Originally posted by RikuBMW
View Post
Autonostureista?
Collapse
X
-
Saksinosturi on helpohko asentaa ja siinä teet kaikki hommat pl. helman oikasu ja jonku jarruputken vaihto. Silloinkin on erilaisia optioita että kikkailemalla onnistuu. Mulla oli tallilla ja on edelleen töissä, saksinosturi. Mulla menee lähinnä vitusti hermo pilarinostimen kanssa kun ei sieltä autosta pääse ulos eikä sisään. Ja yllättävän usein työskentelen etujalkatilassa jotain niin sekin on 2-pilarin kanssa kohtuu perseestä. Sanokaa jännittäjäksi mutta en haluis mennä saksinostimen alle rytäämään jos se keksintö ei oo pultattu lattiaan kiinni.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
Tuota ei tullut mitattua, koitan katsoa, tosin ei ole laseria käytössä.Originally posted by mikae34 View PostSitä, että pylväiden alapäät ovat eri tasolla toisiinsa nähden. Eli jos katsoo laaserilla eivät ole samassa tasossa. Epäilisin, että sillä ei varmaan ole niin suurta merkitystä kuitenkaan, kunhan ero ei ole senttitolkulla? Lattian mukaanhan se autokin siellä on, kun aletaan nostamaan.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
On tarpeeksi vahva, kestää mm. rekkojen painon ja pistekuormankin kyllä tässä tapauksessa. Rautalevyt oli vain lattian passaukseen vaateriin.Originally posted by mikae34 View PostOliko sinulla lattia riittävän vahva vai käytitkö rautalevyä nosturin tukena?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Tarkoitin sitä, että moni käyttää huomattavasti nosturin pylväitä laajempia rautalevyjä nosturin pylväiden alla, jos betonilattia ei ole riittävän vahva. Pistekuormahan ei ole ainoa ongelma vaan myös se että nosturi kuormitettuna pyrkii vääntämään pylväitä sisäänpäin, jolloin pylväiden ulommat kiinnityspultit pyrkivät nousemaan ylös. Nosturien ohjeistuksissa on melko suuret vaatimukset betonilattian vahvuudelle. Tuskin kenelläkään on sellaisia lattioita tehtynä ennestään, jos ei ole ollut tietoa nosturin tulosta.Originally posted by Laku View PostOn tarpeeksi vahva, kestää mm. rekkojen painon ja pistekuormankin kyllä tässä tapauksessa. Rautalevyt oli vain lattian passaukseen vaateriin.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
Jaa-a. Olisiko siellä 150mm ollut betonia ennen kuin meni läpi. Tuota nyt ei ole vielä koeponnistettu, sähköt vielä vetämättä pylväiden välille (2 moottoria). Varmaan nuo sovituslevytkin hieman auttavat tuota mainitsemaasi ongelmaa, vaikkeivät pylväiden ulkopuolelle tulekaan?:thinkNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Päädyin tekemään tuollaisen ratkaisun nosturin suoraan asennuksen suhteen. Lattiassa on aika vahvasti kaatoa pylväiden kohdilla (lattiakaivo jää likimain nosturin "keskelle"), joten hioin timanttilaikalla mahdollisimman huolellisesti tuon nosturin pylvään alusen kohdan suoraksi. Nyt nosturi "uppoaa" korkeimman kohdan kohdilta hieman lattiaan ja matalin kohta on "luillaan". Pylväät on vielä kiinnittämättä lattiaan mutta tuo ala on hiottu hieman laajemmaksi kuin pilarin pohja ja pilarin kiinnityksen jälkeen rajaan lattiaan nätisti kehyksen pilarin jalan ympärille ja "valan" sen ympäryksen tuolla lattia epoksilla nätiksi.Last edited by mikae34; 22-08-2018, 20:46.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
Hyvältä näyttää tuokin toteutus!Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Kokemuksia linkin vehkeestä?
Halpa hinta houkuttelee ja tallin tila rajoittaa nosturin saksimalliin.
Uskaltaako tuon alle mennä?
Lattiassa myös vähän kaatoa. Tuleeko ongelmia?///BMW M550d LCI
Comment
-
Mulla ja myös kaverilla on vastaava kiinanihme. Vielä ei ole pudonnut niskaan. :thinkOriginally posted by TinoTK View PostKokemuksia linkin vehkeestä?
Halpa hinta houkuttelee ja tallin tila rajoittaa nosturin saksimalliin.
Uskaltaako tuon alle mennä?
Lattiassa myös vähän kaatoa. Tuleeko ongelmia?
