Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dalglish
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2009
    • 468
    • Ylöjärvi

    Originally posted by HC91 View Post
    Eli takaisin E34:n rattiin muutoin on seuraava auto kuitenkin hajuton, mauton, eleetön...
    Olen ainakin ajatellut siirtyä e34:een,e39:n jälkeen.
    Se on niin kaunis auto!Tai siis molemmat pitää olla!
    Niitten jälkeen tulevat,eivät enää minua kiinnosta!

    Comment

    • snoub
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 220
      • Oulu

      Originally posted by teropa View Post
      Pikakatsaus Mobile, Autoscout ja Blocket.

      Ei yhtään sinnepäinkään varusteltua yksilöä tarjolla, likimmät (jotka 20-40t enempi ajettuina) noin 12-15ke pyynnit. Sanotaanpa solidaarisesti, että myyntihinta Saksassa vaikkapa se 13ke.

      Mun autolle verot tänä päivänä olis 5300e.

      Ulkomailta tuotuna:

      - hankinta 13k
      - verot 5.3k
      - haku 1k
      - talvirenkaat + rek.maksut ja muu alotussälä 1k
      = 20.3k

      Tuolla rahaa saa "samanlaisen" ulkoapäin. Ehkä en 15k myy Suomessa tollasta.

      Tero
      Ja tuossakin esimerkissä, ilmeisesti sitten solidaarisuuden nimissä kaikki on laitettu vielä sopivasti alakanttiin. Itsellä on myös kokemusta useamman auton tuonnista, samoin lähipiirissä puhutaan varmasti äkkiä kymmenistä yksilöistä. Sen tietyn yksilön jos saksanmaalta haluaa, kyllä välittäjä lähes järjestään rokottaa sen +1500e koska sehän ei satu ikinä olemaan kaupan siinä lähimmässä tai edes heti viereisessä kaupungissa.
      Auto Pohjoissuomeen Mäkisen kyydilä tekee siihen vielä 200e päälle, eli 1700e 08 alueella.
      Itsellä meni talvirenkaisiin ja vanteisiin 1270e ja kaikki ostettiin aikalailla sieltä mistä halvimmalla sai. Lohkolämppäri, puhallin ja sisätilahaara itseasennettuna, ei muistin mukaan 300e riittänyt, sit dieselin ollessa kyseessä vielä toki joku satanen lämpiävään huohottimeen jne. Tuosta puuttuu vielä hinta riskille kun ostaa näkemättä auton joka voi olla periaatteessa mitä vaan, rekisteröinti ja katsastuskulut, muut pikkufiksit auton saavuttua (yleensä menee 200e joka autoon) jne. Ei tuohon hommaan se 3ke riitä edes jos oikeasti itselleen varustelee eikä suoraan myyntiin, jos on itselleen rehellinen ja kaikki kulut malttaa ynnätä.

      Vapaaehtoisia saa ilmoittautua hakemaan sen 13-14ke auton saksasta tonnilla, verottamaan ja talvivarustelemaan sekä muuten fiksaamaan pikkujutut ja myymään sitten vaikka mulle 15ke, kun "sitä ja tätä" kerran saa lähes samaan hintaan
      Sillä +20ke ei millään tavalla houkuttelevaa e60 saa, joten varmaan ostaja tohon rahaan kaikin tavoin houkuttelevalle e39 tosiaan löytyy.
      Jollei niitä sitten yhtäkkiä tupsahda saksanmarkkinoille valittavaksi asti n. kympin pintaan, mitä vähän epäilen. Uskomattoman huonosti noita nykyään löytyy, vielä parivuotta sitten kun omaani (e46) hankin oli vastaava toisena vaihtoehtona ja silloin oli sentään saksassa ja ruotsissa useampi potentiaalinen varusteltu yksilö kaupan. Jälkeempäin muutamia kertoja selaillut niin kyllä on vaihtoehdot käyneet vähäksi.
      BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
      BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
      BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

