Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton törkeä käsittely EPDM:n asennuksessa!!!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arpuC
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1377

    Ilmoita korjaustyössä havaitsemastasi virheestä viivytyksettä työstä vastuussa olevalle korjaamolle ja vaadi virheen korjaamista

    Ellei työtilauksessa muuta ilmoiteta, korjaamon korjaukselle myöntämä takuu on yleisten korjaamoehtojen mukaan 6 kuukautta tai 15 000 kilometriä riippuen siitä, kumpi mainituista rajoista ensin saavutetaan.

    Takuuaikana havaitut takuun piiriin kuuluvat virheet korjaamon on viivytyksettä korjattava omalla kustannuksellaan. Takuu koskee myös korjaamon käyttämän alihankkijan työtä, varaosia ja materiaaleja.

    Takuuajan päättyminen ei päätä korjaamon vastuuta korjauksessa olevasta virheestä. Takuuehdoilla ei rajoiteta asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaan kuuluvaa oikeutta vedota korjauksessa olevaan virheeseen. Virheen ja korjauksen syy-yhteyden selvittämiseksi, käänny saman korjaamon puoleen. Jos asia ei selviä, voit kääntyä kuluttajaneuvojan puoleen.

    Korjauksessa tapahtunut virhe voidaan oikaista uusintakorjauksella tai korjauksen hintaa alentamalla.
    Uusintakorjaus tulee teettää samassa korjaamossa

    Asiakkaana voit vaatia virheen oikaisua, korjaamolla puolestaan on oikeus korjata virhe. Todettuaan virheen korjaamo oikaisee sen kohtuullisessa ajassa ilman lisäveloitusta.

    Uusintakorjaus tulee tehdä siinä korjaamossa, missä alkuperäinen korjaus on tehty, sikäli kuin tämä on mahdollista. Ellet voi näin menetellä, sinun tulee mahdollisimman nopeasti olla yhteydessä alkuperäisen korjauksen tehneeseen korjaamoon.

    Korjaamo ei korvaa toisessa korjaamossa tehtyä työtä, jos asiakas ei ole sopinut asiasta alkuperäisen korjauksen tehneen korjaamoon kanssa. Jos kuitenkin esimerkiksi juhlapyhien vuoksi korjaamoon ei saada yhteyttä ja korjausta ei voi lykätä aiheuttamatta asiakkaalle kohtuutonta haittaa, voi korjauksen teettäminen toisessa korjaamossa alkuperäisen korjaamon kustannuksella tulla kysymykseen.
    Uusintakorjaus on tehtävä kohtuullisessa ajassa

    Jos uusintakorjausta ei tehdä kohtuullisessa ajassa siitä, kun ilmoitit virheestä, voidaan uusintakorjauksen asemesta sopia hinnanalennuksesta, joka suuruudeltaan vastaa virheen laatua. Voit tällöin korjauttaa virheen toisella korjaamolla ja vaatia korvausta virheen tehneeltä korjaamolta.

    Huoltoon tai korjaukseen liittyvissä erimielisyyksissä, neuvottele aina ensin korjaamon kanssa. Asiakkaana sinulla voi virhetilanteessa lisäksi olla oikeus pidättyä maksusta virhettä vastaavalta osalta, keskeyttää työ ja saada vahingonkorvausta virheestä johtuneista ylimääräisistä kuluista. Toisaalta korjaamo voi kieltäytyä luovuttamasta autoa. Jos et pääse korjaamon kanssa yksimielisyyteen, voit kääntyä kuluttajaneuvojan puoleen. Ellei ongelma tällöinkään ratkea, voit tehdä kirjallisen valituksen Kuluttajariitalautakunnalle.
    Pistä nyt vain rattaat pyörimään mahdollisimman pian. Jokuhan kaivoi jo toisen topicin jossa tekstiä kyseisen korjaajan persaukisuudesta. Eli eiköhän tässä käy kohta niin, että lappu on luukulla ja korjauksen maksanee veronmaksajat eli valtionokonttorin kauttan?
    Miks sä sytytit Bemarin palaa?
    En löydä enää sun luo
    Teitkö sä tän tahallaan?
    Nyt kaikki palaa.

