E92/F30 335i autoissa...
Miksei E60 535i tuplaturbolla? Jos tarvit liikuttavaa vääntöä, niin sitten kasikoineinen 540-550i.
Miksei E60 535i tuplaturbolla? Jos tarvit liikuttavaa vääntöä, niin sitten kasikoineinen 540-550i.
Ei sitä ole myyty euroopassa, Saksaan tuodun jenkkiversion ostaminen jännittää (siis katsastus/rekisteröinti yms. Suomen byrokratia).
Muistikuva 540:stä on sellainen, ettei sekään vielä tarjoa sitä mitä haen. Siis sitä vaivatonta vääntöä mitä koen diesel-auton kyydissä, vaikka niissä olisi vähemmän tehoa kuin minun autossa. Viimeksi sitä ihmettelin Skoda Superb DSG:n kyydissä, kylläpä lähti kivasti. Tosin minähän en ajanut, joten siinä varmaan oli taas karmea viive, kuten noissa aina tuntuu olevan. Ja dieselin tyypillinen meteli ja tärinä alkoi tympäistä jo ekoissa liikennevaloissa.
Miksei, kun noita vain myytäis tällä puolella palloa. Montakohan tuollaista on tuotu muuttoautona Suomeen?
Juu kyllä tuo seikka oli tiedossa. Ei varmaan Suomessa ole yhtään, mutta kyllä noita Euroopasta löytyy jos sellaisen haluaa. Enkä nää Suomen byrokratiassakaan mitään estettä rekisteröimiselle Suomeen, kun auto on kuitenkin rullannut tuollaisenaan tehtaalta eikä mikään autotallissa rakennettu konversio.
Juu kyllä tuo seikka oli tiedossa. Ei varmaan Suomessa ole yhtään, mutta kyllä noita Euroopasta löytyy jos sellaisen haluaa. Enkä nää Suomen byrokratiassakaan mitään estettä rekisteröimiselle Suomeen, kun auto on kuitenkin rullannut tuollaisenaan tehtaalta eikä mikään autotallissa rakennettu konversio.
Suomen byrokratia voi pian yllättää... Melkein tuo pitäisi hankkia jonkun liikkeen kautta joka tekee koko homman ja ottaa riskit itselleen. Ja sehän maksaa. Lisäksi verotusarvo on mysteeri, tuo kun menee arvontalautakuntaan. Ja lopputulos on sellainen, että sillä hinnalla olisikin melkein saanut jo F10 535iA:n. Jonka saisi vielä nelivetona. Tosin sitten ei taas saa aktiiviohjausta ja kääntöympyrä on kuorma-auton luokkaa. Ja E39:llä ajo jatkuu...
Enkä nää Suomen byrokratiassakaan mitään estettä rekisteröimiselle Suomeen, kun auto on kuitenkin rullannut tuollaisenaan tehtaalta eikä mikään autotallissa rakennettu konversio.
Niinpäs näkyy olevan. Joskus satunnaisesti noita yrittänyt Saksastakin ettiä, mutta en muista useinkaan löytäneeni. Voiko tuon tuonti sitten vaatia jotain erityisiä paperihommia jos ko. mallia ei ole koskaan EU:ssa myyty? Ite en ole tästä byrokratiasta perillä, mutta luulis että jollakin ois kokemusta jostain samantyylisestä tilanteesta.
Tosin minähän en ajanut, joten siinä varmaan oli taas karmea viive, kuten noissa aina tuntuu olevan. Ja dieselin tyypillinen meteli ja tärinä alkoi tympäistä jo ekoissa liikennevaloissa.
Kommenttia..pitkästä aikaa 528 taas alla
Vähän vertailua kun vertaa tuohon 535d \ M5
Äänekäs,okei kuluneet renkaat ja tuuli suhisee ilmeisesti tarvike lasi asennettu huonosti.
Hyvä ajaa !
Ja voimaahan tuossa ei ole nimeksikään..
Tuo 5-v steppi tuntuu vanhanaikaiselta,tosin pehmeästi vaihtaa mutta reagoi hitaasti omasta mielestä ei edes voi verrata tuon 535d viiveeseen..
535d:n jälkeen ei tule ainakaan E39:siä..vaan joku järki F11 kunnon moottorilla
Tuo 5-v steppi tuntuu vanhanaikaiselta,tosin pehmeästi vaihtaa mutta reagoi hitaasti omasta mielestä ei edes voi verrata tuon 535d viiveeseen..
Entä jos sinulla on 528:ssa 2. vaihde päällä, kierroksia 3000 ja painat kaasua ja vertaat sitä samaan tilanteeseen 535d:llä? Minun kokemuksen mukaan dieselillä ehti miettiä koska lähdetään ja sanoa matkustajille, että kohta lähdetään. Kun taas bensalla lähdetään heti. Toki siinä "lähdössä" on sitten aika pahuksen suuri ero kun se diesel lopulta lähtee matkaan (ja menee kevyesti ohi 528:sta).
Tietty tuo 535d saattoi olla rikki, mutta jostain syystä samaa ilmiötä olen havainnut muissakin dieseleissä, myös xDrive tourilla ajamissani (530d, m550d). Kaikista pahin oli eräs uusi Volvo, jossa ei tapahtunut yhtään mitään pitkään aikaan. Hankala on sellaisella mennä liikenneympyrään (ja se varmaan selittääkin ne ihmeelliset tosi pitkää rakoa odottelijat joiden takana meinaa mennä hermot).
Entä jos sinulla on 528:ssa 2. vaihde päällä, kierroksia 3000 ja painat kaasua ja vertaat sitä samaan tilanteeseen 535d:llä? Minun kokemuksen mukaan dieselillä ehti miettiä koska lähdetään ja sanoa matkustajille, että kohta lähdetään. Kun taas bensalla lähdetään heti. Toki siinä "lähdössä" on sitten aika pahuksen suuri ero kun se diesel lopulta lähtee matkaan (ja menee kevyesti ohi 528:sta).
Tietty tuo 535d saattoi olla rikki, mutta jostain syystä samaa ilmiötä olen havainnut muissakin dieseleissä, myös xDrive tourilla ajamissani (530d, m550d). Kaikista pahin oli eräs uusi Volvo, jossa ei tapahtunut yhtään mitään pitkään aikaan. Hankala on sellaisella mennä liikenneympyrään (ja se varmaan selittääkin ne ihmeelliset tosi pitkää rakoa odottelijat joiden takana meinaa mennä hermot).
Tuota en ole kokeillut muuta kuin ohituksessa.
Ihan hyvin tuo lähtee kun vaan kiekkoja on se +3000,lähinnä normi ajoa vertasin jolloin keppi on d:llä.
Silloin tuo 528 on vähän uninen ja hidas reagoimaan ,vaikka ihan ok kai tuo liikkuu
Tuota 535d viivettä en kyllä allekirjoita ongelmaksi\häiritseväksi.
Comment