Kyllähän se niin on et e60 pitäisi olla ratissa vakkari, mut ny on jo tottunu et se on viiksessä ni no problemo. itteä vaan harmitti ton e39 maalipinnan heikkous (tosin sama tieten jatkuu e60) ne Perkeleen kiven iskut konepellissä, peileissä, lokasuojissa ja peräti katosta rupes lähteen maali henkisesti hyvin raskasta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by teropa View Post...
Tero
Originally posted by TJJ View PostSillä vaan haluttiin kiusata käyttäjiä kuten monilla muillakin asioilla E60:ssä (osa korjattiin LCI:ssä).BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Originally posted by Lakeson View PostSanoisin että talvella nimenomaan on hyvä koeajaa autoa. Näin ei ainakaan tule yllätyksenä mahdolliset 'sietorajan' yli menevät talvirengasmelut tai alustaominaisuudet.
Kompromissi 5-sarjan omasta mielestä hyvien ominaisuuksien kuten - suuntavakauden, hiljaisuuden, jämäkkyyden, eleettömyyden jne. - vs. "talvikelin liikenneympyrä-ominaisuuksien" jne. välillä ei löydy kuin kokeilemalla autoja ääriolosuhteissa eli silloin kuin asia eniten itseä rassaa.e61 535d
Comment
-
-
Originally posted by nut View PostItse taas tykkään ehdottomasti vakkarista viiksessä, juhlaa ajella kun työntää vaan tikkua eteen/taaksepäin tilanteen mukaan. IMO pesee kaikki nappihässäkät 100-0.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostE60 voittaa:
- Jotkin E39:n heikot kohdat on E60:ssä korjattu/tehty eri tavalla, mm. mittariston väsyneet pikselit ovat aika tunnettu ongelma, mistä E60 ei luonnollisesti enää kärsi koska mittaristokin on täysin erilainen. Muita: falskaavat takaovien kosteussulut ja kattoluukut, istuinten yhteydessä oleva turvaelektroniikka ja johdotukset (tunnistinmatot, liittimet, napsuvat penkit yms).
E60 voittaa:
- Luotettavammat diesel-moottorit (imusarjan läpät silti heikko kohta, vaikka onkin paranneltu)
- Pieniruokaisemmat BE ja DSL moottorit
E60/E61:ssa on mielestäni ollut nimenomaan paljon tapauksia, joissa joko kattoluukun rakenteiden kautta tai muuta reittiä vesi on päässyt auton sisälle ja tehnyt tuhojaan. Esimerkiksi Touring malleissa on peräkontissa vararengaskotelon sisällä sähkölaitteiden ohjainbokseja, jotka on tämän seurauksena tuhoutuneet ja näiden korjaaminen (vaihtaminen) on erittäin kallista.
Samoin ainakin alkupään E60 malleissa etumatkustajan penkin / johtosarjan ongelmat ja sitä kautta erilaiset airbag järjestelmän viat ovat varsin yleisiä. Eli tässä suhteessa ei ole mielestäni minkäänlaista parannusta tapahtunut E39 korimalliin verrattuna.
Alkupään E60/E61 dieselmalleissa on tullut itselläni usein vastaan varsin korkea polttoaineenkulutus. Esimerkiksi 530d ja 535d mallit ovat kuluttaneet huomattavasti ennakko-odotuksia enemmän polttoainetta. Ensimmäiset E60/E61 530d:t saattavat jopa kuluttaa enemmän kuin jotkut E39 530d yksilöt! Sen sijaan taas bensamallit ovat olleet jopa yllättävän taloudellisia tehoihin nähden. LCI (facelift) malleissa polttoaineenkulutukset ovat laskeneet kaikissa malleissa.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by nut View PostItse taas tykkään ehdottomasti vakkarista viiksessä, juhlaa ajella kun työntää vaan tikkua eteen/taaksepäin tilanteen mukaan. IMO pesee kaikki nappihässäkät 100-0.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostE60/E61:ssa on mielestäni ollut nimenomaan paljon tapauksia, joissa joko kattoluukun rakenteiden kautta tai muuta reittiä vesi on päässyt auton sisälle ja tehnyt tuhojaan. Esimerkiksi Touring malleissa on peräkontissa vararengaskotelon sisällä sähkölaitteiden ohjainbokseja, jotka on tämän seurauksena tuhoutuneet ja näiden korjaaminen (vaihtaminen) on erittäin kallista.
Samoin ainakin alkupään E60 malleissa etumatkustajan penkin / johtosarjan ongelmat ja sitä kautta erilaiset airbag järjestelmän viat ovat varsin yleisiä. Eli tässä suhteessa ei ole mielestäni minkäänlaista parannusta tapahtunut E39 korimalliin verrattuna.
