Originally posted by Pekuz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autonostureista?
Collapse
X
-
Originally posted by Pekuz View PostTuolla kiinan nostimen CE merkinnällä ei sitten ole tosielämässä välttämättä yhtään mitään merkitystä.
Valmistaja tai maahantuoja saa tuotteelleen CE merkinnän kunhan vakuuttaa tuotteen täyttävän vaatimukset. Mikään ulkopuolinen taho ei tee laitteelle tarkistusta merkin saamiseksi."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by Jolli View PostAutonostin yleisesti: Hydraulisylinterit 2kpl ja metallipalkkeja sekä mekaaniset lukot. Kyllä mä tuollaisen alle uskallan mennä, näkeehän sen äkkiä, onko saumat murtuneet tms
Hydrauliikan tiivisteet on täyttä kuraa kumin sijaan käytetään muovia tms mitä lie. Hydrauliikka venttiilit ei välttämättä ole kunnollisia ja toleranssit kaikilta osin mitä sattuu. Mekaaniset lukot, joo, millä lie tapeilla ja pulteilla toimii jos toimii.
Ei sitä muuten halvalla pystytä tekeen...
Varmasti satunnaisessa käytössä asiansa saattaa ajaa tuollainen kiinan nostin, mutta itse en ainakaan sellaista jokapäiväiseen ammattikäyttöön uskaltaisi ottaa.
Sen verran on ennakkoluuloja ja näkemyksiä kiinan tuotteista.
Comment
-
-
Yleensähän kaikista tuotteista on tarjolla kaksi vaihtoehtoa HALPA ja HYVÄ
Halpa on juurikin tuollainen kiinanpojan nosturi, mönkijä, mopo, vanne jne ja yleensä nämä ovat kopioita "oikeilta" valmistajilta.
Hyvä on sitten yleensä laadukas merkki tuote kuten autonostureista esim: Stenhoj, Rotary lift, Effemme, Omer.
Siinä on varmaankin ensi alkuun valinnan varaa ja vaihtoehtoja jokaisen tarpeisiin
Katsoo vaikka: Tecalemit ja Arpre hakusanoilla googlesta.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostYleensähän kaikista tuotteista on tarjolla kaksi vaihtoehtoa HALPA ja HYVÄ
Halpa on juurikin tuollainen kiinanpojan nosturi, mönkijä, mopo, vanne jne ja yleensä nämä ovat kopioita "oikeilta" valmistajilta.
Hyvä on sitten yleensä laadukas merkki tuote kuten autonostureista esim: Stenhoj, Rotary lift, Effemme, Omer.
Siinä on varmaankin ensi alkuun valinnan varaa ja vaihtoehtoja jokaisen tarpeisiin
Katsoo vaikka: Tecalemit ja Arpre hakusanoilla googlesta.
Yhtälailla kuten ei kannata ostaa paikalliselta varaosaliikkeeltä Lemförderin tukivarsisatsia 800€:lla, jos saman saa Saksasta 400€:lla. Sama tuote, eri hinta.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostEn sen kummemmin puutu tähän autonostin asiaan mutta näin yleisesti kiinan rauta on täyttä paskaa "kiinantinaa" röpelöistä mitä lie seosta jota ei pysty edes hitsaamaan kunnolla sama koskee kaikkia mönkijöitä, vanteita jne.
Hydrauliikan tiivisteet on täyttä kuraa kumin sijaan käytetään muovia tms mitä lie. Hydrauliikka venttiilit ei välttämättä ole kunnollisia ja toleranssit kaikilta osin mitä sattuu. Mekaaniset lukot, joo, millä lie tapeilla ja pulteilla toimii jos toimii.
Ei sitä muuten halvalla pystytä tekeen...
Varmasti satunnaisessa käytössä asiansa saattaa ajaa tuollainen kiinan nostin, mutta itse en ainakaan sellaista jokapäiväiseen ammattikäyttöön uskaltaisi ottaa.
Sen verran on ennakkoluuloja ja näkemyksiä kiinan tuotteista.
Reilut 4 vuotta olen myynyt kiinan nostimia ja vähintään puolet on mennyt yrityksille ja monet päivittäisessä käytössä. Kaikki malleja myyty ehkä yhteensä n.300kpl. Yhtään sähkömoottoria ei ole mennyt käytössä rikki, yhdestäkään runkoviasta ei ole reklamoitu, eikä lukoissa ole ollut ongelmia ja pumput on toiminut. Stefoja ei ole kyselty, eli ilmeisen hyvin on nekin pitänyt. Lähinnä työn laatu on se missä on isoimmat erot mm. maalaus ja saumojen siisteys ym.
Yksi sylinteri on tihkuttanut hitsauksesta ja kahteen sylinteriin vaihdettu stefat, kun on ollut jotain paskaa liikkeellä mitkä on tehnyt naarmut ja pari magneettiventtiiliä vaihdettu. Enemmän on ollut ongelmia käyttöönotossa, kun on jotain asennettu väärin, tai ei ole saatu ilmattua. Esim. yhdessäkään manuaalilukollisessa 2-pilari nosturissa ei ole ikinä ollut mitään vikaa mistä olisi tullut meille asti tietoa. Niitäkin kuitenkin myyty ainakin 100kpl.