      Ex.
      BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
      BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by snoub View Post
        Ja tuossakin esimerkissä, ilmeisesti sitten solidaarisuuden nimissä kaikki on laitettu vielä sopivasti alakanttiin. Itsellä on myös kokemusta useamman auton tuonnista, samoin lähipiirissä puhutaan varmasti äkkiä kymmenistä yksilöistä. Sen tietyn yksilön jos saksanmaalta haluaa, kyllä välittäjä lähes järjestään rokottaa sen +1500e koska sehän ei satu ikinä olemaan kaupan siinä lähimmässä tai edes heti viereisessä kaupungissa.
        Auto Pohjoissuomeen Mäkisen kyydilä tekee siihen vielä 200e päälle, eli 1700e 08 alueella.
        Itsellä meni talvirenkaisiin ja vanteisiin 1270e ja kaikki ostettiin aikalailla sieltä mistä halvimmalla sai. Lohkolämppäri, puhallin ja sisätilahaara itseasennettuna, ei muistin mukaan 300e riittänyt, sit dieselin ollessa kyseessä vielä toki joku satanen lämpiävään huohottimeen jne. Tuosta puuttuu vielä hinta riskille kun ostaa näkemättä auton joka voi olla periaatteessa mitä vaan, rekisteröinti ja katsastuskulut, muut pikkufiksit auton saavuttua (yleensä menee 200e joka autoon) jne. Ei tuohon hommaan se 3ke riitä edes jos oikeasti itselleen varustelee eikä suoraan myyntiin, jos on itselleen rehellinen ja kaikki kulut malttaa ynnätä.

        Vapaaehtoisia saa ilmoittautua hakemaan sen 13-14ke auton saksasta tonnilla, verottamaan ja talvivarustelemaan sekä muuten fiksaamaan pikkujutut ja myymään sitten vaikka mulle 15ke, kun "sitä ja tätä" kerran saa lähes samaan hintaan
        Sillä +20ke ei millään tavalla houkuttelevaa e60 saa, joten varmaan ostaja tohon rahaan kaikin tavoin houkuttelevalle e39 tosiaan löytyy.
        Jollei niitä sitten yhtäkkiä tupsahda saksanmarkkinoille valittavaksi asti n. kympin pintaan, mitä vähän epäilen. Uskomattoman huonosti noita nykyään löytyy, vielä parivuotta sitten kun omaani (e46) hankin oli vastaava toisena vaihtoehtona ja silloin oli sentään saksassa ja ruotsissa useampi potentiaalinen varusteltu yksilö kaupan. Jälkeempäin muutamia kertoja selaillut niin kyllä on vaihtoehdot käyneet vähäksi.
        No hupsista... kuin omasta kynästä .

        Onpa piristävää nähdä, että täällä on muitakin, jotka tietää mitä on ne oikeat realiteetit autontuonnissa, myynnissä, "niitä saa kyllä xyz hintaan" -läpissä ym.

        Olet oikeassa, tuo esimerkki oli juurikin solidaarisuuden nimissä "typistetty" ettei heti joku vääräleuka ole sanomassa, miten naapurin "maunon" serkun kummi sai tutulta välittäjällä 500e:lla auton kotipihaan, ja miten itse asiassa heti tuosta Torniolta löytyy Ruottin puolelta 6ke:lla "just ainaki melkeen samanlainen", jossa talvivarusteet siis niinku jo on!

        Jep, realiteetit ja kuvitelmat on niin usein niin kaukana toisistaan. Näkee kyllä, ketkä on noita autoja oikeasti itse hakenut ja tietää koko pelin hengen kaikkine kommervenkkeineen. Ja "loppuun asti", eikä vain siihen Turun tullin parkkipaikalle.

