Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä mieltä olet sähköautoista?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Oletko testannut? Virrankulutus on meinaan pakkasella aikamoinen ilman ilmalämpöpumppua ja akku on kylmä kun akun lämmitystäkään ei taida Golfista löytyä.

    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...7c&oe=5AEC463D
    Meidän nisupetterillä, env evalia menee akku pakkasilla ihan helventinmoista vauhtia, kun iso cabiini, eikä esilämmityskään niin paljoa auta, noissa tuskin mitään lämpöpumppua?
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • GameOver
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3026
      • Sjundeå

      Originally posted by Convertible View Post
      Meidän nisupetterillä, env evalia menee akku pakkasilla ihan helventinmoista vauhtia, kun iso cabiini, eikä esilämmityskään niin paljoa auta, noissa tuskin mitään lämpöpumppua?
      e-NV200:ssa ei oo tosiaan lämpöpumppua. Ja Evaliassa on kyllä sen kokoinen kabiini että lämmittäminen varmasti syö.
      Se on jo autonakin sellanen että kuluttaa melkoisen kovasti sitä akkua. Ihan hyvä että siitäkin saadaan 40kWh versio.
      -22 Lexus ES300h
      -08 Subaru Impreza

      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        Millainen se uusi on, vai esittelläänkö vasta myöhemmin?
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • GameOver
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3026
          • Sjundeå

          Originally posted by Convertible View Post
          Millainen se uusi on, vai esittelläänkö vasta myöhemmin?
          Sama auto käytännössä muuten. Akku päivittyy 40kWh:ksi ja navi päivittyy carwingsistä NissanConnect EV:n. Lanseerausmallin dealer info lähti pari päivää sitten liikenteeseen.
          -22 Lexus ES300h
          -08 Subaru Impreza

          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            Mitkä km specsit sillä on, samat kuin leaf2?
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3026
              • Sjundeå

              Originally posted by Convertible View Post
              Mitkä km specsit sillä on, samat kuin leaf2?
              Ei sentään. 280km NEDC mittauksen mukaan WLTP uskon vaihtelevan 200-300km väliin riippuen siitä ajetaanko kaupungissa vai maantiellä.

              Ehkä helpoin todeta että 100km tulee lisää. Niin mitattuun koin todelliseen rangeen.
              -22 Lexus ES300h
              -08 Subaru Impreza

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                Se auttaa kyllä jos sitten jo tosi paljon, nyt vähän liian pieni range, varsinkin näin talvella. Onko siinä jo sellainen jarruttava kaasu kuin i3 ja Teslassa?
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • GameOver
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3026
                  • Sjundeå

                  Originally posted by Convertible View Post
                  Se auttaa kyllä jos sitten jo tosi paljon, nyt vähän liian pieni range, varsinkin näin talvella. Onko siinä jo sellainen jarruttava kaasu kuin i3 ja Teslassa?
                  Kaasupoljin pysyy samanlaisena. Onhan siinä toki se B-moodi (tönäisee vaihdekeppiä sivuun D-asennolla) niin regeni voimistuu. Ei yhtä voimakas kuin i3:ssa tai Teslassa mutta kuitenkin.
                  Ei tule toisaalta samanlaista e-Pedalia kuin uudessa Leafissa. Se taas eroaa bemarin ja teslan toteutuksista siinä mielessä että se käyttää tarvittaessa pyöräjarruja.
                  -22 Lexus ES300h
                  -08 Subaru Impreza

                  ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    Originally posted by GameOver View Post
                    Kaasupoljin pysyy samanlaisena. Onhan siinä toki se B-moodi (tönäisee vaihdekeppiä sivuun D-asennolla) niin regeni voimistuu. Ei yhtä voimakas kuin i3:ssa tai Teslassa mutta kuitenkin.
                    Ei tule toisaalta samanlaista e-Pedalia kuin uudessa Leafissa. Se taas eroaa bemarin ja teslan toteutuksista siinä mielessä että se käyttää tarvittaessa pyöräjarruja.

                    Joo, B moodilla aina ajelen, ihmeen kauan se kestää saada täydet palkit siihen kylmällä tosin.
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • jokes911
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 875
                      • Espoo

                      Originally posted by nokonzok View Post
                      Eiköhän nuo alhaiset hinnat ole nimenomaan niitä, joissa tukiaiset on valmiiksi laskettu hinnasta pois. Se jää jonkun muun koeponnistettavaksi millä eväillä Saksan subventiot saa puliveivattua Suomeen.

                      Näyttää tosiaan Autokeskuksella olevan linkit rikki. Eiköhän tuo jossain välissä palaudu, on kuuleman mukaan ollut todella suosittu konsepti.
                      Linkit on rikki ja todella huonosti on muutenkin heillä se on ollut näkyvillä.

                      No ei se nyt niin kovin vaikeata ole tuolta sivustolta lukea että hinnoissa on bonukset mutta valtion osuus on vain 2000eur. Veikkaan että sen pystyy tuon jälleenmyyjän kanssa sopimaan. Ja vaikka maksaisikin sen niin on siinä silti ihan kunnon ero suomen hintoihin.

