Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autonostureista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #31
    Originally posted by Pekuz View Post
    Tuolla kiinan nostimen CE merkinnällä ei sitten ole tosielämässä välttämättä yhtään mitään merkitystä.

    Valmistaja tai maahantuoja saa tuotteelleen CE merkinnän kunhan vakuuttaa tuotteen täyttävän vaatimukset. Mikään ulkopuolinen taho ei tee laitteelle tarkistusta merkin saamiseksi. CE merkintä lyhyesti.
    Ei nyt liity nostimeen, mutta CE merkkiin kuitenkin. Aamulehti. Jouluvaloja sentään valvotaan satunnaisesti tukesin toimesta ja nämä romut jäävät kiinni.

    Tämäkin on vaan mutuilua, mutta kuitenkin..
    Pudotan auton ja saan tapaturman kiinannostimessa olevan valmistuvian takia. Nostimessa on tuo kiva china export merkintä. Oletetaan että nostimen on vaikkapa asentanut valtuutettu asentaja ja sillä on vuosikatsastuskin suoritettu. Vakuutusyhtiö alkaa nuuskimaan ja toteaa että nostin ei ole vaatimusten mukainen, seuraavaksi alkaa maahantuojan ahdisteleminen ja viimeisenä valmistajan hiostaminen virheen takia. Tuota viimeistä ei saada ikinä vastuuseen kun kyseessä on kiinalainen valmistaja. Hyvällä tuurilla tapaturman kokenut asentaja ei ikinä saa korvauksia.

    Kiinalaiset ei noudata kaikkia säännöksiä aina kunnioitettavalla tavalla ja esimerkiksi ruuvitavarassa on vaihtelua aivan älyttömästi. Kiinalaisen toimittajan mukaan tavara on kuitenkin aivan oikea heidän omien standardien mukaan. Joissakin kiinannostimissa on näitä "suklaaruuveja" käytössäkin. Kaikissa halpakaupan kiinalaisissa moottorinostimissa ja moottoripukeissakin on ruuvit joiden lujuusluokka on jotain 4,8. Hyvin kestää, kunnes..

    Minä en kiinalaista nostinta omaan talliin laita. Ajaisitko sinä kiinalaisella autolla mieluummin kuin BMWllä?
    tarkoittanet pilarinostimia. Saksinostin mekaanisilla lukoilla makaa teräspalkkien varassa aina lattiaan asti.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      #32
      Originally posted by Pekuz View Post
      Tuolla kiinan nostimen CE merkinnällä ei sitten ole tosielämässä välttämättä yhtään mitään merkitystä.

      Valmistaja tai maahantuoja saa tuotteelleen CE merkinnän kunhan vakuuttaa tuotteen täyttävän vaatimukset. Mikään ulkopuolinen taho ei tee laitteelle tarkistusta merkin saamiseksi.
      Ja monesti pojat hakevat sen CE-merkinnän ihan muuksi tuotteeksi kuin mistä on kyse. Esim. heijastimet on CE-merkitty, joka tarkoittaa että ne täyttävät heijastimille asetetut vaatimukset. Kiinalaiset tuottavat heijastavilla ominaisuuksilla olevia tuotteita, joita täällä sitten myydään "heijastimina" ja ne on CE-merkitty, vain sillä poikkeuksella että ne onkin CE-merkitty leluiksi eikä heijastimiksi!
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #33
        Originally posted by Jolli View Post
        Autonostin yleisesti: Hydraulisylinterit 2kpl ja metallipalkkeja sekä mekaaniset lukot. Kyllä mä tuollaisen alle uskallan mennä, näkeehän sen äkkiä, onko saumat murtuneet tms
        En sen kummemmin puutu tähän autonostin asiaan mutta näin yleisesti kiinan rauta on täyttä paskaa "kiinantinaa" röpelöistä mitä lie seosta jota ei pysty edes hitsaamaan kunnolla sama koskee kaikkia mönkijöitä, vanteita jne.
        Hydrauliikan tiivisteet on täyttä kuraa kumin sijaan käytetään muovia tms mitä lie. Hydrauliikka venttiilit ei välttämättä ole kunnollisia ja toleranssit kaikilta osin mitä sattuu. Mekaaniset lukot, joo, millä lie tapeilla ja pulteilla toimii jos toimii.
        Ei sitä muuten halvalla pystytä tekeen...
        Varmasti satunnaisessa käytössä asiansa saattaa ajaa tuollainen kiinan nostin, mutta itse en ainakaan sellaista jokapäiväiseen ammattikäyttöön uskaltaisi ottaa.
        Sen verran on ennakkoluuloja ja näkemyksiä kiinan tuotteista.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #34
          Ne jotka noita nostimia haukkuvat, voisivat tarjota samalla vaihtoehtoja. Toki jos hinta on +20k€, niin harvan voidaan kuvitella ostavan silloin nosturia harrastekäyttöön. En minäkään ammattivehkeeksi mitään halvinta mahdollista nostinta kelpuuttaisi.