    Comment

    • Miltzu
      BTCF Member
      • May 2008
      • 2476
      • Finland

      Originally posted by heiskate View Post
      Kiitoksia tästä! Täytyy kyllä ehdottomasti käydä hakemassa tuo arvio, kerran tämä tällaiseksi meni.
      Ihan vaan vertailuksi - mulla maksoi E92:n takapuskuri (ei mitään "irtolistoja", ei parkkitutkaa, pelkästään muovipuskuri) maalauksen ja asennuksen kanssa merkkiliikkeessä 1600 euroa. Siinä oli pieni n. 5 cm pitkä halkeama peräänajon vuoksi joka osoittautui merkkiliikkeen mukaan korjauskelvottomaksi.

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        Väitän että kuukauden kuluessa tämän topicin tuottama asiakaskato toisi lähelle saatavien summan verran myyntivoittoa, ja ehkä jopa enemmän jos kävisi niin ikävästi että tätä topiccia mainostettaisiin myös muilla isompien autoharrastajien keskuudessa.

        Onhan jo tämän topicin viestienkin mukaan menetetty asiakkaita ja sitä kautta myyntiä jo enemmän, kun mitä aloittaja olisi vailla. Tietysti jo herra itse kokee kovinkin hyvältä idealta kusta omiin muroihinsa, niin ei sen väliä. Mutta kauaa se ei luultavasti tule jatkumaan, suomessa kun ollaan ja niitä kahden euron ledejä myy moni muukin paikka luultavasti takuun kanssa.

        Comment

        • NAL-E
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 249
          • Kiuruvesi

          Itse tilasin tuolta pari viikkoa sitten sisä- ja rekkariledit. Eihän sekään nyt ihan putkeen mennyt, mutta vaikka vaihto onnistuisikin ongelmitta, menee kyllä tämän topikin perusteella pulju boikottiin.
          E91 325d -07
          Ex: E39 530daT -00

          Comment

          • heiskate
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 424
            • Tammela

            Joo, alkaa osoittautua, että jos uuden laittamiseksi menee, niin rankasti on tullut alihinnoiteltua tuo vaatimus. No privan kautta on jo avuliasta tietoa tulossa tämän mallin uuden hinnasta ja täytyy tuo nyt käyttää sitten jossain ihan paikan päälläkin nähtävänä.

            Toivoisin, että tuon saisi vielä kuitenkin korjattua muuten. Mutta kun katsoo noita kuvia, missä tuo ledien vaihto on ohjeistettu, joissa näkee missä kunnossa noi listotukset omassakin oli laittoon viedessä, niin onhan tuo nyt hiukan erinäköinen

            No taitavat kädet saavat ihmeitä aikaan...


            Originally posted by Miltzu View Post
            Ihan vaan vertailuksi - mulla maksoi E92:n takapuskuri (ei mitään "irtolistoja", ei parkkitutkaa, pelkästään muovipuskuri) maalauksen ja asennuksen kanssa merkkiliikkeessä 1600 euroa. Siinä oli pieni n. 5 cm pitkä halkeama peräänajon vuoksi joka osoittautui merkkiliikkeen mukaan korjauskelvottomaksi.

            Comment

            • wta
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 641
              • ------

              Originally posted by arpuC View Post
              Eli eiköhän tässä käy kohta niin, että lappu on luukulla ja korjauksen maksanee veronmaksajat eli valtionokonttorin kauttan?
              Jaa-a, että mitä helvettiä? Ei tasan valtiokonttori maksa mitään tällaisia.

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                Originally posted by heiskate View Post
                Joo, alkaa osoittautua, että jos uuden laittamiseksi menee, niin rankasti on tullut alihinnoiteltua tuo vaatimus. No privan kautta on jo avuliasta tietoa tulossa tämän mallin uuden hinnasta ja täytyy tuo nyt käyttää sitten jossain ihan paikan päälläkin nähtävänä.

