Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton törkeä käsittely EPDM:n asennuksessa!!!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heiskate
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 424
    • Tammela

    Tässä nyt sitten alla vahvistusta edelleen omille sanoilleni, koska sitä täytyy koko ajan tehdä. Tässä olin kauhuissani tuosta toisen topicin ongelmasta, mutta listoista keskusteltiin, eli josta näkyy kuinka tuo listahomma eteni: Kädetön (minä) yrittää neuvoa toista...

    [email protected]
    15. marraskuuta (5 päivää sitten)

    -> minä


    En usko,

    mutta teidän mielestä se että ne koristelistat ei mene takaisin paikallaan on minun vika (miten paljon olisi pitänyt painaa..) joten kenties kaikki on minun vika.

    Tero Heiskanen [email protected]
    15. marraskuuta (5 päivää sitten)

    -> sales


    Ne listat on nyt pieni murhe tähän verrattuna. Mutta jos ne on paikallaan ollu, niin pitäähän niiden mennä takaisinkin samalla lailla. Katselin muista autoista, niin niiden listojen kuuluisi mennä sinne sisälle, silloin ne mahtuvat niin, etteivät jää pullistelemaan.

    Olisi pitänyt varmaan laittaa ennen sisälokasuojia paikoilleen, niin olisi voinut toiselta puolen pitää vastaan ja nähnyt miten menevät paikoilleen...

    [email protected]
    15. marraskuuta (5 päivää sitten)

    -> minä


    sisälokareissa ei ole mitään tekemistä listojen kanssa.

    Suoritin tehtävä kuten BMW oma DIS ohjeet kertovat, (jos huomasit se läppäri auton vieressä).

    Tero Heiskanen [email protected]
    15. marraskuuta (5 päivää sitten)

    -> sales


    mutta eikö sieltä takaa näe mistä se lista tulee sinne lokasuojan sisälle?

    [email protected]
    15. marraskuuta (5 päivää sitten)

    -> minä


    mahdolisesti...

    Tero Heiskanen [email protected]
    15. marraskuuta (5 päivää sitten)

    -> sales


    ja pystyy vähän pitämään vastaan, ettei se ohut muovi vaan painu sisälle, kun yrittää listaa työntää...

    [email protected]
    15. marraskuuta (5 päivää sitten)

    -> minä


    vähän vaikea yksin sitä noin tehdä...

    Tero Heiskanen [email protected]
    15. marraskuuta (5 päivää sitten)

    -> sales


    No eihän siinä tarvitse kun laittaa toinen käsi lokasuojan sisäpuolelle ja toisella työntää listaa ulkopuolelta...


    Tero Heiskanen [email protected]
    16. marraskuuta (4 päivää sitten)

    -> sales

    Se lista oliskin mennyt ihan helposti sinne kun sen olisi oikein laittanut, eikä se jäänyt pullistelemaan ollenkaan. Se olisi vaan pitänyt työntää ihan kokonaisuudessaan sinne lokasuojan sisään.
    Ei tarvinnut yhtään voimaa eikä rajuja otteita ja ihan itsekseen pystyi laittamaan. Eikä ollut huonoa laatua.
    Ainut vaan, että siihen muoviin jäi nyt tosi rumat jäljet, siitä aiemmasta ruhjomisesta.
    Mitäs ton kanssa nyt sit tehdään?

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15225
      • Ajamisen Iloa

      Aikataulut kusee, ei oikeen tiedetä mitä tehdään tai opetellaan hommaa ensimmäistä kertaa asiakkaan autolla, kiireessä, ja vähän pitää hoitaa lapsia välillä ja niin edelleen.

      Täysin ilmiselvää että silloin ei voi syntyä kuin virheitä, puolivalmista tai sutta, paitsi hyvällä tuurilla.
      Vaikka aikeet olisivatkin hyvät ja harmittomat.

      Luulen että tällä tarinalla on useampikin opetus.


