Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Originally posted by _nixu_ View Post
    Tämä tieto tulikin kaikille aivan yllättäen ja pyytämättä
    Jos ostan keväällä/kesällä jotain E39 tilalle, niin tuo nykynen menee myyntiin.

    Mitähän sitä sais 115t ajetusta priima 540iA:sta.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by teropa View Post
      Jos ostan keväällä/kesällä jotain E39 tilalle, niin tuo nykynen menee myyntiin. Mitähän sitä sais 115t ajetusta priima 540iA:sta.
      15t€...

      Minä tässä laskin, että tuon E92 335i:n hinnallahan saa 3-4kpl E39:ää... Pistää hiukan miettimään, että onko se E92 nyt niin paljon parempi kuin oma laivue E39:ejä Ja sitten huomasin vielä sen turbojen ongelmat, niiden korkeapainepumpun ongelmien lisäksi. Autokuume vaihtelee tunnin jaksoissa...
      E39 528iA

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7412
        • Oulu

        Originally posted by teropa View Post
        Mitähän sitä sais 115t ajetusta priima 540iA:sta.
        Toi lukkoperä ja tuplalasit kyllä nostaa sun auton kiinnostavuutta reilusti. Se oli siis siinä valmiiksi kun ostit? Pitäiskö ruveta toi oma myymään heti kun pääsen kotiin...
        Last edited by Petri.Kekkonen; 10-01-2011, 13:06.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Originally posted by TJJ View Post
          15t€...
          Heh... eipä ihan riitä.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Toi lukkoperä ja tuplalasit kyllä nostaa sun auton kiinnostavuutta reilusti. Se oli siis siinä valmiiksi kun ostit? Pitäiskö ruveta toi oma myymään heti kun pääsen kotiin...
            Quaifen asennutti auton eka omistaja Suomessa (siis alkuperäinen, jolleka auto tuotiin Suomeen, minä olen sitten se toinen).

            Tuplalasit tuli sitte tehtaalta . No, tuossa sigussahan on linkki, josta näkee varustelistan.

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • Jakuza
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 516
              • Brisbane

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Ei tarvitse löytää kuin hyvä 540ia (tai vaikka 520ia, tuo se lukko talvella liikkumiseen helpotusta siinäkin) ja kaupasta saa lukkoyksiköitä. Kenelläkään tietoa missä hinnoissa asennus?
              Voimansiirtopalvelu Särkikoski lupasi asentaa satasella, jos menee heittämällä, mutta joutui hieman hiomaan kuorien sisäpinnoista matskua pois että sai mahtumaan niin lopullinen hinta oli 200e. Näin siis itselläni. Ja irtoperään asennettuna tietysti.

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                Originally posted by teropa View Post
                Heh... eipä ihan riitä.

                Tero
                Pikakatsaus Mobile, Autoscout ja Blocket.

                Ei yhtään sinnepäinkään varusteltua yksilöä tarjolla, likimmät (jotka 20-40t enempi ajettuina) noin 12-15ke pyynnit. Sanotaanpa solidaarisesti, että myyntihinta Saksassa vaikkapa se 13ke.

                Mun autolle verot tänä päivänä olis 5300e.

                Ulkomailta tuotuna:

                - hankinta 13k
                - verot 5.3k
                - haku 1k
                - talvirenkaat + rek.maksut ja muu alotussälä 1k
                = 20.3k

                Tuolla rahaa saa "samanlaisen" ulkoapäin. Ehkä en 15k myy Suomessa tollasta.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7524
                  • Kotona

                  Originally posted by teropa View Post
                  = 20.3k

                  Tuolla rahaa saa "samanlaisen" ulkoapäin. Ehkä en 15k myy Suomessa tollasta.
                  Ei oo varmasti helpoin myytävä tuollainen huippuvarusteltu e39 540ia... hienosta autosta pitäisi tietenkin saada hyvä hinta ja toisaalta hyväkuntoiset e39 M5 alkavat olla siinä ~25te nurkilla.:think
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  -

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7412
                    • Oulu

                    Originally posted by teropa View Post
                    Quaifen asennutti auton eka omistaja Suomessa (siis alkuperäinen, jolleka auto tuotiin Suomeen, minä olen sitten se toinen).
                    OK, tätä juuri meinasin. Lisäsin nuo tuplalasit tuohon mun kommenttiin myöhemmin ja tuli siksi vähän sekava siitä.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by teropa View Post
                      Pikakatsaus Mobile, Autoscout ja Blocket.

                      Ei yhtään sinnepäinkään varusteltua yksilöä tarjolla, likimmät (jotka 20-40t enempi ajettuina) noin 12-15ke pyynnit. Sanotaanpa solidaarisesti, että myyntihinta Saksassa vaikkapa se 13ke.

                      Mun autolle verot tänä päivänä olis 5300e.

                      Ulkomailta tuotuna:

                      - hankinta 13k
                      - verot 5.3k
                      - haku 1k
                      - talvirenkaat + rek.maksut ja muu alotussälä 1k
                      = 20.3k

                      Tuolla rahaa saa "samanlaisen" ulkoapäin. Ehkä en 15k myy Suomessa tollasta.