                Toivoisin, että tuon saisi vielä kuitenkin korjattua muuten. Mutta kun katsoo noita kuvia, missä tuo ledien vaihto on ohjeistettu, joissa näkee missä kunnossa noi listotukset omassakin oli laittoon viedessä, niin onhan tuo nyt hiukan erinäköinen
                Hiukan jäitä hattuun nyt. Tarkoituksena ei ole puolustella firmaa, palvelu on mitä ilmeisimmin ollut luokatonta, mutta:

                foorumi-Hermannien logiikalla Laakkosen hinnastosta kaivettu korvausvaatimus on hiukan sama kuin vaatisi vakuutusyhtiöltä Ladasta Lambon hintaa. Vastaava jälki Taren 20-vuotta vanhan E34:n puskurissa on yhtä lailla 1500€ arvoinen, mikäli merkkiliikkeestä tulee uusi puskuri töineen. Toisin sanoen käytettyyn autoon on täysin perusteetonta vaatia tehdasuutta puskuria, etenkin kun jäljet ovat 99,95% todennäköisyydellä korjattavissa ennalleen missä tahansa osaavassa maalaamossa, murto-osalla kustannuksista. Kyseessä on tietysti ensisijaisesti yrittäjän eikä sinun ongelmasi, mutta järkeä kannattaa käyttää, etenkin ennen kuin menet sijoittamaan pennin vikaan toista tonnia omiasi ja perimään saatavia pitkän kaavan mukaan... Pyytää voi tietysti mitä vaan, mutta voin kertoa, että et tule saamaan vaikka kävisit kymmenen vuotta oikeutta.

                Äärimmäisen huonoa pelisilmää kyllä firmalta. Jos toimivat ledit ja muutama satku luottomaalarille riittäisi välttämään kolossaalisen paskamyrskyn ei laskutoimituksen pitäisi olla kovin vaikea.
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • heiskate
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2009
                  • 424
                  • Tammela

                  Joo ei tässä hosua ole tarkoitus, mutta kaikki vaihtoehdot joutuu itse selvittämään, kun toinen osapuoli taas ei tee asian suhteen mitään.

                  Ihan rauhassa täytyy sitten päättää, mitä loppujen lopuksi tekee.

                  Comment

                  • MAKELA
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2011
                    • 497
                    • Kymenlaakso

                    Originally posted by r.w. View Post
                    Hiukan jäitä hattuun nyt. Tarkoituksena ei ole puolustella firmaa, palvelu on mitä ilmeisimmin ollut luokatonta, mutta:

                    foorumi-Hermannien logiikalla Laakkosen hinnastosta kaivettu korvausvaatimus on hiukan sama kuin vaatisi vakuutusyhtiöltä Ladasta Lambon hintaa. Vastaava jälki Taren 20-vuotta vanhan E34:n puskurissa on yhtä lailla 1500€ arvoinen, mikäli merkkiliikkeestä tulee uusi puskuri töineen. Toisin sanoen käytettyyn autoon on täysin perusteetonta vaatia tehdasuutta puskuria, etenkin kun jäljet ovat 99,95% todennäköisyydellä korjattavissa ennalleen missä tahansa osaavassa maalaamossa, murto-osalla kustannuksista. Kyseessä on tietysti ensisijaisesti yrittäjän eikä sinun ongelmasi, mutta järkeä kannattaa käyttää, etenkin ennen kuin menet sijoittamaan pennin vikaan toista tonnia omiasi ja perimään saatavia pitkän kaavan mukaan... Pyytää voi tietysti mitä vaan, mutta voin kertoa, että et tule saamaan vaikka kävisit kymmenen vuotta oikeutta.

                    Äärimmäisen huonoa pelisilmää kyllä firmalta. Jos toimivat ledit ja muutama satku luottomaalarille riittäisi välttämään kolossaalisen paskamyrskyn ei laskutoimituksen pitäisi olla kovin vaikea.
                    Asiallinen postaus, mutta.

                    .. Mielestäni autoon voi vaatia täysin uutta puskuria perustein ; jos omistaja on pitänyt autoa kuin kipiää pillua, niin minulla ainakin saisi tieto pakkelista ja ns. korjatusta puskurista niskakarvat pystyyn, sillä eihän tämä todellakaan ole omistajan vika? Jos joku pistää firman pystyyn, ja LUPAA tehdä jotain asioita, niin hänellä on todellakin oltava pätevyys siihen. Olisi sanonut heti kättelyssä ettei taidot riitä hommaan, eikä ruvennut "kokeilemaan"..

                    Tietysti, maalarit yms saa puskurin aina ihan vastaavaksi kuin uusi, mutta silti se ei välttämättä sitä ole. En nyt kattonut vaurioita enempää, mutta usein niitä joudutaan kittailemaan yms, jolloin se ei vastaa enään alkuperäistä.

                    .. Ja kaiken huippuna että tästä paskasta on vielä joutunut itse maksamaan

                    Ei herneitä, tämä oli minun mielipide.