      Nyt kuitenkin varmaan olisi hyvä ottaa korjauksille erillistä häiriötöntä aikaa jolloin ei muut asiat häiritse ja tehdä ensin korjaussuunnitelma jolla kaikki epäkohdat tulee korjattua, ja sen jälkeen toteuttaa se.

      En tunne kumpaakaan osapuolta tässä mutta...
      Voimia osapuolille ja eiköhän se siitä helpota heti jos (toivon että kun) auto laitetaan kuntoon.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • heiskate
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 424
        • Tammela

        No kyllähän tästä on turhan suuri meteli noussut loppujen lopuksi kun noita jälkiäkin ajattelee. Ei ne nyt NIIN suuria ole.

        Mutta ei voi mitään, että herran välinpitämätön ja vittuileva asenne siinä vaiheessa kun noita kiireen jälkiä omassa pihassa laitteli, niin alkoi päähän ottamaan. Ja kun ei tosiaan tuntunut olevan mitään tarkoitusta asiaa yrittää hoitaa, ennen kuin vasta usean päivän jälkeen tänne foorumille sitten heitti tuon vuodatuksensa.

        Sain erittäin ystävälliseltä kaverilta privana tuollaisen CABAS kustannuslaskelman, jonka hän töissään pystyi tuottamaan. Alustava arvio tehty osia purkamatta kuvien perusteella ja kyllähän nuo hinnat pahalle tuntuu tällaisen virheen korjaamiseen.

        Aika lähellä liikutaan nimimerkki Spetken tekemiä arvioita. Täytyy nyt koittaa jotenkin setviä tämä.

        Ja toiselta ystävälliseltä kaverilta tuli jo mahdollisuus käydä työpaikallansa näyttämässä autoa arvioinnissa ja luvattiin mahdollisimman edullinen korjaus. Kiitoksia näistä molempiin suuntiin, en nyt viitsi paljastaa keistä on kyse, kun en halua sotkea tähän muita.

        Täytyy sanoa, että alkaa jo sääliksi käydä Epdm:än puolestakin, en nyt kuitenkaan usko, että tahallisesti tällaiseen oli tarkoitus ryhtyä ja kiire todellakin kaverilla tuntui olevan ihan jo puhelimenkin kanssa. Toisaalta tosiaan ehkä kannattaisi keskittyä pelkästään siihen myyntityöhön ja jättää asennukset kunkin hoidettavaksi. Asennus ammattitaito ei kyllä minun mielestä vaan ole kohdallaan.

        Täytyy tosiaan ottaa kai vähän etäisyyttä tähän, autolla pystyy nyt kuitenkin ajamaan ja koittaa katsoa, miten parhaiten saisi asian hoidettua kuntoon. Näin olisin jo alunperinkin halunnut, mutta ei voi mitään, että toisen osapuolen asenteesta jäi ihan erilainen kuva.


        Originally posted by Remotion View Post
        Aikataulut kusee, ei oikeen tiedetä mitä tehdään tai opetellaan hommaa ensimmäistä kertaa asiakkaan autolla, kiireessä, ja vähän pitää hoitaa lapsia välillä ja niin edelleen.

        Täysin ilmiselvää että silloin ei voi syntyä kuin virheitä, puolivalmista tai sutta, paitsi hyvällä tuurilla.
        Vaikka aikeet olisivatkin hyvät ja harmittomat.

        Luulen että tällä tarinalla on useampikin opetus.


        Nyt kuitenkin varmaan olisi hyvä ottaa korjauksille erillistä häiriötöntä aikaa jolloin ei muut asiat häiritse ja tehdä ensin korjaussuunnitelma jolla kaikki epäkohdat tulee korjattua, ja sen jälkeen toteuttaa se.

