OT pakko komentoida tuota nappi vrs viiksikeskustelua. Aina haukutaan Pabbaklubin palstaa, kerrankin siellä olevaa vastaavaa topikkia. Nyt sama keskustelu täällä...
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
En muista, mutta ihan sama viiksi vrs nappi jarnaOriginally posted by TJJ View PostMinkä otsikon alla siellä on tuo keskustelu?
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Jaa. Minun mielestäni E34:n ja E39:n ero varsinkin juuri sisätiloissa ja jollakin varauksella myös hiljaisuudessa ja "kyydin tasaisuudessa" on kohtuullisen pieni. Taloudellisuus, turvallisuus, lisävarusteet -kategoriassa ero em. mallien välillä on samaa luokkaa mitä E39:n ja E60 välillä. Tämähän selittyy luonnollisesti pitkälti autojen ikäeroilla.Originally posted by HC91 View PostSananvapaus ei silti tarkoita sitä että mitä tahansa puppua sopii perustelematta kirjoittaa. E34:n ja E39:n ero on karmea mitä tulee sisätiloihin, turvallisuuteen, lisävarusteisiin, hiljaisuuteen, polttoainetalouteen, korin ruostumiseen - you name it. E60:sta taas tarvitaan spesiaaliherkuilla (active steering, dynamic drive, HUD, etc.) ladattu LCI että alkaa kaulaa kolmiysiin tulla. Ja siltikin >20000€ väliraha tuntuu jotenkin... epätodelliselta?
Minun mielestäni väliraha on mitä on. Ehkä täälläkin olisi syytä ymmärtää E39:n olevan jo auttamatta vanha laite, eikä siitä näin ollen voi määräänsä enempää hyvittää / pyytää. Olkoonkin, että se on edelleen yksi hiljaisimpia perusautoja.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
henkilökohtainen mielipide e34 vs. e39 vertailuun on se että e39 on kaikilla muilla sektoreilla parempi, paitsi ajettavuus ja ajotuntuma. en tiedä mikä on e39:ssä tässä kohtaa mennyt pieleen mutta ero on suuri e34:n hyväksi. ja mitä arvosteluita oon lukenut niin samankaltainen kehitys on jatkunut myös tämän jälkeen :thinkOriginally posted by SkyMan View PostJaa. Minun mielestäni E34:n ja E39:n ero varsinkin juuri sisätiloissa ja jollakin varauksella myös hiljaisuudessa ja "kyydin tasaisuudessa" on kohtuullisen pieni. Taloudellisuus, turvallisuus, lisävarusteet -kategoriassa ero em. mallien välillä on samaa luokkaa mitä E39:n ja E60 välillä. Tämähän selittyy luonnollisesti pitkälti autojen ikäeroilla.
Minun mielestäni väliraha on mitä on. Ehkä täälläkin olisi syytä ymmärtää E39:n olevan jo auttamatta vanha laite, eikä siitä näin ollen voi määräänsä enempää hyvittää / pyytää. Olkoonkin, että se on edelleen yksi hiljaisimpia perusautoja.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
se on mitä arvostaa :think Jotenkin tuntuu kuin M5:n jakkara ja koko auton painopiste olisi 10cm alempana kuin E39:ssä, samoin persaukseen välittyvä vaste tien pinnasta ja pidosta on kertaluokkaa kahta parempi. Mutta mutta... jos ajaa epätasaista asfalttia kapeahkolla tiellä sinänsä törkeät 200km/h, niin se käy kyllä E39:llä ylivoimaisesti helpomman tuntuisestiOriginally posted by peto2 View Postpaitsi ajettavuus ja ajotuntuma.
Comment
-
Alkaapa hyvät e39:t olemaan vähissä. 530i sporttinahoilla+ratti ja manuaalilla on harvinainen alle 200tkm ajettuna jopa saksassa. Hinnat ovat noin 10-13ke, ja tuohon päälle verot 4ke (30%+23% alv)+hakukulut ja talvirenkaat yms. +2ke, niin ollaan 16-19ke. Eikös juhis kaupitellut omaansa 530i tähän hintaan jo muutama vuosi sitten? Eli hinnat pysyneet jopa paikallaan!?
Comment
-
Tämmösen maallikon silmin voisin väittää tähän e39 vs. e60 väittelyyn, että onhan se tuoreempi painos ihan vitusti uudemman näköinen ku edeltäjänsä. Ei näitä autoja kumminkaan "harrastelijoille" pääsääntöisesti tehdä ja tämän kuuluisan Pentti Perusautoilijan silmissä e60 on uudemman näköisempi kuin e39, niin ulkoisesti kuin sisäisestikkin. Ajattavuudesta en osaa sanoa, koska en ole tätä tuoreempaa mallisarjaa ajanut. E39 oli aikanaan varmasti yksi parhaista, mutta aikaa tekee tehtävänsä ja teknologia kehittyy.Last edited by Juh4; 15-02-2011, 00:27.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
[IMO]Originally posted by Juh4 View Poste60 on uudemman näköisempi kuin e39, niin ulkoisesti kuin sisäisestikkin. Ajattavuudesta en osaa sanoa, koska en ole tätä tuoreempaa mallisarjaa ajanut. E39 oli aikanaan varmasti yksi parhaista, mutta aikaa tekee tehtävänsä ja teknologia kehittyy.