                    Comment

                    • _artsi_
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 579
                      • Pori

                      Originally posted by NAL-E View Post
                      Itse tilasin tuolta pari viikkoa sitten sisä- ja rekkariledit. Eihän sekään nyt ihan putkeen mennyt, mutta vaikka vaihto onnistuisikin ongelmitta, menee kyllä tämän topikin perusteella pulju boikottiin.
                      Minulla meni, ekan puhelinkeskustelun perusteella.
                      Eipä ole minulla Lemmareita.
                      BMW 330dA e92 M-SPORT

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2510
                        • Länsirannikko

                        Originally posted by MAKELA View Post
                        .. Mielestäni autoon voi vaatia täysin uutta puskuria perustein ; jos omistaja on pitänyt autoa kuin kipiää pillua, niin minulla ainakin saisi tieto pakkelista ja ns. korjatusta puskurista niskakarvat pystyyn, sillä eihän tämä todellakaan ole omistajan vika? Jos joku pistää firman pystyyn, ja LUPAA tehdä jotain asioita, niin hänellä on todellakin oltava pätevyys siihen. Olisi sanonut heti kättelyssä ettei taidot riitä hommaan, eikä ruvennut "kokeilemaan"..

                        Tietysti, maalarit yms saa puskurin aina ihan vastaavaksi kuin uusi, mutta silti se ei välttämättä sitä ole. En nyt kattonut vaurioita enempää, mutta usein niitä joudutaan kittailemaan yms, jolloin se ei vastaa enään alkuperäistä.
                        Voi vaatia mutta ei siihen mitään perusteita ole. Eikä siinä uudessakaan puskurissa enää alkuperäinen maalipinta ole, lisäksi renkaissa oleva baijerilainen vuoristoilmakin lienee vaihtunut kotimaiseen jo ajat sitten... Kitti ei millään tavalla heikennä puskurin esteettisiä tai mekaanisia ominaisuuksia, eikä noita muoviosia millään Bilteman lasikuitukitilla korjaillakaan. Vitutusta ei valitettavasti korvaa mikään, sen voi vaan niellä.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          Toi rw:n juttu pitää kyllä kutinsa. Esimerkiksi kolaritapauksissa et voi sille mitään, jos vastapuolen vakuutusyhtiö ei halua korjata sun autoa uusilla osilla (ellei kyseessä ole uusi/uudehko ja vähän ajettu auto). Se että saat auton merkkiliikkeeseen, on sekin kiinni aika pitkälti vain auton iästä. Paska homma, että toiset aiheuttavat vahingon, jonka korvaaminenkin menee vahingon kärsijän näkövinkkelistä päin v*ttua.

                          Sitten jos jälki on paskaa, voit valittaa ja korjauttaa kerran tai kaksi. Lopulta mitään huomattavaa parannusta ei saada aikaiseksi ja todetaan yksikantaan, että ei korjatun uutta kuulu edes vastata. Kertakorvaus ja auto asialliselle pajalle itse toimitettuna on usein ainoa järkevä tapa hoitaa noita asioita, jos kyseessä on hieman vanhempi, mutta hyvässä kunnossa pidetty ja omistajalleen tärkeä kampe.

                          Älä joudu sellaisen auton kolaroimaksi, joka on vakuutettu persaukisessa ja kitsaasti korvausasioita hoitavassa yhtiössä. Niinpä, millä helvetillä siihen voi vaikuttaa...
                          Last edited by Juppe; 19-11-2012, 21:15.

                          Comment

                          • MAKELA
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 497
                            • Kymenlaakso

                            Originally posted by r.w. View Post
                            Voi vaatia mutta ei siihen mitään perusteita ole. Eikä siinä uudessakaan puskurissa enää alkuperäinen maalipinta ole, lisäksi renkaissa oleva baijerilainen vuoristoilmakin lienee vaihtunut kotimaiseen jo ajat sitten... Kitti ei millään tavalla heikennä puskurin esteettisiä tai mekaanisia ominaisuuksia, eikä noita muoviosia millään Bilteman lasikuitukitilla korjaillakaan. Vitutusta ei valitettavasti korvaa mikään, sen voi vaan niellä.

                            Njoo, onhan se tuokin karu totuus..

