Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesper
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1448

    Auto vaihtoon.

    Comment

    • Timbe]
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 522
      • K-S

      Originally posted by Jesper View Post
      Auto vaihtoon.
      Vois nyt talven rällätä tällä ensin.

      Comment

      • smo83
        Banned
        • Dec 2009
        • 1988
        • oulucity

        Originally posted by Timbe] View Post
        Kyseessä MB w201 1.8 bensa.

        Valot vilkkuvat käynnistyksen jälkeen noin 15min. Himmenee ja kirkastuu tämä loppuu sitten pienen ajelun jälkeen. Samalla havaittavissa pientä nykimistä.
        Akku pitää virtansa ei ole ollut apuvirralle tarvetta kertaakaan.
        Laturi vaihtoon?
        onko orkkis umpiot? muistelen että bemuissa ois ollu samaa vikaa kiinan tuning umpioilla:think vai oliko se ledeillä

        Comment

        • Timbe]
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 522
          • K-S

          Originally posted by smo83 View Post
          onko orkkis umpiot? muistelen että bemuissa ois ollu samaa vikaa kiinan tuning umpioilla:think vai oliko se ledeillä
          Ei se etuvaloista johdu alkuperäiset umpiot kuitenkin. Kaikki valot tekee tuota mittarinvalot ym. Välkkyminen pienenee sitä mukaa kun lisää virrankulutusta. Pitkät päälle ja puhallin täysille penkinlämmittimet. Mitä enemmän virrankulutusta niin sitä tasaisemmin palaa valot.

          15min ajon jälkeen toimii niinkuin pitääkin.

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16325
            • Leppävirta

            Onko nyt joku epämääräinen niksi olemassa jolla tuon Renaultin ilmaus onnistuu vai missä on vika kun ei termostaatin vaihdon jälkeen puhalla enää edes sitä haaleata mitä ennen? Epäilin että kenno tukossa ja sitäkin puhaltelin paineilmalla ja huuhtelin, vesi ja ilma kulkee kyllä läpi kennon ihan mallikkaasti mutta kertooko se totuutta?

            Puhaltaa siis vain kylmää. Ilmaa ei oikein tunnu tulevan enää, ilmausruuvi on sekä ylemmässä vesipumpulta tulevassa kennon letkussa sekä termostaatissa. Molempia pitänyt auki ja semmosta, ei oikein ole tuota aiempaa kokemusta ranskiksista niin ei tiedä onko joku niksi olemassa.

            Auto siis Renault Clio II 1.2RN -98
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Jos olis vehkeet jolla sinne saa imastua kunnollisen alipaineen niin sitten järjestelmän täyttämällä pitäs olla kyllä varmasti ilmakuplat pois. Noilla halpavehkeillä ei vaan tahdo saada sitten kunnon tyhjiötä aikaan. Jos sinne jää se 0.3 bar ennen täyttöä niin ei välttämättä riitä.

              Ootko kokeillu tehdä niin että pistät raakasti piripintaan sen järjestelmän ja käyt ajamassa? Paikallaan huudattamalla konetta ei tahdo saada kuumaksi samallalailla kun ajamalla, eli termari ei välttämättä aukee kunnolla ja neste ei lähe kiertämään että kuplat voisi edes poistua.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • konsumies
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1045
                • Turkkussesss

                Kehtaako täällä kysyä jenkeistä?

                Meillä on vuoden -99 chrysler 300M tuossa kakkosautona, 3,5l high output-koneella. Voiko siihen vetäistä RE85:sta tankkiin ilman muutoksia? Google ei oikein kertonut. Kaveri väitti että voi, itse ajelee Grand Voyagerilla (vm. 2000) RE85sella ja toimii pakkasillakin mainiosti.

                Tuli mieleen kysyä täältä ennen kun testaan käytännössä
                Seat Leon Cupra ST
                F20 116d
                e87 116i

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16325
                  • Leppävirta

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Jos olis vehkeet jolla sinne saa imastua kunnollisen alipaineen niin sitten järjestelmän täyttämällä pitäs olla kyllä varmasti ilmakuplat pois. Noilla halpavehkeillä ei vaan tahdo saada sitten kunnon tyhjiötä aikaan. Jos sinne jää se 0.3 bar ennen täyttöä niin ei välttämättä riitä.

                  Ootko kokeillu tehdä niin että pistät raakasti piripintaan sen järjestelmän ja käyt ajamassa? Paikallaan huudattamalla konetta ei tahdo saada kuumaksi samallalailla kun ajamalla, eli termari ei välttämättä aukee kunnolla ja neste ei lähe kiertämään että kuplat voisi edes poistua.
                  Olen käynyt ajamassa kaasu pohjassa pitkin maanteitä ja tehnyt vaikka mitä. Lueskelin tuossa että ilmeisesti ovat haasteellisia ilmata nämä patongit mutta on kyllä melkonen lukko siellä jos ei lähde pois. Pumpannut letkuja ja oli tosiaan nestettäkin hieman ylimäärästä ja kävin baanalla lasettamassa uudelleen. Kennon molemmat letkut siis ovat lämpimiä ja auto ei nosta lämpöjä tai mitään sellaista. Tuntuisi kuin kaikki ois kohdillaan muuten paitsi että puhaltaa ainoastaan kylmää. En tiedä onko joku läppä vika sitten ettei pääse ilma menemäänkään kennon läpi. Noh, pieni breikki taas. Illalla jatkan ja jos ei tokene niin myydäänkö sitten korjattavaksi. Ei minulla ainakaan riitä mielenkiinto kovin pitkään.