Alkupään E60/E61 dieselmalleissa on tullut itselläni usein vastaan varsin korkea polttoaineenkulutus. Esimerkiksi 530d ja 535d mallit ovat kuluttaneet huomattavasti ennakko-odotuksia enemmän polttoainetta. Ensimmäiset E60/E61 530d:t saattavat jopa kuluttaa enemmän kuin jotkut E39 530d yksilöt! Sen sijaan taas bensamallit ovat olleet jopa yllättävän taloudellisia tehoihin nähden. LCI (facelift) malleissa polttoaineenkulutukset ovat laskeneet kaikissa malleissa.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Hyviä ja oikeaan osuvia näkökulmia tässä. Tosiaan E60 530d hörsii dieseliä reippaasti, varmasti enemmän kuin 183 hv E39 530d. Ei voi pitää pieniruokaisena autona. Toki kone on teholtaan ja luonteeltaan aivan eri. Mielestäni tuo 218hv/500 Nm versio on todella paljon parempi käyttöominaisuuksiltaan kuin aikaisempi 184hv/390Nm M57.
Ajettavuudesta olen myös samaa mieltä. E60 530d:llä liukkaalla ajamisessa on DSC:t offiilla äkäpussin kesyttämisen makua tehon takia, hallittavuus sinänsä on helppo.
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostHyviä ja oikeaan osuvia näkökulmia tässä. Tosiaan E60 530d hörsii dieseliä reippaasti, varmasti enemmän kuin 183 hv E39 530d. Ei voi pitää pieniruokaisena autona. Toki kone on teholtaan ja luonteeltaan aivan eri. Mielestäni tuo 218hv/500 Nm versio on todella paljon parempi käyttöominaisuuksiltaan kuin aikaisempi 184hv/390Nm M57.
Ajettavuudesta olen myös samaa mieltä. E60 530d:llä liukkaalla ajamisessa on DSC:t offiilla äkäpussin kesyttämisen makua tehon takia, hallittavuus sinänsä on helppo.
Juu ja oma kulutusvertailuni oli tohon uudempaan E39:n 3l disuliin eli 193hp/410nm.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostMielestäni ero 39:n ja 60:n välillä on paljon suurempi, kuin mitä esim E34:n ja E39:n välillä.
Comment
-
-
Originally posted by nut View PostItse taas tykkään ehdottomasti vakkarista viiksessä, juhlaa ajella kun työntää vaan tikkua eteen/taaksepäin tilanteen mukaan. IMO pesee kaikki nappihässäkät 100-0.F11 523iA Touring
E93 325i cabrio
E81 116i
Triumph Daytona 955i
Comment
-
-
Originally posted by Kadunvaltaaja View PostNäin on ja se +1 / + 10 km/h feature on kuningaskeksintö. Todella looginen operoida vs. rattinapit. Noissa sigun kinnereissä kummassakin vakkarit mutta e61:n ratkaisua tulee jopa käytettyä. Sääli että f10:ssä taas nappiratkaisu.
Itse en cruisea juuri käytä, aktiivicruisella tilanne voisi olla toinen. Noissa uusissa on cruisessa parempaa myös sille tallennetun nopeuden näyttö nopeusmittarin kehällä ja ajotietokoneen näytössä, E39:ssähän ei tuollaisia ole.
Comment
-
-
Itse en pysty tuota +/-10 säätöä hyödyntämään kun en koskaan aja mittarin mukaan rajoitusta eli esim 80 km/h. Jos säätö toimisi oikeasti +/-10, se olisi kätevä kun 80-alueesta saisi kahdella "napsulla" 100 km/h ja päinvastoin. Nythän se pyöristää aina tasalukuun vaikka ennen sitä olisit 80 alueella ajanut esim 89 km/h. Tuosta seuraava olisi loogisesti 99 km/h ja seuraava 109 km/h mutta ei, vaan seuraava on 90 ja sitä seuraava 100 ja niin edelleen. Tuosta seuraa turhaa näpyttelyä sen viiksen kanssa.
No ehkä jotkut ajavat mittarin mukaan tasan sallittua..? Yäk.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostItse en pysty tuota +/-10 säätöä hyödyntämään kun en koskaan aja mittarin mukaan rajoitusta eli esim 80 km/h. Jos säätö toimisi oikeasti +/-10, se olisi kätevä kun 80-alueesta saisi kahdella "napsulla" 100 km/h ja päinvastoin. Nythän se pyöristää aina tasalukuun vaikka ennen sitä olisit 80 alueella ajanut esim 89 km/h. Tuosta seuraava olisi loogisesti 99 km/h ja seuraava 109 km/h mutta ei, vaan seuraava on 90 ja sitä seuraava 100 ja niin edelleen. Tuosta seuraa turhaa näpyttelyä sen viiksen kanssa.
No ehkä jotkut ajavat mittarin mukaan tasan sallittua..? Yäk.
Itsellä kun oli E60 niin ajoin aina 90 tai 110. Tosi helppoa, eikä tarvinnut ajaa mittarin mukaan tasan sallittua.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Comment