Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Originally posted by TJJ View Post
    E39:n jälkeen tulee aina (lopulta) E39... Onko tuo 530 väriltään musta? Paljon ajettu? Kerropa sitten kokemuksia vs. 540, lähinnä ohjaus ja ajotuntuma kiinnostaa, moottoria ei varmaan kannata vertailla..
    Joo ei ole se musta mobilesta/autoscoutista .

    Voin minä kommentit kirjotella sitten.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      En ois kyllä arvannut että kuutoskoneisen E39:n vielä hommaat. Jotenkin kuvittelin että V8 + automaatti oli se voimalinja mistä E39:ssä eniten tykkäsit. Ja vaikea on nähdä näin sivusta mikä tuossa voi olla pois myymääsi E60:stä parempaa, mutta en väitä vastaankaan.
      On siinä Petri yks asia varmuudella parempi: hinta.

      V8:eja ei ollut tarjolla hyviä. Aikanaan kun 540 möin niin sain siitä kriittisellä hetkellä hyvän hinnan ennen suurta arvonlaskua. Nyt mielelläni ostaisin vastaavan, mutta en sillä hintaa enää. Liian suuri arvonlasku.

      Markkinoilla ei ole 14-15k haarukassa hyviä 540 missään. Mutta 530:ejä on, ja se on max mitä tollanen saa maksaa kilpiinlaitettuna ja vähänajettuna. Mulla kun noita sortteja ollut niin tiiän mitä saan milläkin rahalla.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by teropa View Post
        Joo ei ole se musta mobilesta/autoscoutista .

        Voin minä kommentit kirjotella sitten.

        Tero
        En minä noita ole katsellut. Vaan ihan vaan siksi kyselen, kun kohta/lopulta kuitenkin myyt sitä, niin olisiko siinä minulle sopiva yksilö.
        E39 528iA

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3825
          • Nokia

          Originally posted by TJJ View Post
          Saa sen koodaamalla pois. Ei välttämättä merkkihuollossa, mutta jonkun asiantuntevan kotikoodaajan luona. Esys taitaa olla se taikasana noissa uusissa malleissa.
          Hyvä asenne. MSA Memory -toiminnon saa koodattua, eli auto muistaa mihin asentoon nappi on painettu.
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 53*BMW

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7366
            • Oulu

            Originally posted by TJJ View Post
            Tein taulukkoon muutoksia ja lisäyksiä...
            .
            Nyt kun 4-sarja tuli niin tähän erinomaiseen taulukkoon voisi lisätä senkin tiedot. Suomen maahantuohan sivuilta en löydä koko autoa, enkä Saksastakaan mittoja.
            Last edited by Petri.Kekkonen; 17-06-2013, 07:38.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Nyt kun 4-sarja tuli niin tähän erinomaiseen taulukkoon voisi lisätä senkin tiedot. Suomen maahantuohan sivuilta en löydä koko autoa, enkä Saksastakaan mittoja.
              Pitäisi lisätä myös xDrive-mallit kääntöympyrän kohdalle. Täytyypä tutkia asiaa...
              E39 528iA

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                Nelipyöräohjaus ottaa 70cm pois F01:en kääntöympyrästä, eli mennään alle F10 ja suht samoihin kuin e60 tai e39. Ketterä kuin mikä siis
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by touring39 View Post
                  Nelipyöräohjaus ottaa 70cm pois F01:en kääntöympyrästä, eli mennään alle F10 ja suht samoihin kuin e60 tai e39. Ketterä kuin mikä siis
                  Löytyykö tuosta F01:n ympyrän koosta virallinen tieto/dokumentti? Netistä löytyvissä ohjekirjoissa sitä ei jostain syystä kerrota.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Löytyykö tuosta F01:n ympyrän koosta virallinen tieto/dokumentti? Netistä löytyvissä ohjekirjoissa sitä ei jostain syystä kerrota.
                    Ei kerrota ei, mutta useista lähteistä löytyy tuo 70cm / 27,5 tuumaa. Vaikkapa täältä:

                    http://blog.autoworld.com.my/index.p...-bmw-7-series/

                    "The rear wheels have a maximum steering lock angle of 3°, which is sufficient, BMW claims, to reduce the F02′s turning radius by up to 70cm – this makes a massive difiference in whether you’re able to clear the tight U-turn or not."
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • MMF
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 461
                      • Sipoo