        En tunne kumpaakaan osapuolta tässä mutta...
        Voimia osapuolille ja eiköhän se siitä helpota heti jos (toivon että kun) auto laitetaan kuntoon.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Toivottavasti puskurin maalaus onnistuu ekalla kerralla. Huonolla tuurilla kun joudut vielä taistelemaan maalauksen sävyeroista...
          E39 528iA

          Comment

          • Betrunken
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 458
            • Vantaa

            Kattelin tässä että on perkele niillä 7-srj miehillä varaa chattailla täällä melkein koko yö btcf:llä

            Mutta ei vaiskaan, toivotaan että saadaan topicin aloittajan seiska taas siihen näköön mitä ennen oli ja yrittäjälle sitten vaikka opetuksena tämä ceissi tulevaisuutta varten. Joku viisas vain tokas että hyvä kello kuuluu kauas mutta huono kello kymmenen kertaa kauemmaksi.
            Citroen ZX "Sacrebleu" edition
            EX:
            -Bmw E28 518i
            -Saab 9000
            -Lada 2105
            Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

            Comment

            • ///Jone
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2009
              • 1281
              • HKI

              Originally posted by Betrunken View Post
              Kattelin tässä että on perkele niillä 7-srj miehillä varaa chattailla täällä melkein koko yö btcf:llä
              .
              Vituttaa niin ettei unta saa.

              Onneksi itsellä sujunut epdmotorsportin kautta kaupat hyvin. E46 led sisävaloissa oli mukana erintyyliset ledit, niin ei tarvinnut kuin ilmoittaa ja uudet tuli tilalle. Mutta tämän jälkeen laittaa miettimään mistä ledit tilaa.
              ______________________
              Nykyinen:
              Model 3

              BMW:t vuodesta 2009:
              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

              Comment

              • heiskate
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 424
                • Tammela

                No työ on sellainen, että koneella istun koko ajan, päivät pitkät.

                Tuo eilisilta ja yökin meni sellaisessa tunnekuohussa tuota Epdm:n tarinaa jäsennellessä, että ei meinannut edes unta tulla. Kun nyt lukee nämä postaukset huolella loppuun asti, niin enköhän ole oman kantani todistellut oikeaksi kuvin ja sähköpostein niin pitkälle, kuin se on yleensä mahdollista.

                Nyt koitan ottaa sitä etäisyyttä tähän juttuun...


                Originally posted by Betrunken View Post
                Kattelin tässä että on perkele niillä 7-srj miehillä varaa chattailla täällä melkein koko yö btcf:llä

                Mutta ei vaiskaan, toivotaan että saadaan topicin aloittajan seiska taas siihen näköön mitä ennen oli ja yrittäjälle sitten vaikka opetuksena tämä ceissi tulevaisuutta varten. Joku viisas vain tokas että hyvä kello kuuluu kauas mutta huono kello kymmenen kertaa kauemmaksi.

                Comment

                • tonnizi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 1501
                  • Mäntsälä

                  Originally posted by heiskate View Post
                  No työ on sellainen, että koneella istun koko ajan, päivät pitkät.

                  Tuo eilisilta ja yökin meni sellaisessa tunnekuohussa tuota Epdm:n tarinaa jäsennellessä, että ei meinannut edes unta tulla. Kun nyt lukee nämä postaukset huolella loppuun asti, niin enköhän ole oman kantani todistellut oikeaksi kuvin ja sähköpostein niin pitkälle, kuin se on yleensä mahdollista.

                  Nyt koitan ottaa sitä etäisyyttä tähän juttuun...
                  No juu itse käsitin väärin aluks joten sori siitä, nyt ymmärsin mitä tarkkoitit ja aika varmasti itsekään ei käy tuol, piti käydä dunotaa että paljon tos on oikee hp:oja jne... Mutta taitaa jäädä väliin sekin reissu sinne. Pitää katsoa joku toinen paikka missä voi käydä dunotaa.
                  Social Media:
                  - Twitter
                  - Instagram
                  - Twitch

                  - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                  Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                  Nykyinen:
                  E61 530d -04
                  Ex:
                  E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    Kun viet autosi tuon näköisenä korjaamolle, tulee naarmuja. Ei siitä voi syyttää oikein muuta kuin itseään.

                    Noihin puskurivauroihin on aika vaikea ottaa kantaa, kun ei noista kuvista oikein näe, minkälaisesta herneen kokoisesta jäljestä on kyse.