Faijalla oli '97 523i & '02 525i ja itellä on nyt tuo '06 530i. Kaikkia näitä ajaneena en voi edes ymmärtää koko tämän topickin olemassaoloa taikka tarkoitusta..?
Onhan tuo E60/61 nyt aivan eri planeetalta kuin E39 ihan joka osa-alueella. Sama kuin vertaisi E46 vs E9X -sarjaa, E30 vs E36 jne..
E60/61 on kyllä jo nyt aivan helvetin vanhan ja kökkösen näkönen, kun on nähnyt noita F10/11:sia liikenteessä.
[/IMO]
Comment
-
Ihan sama tuli huomattua. E39 M-sportien hinnat on esimerkiksi Ruotsissa samalla tasolla kuin kaksi vuotta sitten. Ja kurssin vahvistumisen takia euroina maksaa melkeinpä enemmän. Verot ovat tippuneet vain muutaman satasen. Olihan se lama silloin mutta oudolta tuntuu että kahdessa vuodessa hinnat eivät olisi laskeneet ollenkaan?Originally posted by Vanquish View PostAlkaapa hyvät e39:t olemaan vähissä. 530i sporttinahoilla+ratti ja manuaalilla on harvinainen alle 200tkm ajettuna jopa saksassa. Hinnat ovat noin 10-13ke, ja tuohon päälle verot 4ke (30%+23% alv)+hakukulut ja talvirenkaat yms. +2ke, niin ollaan 16-19ke. Eikös juhis kaupitellut omaansa 530i tähän hintaan jo muutama vuosi sitten? Eli hinnat pysyneet jopa paikallaan!?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Kun katsot paljonko postauksia ja viewejä tässä ketjussa on, nin ehkä alkaa hahmottua se, miksi tämä topicci kuitenkin on olemassa (sen lisäksi, että tulin sen aloittaneeksi). Kuten tuossa nohevasti laitoitkin, että omasta mielestäsi näin, mutta mietippä esim sitä, että itse vaihdoin takas E60:stä E39:iin, koska halusin E39:n ennemmin. Ei ollut rahasta kiinni, vaan mieltymyksistä. Ilmeisesti meitä on kuitenkin niitäkin, jotka näkee E39:ssä joitain asioita parempana kuin uudemmissa, vaikka E39 niin monen mielestä pitääkin pakottaa sinne vanhojen romujen joukkoon, kun kehitys kerran kehittyy.Originally posted by K2Ri View Post[IMO]
Faijalla oli '97 523i & '02 525i ja itellä on nyt tuo '06 530i. Kaikkia näitä ajaneena en voi edes ymmärtää koko tämän topickin olemassaoloa taikka tarkoitusta..?
Onhan tuo E60/61 nyt aivan eri planeetalta kuin E39 ihan joka osa-alueella. Sama kuin vertaisi E46 vs E9X -sarjaa, E30 vs E36 jne..
E60/61 on kyllä jo nyt aivan helvetin vanhan ja kökkösen näkönen, kun on nähnyt noita F10/11:sia liikenteessä.
[/IMO]
Eräs keskipohjanmaalainen BMW kauppias ja harrastaja sanoi minulle, että molempien mallien valmistusprosessit nähneenä ja satoja E39:ejä myyneenä hänen mielestään E39 on laadussa valovuosia edellä uudempaa veljeään. Näin me ihmiset havaitaan laatu eri tavalla. Joku ilmeisesti havaitsee laadun jotenkin mystisesti ajan funktiona: kun aika kuluu, laadukas muuttuu laaduttomaksi, ja sen korvaa automaattisesti laadukkaampana uudempi versio. Tuommonen ajattelu omasta mielestä on aika naiivia. Jos yhtään ymmärtää mitään siitä, mitä on tämänpäivän massatuotannon kustannuspaineet, niin voi päästä jyvälle siitä, minkälaisia pakotettuja ratkaisuja autovalmistajat joutuvat tekemään autoissa. Tekniikka ja ratkaisut ovat luonnollisesti uutta, mutta se laatu...