                      On tää taas hankalaa. -03 530d tuli myytyä ja ajatuksena vaihtaa merkkiä kun ei nappulat riitä bemareihin. Olin jo tavallaan päättänyt hommata diesel passatin nelikkona. Vaihdossa otin -98 523 touringin jonka meinaan nyt hukata kunhan kesälomareissu on heitetty.

                      N. 3000 km ajeltu ja ei vaan voi kun hämmästellä kuinka hyvä tämmönen 15v vanha n.4000e bemari voi olla. Ja toinen mikä mietityttää on että minkä takia olen ruksutellut dieselillä kun ei tää bensalla ajelukaan ihan mahdottomia maksa. Koko reissu ajettu täydellä lastilla ja ei yli 9l/100 ole menty...

                      Summa summarum, budjetti max 15t euroa, ostaako passatin, halvimman mahdollisen e61:n vai etsiä jostain huippukuntoinen e39 530i toukka? Vielä saattaisi hyvä jostain löytyä...
                      E70 X5 3.0D -07
                      W124 200d
                      Hiace 4wd

                      EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Originally posted by MMF View Post
                        On tää taas hankalaa. -03 530d tuli myytyä ja ajatuksena vaihtaa merkkiä kun ei nappulat riitä bemareihin. Olin jo tavallaan päättänyt hommata diesel passatin nelikkona. Vaihdossa otin -98 523 touringin jonka meinaan nyt hukata kunhan kesälomareissu on heitetty.

                        N. 3000 km ajeltu ja ei vaan voi kun hämmästellä kuinka hyvä tämmönen 15v vanha n.4000e bemari voi olla. Ja toinen mikä mietityttää on että minkä takia olen ruksutellut dieselillä kun ei tää bensalla ajelukaan ihan mahdottomia maksa. Koko reissu ajettu täydellä lastilla ja ei yli 9l/100 ole menty...

                        Summa summarum, budjetti max 15t euroa, ostaako passatin, halvimman mahdollisen e61:n vai etsiä jostain huippukuntoinen e39 530i toukka? Vielä saattaisi hyvä jostain löytyä...
                        Osta se E39 530i...

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • Bomb5
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2011
                          • 726
                          • Kivijärvi

                          Originally posted by teropa View Post
                          Osta se E39 530i...

                          Tero
                          Kannatetaan! Sopivasti voimaa yllättävän kohtuullisella kulutuksella!
                          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                          Comment

                          • sonikk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 1664
                            • Kerava

                            Osta multa 525i, jää vielä mukavasti bensarahaa.

                            Comment

                            • MMF
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 461
                              • Sipoo

                              Originally posted by sonikk View Post
                              Osta multa 525i, jää vielä mukavasti bensarahaa.
                              Ihan siisti mutta kyllä se pitää 530i olla. Aina halunnut kokeilla tuota konetta.

                              Kyllä se nyt vaan pitää alkaa etsimään sitä helmeä...
                              E70 X5 3.0D -07
                              W124 200d
                              Hiace 4wd

                              EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                              Comment

                              • Martti
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 787
                                • Suomi

                                Originally posted by MMF View Post
                                Ihan siisti mutta kyllä se pitää 530i olla. Aina halunnut kokeilla tuota konetta.

                                Kyllä se nyt vaan pitää alkaa etsimään sitä helmeä...
                                No ei se m54b30 varsinkaan e39:ssä mitään maagista tarjoile (pl. öljynkulutus ), eritoten automaattina kohtuullisen vaisu esitys. M62B44(tu):n myötä saa jo jotain "vastinetta rahalle". Eli jos pitää olla farkku, eikä sedan tule kysymykseen, niin lähtisin hakemaan suosiolla tällä moottorivariantilla varustettua yksilöä. Muutoin siis M5.
                                Last edited by Martti; 27-07-2013, 00:48.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