        Tero

        ps> haen nuo omat autoni aina itse henk kohta saksanmaalta, ja ennätys pelkkiin hakukuluihin mulla taitaa olla 950 euron pintaan. Tyypillisempi hakukustanne (kun ei ole rekkareiskojen kanssa soppareita, vaan ajamalla tullaan) kaikkine hyvineen on 1100-1200 eur. Voi olla enempikin, jos lentojen ja muiden kombinaatio ei ole se "edullisin". Plus, töistä poissaolot... :(
        Last edited by teropa; 11-01-2011, 17:33.
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1964
          • Seinäjoki

          Mulla olis tosiaan kans ollut e60 käteisostaja (hyvät varusteet, jälkeenpäin m-sport korisarjaa, listaa, vannetta ja laustaa laitettu ~280tkm) 18ke hintaan ilman kesäpyöriä ja nekin olis voitu ostajan puolesta vielä lisätä kohtuulliseenhintaan siihen samaan pakettiin. Eli oltaisiin puhuttu n. 19-20ke kokonaishinnasta (mitä kukin 20" breytoneille hintaa laskee). Ostaja oli käteiskaupalla liikkeessä ja auto ei ollut edes missään myynnissä.
          Hetken saksasta selailin ja mielessä oli hyvin varusteltu bmw isolla diesel koneella ja neliveto plussaa. Heti kun oli kohtuu kilsat, esim. 5-sarjan kohdalla facelift, kohtuulliset varusteet niin hinta kyllä pompsahti aika äkkiä. Ja sitten kun tuot auton suomeen niin letku/säteilylämppäri,sisäpistoke, talvirenkaat vanteineen, mahdollisesti lämmitettävä huohotinta, tuontikulut niin laskeskelin että auton ostohinnan ja verojen jälkeen budjettiin saa laskea yli 3ke ennenkuin siinä on minusta tarvittavat varusteet ympärivuotiseen käyttöön täällä. Ja suomessa olevia löytyi kriteerien mukaan 2-3kpl ja hinnat 50ke paikkeilla täällä. Kriteeritkään ei tosiaan ihan älyttömät ollut, weba, nahat, m-sport facelift, diesel (525 tai 530),pro-navi, comfort tai sport penkit. Kattoluukusta ja nelivedosta iso +. Vaikka äkkiseltään olis kuulostanut ihan hyvältä diililtä myydä oma itselle varustettu tohon rahaan (liikkeet kun tarjoaa 14-16ke vaihdossa), mutta on siinä kyllä ihan järjetön väliraha vielä vaikka se "uusi" auto olisikin ollut parhaimmillaan 5 vuotta uudempi ja vähän päälle 100tkm vähempi ajettu.
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          • Squamish
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 260
            • HEL

            ^Tosiaan, aika alakanttiin pyöristetyt kulut tuossa laskelmassa.

            Vaikka en ole itse ole yhtään autoa Saksasta hakenut, niin kulueriä listaamalla pääsee haku- ja rekisteröintikuluissa helposti 1200 -1500 euron luokkaan (sis. lennot, laivat, taksi/vuokra-auto, polttoaine, katsastus, siirtolupa). Siihen päälle sitten vielä talvirenkaat + vanteet, niin se on toinen mokoma. Eli yhteensä 2500 - 3000 euroa. Lisäksi vielä lämppäri, jos sellaiselle on tarvetta.

            Aina löytyy niitä, jotka eivät joko osaa tai halua laskea kaikkia kuluja rehellisesti. Esim. hakukulujakaan ei kuulemma kannata laskea, se kun on kuulemma lomailua tuo autokauppojen kiertäminen, varsinkin perheen kanssa (yeah right).
            Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by teropa View Post
              ettei heti joku vääräleuka ole sanomassa, miten naapurin "maunon" serkun kummi sai tutulta välittäjällä 500e:lla auton kotipihaan(
              Kun tuotin itselle auton viime keväänä (1500€), niin heti oli kaveri mölisemässä kun keltaisessa pörssissä joku mainostaa 950€ auto saksasta. Kukin hankkii tavallaan, itse luotaan vain hyviksi havaittuihin autontuojiin (kawa-auto ja juhis). Kun ei itse näe autoa niin ei tuntemattomaan uskalla luottaa.