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #35
            Yleensähän kaikista tuotteista on tarjolla kaksi vaihtoehtoa HALPA ja HYVÄ
            Halpa on juurikin tuollainen kiinanpojan nosturi, mönkijä, mopo, vanne jne ja yleensä nämä ovat kopioita "oikeilta" valmistajilta.
            Hyvä on sitten yleensä laadukas merkki tuote kuten autonostureista esim: Stenhoj, Rotary lift, Effemme, Omer.
            Siinä on varmaankin ensi alkuun valinnan varaa ja vaihtoehtoja jokaisen tarpeisiin
            Katsoo vaikka: Tecalemit ja Arpre hakusanoilla googlesta.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by Spetke View Post
              Yleensähän kaikista tuotteista on tarjolla kaksi vaihtoehtoa HALPA ja HYVÄ
              Halpa on juurikin tuollainen kiinanpojan nosturi, mönkijä, mopo, vanne jne ja yleensä nämä ovat kopioita "oikeilta" valmistajilta.
              Hyvä on sitten yleensä laadukas merkki tuote kuten autonostureista esim: Stenhoj, Rotary lift, Effemme, Omer.
              Siinä on varmaankin ensi alkuun valinnan varaa ja vaihtoehtoja jokaisen tarpeisiin
              Katsoo vaikka: Tecalemit ja Arpre hakusanoilla googlesta.
              No kyllähän tämä totuus tiedetään, mutta on niiden hyvienkin nosturien hinnoissa eroja. Jos kerran porukalla on tietämystä näistä ammattivehkeistä, niin varmaan jonkinlaista hintatietouttakin saattaa löytyä. Yleensä nuo isommat työkalumyyjät myyvät lähinnä toisille yrityksille ja hintaa ei välttämättä ilmoiteta nettisivulla laisinkaan, ainoastaan tarjouskyselyn välityksellä.

              Yhtälailla kuten ei kannata ostaa paikalliselta varaosaliikkeeltä Lemförderin tukivarsisatsia 800€:lla, jos saman saa Saksasta 400€:lla. Sama tuote, eri hinta.

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #37
                kun aihe on jo niin kaukana kysytystä, niin onko jollakin tietoa, että jollain olisi tapahtunut vahinko nosturin kanssa, joka johtuu laitteen laadusta?
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #38
                  Originally posted by Spetke View Post
                  En sen kummemmin puutu tähän autonostin asiaan mutta näin yleisesti kiinan rauta on täyttä paskaa "kiinantinaa" röpelöistä mitä lie seosta jota ei pysty edes hitsaamaan kunnolla sama koskee kaikkia mönkijöitä, vanteita jne.
                  Hydrauliikan tiivisteet on täyttä kuraa kumin sijaan käytetään muovia tms mitä lie. Hydrauliikka venttiilit ei välttämättä ole kunnollisia ja toleranssit kaikilta osin mitä sattuu. Mekaaniset lukot, joo, millä lie tapeilla ja pulteilla toimii jos toimii.
                  Ei sitä muuten halvalla pystytä tekeen...
                  Varmasti satunnaisessa käytössä asiansa saattaa ajaa tuollainen kiinan nostin, mutta itse en ainakaan sellaista jokapäiväiseen ammattikäyttöön uskaltaisi ottaa.
                  Sen verran on ennakkoluuloja ja näkemyksiä kiinan tuotteista.