                            Comment

                            • BMW_mane
                              BTCF Member
                              • Feb 2009
                              • 871
                              • Ilmajoki

                              Aika kummallista touhua kyllä täytyy myöntää itse ostanu smd:t yseisestä firmasta ja niitte kans kaikki meni kyllä ihan ok, en olisi heti uskonut tälläästä.

                              Itse olen sen jälkeen kylläkin ostanut ledit ja xenon sarjat http://jussinmaki.net/ tuolta. voin kyllä suositella kyseistä firmaa jos joku joskus jotain kaipaa.
                              - Käyttöauto Bmw Service -
                              NSC Motorsport

                              Nykyiset:
                              - 318d -16 B47d20 Mineralweiss
                              - 316ti -98 M43b16 Alpinweiss
                              - 328i -99 M52b28 Cosmosswartz Metallic "Drifter project"

                              Ex:
                              - 525i -09 N53b30 Monacoblau Metallic
                              - 523i -96 M52b25 Calypsorot Metallic
                              - 318i -08 N43b20 Montegoblau Metallic
                              - 320i -02 M54b22 JapanRot
                              - 316i -95 M43b16 Alpinweiss
                              - 316i -89 M40b16 Citroen KJA

                              Comment

                              • EPDM
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2005
                                • 4621
                                • Lahti.

                                No niin arvoisa yleisö, suokaa anteeksi etten ole viikonloppuisin aina tavoittavissa komentoimaan, perhe elämä rules.

                                Maanantaita ovat yleensä kiireilisemmat päivät joten juuri pääsin kotikoneelle.

                                Niin se kolikon toinen puoli voisin vaikka kertoa kerran kun on tämähän on varsinainen hitti topiikki. ja yleisö janoo draamaa ja mikäpä on parempi kun vahingon iloa.
                                Perjantaina kyseinen tero ilmestyi, kutsutaan hänt vaikka herra T'ksi- En nyt muista oliko aika varattu tai ei kun kalenteri on työ paikalla. Olen muutamia e65 7 sarja autoista vaihtanut mm vastaavat ledit ja muistelinkin että se onnistuisi hieman irrottamalla ja työntämällä umpio eteenpäin päästäkseen sen luukun kautta sisään vaihtamaan polttimo lediksi. Näin näissä facelift mallissa ei harmikseenkaan onnistu kun luukku onkin umpion alapuolella. Se oli selvästi minun virheeni että en avannut minun bmw TIS ohjelma ja tarkistanut sen sielta eikä nopeasti netistä. Eli se ei onnistunut silloin enään. Asenettiin sen sijaan ihan OBD portin kautta tarjouksessa oleva superchipsin Bluefin kapulan kautta uusi optimoitu ohjelma. Näitä 3-litraiset ovat ihan perus kauraa ja on tehty vaikka kuinkaa paljon.
                                Ihmetletiinkin että ohjelman talteen otettua ja nglanttinlähettämineen niin siihen menikin se parikin tuntia ennen kun ohjelma saapui takaisin, heillä oli kuulema paljon tekemistä kun sinne soitin. Ilmeni toki vasta alkuviikolla että syy olikin että autohan oli ohjelmoitu ennestään. Yleensä noin ilmoitetaan minulle mutta kai superchips myös halua myydä ohjelmia ja se lopultakin onnistui kun piti säätää arvot erikseen. Herra H. mukaan hyvän tuntuinen parannus edeliseen verrattuna ellei hän on nyt vaihtanut mieli siitäkin.

                                Kello olikin jo paljon ( kuuden jälkeen muistaakseni) ja päätettiin mennä kotiin ja palata maanantaina asiaan penkitysksen ja parkki polttimoiden merkkeissä.

                                Viikonloppuna toki tulikin useimpia mailia että voisko maanantaina jo klo 8 jo tulla paikallaan että voisi jättää auto sinne ja ottaa minun auto sitten töyhin. Toinen virheeni oli siis että vastaisin siihen mailiin mitä en siis yleeensä vl'sin tee. Herra t'lle on varmasti ne mailit talella missä ehdottin että se voi olla mahdollinen kello kymmeneltä kun vien lapset päiväkotiin mutta emme lyöneet mitään lukoon mielestäni kun kalenteri on työpaikalla. Ajattelin palaa asiaan kun tiedän varmuudella ja muistin että olikin muitakin varauksia ja sitten ne lukuisia verkkokaupan viikonlopun tilaukset mikä jo itsestään vie suurin osa maanantaista.
                                Olen siis yksi sielä mun pajassa töissä. Paja ei siis voi verrata merkkiliikkeen marmoritiskiin. Oli siis aikamoinen yllätys että herra T saapuikin pihaan samaan aikaan. No ok. Olin luvannut oma autoni hänen käyttöön kun varmasti työtehtävät ovat tärkeitä kun on niinkin kallis auto. Näin siis en yleensä tee.

