Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä mieltä olet sähköautoista?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6169
    • Helsinki

    Originally posted by nokonzok View Post
    Vähän on sellainen fiilis, että ei taida hinnat halventua...
    Mutta nehän pitäisi halventua kun se autovero poistuu tai sitten kun se poistuu
    Last edited by MikeDry; 05-02-2018, 19:39.
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • harriba
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 420
      • Espoo

      Originally posted by zeniitti View Post
      Täältä se vielä löytyy, muttei itse sivua enää: https://www.autokeskus.fi/autot/autorahoitus/
      Joo. Nissan Cashcow €263/kk. Villi veikkaus: 48kk ja max. 10t km/vuosi. Yhtensä €12.600.

      Vapailla markkinoilla (vaikka sixt-neuwagen.de) Cashcow 48kk/10t km/0% käsiraha hinnat alkaen €8100.

      Suomilisää varusteista riippuen arviolta €2500-€4500. Ihanan helppoa!
      Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
      X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7045
        • Forssa

        Kun bemarien hinnat tulee näytille niin on vakavasti harkittava moista helppo sopparia. :think
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • nokonzok
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2013
          • 826
          • Espoo

          Originally posted by harriba View Post
          Joo. Nissan Cashcow €263/kk. Villi veikkaus: 48kk ja max. 10t km/vuosi. Yhtensä €12.600.

          Vapailla markkinoilla (vaikka sixt-neuwagen.de) Cashcow 48kk/10t km/0% käsiraha hinnat alkaen €8100.

          Suomilisää varusteista riippuen arviolta €2500-€4500. Ihanan helppoa!
          Menee kyllä tosi pitkälle OT:n puolelle, mutta toi oli 24kk / 30 tkm hinta. Sixt tarjoaa 15tkm / vuosi 30kk (lyhyin) sopparia hintaan 225,14 € / kk. On siinä eroa, mutta ottaen huomioon ALVin erot ja viiden tonnin autoveron, ollaan ihan kohtuudessa.

          Comment

          • jokes911
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 875
            • Espoo

            Bernerin liikenneverkon rahoitusmallia tutkivan työryhmän toimikausi päättyy alkavalla viikolla. Vielä en ole löytänyt koska seuraava veret (ja automynnin) seisauttava loppuraportti julkistetaan. Onko jollakulla tietoa onko se yleensä odotettavissa heti kun tuo toimikausi loppuu?



            Ja jos jotakuta se edellinen paperi kiinnostaa niin se on tässä:

            2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
            2022 X3 Charged Edition Msport
            1999 Honda CBR 900 SC33
            2009 Husqvarna SMR 510
            2017 KTM EXCF 350

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              ^Seurannassa, tottakai!

              The classic you love, now fully electric.


              Classic with a plug



              All-electric, brand new, worry-free, clean, safe, fast and 400 km of range.
              The classic you love, but you never believed could be your daily drive.

              Ts. extrovertit heittävät vanhalla boxerikutosella ns. vesilintua, auto kunnostetaan aasta ööhön ja voimanlähteeksi tulee sähkö.

              Noin 300 000 euron loppusumma karkottaa kaltaiseni köyhän lisäksi monta muutakin kyselijää...

              Missä tehdään BMW:lle sama?

              Comment

              • Hebbu ///M3
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1627
                • Dallas

                Semmonen ois hyvä, minkä työpäivän aikana saa semmoseen latinkiin että kotona voi ajaa autostapäin, taloon lämmitys ja käyttösähkön, etes päiväksi. Loisteen siirtohinnoilla semmonen kosla maksaa viikossa ihtesä takasin.
                Sotkamo Connection

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6709
                  • PK-seutu

                  Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                  Semmonen ois hyvä, minkä työpäivän aikana saa semmoseen latinkiin että kotona voi ajaa autostapäin, taloon lämmitys ja käyttösähkön, etes päiväksi. Loisteen siirtohinnoilla semmonen kosla maksaa viikossa ihtesä takasin.
                  Meinasit, että työnantaja kustantaa sen sähkön sinne auton akkuun vai? Aika lyhytnäköistä liiketoimintaa mikäli noin tekisi. Eiköhän sieltä oteta ainakin se hienoinen kate sinulta lisäksi eli kalliimmaksi tulee kuin maksella itse suoraan ne siirtohinnat...
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • Hebbu ///M3
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 1627
                    • Dallas

                    Ei paljo 13megaa +auton kulutus siinä budjetissa heilauttele. Kuha ei muut keksi samaa.