                      Tero
                      Kannattaa sitten vaan ajaa itse autolla, jos on muuten mieleinen.
                      M550d

                      Comment

                      • Laxa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1363
                        • Tampere

                        Pakko lainata tätä topicia, koska tätä lukee varmasti aika moni E39:n omistaja. Löytyykös täältä Keski-Suomesta (tai läheltä) ketään kenellä on E39:ssä Quaifen lukko asennettuna? Itseäni on jo pitkään mietityttänyt tämmöisen investointi.

                        Pitäisiköhän aiheelle luoda oma topicci?
                        Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                        E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                        EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                        EX: E61 530xdAT -07
                        EX: E60 520dA Sedan -08
                        EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                        EX: E39 530dAT -02
                        EX: E36 320iA -91
                        EX: R1150RT -03

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by Zeta View Post
                          Ei oo varmasti helpoin myytävä tuollainen huippuvarusteltu e39 540ia... hienosta autosta pitäisi tietenkin saada hyvä hinta ja toisaalta hyväkuntoiset e39 M5 alkavat olla siinä ~25te nurkilla.:think
                          Ei mua suoraansanoen huoleta tämän koslan myynti vähäisimmässäkään määrin . Luulen, että kun listaan auton tuonne, tulee ennätyslyhyt myyntiaika. Kysymys kuuluu: listaanko, ja jos niin milloin.

                          Kyseessä on äärimmäisen harvinainen yhdistelmä auto varusteineen + ajomäärä + extrat (Quaife), joka aivan satavarmasti kiinnostaa ketä tahansa hyvän päälle ymmärtävää. Olen lisäksi hankkinut siihen tuliterät / refurb Shadow Chrome M5 vanteet, täysin ajamattomat KU31:t nyt vanteilla, hyväkuntoiset nastat, upgradennut sitä ja tätä.... Priima, lyhyestisanottuna . En edes tiedä, olenko ollenkaan vaihtamassa. Voi olla, että jää tekemättä.

                          M5 on tietysti M5, mutta se on eri auto, jolla on eri ostajat ja ostajilla varmaan eri tarpeet. Siitäkin osastosta löytyy jos jonkinlaista pommia, ja autojen arvot ovat kuitenkin näinkin iäkkäinä jo hyvinkin lähellä toisiaan.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Originally posted by jumbo View Post
                            Kannattaa sitten vaan ajaa itse autolla, jos on muuten mieleinen.
                            Ai, missä tapauksessa "sitten". Jos kerran on kallis ostaa ulkomailta, enkä möisi 15 tuusalla?

                            Ajan, jos ajan. Ja jos laitan myyntiin, auto häviää alta aikayksikön. Sen verran tullut näitä pyöriteltyä, että tiiän, mikä suomalaiselle penarikansalle maistuu.

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by teropa View Post
                              Ai, missä tapauksessa "sitten". Jos kerran on kallis ostaa ulkomailta, enkä möisi 15 tuusalla?

                              Ajan, jos ajan. Ja jos laitan myyntiin, auto häviää alta aikayksikön. Sen verran tullut näitä pyöriteltyä, että tiiän, mikä suomalaiselle penarikansalle maistuu.

                              Tero
                              Siinä tapauksessa sitten koska mielestäni voi olla vaikeaa myydä noin hyvää 540:iä, mutta jos kerran tiedät että menee kaupaksi niin sittenhän ei ongelmaa ole. Ja en ymmärtänyt että miksi tämän ikäisissä alkaa M5 ja 540 hintaero olemaan pieni?
                              M550d

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Originally posted by jumbo View Post
                                Siinä tapauksessa sitten koska mielestäni voi olla vaikeaa myydä noin hyvää 540:iä, mutta jos kerran tiedät että menee kaupaksi niin sittenhän ei ongelmaa ole. Ja en ymmärtänyt että miksi tämän ikäisissä alkaa M5 ja 540 hintaero olemaan pieni?
                                Ai tosissasi heitit tuon kommentin siihen, että kandee ajella sitten ite, jos ei kerran 15t kelpaa? .

                                Hintaero on pieni, koska:

                                a) autojen vanhentuessa eri mallien, halvempien ja kalliimpien absoluuttinen hintaero kaventuu -> kunto ratkaisee joskus enempi kuin "malli", tämähän on tuttua huttua toki

                                b) 540 ja M5 ovat "vierekkäiset" mallit, ja varmasti moni venkuroi mielessään M5 ja 540 välillä. M5 on aivan eri auto, manuaali, hyvin tehokas ja on käytössä aivan erilainen kärry kuin 540. Kun 540 taas on sivistynyt ja laiskanmiehen versio M5:sta. Itsekin vaihdoin M5:sta pois koska halusin tehokkaan automaatin.

                                Lisäksi, kun puhutaan kohta 10 vuotiaista autoista, niin on hyvin harvinaista löytää enää vähänajettuja autoja, joissa lisäksi yhdistyy muut asiat mielekkäästi. Näkisin, että näillä perusteilla ei voi sanoa, että on kohtuutonta jos pyydän yli 15t priima 540:stä, jos priima M5:ia esim myydään jossain 25:llä.

                                Ja lopulta, kaikki teoriat saa nakella romukoppaan autokaupassa: hinnan määrää kysyntä. Jos se menee 25:llä, sen hinta oli 25. Jos 15:sta, se oli sitten siinä.

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