Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autonostureista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by RikuBMW View Post
    Suosituksia nostureista kaivattaisiin. Harrastekäyttöön tuleva, mielellään sellainen mitä ei tarttis ropailla kokoajan, eli järkihintainen ja kuitenkin laadukas.

    Vaihtoehtoina 2-pilari tai saksinostin. Ehkä kuitenkin enemmän kallistuu 2-pilariin isomman nostokorkeuden ja isomman "tyhjän" alan takia.



    Ylläolevaa katsellut, kokemuksia? Automaattilukot sais olla ja korkeus sellainen, että mahtuu ~3,2m korkeaan tilaan.



    Tämä on toinen vaihtoehto, lähinnä sen takia että pystyisi siirtämään syrjään tarvittaessa.

    Mielipiteitä ja vaihtoehtoja saa esittää.
    Saksinosturi on helpohko asentaa ja siinä teet kaikki hommat pl. helman oikasu ja jonku jarruputken vaihto. Silloinkin on erilaisia optioita että kikkailemalla onnistuu. Mulla oli tallilla ja on edelleen töissä, saksinosturi. Mulla menee lähinnä vitusti hermo pilarinostimen kanssa kun ei sieltä autosta pääse ulos eikä sisään. Ja yllättävän usein työskentelen etujalkatilassa jotain niin sekin on 2-pilarin kanssa kohtuu perseestä. Sanokaa jännittäjäksi mutta en haluis mennä saksinostimen alle rytäämään jos se keksintö ei oo pultattu lattiaan kiinni.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17508
      • Turku

      Originally posted by mikae34 View Post
      Sitä, että pylväiden alapäät ovat eri tasolla toisiinsa nähden. Eli jos katsoo laaserilla eivät ole samassa tasossa. Epäilisin, että sillä ei varmaan ole niin suurta merkitystä kuitenkaan, kunhan ero ei ole senttitolkulla? Lattian mukaanhan se autokin siellä on, kun aletaan nostamaan.
      Tuota ei tullut mitattua, koitan katsoa, tosin ei ole laseria käytössä.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4985
        • Forssa

        Originally posted by Laku View Post
        Tuota ei tullut mitattua, koitan katsoa, tosin ei ole laseria käytössä.
        Oliko sinulla lattia riittävän vahva vai käytitkö rautalevyä nosturin tukena?
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17508
          • Turku

          Originally posted by mikae34 View Post
          Oliko sinulla lattia riittävän vahva vai käytitkö rautalevyä nosturin tukena?
          On tarpeeksi vahva, kestää mm. rekkojen painon ja pistekuormankin kyllä tässä tapauksessa. Rautalevyt oli vain lattian passaukseen vaateriin.
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4985
            • Forssa

            Originally posted by Laku View Post
            On tarpeeksi vahva, kestää mm. rekkojen painon ja pistekuormankin kyllä tässä tapauksessa. Rautalevyt oli vain lattian passaukseen vaateriin.
            Tarkoitin sitä, että moni käyttää huomattavasti nosturin pylväitä laajempia rautalevyjä nosturin pylväiden alla, jos betonilattia ei ole riittävän vahva. Pistekuormahan ei ole ainoa ongelma vaan myös se että nosturi kuormitettuna pyrkii vääntämään pylväitä sisäänpäin, jolloin pylväiden ulommat kiinnityspultit pyrkivät nousemaan ylös. Nosturien ohjeistuksissa on melko suuret vaatimukset betonilattian vahvuudelle. Tuskin kenelläkään on sellaisia lattioita tehtynä ennestään, jos ei ole ollut tietoa nosturin tulosta.
            Auto on liikkumaväline.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17508
              • Turku

              Jaa-a. Olisiko siellä 150mm ollut betonia ennen kuin meni läpi. Tuota nyt ei ole vielä koeponnistettu, sähköt vielä vetämättä pylväiden välille (2 moottoria). Varmaan nuo sovituslevytkin hieman auttavat tuota mainitsemaasi ongelmaa, vaikkeivät pylväiden ulkopuolelle tulekaan?:think
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4985
                • Forssa

                Päädyin tekemään tuollaisen ratkaisun nosturin suoraan asennuksen suhteen. Lattiassa on aika vahvasti kaatoa pylväiden kohdilla (lattiakaivo jää likimain nosturin "keskelle"), joten hioin timanttilaikalla mahdollisimman huolellisesti tuon nosturin pylvään alusen kohdan suoraksi. Nyt nosturi "uppoaa" korkeimman kohdan kohdilta hieman lattiaan ja matalin kohta on "luillaan". Pylväät on vielä kiinnittämättä lattiaan mutta tuo ala on hiottu hieman laajemmaksi kuin pilarin pohja ja pilarin kiinnityksen jälkeen rajaan lattiaan nätisti kehyksen pilarin jalan ympärille ja "valan" sen ympäryksen tuolla lattia epoksilla nätiksi.
                Last edited by mikae34; 22-08-2018, 20:46.
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17508
                  • Turku

                  Hyvältä näyttää tuokin toteutus!
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • TinoTK
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 809
                    • Kirkkonummi

                    Kokemuksia linkin vehkeestä?



                    Halpa hinta houkuttelee ja tallin tila rajoittaa nosturin saksimalliin.
                    Uskaltaako tuon alle mennä?
                    Lattiassa myös vähän kaatoa. Tuleeko ongelmia?
                    ///BMW M550d LCI

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4595
                      • Tampere

                      Originally posted by TinoTK View Post
                      Kokemuksia linkin vehkeestä?