                  Reilut 4 vuotta olen myynyt kiinan nostimia ja vähintään puolet on mennyt yrityksille ja monet päivittäisessä käytössä. Kaikki malleja myyty ehkä yhteensä n.300kpl. Yhtään sähkömoottoria ei ole mennyt käytössä rikki, yhdestäkään runkoviasta ei ole reklamoitu, eikä lukoissa ole ollut ongelmia ja pumput on toiminut. Stefoja ei ole kyselty, eli ilmeisen hyvin on nekin pitänyt. Lähinnä työn laatu on se missä on isoimmat erot mm. maalaus ja saumojen siisteys ym.

                  Yksi sylinteri on tihkuttanut hitsauksesta ja kahteen sylinteriin vaihdettu stefat, kun on ollut jotain paskaa liikkeellä mitkä on tehnyt naarmut ja pari magneettiventtiiliä vaihdettu. Enemmän on ollut ongelmia käyttöönotossa, kun on jotain asennettu väärin, tai ei ole saatu ilmattua. Esim. yhdessäkään manuaalilukollisessa 2-pilari nosturissa ei ole ikinä ollut mitään vikaa mistä olisi tullut meille asti tietoa. Niitäkin kuitenkin myyty ainakin 100kpl.

                  Meinaatko että on parempi toimintaprosentti kalliilla koneilla? Epäilen kyllä että niissäkin joskus on jotain ongelmia ollut.

                  Kaikille myytäville koneille on ihan oikeat CE todistukset, jotka ei ole pelkkä logo koneen kyljessä. Ei kai sillä ole merkitystä missä maassa se CE todistuksen myöntäjä on. Näitä koneita katsastetaan jatkuvasti ammattikäyttöön virallisen tarkastajan toimesta. Tällä hetkellä ylivoimaisesti suurin osa suomessa myytävistä korjaamokoneista tulee kiinasta...
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5425
                    • S:t Karins

                    #39
                    Originally posted by Pekuz View Post
                    Tämäkin on vaan mutuilua, mutta kuitenkin..
                    Pudotan auton ja saan tapaturman kiinannostimessa olevan valmistuvian takia. Nostimessa on tuo kiva china export merkintä. Oletetaan että nostimen on vaikkapa asentanut valtuutettu asentaja ja sillä on vuosikatsastuskin suoritettu. Vakuutusyhtiö alkaa nuuskimaan ja toteaa että nostin ei ole vaatimusten mukainen, seuraavaksi alkaa maahantuojan ahdisteleminen ja viimeisenä valmistajan hiostaminen virheen takia. Tuota viimeistä ei saada ikinä vastuuseen kun kyseessä on kiinalainen valmistaja. Hyvällä tuurilla tapaturman kokenut asentaja ei ikinä saa korvauksia.
                    Viallisesta laitteesta johtuvassa onnettomuudessa korvausvelvollinen on aina laitteen valmistaja tai maahantuoja.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #40
                      Itellä tollanen kiinanpojan 4t lattiavapaa Ceegos(ostettu Kiteeläiseltä KM-Machinesilta), eikä oo kyllä pahaa sanaa. Hitsaussaumat viimeisen päälle siistejä ja ei muutenkaan moittimista laadussa. Suht nopea nostamaankin.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • bmwbmw
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1370
                        • Kainuu