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Pitäisi jossain vaiheessa tehdä pieni työpaikkatutkimus tuosta kumpi näyttää "siviilien" silmissä uudemmalta ulkoisesti ja myös siitä kumpi näyttää paremmalta ulkoisesti. Kaikki uudemman näköinen kun ei ole automaattisesti myös paremman näköistä... En oikein usko, että tulos on ihan selvä E60:n eduksi. Nyt vaan pitäisi löytää neutraaleja ulkokuvia molemmista ja sekaan voisi heittää vielä E92:n kuvia.Originally posted by Juh4 View PostTämmösen maallikon silmin voisin väittää tähän e39 vs. e60 väittelyyn, että onhan se tuoreempi painos ihan vitusti uudemman näköinen ku edeltäjänsä. Ei näitä autoja kumminkaan "harrastelijoille" pääsääntöisesti tehdä ja tämän kuuluisan Pentti Perusautoilijan silmissä e60 on uudemman näköisempi kuin e39, niin ulkoisesti kuin sisäisestikkin. Ajattavuudesta en osaa sanoa, koska en ole tätä tuoreempaa mallisarjaa ajanut. E39 oli aikanaan varmasti yksi parhaista, mutta aikaa tekee tehtävänsä ja teknologia kehittyy.
Comment
-
Originally posted by Julmatommi View PostOnko kellään antaa vertailua esim E39 -> Volvo v70 (2001-2007) bensakoneilla siis. Ei viitsi lähteä liikkeeseen potkimaan renkaita turhan päiden. Mistä muista merkeistä ja malleista olette löytäneet seuraajan E39 jälkeen?Itellä vaihtui tuo e39 -99 V70 2.5 bensatomaattiin, tuskin tuo kamalasti eroaa noista seuraavan sukupolven alkupään malleista. Ensimmäiset kilometrit tuntui suorastaan karmeelta ajella, kun oli aivan erilainen kuin e39. Volvossa alusta on löysä ja niiaileva ja etuvedon kanssa kaasuttelu ja ratin pitäminen suorassa on jotain mihin on aika vaikea palata takaisin. Toki matka-autoksi ja perheen kuskaamiseen tuo on täysin sopiva ja hintaansa nähden ok kärry. Volvoista on kokemuksia myös uudemmista S80:stä, jotka on periaattessa samanlaisia ajaa kuin tuo vanha V70 nin hyvässä kuin pahassa. Eli ei tuosta nyt mielestäni e39:n seuraajaksi ole, mutta ajaa asiansa kun tietää että ei tarvitse enää kovin kauaa tuolla ajella.Originally posted by Ovlov View PostItsellä oli ennen volvo 850 ja vaihtui E39:iin. Porukoilla on edelleen S70 -00 170hp bensa. Niinku tuola showroomis kirjoitin, niin pidän pehmeästä alustasta ja penkeistä. Silti nyt kun ajellut E39:llä, niin molemmat em. volvot tuntuu liian pehmeiltä sekä alustasta, että penkeistä. Silti jos kulkeminen on pääasia, niin kyllä nuo volvot on ihan ok.
2009 keväällä niin eurolla sai 10.5 kruunua, nyt saa 8.5. Kyllähän tuo on jo helvetinmoinen muutos. Ja kruunumääräiset hinnat Ruotsissa näyttää tosiaan pysyttelevän aloillaan.Originally posted by _nixu_ View PostIhan sama tuli huomattua. E39 M-sportien hinnat on esimerkiksi Ruotsissa samalla tasolla kuin kaksi vuotta sitten. Ja kurssin vahvistumisen takia euroina maksaa melkeinpä enemmän. Verot ovat tippuneet vain muutaman satasen. Olihan se lama silloin mutta oudolta tuntuu että kahdessa vuodessa hinnat eivät olisi laskeneet ollenkaan?’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
Jälleen erinomainen viestiketju, kiitos kaikille osallistuneille!
Uuden mallin tulisi olla aina halvempi tuotantokustannuksiltaan kuin vanhan jotta sen hinta ei nousisi liiaksi ja toisaalta siitä saataisiin maksimi kate. e60-mallin sisustan ja muutamien muiden yksityiskohtien osalta valmistaja ei ole mielestäni onnistunut piilottamaan tätä "halventamista" kuluttajilta. Suolessakin oli aikoinaan asiasta depattia.
Minulle ei e60:n ulkonäkö ole ongelma ja varsinkin sedan LCI:n valot ovat hienot ja näyttävät, eivät toki mitenkään hillityt jos sitä sattuu kaipaamaan.
Pääasia on kuitenkin se, että e60 on teknisesti (hiljaisuus, penkit, alusta, moottorit, neliveto, varusteet, saatavuus Saksasta tai ruotsista) ehkä paras käytetty auto jonka voin ostaa nyt ja lähitulevaisuudessa. Jos se ei jostakin syystä kelpaa niin sitten on tarjolla vain huonompia tai kalliimpia vaihtoehtoja jos ajaisi omansa esim. lunariin eikä halua enää samanlaista kuin oli aikaisemmin (e39).
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2415886#comment-12319001e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Comment