Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä mieltä olet sähköautoista?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11083
    • Oulu

    Originally posted by MPV View Post
    Vähintään 100kW ja toimintamatka edes 150-200km, niin alkais jo kummasti kiinnostamaan. Mulla olisi yksi kori ilman tekniikkaa, josta voisin vaikka tehdäkin sähköauton, jos sen vain saisi järkevällä hinnalla toteutettua.
    Näimpä. Toimintasädettähän saa kyllä, kun tarpeeksi ison akuston väsää.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • jhelen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2015
      • 248
      • Ulvila

      Classic cars reimagined as vintage electric vehicles that combine timeless design with zero emission EV technology. Retro-EV offers the luxury experience of driving an electric classic.

      sieltä vaan pojilta kyselemään saisko konversio settiä kotiovelle.
      Taisivat olla Porvoossa

      Comment

      • Eemeli
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 1605
        • pk-seutu

        Originally posted by Esko View Post
        Kyllähän tuo sähköllä ajamisessa on oma viehätyksensä, kun ei kuulu kuin vaimeat rengasäänet.
        Laadussa on eroa! Teslassa oli saman verran, omiin korviin havaittavaa, mökää +100 km/h vauhdissa kuin F15 30d.

        Oliko kokemusta F15 40e, paljonko pääsee sähköllä (kesä/talvi) ja paljonko menee ilman sähköä bensaa?

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7045
          • Forssa

          Jos konversoi harrastepelin sähköiseksi, saako alennusta ajoneuvoverosta kun se on päästöperusteinen?

          Niinpä niin. Ei saa.

          Ainakin näin ymmärsin... :think
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • nokonzok
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2013
            • 826
            • Espoo

            Originally posted by |foder| View Post
            Jos konversoi harrastepelin sähköiseksi, saako alennusta ajoneuvoverosta kun se on päästöperusteinen?

            Niinpä niin. Ei saa.

            Ainakin näin ymmärsin... :think
            Ymmärsit väärin, ajoneuvovero menee 0g CO2-päästöjen mukaan jos auto on muutoskatsastettu sähkökäyttöiseksi.

            Comment

            • kama
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1264
              • Savonmua

              Originally posted by Masander View Post
              https://www.autocar.co.uk/car-news/n...ic-car-styling

              Hillitympiä sähköbemareita:think
              Tämä on kyllä huono juttu. Toivottavasti on vain toimittajan spekulointia.
              Itse kun ymmärsin tuon jutun, että esim i4 eli tulisi olemaankaan iNext konseptin kaltainen, i3:n ja i8:n tapaan massasta erottuva laite vaan enempikin tekniikanvaihto 4-satku....
              E24 - M88/3 N/A
              E85 - M54 Supercharged
              G26 - M50 Supercharged
              IG:kamamikko

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                Ruotsalaiset ovat kehittämässä sähköautoa missä auton (hiilikuitu)kori on samala akku.



                Mjoo. Hiilikuitukori kuulostaa ihanan kalliillta. Nykyään tutkimusten huono puoli on että ne ovat kiireellä väsättyjä julkisuushakuisia ja virheitten vaikutus tulosten hyödynnettävyyteen on suuri.

                Comment

                • SkyMan
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 518
                  • Sirius

                  Semmonen havainto tuli tehtyä, kun noita kaikkia markkinoilla olevia plug-in -hybridejä selailin, että aikamoista hintahajontaa noissa on esim. Suomen ja Saksan välillä. Jos otetaan esimerkiksi Hyundain Ioniq, niin plugariversio on Saksassa 5-7k€ halvempi kuin Suomessa. Veroahan tuommoseen tulee vajaa 1500€. Outoa.
                  Coffee isn´t my cup of tea

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    Originally posted by Eemeli View Post
                    Laadussa on eroa! Teslassa oli saman verran, omiin korviin havaittavaa, mökää +100 km/h vauhdissa kuin F15 30d.

                    Oliko kokemusta F15 40e, paljonko pääsee sähköllä (kesä/talvi) ja paljonko menee ilman sähköä bensaa?
                    Vähän aikaa vasta ollut käytössä. Sähköllä pääsee oman kokemuksen mukaan 15 - 20 km. Muuten kulutus ollut bensalla 10l/100km (Rengaskoko 285/35/22).

                    Tosi tyytyväinen olen autoon!
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • Eemeli
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 1605
                      • pk-seutu

                      ^Rohkaisevia lukuja, riittäisi aika pitkälle, nykyinen 30d vie 10l/100km sekin..

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3402
                        • Tre

                        Originally posted by Eemeli View Post
                        ^Rohkaisevia lukuja, riittäisi aika pitkälle, nykyinen 30d vie 10l/100km sekin..
                        Kannattaa selvittää tarkkaan mitä on oma ja mitä toisen ajotapa.

                        Moni palstoilla sanoo, että pienellä menee. "5l maantiellä ja kaupungissa vähän päälle kuus". Mulla vie 520d 10l kaupungissa jos oikeasti survotaan keskustassa 100km putkeen nurkkia ympäri, kun maantiellä vie 5,0l/100km. Kaupunkiajon määritelmä on jokaisella vähän erilainen.
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • jokes911
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 875
                          • Espoo

                          Originally posted by SkyMan View Post
                          Semmonen havainto tuli tehtyä, kun noita kaikkia markkinoilla olevia plug-in -hybridejä selailin, että aikamoista hintahajontaa noissa on esim. Suomen ja Saksan välillä. Jos otetaan esimerkiksi Hyundain Ioniq, niin plugariversio on Saksassa 5-7k€ halvempi kuin Suomessa. Veroahan tuommoseen tulee vajaa 1500€. Outoa.
                          Johtuu siitä että saksassa valtion tuki on merkittävä eikä naurettava kuten sdp suomessa
                          2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                          2022 X3 Charged Edition Msport
                          1999 Honda CBR 900 SC33
                          2009 Husqvarna SMR 510
                          2017 KTM EXCF 350

                          Comment

                          • SkyMan
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 518
                            • Sirius

                            Originally posted by jokes911 View Post
                            Johtuu siitä että saksassa valtion tuki on merkittävä eikä naurettava kuten sdp suomessa
                            Miten tuo tuki sitten maksetaan? Sieltä tuskin voi Pertti Perämetsä käydä ostamassa plugaria selvästi Soviet Finlandiaa halvemmalla?
                            Coffee isn´t my cup of tea

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              Varmaan Eestissäkin sama tuki

                              IONIQ hybrid
                              Eesti: 21 990 €

                              Suomi: 27 590 €

                              Arvioitu autovero
                              2 387,74 €

                              Comment

                              • Eemeli
                                BTCF Member
                                • Jul 2003
                                • 1605
                                • pk-seutu

                                Originally posted by alspe View Post
                                Kannattaa selvittää tarkkaan mitä on oma ja mitä toisen ajotapa.

                                Moni palstoilla sanoo, että pienellä menee. "5l maantiellä ja kaupungissa vähän päälle kuus". Mulla vie 520d 10l kaupungissa jos oikeasti survotaan keskustassa 100km putkeen nurkkia ympäri, kun maantiellä vie 5,0l/100km. Kaupunkiajon määritelmä on jokaisella vähän erilainen.
                                Näin on, meillä kaupunkipainotteista ja vaimon ajamana, joten menisi tuo 20 km sähköllä varmasti päivän 10km kaupunkiajot.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