                                No paivä oli juuri niin kiireinenkin kun yleensä maanantait ovat . Pitäähän palvella asiakkaitta kun ne päättää tulla paikan päälle ja oliki yksi pfl e90 mistä pitii vaihtaa ne enkeli silmä ledit sisä lokareiden kautta ja samalla vielä sumuvalot ledeiksikin.
                                Aikataulu alkoi siis kuseta. Ei se e65 puskurin irti otta mitään vaikeita ole muuta nosturinkin kanssa aikaa vievä. Se on ollut aikaisemminkin irti luulisin kun ainakin apukuskin puolinen sumuvalon kiinitys oli osittain rikki. Eikä sumuvalo saa kokonaa käsiin irti ilman että puskuri otetaan irti, reikkä on liian pieni. 2-komponentti liimalla korjasin sen ja kaikki ok, mutta aika meni. Joten kun herra H saapui takaisin noin neljän maissa olin juuri vasta kasaamassa juuri nämä kauheat listat. Ledien asennus meni ihan ok ja toimivat. Kolmas virheeni toki oli että ei ainakaan silloin mitään virhe ilmoituskia ettei ajovalotietokone ei jotenkin hyväksynyt niitä. Saman mallisissa ledeissä ( eli sopiii esim e39 pl ja e60 pre lci, e53 pre fl jne) on ollut isojakin ongelmia viime 6kk aikana, kaksi peräkäisiä mallia on olklut susia, mutta taämä uusi mallia on ollut hyvä.

                                Seuraan BMW'n TIS ohjeet jos auto malli ei ole kovin tutu. puskurin kuori on kuudella torx ruuvien kanssa kiini joten varmasti istui paikallaan.
                                Irrotimme ja kiinitettiin ne listat varmasti 3-4 per puoli. HUOM myös herra T osalistui asiaan. Näissä asioissa BMW on kyllä mennyt radikaalisesti taaksepäin. Jos käytin sanaa paskaa niin sekin kuvaa laatua varsin hyvin.Puskurin kuori on niin ohut ettei siihen hirveästi voi painaa. Mielestäni siis ihan kuraa. En vaan saannut ne listat siinä suurimassa kulmassa situmaan paikallaan. En tiedä miksi. Mutta vikahan on tietysi minun.
                                Mitä toki EN hyväksy on että ainakin minä olis varsinaisesti naarmuttanut puskuria. Haluasin siis nähdä vähän parempia kun parista metreistä otettu kännykkäkuvia varsinaisesta "vaurioista". Purku aikana niihen en hoksanut kiinittää huomio.

                                No niin, jatketaan. Minulla oli klo 17 meneessä haettava poikani päiväkodista ja myös herra T oli vastaavia menoja muistaakseni. Asensin umpiot taas kiireisesti paikallaan ja nähtävästi en työntänyt korkeuden säätö liitin ihan pohjaan asti. Penkitykseen ei siis myös jäännut aikaa. Hinta siihen ohjelmaan ja bluefin kapulaan on hyvinkin edullinen 450€ muistaakseni, eli ainakin sama hinta mikä superchips itsekin niitä myy ne englannissa, eli ei mitään suomi lisää huom. Mikä se toki ei sisällä on penkitys kustannukset. Niistä pitää pullittaa jotain 50€ lisää ohjeman yhteydessä näin tarjouksen aikana mikä on vuoden loppuun asti.

                                Siitähän se valitus kierre sitten alkoikin. Sähköposti meili saapui myöhemmin illalla että i drive ilmoitti vikoja xenoneista, parkeista ja ajovalojen suuntauksesta. Herra T toisesssa topiikissa olikin puhetta että akku oliskin vaihtokunnossa kun antoi ihmeelisia vikakoodit. ( en ole seuranut kyseinen topiikki siis alkuviikosta eteenpäin kun annoin hänelle neuvoja). Jos nyt ymmärän oikein herra T työnsi ehdottamani korkeudensäädin liitin paikalleen. Toivottavasti kädet ei likaantunut.