Kaatoa on hiukan lattiassa ja tässä on jo hetki tullut mietittyä miten nosturin saisi oikeistua kätevästi...F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Peltiä alle, ei se mitään rakettitiedettä vaadi.Originally posted by fraatti View PostMulla ja myös kaverilla on vastaava kiinanihme. Vielä ei ole pudonnut niskaan. :think
Kaatoa on hiukan lattiassa ja tässä on jo hetki tullut mietittyä miten nosturin saisi oikeistua kätevästi...Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Tähän on varmaan monta oikeaa vastausta mutta kaverini asetteli samanlaisen matalanostimen ensin asemilleen talliin. Piirti tussilla "kelluvan" jalaksen paikan. Teki tällä kohdalle irto valumuotin jonka erotti muovilla lattiapinnasta ja valoi juoksevalla massalla. Käytännössä tämä on poistettavissa ilman jälkiä jos nostimen poistaa. Hänellä oli kaatoa 3-4cm ja sai näin laitteen vaateriin.Originally posted by fraatti View PostKaatoa on hiukan lattiassa ja tässä on jo hetki tullut mietittyä miten nosturin saisi oikeistua kätevästi...
Varmaan lattarautapalat ajaa saman asian.
Comment
-
Tätä vaihtoehtoa tuossa on tullut jo puntaroitua. Nosturin etu- ja takapuolella on "sillat" jotka nostavat autoa hiukan ylemmäksi jolloin hiukan pienempikin maavara riittää. Nämä täytyisi jotenkin myös saada samaan tasoon. Päällimmäisenä vaihtoehtona on ollut tehdä tuohon nosturin alle latoista "ristikko" joku huomioi lattian kallistuksen. Tällöin myös vesi pääsee nosturin alta pois. Nyt se hautoo vettä nosturin alla sekä estää myös veden virtaamisen kaivoon.Originally posted by makkis View PostPeltiä alle, ei se mitään rakettitiedettä vaadi.
Tätäkin myös funtsin jo aikaisemmin. Haluaisin vain sellaisen ratkaisun missä vesi ei jää makaamaan tuonne nosturin alle eikä myös itse "koroke" imisi kosteutta.Originally posted by BMW525XdaPeltiä alle, ei se mitään rakettitiedettä vaadi.
Pohdin myös sellaista vaihtoehtoa että sorvaisi esim jostain muovitangosta sopivia "jalkoja" tuonne nosturin alle ja kiinnittäisi ne esimerkiksi leveällä uppokantaisella ruuvilla tuohon nosturin pohjaan. Onkohan pom liian liukasta tuonne pohjalle? :thinkF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Torin saksinostin QJY-S3 TAKAISINVETO
"Saksinostimessa on havaittu turvallisuuspuutteita,jotka voivat aiheuttaa vaaran käyttäjälle.
Nostimen käyttö pitää lopettaa välittömästi.
Pyydämme palauttamaan tuotteen ostopaikkaan.
Tuotetta on myyty J.Kärkkäinen OY:n myymälöissä:
Lahdessa,Ylivieskassa,Oulussa,Iissä ja verkkokaupassamme www.karkkainen.com sekä tukkuliike SuomiTrading jälleenmyyjillä.
Tuotetta on myyty 2.5t ja 2.7t kapasiteetillä"
Lisätietoja J.Kärkkäinen Oy
050 4203717Last edited by 325tds; 15-03-2019, 20:57.E93 vaimon
ex
E70 3.0 SD
E46x2
M5 E39
325tds E36
M535i E28
323i E30
323 E21
BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa
Comment
-
Aika jännä etteivät tuplahintaa korvanneetOriginally posted by 325tds View PostTorin saksinostin QJY-S3 TAKAISINVETO
"Saksinostimessa on havaittu turvallisuuspuutteita,jotka voivat aiheuttaa vaaran käyttäjälle.
Nostimen käyttö pitää lopettaa välittömästi.
Pyydämme palauttamaan tuotteen ostopaikkaan.
Tuotetta on myyty J.Kärkkäinen OY:n myymälöissä:
Lahdessa,Ylivieskassa,Oulussa,Iissä ja verkkokaupassamme www.karkkainen.com sekä tukkuliike SuomiTrading jälleenmyyjillä.
Tuotetta on myyty 2.5t ja 2.7t kapasiteetillä"
Lisätietoja J.Kärkkäinen Oy
050 4203717
Tällainen viesti oli KauppaSuomi lehdessä.
Tänään vedin oman nosturin tallista pihalle, aikoivat hakea pois.
Korvaus vaan se mitä olin aikanaan maksanut.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
Comment