                    Saatikka tuskin työnantaja mitään pien-kuluttaja hintoja makselee.
                    Last edited by Hebbu ///M3; 26-02-2018, 16:26.
                    Sotkamo Connection

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3026
                      • Sjundeå

                      Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                      Semmonen ois hyvä, minkä työpäivän aikana saa semmoseen latinkiin että kotona voi ajaa autostapäin, taloon lämmitys ja käyttösähkön, etes päiväksi. Loisteen siirtohinnoilla semmonen kosla maksaa viikossa ihtesä takasin.
                      Ajatuksen tasolla sekin on mahdollista. Ei kaksisuuntainen lataus mikään uusi juttu ole ollut jo vuosiin. Suomen takapajulassa ehkä kyllä.
                      Vaatii vaan jonkin verran investointia sekin jos ihan kotiin mielii.

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Meinasit, että työnantaja kustantaa sen sähkön sinne auton akkuun vai? Aika lyhytnäköistä liiketoimintaa mikäli noin tekisi. Eiköhän sieltä oteta ainakin se hienoinen kate sinulta lisäksi eli kalliimmaksi tulee kuin maksella itse suoraan ne siirtohinnat...
                      Meillä duunissa mietitään vapaan autoedun mallia myös sähköautoihin. Siinä mielessä liiketoiminta ei oo sen lyhytnäköisempää kuin niiden työsuhdebensojen makselu. Se se vasta kallista onkin.
                      Mutta autoedun ulkopuolella ymmärrän kyllä hyvinkin sun pointtis.
                      -22 Lexus ES300h
                      -08 Subaru Impreza

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      • Hebbu ///M3
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 1627
                        • Dallas

                        Originally posted by GameOver View Post
                        Ajatuksen tasolla sekin on mahdollista. Ei kaksisuuntainen lataus mikään uusi juttu ole ollut jo vuosiin. Suomen takapajulassa ehkä kyllä.
                        Vaatii vaan jonkin verran investointia sekin jos ihan kotiin :
                        Onhan tuo vitsin tasolla suunniteltu ja laskettu. Kerta investointina maalämmön tai kunnon aurinkopaneeliston hinta. Käyttöikä ja viranomaisten mielipiteet ei tiedossa, eikä se miten lomien aikana lataillaan...

                        Forttumin äijien kanssa keskusteltiin kanssa, tuumasivat että mielenkiintoinen idea, tai sitten vittuilivat.
                        Sotkamo Connection

                        Comment

                        • Ioni79
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 738

                          Auton lataaminen on verotettavaa etua. Eli kyllä siitä sähköstä joutuu jokainen maksamaan tavalla tai toisella.

                          Comment

                          • Hebbu ///M3
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 1627
                            • Dallas

                            No lainataan sitten työmaalta bensaa ja pyöritetään kämpillä aggregaattia.
                            Sotkamo Connection

                            Comment

                            • jokes911
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 875
                              • Espoo

                              Kävin kattoo livenä uuden Leafin tänään. On se kumma kun noi Japsit on ollu täällä euroopassa jo vuosikymmeniä tehtaineen ja suunnittelustudioineen niin silti se sisusta on ämpärimuovia, penkinlämmittimien katkaisijat kuin biltemasta, ratissa ei pituussäätöä, penkki ei mee tarpeeksi alas, etc, etc. Aivan älytön laatuero vaikka vertais mihin vaan eurooppalaiseen saksalaisten premium merkkien ulkopuolelta.

                              Vaikka tiedänkin jotain myynti portfoliosta ja että ns. cash cow:ta ei saa missään nimessä vaarantaa, niin olisivat nyt laittaneet silti tuon tekniikan vaikka paskain runkoon niin olisi mahdollinen ostajakunta laajempi.
                              2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                              2022 X3 Charged Edition Msport
                              1999 Honda CBR 900 SC33
                              2009 Husqvarna SMR 510
                              2017 KTM EXCF 350

                              Comment

                              • tabasco
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 851
                                • fin

                                Originally posted by jokes911 View Post
                                On se kumma kun noi Japsit on ollu täällä euroopassa jo vuosikymmeniä tehtaineen ja suunnittelustudioineen niin silti se sisusta on ämpärimuovia, penkinlämmittimien katkaisijat kuin biltemasta, ratissa ei pituussäätöä, penkki ei mee tarpeeksi alas, etc, etc. Aivan älytön laatuero vaikka vertais mihin vaan eurooppalaiseen saksalaisten premium merkkien ulkopuolelta.
                                Suomalaiselle tuulipukukuluttajalle ei näillä nappuloilla ole niin väliä. Pääasia että auto on japanilainen, ja siten kestävä. Näin on kerrottu valtamedioissa. Sillä ne menee kaupaksi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