                                Anyway, sitten alkoi siis tämä valitus nyhjäily. Siinä vaiheeessa siis minulla oli ehdottomasti se käsitys että kunnes minä saan uusi ledi sarja/malli käsiin valmistajalta niin olisimme voinnut jatkaa tutkimusta. Herra T toki sitten haluasi itse "korjauttaa" ne listat paikallaan ja että minä palauttaisin kaikki rahat tehdystä työstä. En siihen suostu, en tietysti, en hakuannut jättää asia kesken. Mielellään olisin hoitanut asian huom rauhassa kuntoon.

                                Mutta tämä siis ei kelvannut. Sitten alkoi taämä listan vaurion itkeminen, että mitä minä sen kanssa tekisin. En oikein ymmärtänyt mistä vaurioista on vieläkään kyse. Minusta voi hyvinkin olla että ne oli jo sielä kun en osannut kiinittää niihen huomio. Sitten alkoi tämä uhkailu että hän on ollut kuluttajansuojan toimistossa töissä ja tietää näistä asioista ja jos en suostu maksaa kaikki rahat Kyse on siis about satanen ledeistä ja 120 työstä. Huom unohdin silloin sen auton lainaus ja arvatkaa oliko Herra T laittanut se 50-60km verran polttoainetta tankkiin kiitolisuudelta...

                                Suomessa on se ihme ajatus että asiakas on aina oikeassa. Näinhän useimpia foorummilaiset ovat kehottaneet mua muistamaan. Paskat. Minulla on tietyt periaatteet, mielellään olisin korjannut tilanteen ja palauttanut kaikki rahat JOS seuraava erän ledit eivät olisi toimineet, ja haluasin tietää miksi enkelisilmä on nyt pimeä. En vaan ymmärä että miten kamala se on odottaa se noin viikon verran että voin huom rauhassa tutkia asia.

                                Lopputulos on sitten nyt että en jaksa kuunnella enkä lukea kyseinen Herran valituksia enään. Tänään sainkin toki häneltä lasku 1100€ verran mikä muistaakseni sisältä uusi puskuri ja 85€ ( mistähän tämä summa on haettu?) vielä suorittamasta penkityksestä. Ei voinnut muuta kun nauraa asiaan.
                                Vaikka hänelle on varmasti suhteita kuluttajansuojan viranomaille jossakin vaiheessa joku järkevä koleega varmasti kuiskaa hänen korvaan että olisko se nyt mennyt herran koston ilo, ahneus ja mustamaalauksen ilo hieman ööveriksi?

                                Olen nyt ollut yrittäjänä yli kymmen vuotta. Siihen aikaan on mahtuu kaikenlaisia tapahtumia. Supi suomalainen kun en ihan ole ja olen nähnyt heiman enemmän mailmasta niin huumori taju on ehkä hieman eri kun mitä täälä monessa asioissa. Sen voi ehkä käsitellä väärin mutta se on riski mitä otan jos haluan säilyttää oma identiteetti ja mielenterveyttäni. Jotkut ei siitä tykkää jos en tinki hinnoista kun ebay'sta saa kuulema halvemalla. Yritys vaan pitää tehdä jonkunlainenvoittoa varsinkin tässä vero paratiisissa.

                                Se että nyt tulisi boikotti minun firmaan tästä "kamalasta" asiakaspalvelusta on ihan fine. Herra T on saannut tahtonsa läpi ja pitää onnitella siitä. Myös on varmasti totta että se tulee minulle kaliiksi mennä oikeuteen asti kun ei ole suhteita.

                                Joten ehdotan Herra T'lle että se tulee näyttämään ne "vauriot". Jos näitä sitten näkyy ilman suurennuslasi niin korjataan ne vaikka paikka maalamalla ja /tai kuuma ilmamuokkauksen kanssa , tai mikä kienee oikea termi. Mutta saapi todistaa että oliko ne sielä jo ennestään ja että yhtä hyvin hänenkin "yritykset" olisi voinnut aiheuttaa niitä kun minun.

                                Jos not niin saa jatkaa uhkailut ihan rauhassa.
                                Last edited by EPDM; 19-11-2012, 22:00.
                                Viviendo en Lahiti
                                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                                Vw Corrado vr6

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