                      Suomi: Tekna -> 41460eur
                      Saksa: Tekna -> 33335eur
                      Ero = 8125 (-autovero 1300) = 6825eur
                      2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                      2022 X3 Charged Edition Msport
                      1999 Honda CBR 900 SC33
                      2009 Husqvarna SMR 510
                      2017 KTM EXCF 350

                      Comment

                      • nokonzok
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2013
                        • 826
                        • Espoo

                        Alvien ero, kuljetuskulut ja Suomen tukiaiset nyt ainakin kannattaa laskea vielä mukaan. Saattaa kova puhuja saada Suomessakin jonkun alennuksen. Ja jos ei uskalla alennusta kyselllä niin Autokeskuksesta sitä saa kuusi tonnia kyselemättä. Vaikka vähän korkokuluja tuleekin niin kannattaa ottaa vuoden Helppo, vaikka rahalla olisikin liikkeellä, lunastaa sen vaan sitten vuoden päästä itselleen.

                        Joku saksaa osaava voisi yrittää selvittää Saksan tukiaisten määrän ja ehdot, se olisi ihan mielenkiintoinen juttu.

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1422

                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          En ole kovalla pakkasella ajanut, mutta pikku pakkasella ilman esilämmityksiäkin pääsi ainakin 25km.
                          Hienoa nähdä että myös VW päivittää ohjelmistoja:

                          "Ainakin Volkkarin GTE:ssä oli aiemmin ominaisuus, että akun lämpötilan ollessa kylmempi kuin -10, starttasi aina hybridinä eikä antanut ajaa pelkällä sähköllä. Vuosi sitten jollain ruotsalaisten foorumilla asiaa selvittelin, olisi pitänyt tehdä joku ylimääräinen ohjelmistopäivitys, josta viime helmikuussa eivät paikallisessa huoltoliikkeessä tienneet mitään. Syksyn huollossa tämä päivitys on sitten näköjään tullut pyytämättä ja yllätyksenä, koska viime viikolla -20C antoi ajaa pelkällä sähköllä siinä missä kesälläkin."

                          Tämä löytyi sähköautot fb:sta.
                          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                          Ioniq5 AWD -22
                          Leaf 40kwh -18

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by jokes911 View Post
                            Linkit on rikki ja todella huonosti on muutenkin heillä se on ollut näkyvillä.

                            No ei se nyt niin kovin vaikeata ole tuolta sivustolta lukea että hinnoissa on bonukset mutta valtion osuus on vain 2000eur. Veikkaan että sen pystyy tuon jälleenmyyjän kanssa sopimaan. Ja vaikka maksaisikin sen niin on siinä silti ihan kunnon ero suomen hintoihin.

                            Suomi: Tekna -> 41460eur
                            Saksa: Tekna -> 33335eur
                            Ero = 8125 (-autovero 1300) = 6825eur
                            Tässä laskelmassa näkyy selvimmin suomen maahantuojan kate, sehän ei ole 5%.

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              Originally posted by nokonzok View Post
                              Eiköhän nuo alhaiset hinnat ole nimenomaan niitä, joissa tukiaiset on valmiiksi laskettu hinnasta pois.
                              Alkaa vaikuttaa tahalliselta väärin ymmärtämiseltä:

                              Kun avaa yhdenkin mallin linkin niin näkee valinnan: "Preis ohne Umweltbonus anzeigen (+ 2.000,00€)"

                              Originally posted by jokes911 View Post
                              Linkit on rikki ja todella huonosti on muutenkin heillä se on ollut näkyvillä.

                              No ei se nyt niin kovin vaikeata ole tuolta sivustolta lukea että hinnoissa on bonukset mutta valtion osuus on vain 2000eur. Veikkaan että sen pystyy tuon jälleenmyyjän kanssa sopimaan. Ja vaikka maksaisikin sen niin on siinä silti ihan kunnon ero suomen hintoihin.

                              Suomi: Tekna -> 41460eur
                              Saksa: Tekna -> 33335eur
                              Ero = 8125 (-autovero 1300) = 6825eur
                              Tähän mennessä luonnollisin ja samalla järkeenkäyvin selitys hintaeroon on tuossa.

                              Comment

                              • jokes911
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 875
                                • Espoo

                                Originally posted by nullzwei View Post
                                Alkaa vaikuttaa tahalliselta väärin ymmärtämiseltä:

                                Kun avaa yhdenkin mallin linkin niin näkee valinnan: "Preis ohne Umweltbonus anzeigen (+ 2.000,00€)"
                                Niiin, tuossa laskelmassani oli tuo 2000eur otettu pois laskuista eli jos sen vielä jotenkin saa niin silloin ero kasvaa entisestään. Sivulla myös lukee että Nissanin oma tuki on hiukan yli 2000eur mutta se on noissa luvuissa sisällä.
                                2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                                2022 X3 Charged Edition Msport
                                1999 Honda CBR 900 SC33
                                2009 Husqvarna SMR 510
                                2017 KTM EXCF 350

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