              Originally posted by Squamish View Post
              Esim. hakukulujakaan ei kuulemma kannata laskea, se kun on kuulemma lomailua tuo autokauppojen kiertäminen, varsinkin perheen kanssa (yeah right).
              Hahaahaha, maailman paras loma autokauppoja kierrellen perheen kanssa.

              Comment

              • TFV
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 3080
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Kun tuotin itselle auton viime keväänä (1500€), niin heti oli kaveri mölisemässä kun keltaisessa pörssissä joku mainostaa 950€ auto saksasta. Kukin hankkii tavallaan, itse luotaan vain hyviksi havaittuihin autontuojiin (kawa-auto ja juhis). Kun ei itse näe autoa niin ei tuntemattomaan uskalla luottaa.



                Hahaahaha, maailman paras loma autokauppoja kierrellen perheen kanssa.
                Enpä ole saanut Ruotsistakaan tuotua yhtään autoa alle 1500:dan
                Tietysti jos alkaa pettämään itseänsä......pelaanhan mä pottia, blackjackiä ja rullaa muutenkin. Ja juon kaljaa. Ja ostan helvetisti autolehtiä hyttiin. Ja lakritsaa. Ja pakkohan se on gamlastanissa käydä.

                Pääsishän sitä bussillakin, mutta kun kentältä saa niin helposti taxin

                Satamassa ei aika kulu, jostain löytyy seisova pöytä jnejnejne
                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                Comment

                • Eemeli
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 1605
                  • pk-seutu

                  Onhan näitä vaihtoehtoja jokaiselle oman maun mukaan. Oma E39 tuli Ruotsista 200 eurolla, eikä tarvinnut itse edes kotoa poistua Oli vielä talvirenkaat ja lohkolämppärikin. Renkaat eivät tosin olleet uudet, kuten kaikissa Suomessa myytävissä autoissa aina tietenkin on!

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8254
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Kun tuotin itselle auton viime keväänä (1500€), niin heti oli kaveri mölisemässä kun keltaisessa pörssissä joku mainostaa 950€ auto saksasta. Kukin hankkii tavallaan, itse luotaan vain hyviksi havaittuihin autontuojiin (kawa-auto ja juhis). Kun ei itse näe autoa niin ei tuntemattomaan uskalla luottaa.
                    OT:

                    kawa-autosta haettiin tuo sigun e39 edelliskesänä ja näin huolettomia kilometrejä ei oo ollu vielä millään laitteella. eli kannatti

                    ihmettelen silti että mikseivät oo saanu myytyä vaihdossa mennyttä 325 tdsa:ta, hinta on tullut sen verran alaspäin että melkein himottas ostaa takasi :think
                    Last edited by peto2; 11-01-2011, 22:00.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Mutta entäpä se auto E39:n jälkeen? Turha jaaritella tuontikuluista yms. kun ei edes tiedä mihin vaihtaisi.

                      Jos Terolle sopii "laiva", niin olisiko se 7-sarja sittenkin yksi vaihtoehto?
                      E39 528iA

                      Comment

                      • 174000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2008
                        • 1176
                        • Tuusula

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Mutta entäpä se auto E39:n jälkeen? Turha jaaritella tuontikuluista yms. kun ei edes tiedä mihin vaihtaisi.

                        Jos Terolle sopii "laiva", niin olisiko se 7-sarja sittenkin yksi vaihtoehto?
                        Miten olisi E39 jälkeen E39 Alpina B10? Voisiko siitä saa vielä enemmän kicksejä? Tuommonen välimuoto 540i:n ja M5 välillä. Ja automaattejakin lienee olemassa.