                  Edit: Eli ennen termarin vaihtoa kuitenkin puhalsi haaleaa niin kaippa siellä voi siis olla jokin ilmalukko edelleen. Vaan ei ole vehkeitä muuta kun puristella letkuja.
                  Last edited by Haju69; 12-01-2014, 12:32.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Kennolta tuleva ja lähtevä jos on lämpösiä ja tulee ajossa edes vähän lämmintä kabiiniin ni luulis että vika on muualla kuin ilmauksessa.

                    Kyllähän sen näillä keleillä jo huomaa tuleeko kylmää, haaleeta vai kuumaa lämppäriltä. Ja jos se on edes haaleeta ni kiertäähän sielä kennossa vesi silloin, eikö?
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16325
                      • Leppävirta

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Kennolta tuleva ja lähtevä jos on lämpösiä ja tulee ajossa edes vähän lämmintä kabiiniin ni luulis että vika on muualla kuin ilmauksessa.

                      Kyllähän sen näillä keleillä jo huomaa tuleeko kylmää, haaleeta vai kuumaa lämppäriltä. Ja jos se on edes haaleeta ni kiertäähän sielä kennossa vesi silloin, eikö?
                      Siis ennen termostaatin vaihtoa tuli haaleaa. Nyt ei tule kuin ainoastaan kylmää ilmaa uudella termostaatilla.

                      Edit: Heil! Ilma ruuvi katkes.
                      Last edited by Haju69; 12-01-2014, 12:38.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • zanardi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 251
                        • klaukkala/evijärvi/lappajärvi

                        Osaisko joku sanoa missä on vika kun eberi ei lähde kellonkautta käyntiin?
                        Yrittää kerran mutta sammuu samantien.

                        Auton kun käynnistää ensin ja sitte laittaa eberin päälle niin eberi lähtee aina käyntiin.
                        Eberi myös jää aina päälle niin kun pitääki kun sammuttaa auton ja jättää kellolla aikaa.

                        Eli kellolla ei starttaa missä vika? Saako siitä luettua vikakoodia tms?
                        ex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
                        nykyset
                        e39 523 jääratapeli

                        Comment

                        • smo83
                          Banned
                          • Dec 2009
                          • 1988
                          • oulucity

                          Originally posted by zanardi View Post
                          Osaisko joku sanoa missä on vika kun eberi ei lähde kellonkautta käyntiin?
                          Yrittää kerran mutta sammuu samantien.

                          Auton kun käynnistää ensin ja sitte laittaa eberin päälle niin eberi lähtee aina käyntiin.
                          Eberi myös jää aina päälle niin kun pitääki kun sammuttaa auton ja jättää kellolla aikaa.

                          Eli kellolla ei starttaa missä vika? Saako siitä luettua vikakoodia tms?
                          onko akku missä kunnossa? käsittääkseni voi lukea vikakoodit

                          Comment

                          • zanardi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 251
                            • klaukkala/evijärvi/lappajärvi

                            Akku pyörittää kyllä hyvin. Eikä näytä kovin vanhalta
                            ex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
                            nykyset
                            e39 523 jääratapeli

                            Comment

                            • mulletti
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2587
                              • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                              Kas eipä tullut yllätyksenä ettei seiskassa pysy ovet kii pakkasilla Vien tuon nyt huomiseks päiväks lämpöseen halliin työpäivän ajaks, niin kannattaako nuihin lukkomekanismeihin suihkia teflonspräytä vai aseöljyä? Täytyy töhölläkin vähän notkistaa niitä vanhoja moskia sieltä...

                              Vituttaa lähtee yötä vasten vielä tallille sulattaa autoa että saa tuon oven kiinni.
                              E28 - E30

                              HUNAJATA HUNAJATA

                              Comment

                              • zanardi
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 251
                                • klaukkala/evijärvi/lappajärvi

                                Originally posted by zanardi View Post
                                Akku pyörittää kyllä hyvin. Eikä näytä kovin vanhalta
                                Tuohan kyllä selviäis ku laittas lisävirtakaapelit kii ja koittas toimiiko..
                                ex: e36 328 cab-96. e46 330ci-00. e39 530da m-sport -01 facelift 251hv/667nm. e39 530da m-sport -00. e34 525 24v -91. e30 324D -85 klassikko. e30 325 ratalelu. e34 525tds farkku paku -95. e34 520i -88. e30 324td touring -89. e34 520 jääratapeli. e34 520. e30 325 touring. e91 320d
                                nykyset
                                e39 523 jääratapeli

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