                      Halpa hinta houkuttelee ja tallin tila rajoittaa nosturin saksimalliin.
                      Uskaltaako tuon alle mennä?
                      Lattiassa myös vähän kaatoa. Tuleeko ongelmia?
                      Mulla ja myös kaverilla on vastaava kiinanihme. Vielä ei ole pudonnut niskaan. :think

                      Kaatoa on hiukan lattiassa ja tässä on jo hetki tullut mietittyä miten nosturin saisi oikeistua kätevästi...
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        Originally posted by fraatti View Post
                        Mulla ja myös kaverilla on vastaava kiinanihme. Vielä ei ole pudonnut niskaan. :think

                        Kaatoa on hiukan lattiassa ja tässä on jo hetki tullut mietittyä miten nosturin saisi oikeistua kätevästi...
                        Peltiä alle, ei se mitään rakettitiedettä vaadi.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Kaatoa on hiukan lattiassa ja tässä on jo hetki tullut mietittyä miten nosturin saisi oikeistua kätevästi...
                          Tähän on varmaan monta oikeaa vastausta mutta kaverini asetteli samanlaisen matalanostimen ensin asemilleen talliin. Piirti tussilla "kelluvan" jalaksen paikan. Teki tällä kohdalle irto valumuotin jonka erotti muovilla lattiapinnasta ja valoi juoksevalla massalla. Käytännössä tämä on poistettavissa ilman jälkiä jos nostimen poistaa. Hänellä oli kaatoa 3-4cm ja sai näin laitteen vaateriin.

                          Varmaan lattarautapalat ajaa saman asian.

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            Originally posted by makkis View Post
                            Peltiä alle, ei se mitään rakettitiedettä vaadi.
                            Tätä vaihtoehtoa tuossa on tullut jo puntaroitua. Nosturin etu- ja takapuolella on "sillat" jotka nostavat autoa hiukan ylemmäksi jolloin hiukan pienempikin maavara riittää. Nämä täytyisi jotenkin myös saada samaan tasoon. Päällimmäisenä vaihtoehtona on ollut tehdä tuohon nosturin alle latoista "ristikko" joku huomioi lattian kallistuksen. Tällöin myös vesi pääsee nosturin alta pois. Nyt se hautoo vettä nosturin alla sekä estää myös veden virtaamisen kaivoon.

                            Originally posted by BMW525Xda
                            Peltiä alle, ei se mitään rakettitiedettä vaadi.
                            Tätäkin myös funtsin jo aikaisemmin. Haluaisin vain sellaisen ratkaisun missä vesi ei jää makaamaan tuonne nosturin alle eikä myös itse "koroke" imisi kosteutta.

                            Pohdin myös sellaista vaihtoehtoa että sorvaisi esim jostain muovitangosta sopivia "jalkoja" tuonne nosturin alle ja kiinnittäisi ne esimerkiksi leveällä uppokantaisella ruuvilla tuohon nosturin pohjaan. Onkohan pom liian liukasta tuonne pohjalle? :think
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • 325tds
                              BTCF Member
                              • Aug 2004
                              • 293

                              Torin saksinostin QJY-S3 TAKAISINVETO


                              "Saksinostimessa on havaittu turvallisuuspuutteita,jotka voivat aiheuttaa vaaran käyttäjälle.
                              Nostimen käyttö pitää lopettaa välittömästi.
                              Pyydämme palauttamaan tuotteen ostopaikkaan.
                              Tuotetta on myyty J.Kärkkäinen OY:n myymälöissä:
                              Lahdessa,Ylivieskassa,Oulussa,Iissä ja verkkokaupassamme www.karkkainen.com sekä tukkuliike SuomiTrading jälleenmyyjillä.
                              Tuotetta on myyty 2.5t ja 2.7t kapasiteetillä"


                              Lisätietoja J.Kärkkäinen Oy
                              050 4203717
                              Last edited by 325tds; 15-03-2019, 20:57.
                              E93 vaimon
                              ex
                              E70 3.0 SD
                              E46x2
                              M5 E39
                              325tds E36
                              M535i E28
                              323i E30
                              323 E21




                              BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5257
                                • Pirkkala

                                Originally posted by 325tds View Post
                                Torin saksinostin QJY-S3 TAKAISINVETO


                                "Saksinostimessa on havaittu turvallisuuspuutteita,jotka voivat aiheuttaa vaaran käyttäjälle.
                                Nostimen käyttö pitää lopettaa välittömästi.
                                Pyydämme palauttamaan tuotteen ostopaikkaan.
                                Tuotetta on myyty J.Kärkkäinen OY:n myymälöissä:
                                Lahdessa,Ylivieskassa,Oulussa,Iissä ja verkkokaupassamme www.karkkainen.com sekä tukkuliike SuomiTrading jälleenmyyjillä.
                                Tuotetta on myyty 2.5t ja 2.7t kapasiteetillä"


                                Lisätietoja J.Kärkkäinen Oy
                                050 4203717




                                Tällainen viesti oli KauppaSuomi lehdessä.
                                Tänään vedin oman nosturin tallista pihalle, aikoivat hakea pois.
                                Korvaus vaan se mitä olin aikanaan maksanut.
                                Aika jännä etteivät tuplahintaa korvanneet
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