                        Alpina B10 V8 - V8S E39 in FantasyCars. The most complete guide to Alpina B10 V8 - V8S E39 with Alpina B10 V8 - V8S E39 reviews, Alpina B10 V8 - V8S E39 photos & Alpina B10 V8 - V8S E39 technical data in FantasyCars.
                        Last edited by 174000; 11-01-2011, 22:11.
                        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                        '02 VW Golf 1.4i
                        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                        Comment

                        • TFV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 3080
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Eemeli View Post
                          Onhan näitä vaihtoehtoja jokaiselle oman maun mukaan. Oma E39 tuli Ruotsista 200 eurolla, eikä tarvinnut itse edes kotoa poistua Oli vielä talvirenkaat ja lohkolämppärikin. Renkaat eivät tosin olleet uudet, kuten kaikissa Suomessa myytävissä autoissa aina tietenkin on!
                          Millä?
                          Rahdittamalla maksaa auto kuin auto sen 250 euroa.
                          Tietysti jos ukko on muutenkin tulossa kotona käymään ja tuo samalla kaverin auton.......

                          En ole koskaan tuonut yhtä autoa kerrallaan, joten osa on aina mennyt rahtina, siitä tuo kalliimpi maksu. Mutta silti, miettikää nyt vähän. Auto Ruotsista Suomeen kahdellasadalla. Vitut.
                          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                          Comment

                          • Brasco
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 221

                            Haaparannasta tornioon kahdella eurolla...

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Brasco View Post
                              Haaparannasta tornioon kahdella eurolla...
                              Mutta Eemeli onkin "pääkaupunkiseudulla". Saattaahan Torniokin olla Eemelin mielestä pääkaapunniseutua.
                              Minä kuitenkin miellän sen niin, että auto tulee laivalla Helsinkiin. Siksi tuo rahti menee auttamatta vituiksi. Jos ei auton myyjä lähetä, ja anna vähän armoa.

                              Lähetän minäkin rahtivapaasti tavaraa Arabiemiraatteihin, katteeseen se kyllä lasketaan.
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              • culli
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 378
                                • Helsinki

                                Originally posted by TFV View Post
                                Millä?
                                Rahdittamalla maksaa auto kuin auto sen 250 euroa.
                                Tietysti jos ukko on muutenkin tulossa kotona käymään ja tuo samalla kaverin auton.......

                                En ole koskaan tuonut yhtä autoa kerrallaan, joten osa on aina mennyt rahtina, siitä tuo kalliimpi maksu. Mutta silti, miettikää nyt vähän. Auto Ruotsista Suomeen kahdellasadalla. Vitut.

                                Onhan toi ihan mahdollista, toki kaiken lähes pitää osua kohdalleen.
                                Hain reilu vuosi sitten yhden auton Tukholman läheltä ja hakukulut oli luokkaa 200€. Taxi kotoa lentokentälle 30€, Blue1 aamulento Tukholmaan 99€, kentältä junalla Södertäljeen 15€, auto alle, bensaa kympillä ja laivarantaan. Laivalla Helsinkiin 60€.

                                Toki rekisteröintikulut tuli lisäksi ja ruottalaisen kilvet piti lähettää omaan piikkin takasin. Mukaan tuli vielä nastarenkaat ja autossa oli lohkolämppäri.
                                Ei se aina maksa 2000€, kun hakee.

                                Jos hakee jotan speciaalia ympäri keski-eurooppaa saa rahaa toki palamaan mutta Saksastakin hakee normaali olosuhteissa alle tonnilla. Tai ehkä mulla on vaan käynyt hyvä tuuri kaikkien hakureissujen kanssa.

                                Uusia talvirenkaitakaan on turha laskea kuluiksi, koska 90% Suomesta ostettavistakaan autoista ei niitä ole. Todellinen kulu verrattuna Suomesta ostettavaan on käytetyn talvirengas-vannepaketin hinta, ehkä 500€.
                                G20 320i M-sport
                                Alfa GTV 1750

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