                    Kuluttajaneuvonnassa ja riitalautakunnassa menee vain aikaa ja energiaa hukkaan.
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • heiskate
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 424
                      • Tammela

                      Huoh! pakko vielä, tarkoitat ilmeisesti tuota likaisuutta? Katsoppa esim. sivulla neljä löytyvää kuvaa puskurista, suurenee kun klikkaat, niin et tarvitse suurennuslaseja. Tuskin johtuu likaisuudesta... Jollet huomaa mitään, niin ei voi mitään. Suurin piirtein samalainen toisella puolella.

                      Muitakin kuvia topicissa löytyy, kun ei katso vain noita viimeisiä, joissa asiat kunnossa, paitsi likaisuus. Kuten sanottu reilu 200km kun päivässä ajaa, niin ei näillä keleillä joka hetki millään saa puhtaana pidettyä.

                      Ja lopuksi, enpä ole tainnut pelkistä naarmuista juuri itkeä...


                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      Kun viet autosi tuon näköisenä korjaamolle, tulee naarmuja. Ei siitä voi syyttää oikein muuta kuin itseään.

                      Noihin puskurivauroihin on aika vaikea ottaa kantaa, kun ei noista kuvista oikein näe, minkälaisesta herneen kokoisesta jäljestä on kyse.

                      Kuluttajaneuvonnassa ja riitalautakunnassa menee vain aikaa ja energiaa hukkaan.

                      Comment

                      • heiskate
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 424
                        • Tammela

                        Kaikki ok minun puolelta.

                        Originally posted by TareJR View Post
                        No juu itse käsitin väärin aluks joten sori siitä, nyt ymmärsin mitä tarkkoitit ja aika varmasti itsekään ei käy tuol, piti käydä dunotaa että paljon tos on oikee hp:oja jne... Mutta taitaa jäädä väliin sekin reissu sinne. Pitää katsoa joku toinen paikka missä voi käydä dunotaa.

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          Originally posted by TareJR View Post
                          No juu itse käsitin väärin aluks joten sori siitä, nyt ymmärsin mitä tarkkoitit ja aika varmasti itsekään ei käy tuol, piti käydä dunotaa että paljon tos on oikee hp:oja jne... Mutta taitaa jäädä väliin sekin reissu sinne. Pitää katsoa joku toinen paikka missä voi käydä dunotaa.
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Kun viet autosi tuon näköisenä korjaamolle, tulee naarmuja. Ei siitä voi syyttää oikein muuta kuin itseään.
                            Toki korjaamon pitää auto valmistella siihen kuntoon ettei naarmuja tule. Siis vaikka pestä kyseinen alue jos homma ei muuten onnistu.

                            Miten siitä voi syyttää itseään? Vai lukeeko jossain ohjeet, että auto pitää olla pesty ja vahattu ennen korjaamolle tuloa koska asentaja ei osaa käyttää omaa järkeään vaan hiertää maalipinnan naarmuille. Toki Suomessa varmaan monissa huolloissa noin tapahtuukin, hommat kun tehdään muutenkin vähän sinnepäin. Ja suomalaiseen tyyliin useimmat vaan manailee sitäkin itsekseen ja sama meno jatkuu.
                            Last edited by TJJ; 20-11-2012, 16:51.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • sonikk
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 1664
                              • Kerava

                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Kun viet autosi tuon näköisenä korjaamolle, tulee naarmuja. Ei siitä voi syyttää oikein muuta kuin itseään.


                              Kuinkahan monta kuraista autoa tänä talvena Suomessa huolletaan? Väitätkö että ne kaikki pistetään paskaksi koska likaisia?
                              Last edited by sonikk; 20-11-2012, 15:31.

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                Juu, hyvä ettei ne naarmut haittaa.

                                Vi****kaan niitä korjaamoita kiinnosta tuleeko sun autoos naarmuja vai ei.

                                Näistäkin syistä korjaan itse oman autoni. Toki pesen myös ennen remontteja.

                                Tai no, ei valkoisessa tonnin renussa paljon väliksi naarmut, tuossa perusmustassa häiritsee..
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