                        #41
                        Kovasti kun kiivaa näkyy nuiden kiinanostimien keskustelu olevan ja vahvoilla taitaa omalle kohdalle olevan tuon bemun myymä 2-pilari niin kertokaas nyt jos on tiedossa joku vahinko/tapaturma mikä kiinanostimesta on johtunut?
                        sigpic
                        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                        Comment

                        • grab_
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 2839
                          • Uusimaa

                          #42
                          Originally posted by bmwbmw View Post
                          Kovasti kun kiivaa näkyy nuiden kiinanostimien keskustelu olevan ja vahvoilla taitaa omalle kohdalle olevan tuon bemun myymä 2-pilari niin kertokaas nyt jos on tiedossa joku vahinko/tapaturma mikä kiinanostimesta on johtunut?
                          eikös tuo bemu itekkin sanonu että ei ole hänen myymistään nostureista ainakaan tullut mitään valituksia/vahinkoja ainakaan hänelle itelleen..ja niinku moni muukin sanonu että ihan luotettavia nostureita ovat..eikun kauppoja tekemään mun mielestä (enkä tarkoita drifting temaia tuolla )
                          Ei mitään kerrottavaa

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #43
                            Joo en ole kuullut että suomessa olisi kenenkään myymiä nostureita pudonnut. Saahan ne ylikuormalla varmaan rikottua. Noi nostomaksimit on kiinan pojan maksimeita, millä ovat pari kertaa tehneet testinoston ja niistä nostoista löytyy videoitakin, mutta tuskin menevät siinä vaiheessa enää itsekään alle. Suosittelen aina jättämään minkä vaan kiinalaisen valmistajan koneessa 500-1000kg reserviä. 3000kg 2-pilarit on jo todella kevytrakenteisia, enkä lähtisi yli 2000kg autoa sellasella nostamaan. 4000kg nosturilla en lähtisi yli 3000kg painoista autoa nostamaan kuin renkaanvaihto korkeuteen. Muutenkin painavat autot on syytä olla hyvin balanssissa nosturin päällä.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #44
                              Originally posted by bmwbmw View Post
                              Kovasti kun kiivaa näkyy nuiden kiinanostimien keskustelu olevan ja vahvoilla taitaa omalle kohdalle olevan tuon bemun myymä 2-pilari niin kertokaas nyt jos on tiedossa joku vahinko/tapaturma mikä kiinanostimesta on johtunut?
                              ..ja noissa kiinanpukeissa toimii takuujutut ja sen sellaiset OK?
                              Alkaa mennä vähä mainoksen puolelle mutta MS-tuonnista hommaamani pukin takuuaikanen reklamaatio hoitu niin sutjakkaasti kun vain voi (yhen osan joutu vaihtamaan ku olin mielestäni mukamas kasannu hydrauliikan ohjeen mukaan . Ja vituthan mitään).
                              Vituttais jos ois monta tonnia kiinni hyppyrissä jota ei voi käyttää.

                              Sellanen yleinen huomio että nostureita, vähän riippuen millanen on, pitää huoltaa ja vaikka ite tarkastaa määrävälein.
                              Omasta vehkeestä pitää tarkastaa nivelten lukituslevyjen kiinnitys aina välistä, pukissa on rasvanipat joita pitää voidella, etc etc.
                              Saa millä vaan vahingon aikaseksi jos ei välillä aina kattele.
                              Last edited by petrolhead; 09-11-2013, 15:53.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Ihan mielenkiintoista olisi kuitenkin saada hieman hintatietoutta noista ns. premium merkeistä. Erityisesti yksinkertaisella saksella olevista "matalanostimista". Useimmat kiinalaiset vaihtoehdot on jo tullut käytyä lävitse ja kieltämättä MS-tuonnilla olisi yksi potentiaalinen vaihtoehto, mutta ennen kuin upotan rahaa nosturiin, olisi mukava tietää loputkin vaihtoehdot. Tecalemit, Atoy ja muut maahantuojat eivät ilmoita hintojaan ollenkaan netissä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