Originally posted by Mr.Speed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Master View Posthttp://www.youtube.com/watch?v=cNjMYwJ8SpI ~33s
http://www.youtube.com/watch?v=Ou1_zNnWuuM ~30s
Aika vaisua se meno on molemmissa +180km/h...E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Martti View PostSe on just näin, vaikka ei moni ei haluais sitä myöntääkään. Tuntuu, että välillä saa kepittää tosissaan tuolla 6-gangillakin, että pysyy uudempien tavallisten kotteroiden perässä..Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostTaitaa johtua automaatista ja eri perästä vaisu meno. Tässä 530i manuaali, ei hyydy vielä 180 km/h:ssa: http://www.youtube.com/watch?v=y0zCvjU4mIs ~23s
Sama perä siellä manuaalissa on.(?)
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostLast edited by Bmw Master; 08-08-2013, 18:34.
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostHyvin tuo F30 320da jaksaa pykää, että kehitystä on tapahtunut. Rehellisyyden niimissä mulla ei ollut mielessä tuo f30 kun mietin pientä turbodieseliä ei edes bmw-merkki
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostAutomaattihan se tuo tupaöljyrouskutinkin on, eikä paljoa jää.
Sama perä siellä manuaalissa on.(?)
Sedan + Manu
01 Rmfd final drive I=2,93 1 33101428503
Sedan + Auto
01 Rmfd final drive I=3,46 1 33107529494
Touring + Auto
01 Rmfd final drive I=3,46 1 33107529494
Touring + Manu
01 Rmfd final drive I=3,07 1 33101428467
:thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostAutomaattihan se tuo tupaöljyrouskutinkin on, eikä paljoa jää. Sama perä siellä manuaalissa on.(?)
Edit. Manuaalissa laatikko + perä kokonaisvälityssuhde on lyhyempi, jolloin myös ajaessa samaa nopeutta manuaalissa on enemmän kierroksia. Eli ero ei johdu pelkästä perästä. Katsoin myös perän välityssuhteet väärinpäin.Last edited by Bomb5; 31-07-2013, 21:34.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostTuossa vertauksessa oli ihan hyvä pointti, että diisselillä pääsee myös aika ripeästi, mutta vertailussa oli vain automaatit ja dieselissä todennäköisesti huomattavasti kehittyneempi laatikko. 530i manual sedanin perä on erilainen (Nixu kerkesi tarkistaa), mikä myös selittää sen paremman suorituskyvyn. Sillä ei jää muiden kanssa jalkoihin, kunhan vaan kehtaa painaa kaasuun. Kaupunkiajelussa hyvä puoli on myös se, että vääntöä löytyy jo hyvin ihan alhaalta, melkein kuin dieselillä ajaisi, tiedä sitten miten 530iA:lla, kun en sitä ole ajanut.2020 G20 320i xdrive
Comment
-
-
Kovasti kattellut E39 toukkaa, 525 tai 530:stä bensakoneella. Mutta tulenko pettymään kulkupuoleen, jos vertailukohtana on nykyinen E34 540i manuaali ?
Muutama vuosi sitten olin vaihtamassa dieseliin ja koeajoin E39 525dA:ta, meno tuntui kohtuu kevyeltä ja ketterältä. Automaatti toimi todella hyvin tuossa koneessa. Nyt viimeksi koeajoin 520 manuaalia ja meno oli kuin tervanjuontia siihen verrattuna. Pitäisi koeajaa jotain 530iA:ta tai 525:ta.
Lisäksi kun lukee e39 tutinatopikkia, käy mielessä kannattaako ylipäätään vaihtaa, kun tuo alusta on niiin herkkä
Comment
-
-
Originally posted by Heksula View PostSiis häh? Siinä väkisinvaihdettavassahan on pidempi välitys kuin automaatissa, eikä tuolla laatikolla ole mitään väliä kiihtyvyyteen noissa nopeuksissa.
Edit. Manuaalissa siis laatikko + perä välityssuhde on tiheämpi, ei perä.Last edited by Bomb5; 30-07-2013, 14:36.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostKovasti kattellut E39 toukkaa, 525 tai 530:stä bensakoneella. Mutta tulenko pettymään kulkupuoleen, jos vertailukohtana on nykyinen E34 540i manuaali ?
Muutama vuosi sitten olin vaihtamassa dieseliin ja koeajoin E39 525dA:ta, meno tuntui kohtuu kevyeltä ja ketterältä. Automaatti toimi todella hyvin tuossa koneessa. Nyt viimeksi koeajoin 520 manuaalia ja meno oli kuin tervanjuontia siihen verrattuna. Pitäisi koeajaa jotain 530iA:ta tai 525:ta.
Lisäksi kun lukee e39 tutinatopikkia, käy mielessä kannattaako ylipäätään vaihtaa, kun tuo alusta on niiin herkkä
Tutinasta en olisi niin huolissani oma E34 540 oli paljon venkulampi kuin nykyinen E39 vaikka E39 on ajettu 80tkm enemmän.
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by pheno View PostKovasti kattellut E39 toukkaa, 525 tai 530:stä bensakoneella. Mutta tulenko pettymään kulkupuoleen, jos vertailukohtana on nykyinen E34 540i manuaali ?
Muutama vuosi sitten olin vaihtamassa dieseliin ja koeajoin E39 525dA:ta, meno tuntui kohtuu kevyeltä ja ketterältä. Automaatti toimi todella hyvin tuossa koneessa. Nyt viimeksi koeajoin 520 manuaalia ja meno oli kuin tervanjuontia siihen verrattuna. Pitäisi koeajaa jotain 530iA:ta tai 525:ta.
Lisäksi kun lukee e39 tutinatopikkia, käy mielessä kannattaako ylipäätään vaihtaa, kun tuo alusta on niiin herkkä
Mitä tuohon tutinatopikkiin tulee, niin vaihtaa kerralla alustan palikat uusiin niin ei tarvi olla kyselemässä ja ihmettelemässä että mikähän tuossa nyt taas on. Vanhoja autoja nuot e39 on jo
Comment
Comment