Meinaatko että on parempi toimintaprosentti kalliilla koneilla? Epäilen kyllä että niissäkin joskus on jotain ongelmia ollut.
Kaikille myytäville koneille on ihan oikeat CE todistukset, jotka ei ole pelkkä logo koneen kyljessä. Ei kai sillä ole merkitystä missä maassa se CE todistuksen myöntäjä on. Näitä koneita katsastetaan jatkuvasti ammattikäyttöön virallisen tarkastajan toimesta. Tällä hetkellä ylivoimaisesti suurin osa suomessa myytävistä korjaamokoneista tulee kiinasta...
Comment
-
-
Originally posted by Pekuz View PostTämäkin on vaan mutuilua, mutta kuitenkin..
Pudotan auton ja saan tapaturman kiinannostimessa olevan valmistuvian takia. Nostimessa on tuo kiva china export merkintä. Oletetaan että nostimen on vaikkapa asentanut valtuutettu asentaja ja sillä on vuosikatsastuskin suoritettu. Vakuutusyhtiö alkaa nuuskimaan ja toteaa että nostin ei ole vaatimusten mukainen, seuraavaksi alkaa maahantuojan ahdisteleminen ja viimeisenä valmistajan hiostaminen virheen takia. Tuota viimeistä ei saada ikinä vastuuseen kun kyseessä on kiinalainen valmistaja. Hyvällä tuurilla tapaturman kokenut asentaja ei ikinä saa korvauksia.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Itellä tollanen kiinanpojan 4t lattiavapaa Ceegos(ostettu Kiteeläiseltä KM-Machinesilta), eikä oo kyllä pahaa sanaa. Hitsaussaumat viimeisen päälle siistejä ja ei muutenkaan moittimista laadussa. Suht nopea nostamaankin.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Kovasti kun kiivaa näkyy nuiden kiinanostimien keskustelu olevan ja vahvoilla taitaa omalle kohdalle olevan tuon bemun myymä 2-pilari niin kertokaas nyt jos on tiedossa joku vahinko/tapaturma mikä kiinanostimesta on johtunut?sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmw View PostKovasti kun kiivaa näkyy nuiden kiinanostimien keskustelu olevan ja vahvoilla taitaa omalle kohdalle olevan tuon bemun myymä 2-pilari niin kertokaas nyt jos on tiedossa joku vahinko/tapaturma mikä kiinanostimesta on johtunut?)
Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Joo en ole kuullut että suomessa olisi kenenkään myymiä nostureita pudonnut. Saahan ne ylikuormalla varmaan rikottua. Noi nostomaksimit on kiinan pojan maksimeita, millä ovat pari kertaa tehneet testinoston ja niistä nostoista löytyy videoitakin, mutta tuskin menevät siinä vaiheessa enää itsekään alle. Suosittelen aina jättämään minkä vaan kiinalaisen valmistajan koneessa 500-1000kg reserviä. 3000kg 2-pilarit on jo todella kevytrakenteisia, enkä lähtisi yli 2000kg autoa sellasella nostamaan. 4000kg nosturilla en lähtisi yli 3000kg painoista autoa nostamaan kuin renkaanvaihto korkeuteen. Muutenkin painavat autot on syytä olla hyvin balanssissa nosturin päällä.
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmw View PostKovasti kun kiivaa näkyy nuiden kiinanostimien keskustelu olevan ja vahvoilla taitaa omalle kohdalle olevan tuon bemun myymä 2-pilari niin kertokaas nyt jos on tiedossa joku vahinko/tapaturma mikä kiinanostimesta on johtunut?
Alkaa mennä vähä mainoksen puolelle mutta MS-tuonnista hommaamani pukin takuuaikanen reklamaatio hoitu niin sutjakkaasti kun vain voi (yhen osan joutu vaihtamaan ku olin mielestäni mukamas kasannu hydrauliikan ohjeen mukaan. Ja vituthan mitään).
Vituttais jos ois monta tonnia kiinni hyppyrissä jota ei voi käyttää.
Sellanen yleinen huomio että nostureita, vähän riippuen millanen on, pitää huoltaa ja vaikka ite tarkastaa määrävälein.
Omasta vehkeestä pitää tarkastaa nivelten lukituslevyjen kiinnitys aina välistä, pukissa on rasvanipat joita pitää voidella, etc etc.
Saa millä vaan vahingon aikaseksi jos ei välillä aina kattele.Last edited by petrolhead; 09-11-2013, 15:53.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Ihan mielenkiintoista olisi kuitenkin saada hieman hintatietoutta noista ns. premium merkeistä. Erityisesti yksinkertaisella saksella olevista "matalanostimista". Useimmat kiinalaiset vaihtoehdot on jo tullut käytyä lävitse ja kieltämättä MS-tuonnilla olisi yksi potentiaalinen vaihtoehto, mutta ennen kuin upotan rahaa nosturiin, olisi mukava tietää loputkin vaihtoehdot. Tecalemit, Atoy ja muut maahantuojat eivät ilmoita hintojaan ollenkaan netissä.
Comment
-
Comment