Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autonostureista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by Muumi View Post
    Nosturikuume vaivaa.

    Kokemuksia tästä:


    tai tästä:


    Jema hieman mst:tä pidempi, ja ajosiltojen väli 10cm leveämpi.

    Tallin lattia valettu noin 25vuotta sitten, ja arviolta vain 10cm paksu. Uskaaltako tuohon edes nosturia laittaa, vai sortuuko talli ja kaikki kuolee?
    Kun auto seisoo tallin lattialla sen paino on neljän kämmenen kokoisen alan varassa. Saksinosturilla ollessaan se on pikkasen isommalla alueella. Mun saksinostin on melkosen ohuella ja kyseenalasella betonilattialla. Ei oo ollu mitään ongelmia. Se tulee kuitenkin kaheksasta kohtaa pulteilla lattiaan kiinni. Eikä semmonen hevin kaatuis vaikka ei olis millään kiinni.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1702
      • Rovaniemi

      Originally posted by petrolhead View Post
      Kun auto seisoo tallin lattialla sen paino on neljän kämmenen kokoisen alan varassa.
      Niinpä. Mutta monet myyjät suosittelevat vähintään 20cm valua. Vai onko tuo vaan tyhjää varmuuskerrointa?
      Ja nuo nosturithan eivät tule millään kiinni, ovat liikuteltavia.
      E24 635csi

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Se on varmuuskerrointa. Ei se tietenkään turhaa ole vaikka vähemmälläkin tod.näk. pärjää. Käytetäänhän turvavyötäkin joka päivä vaikka kolarit on hyvin harvinaisia. Nosturin valmistaja ei voi tietää sen valun laatua niin suosittelee vähän paksumpaa varuiksi?

        Ite kyllä pulttaisin nosturin kuin nosturin lattiaan. Siitä saa mutterit auki jos pitää siirrellä . Ja mihin sitä pitäs siirtää?
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5273
          • Pirkkala

          Mulla on kakspilarinosturi kiinni 8cm valussa 7kpl 16mm kiila-ankkuria per tolppa.

          Lattiassa on 200x12mm teräsverkko.

          Toisen tolpan alta löytyi sentään 130mm valu

          Ei ole ilmoittanut irtoamisaikeista vaikka kokeiltiin isolla ducatolla tavarat kyydissä. Paino arviolta 3500kg


          Tuon saksen kanssa en olis millään lailla huolissaan lattian kestosta ellei rotat ole jyrsiny lattian alta tilaa tyhjäksi.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

            Originally posted by Muumi View Post
            Nosturikuume vaivaa.

            Kokemuksia tästä:


            tai tästä:


            Jema hieman mst:tä pidempi, ja ajosiltojen väli 10cm leveämpi.

            Tallin lattia valettu noin 25vuotta sitten, ja arviolta vain 10cm paksu. Uskaaltako tuohon edes nosturia laittaa, vai sortuuko talli ja kaikki kuolee?
            Mulla on vastaava. Enää ei tulis toimeen ilman. Duunasin vesivanerista luiskat tuohon eteen että pääsee hyvin matalallakin kotterolla. Upotukset on sitä varten että rampit tulevat mahdollisimman loivaan kulmaan. Jos luiskia ei ole ja laite on vain pelkän betonin päällä niin se luistelee edestakaisin auton edessä. Ohut kumi alla estäisi tuon varmasti.

            Siirrettävyys on todella huono. Tarkoittaa käytännössä sitä että tarvittaessa saa liikkumaan mutta ei sitä viikottain tai päivittäin siirtelisi.


            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • tmth
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 2194
              • Kangasala


              F10 & R55
              ex:
              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

              Comment

              • RikuBMW
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 712
                • Laitila

                Suosituksia nostureista kaivattaisiin. Harrastekäyttöön tuleva, mielellään sellainen mitä ei tarttis ropailla kokoajan, eli järkihintainen ja kuitenkin laadukas.

                Vaihtoehtoina 2-pilari tai saksinostin. Ehkä kuitenkin enemmän kallistuu 2-pilariin isomman nostokorkeuden ja isomman "tyhjän" alan takia.



                Ylläolevaa katsellut, kokemuksia? Automaattilukot sais olla ja korkeus sellainen, että mahtuu ~3,2m korkeaan tilaan.



                Tämä on toinen vaihtoehto, lähinnä sen takia että pystyisi siirtämään syrjään tarvittaessa.

                Mielipiteitä ja vaihtoehtoja saa esittää.
                Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11162
                  • Oulu

                  Meillä on ms-tuonnin lattiavapaa 2 pilarinosturi manuaalilukoilla. Eipä tuota oo tarvinnu roplailla monen vuodenkaan käytön jälkeen, sen jälkeen, kun kerran sai toimimaan. Kasatessa pientä vaivaa aiheutui, ettei pulttien kovuuslukitus ollu todellakaan sitä mitä piti, ja täytyi käydä paikallisesta rautakaupasta ostaan uudet. Nimittäin mukana tulleista kiinanpulteista meni kierteet paskaksi aika mitättömästä väännöstä. Sama juttu hytikkaletkujen kanssa, mitä piti muutamat teettää uusiksi. Eli joku 50€ meni vielä kilkkeisiin nosturin hinnan lisäksi.

                  Nyt mallit näyttää uudistuneen, et tiiä oisko nuo ongelmat poistunu sit samalla.
                  Last edited by Pazi88; 31-01-2018, 12:50.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Meillä on ms-tuonnin lattiavapaa 2 pilarinosturi manuaalilukoilla. Eipä tuota oo tarvinnu roplailla monen vuodenkaan käytön jälkeen, sen jälkeen, kun kerran sai toimimaan. Kasatessa pientä vaivaa aiheutui, ettei pulttien kovuuslukitus ollu todellakaan sitä mitä piti, ja täytyi käydä paikallisesta rautakaupasta ostaan uudet. Nimittäin mukana tulleista kiinanpulteista meni kierteet paskaksi aika mitättömästä väännöstä. Sama juttu hytikkaletkujen kanssa, mitä piti muutamat teettää uusiksi. Eli joku 50€ meni vielä kilkkeisiin nosturin hinnan lisäksi.

                    Nyt mallit näyttää uudistuneen, et tiiä oisko nuo ongelmat poistunu sit samalla.
                    Itse olen monissa Kiinasta tulleista työkaluissa huomannut saman, että pultit on aika pehmoisia. Pulttiliikkeestä sitten tilalle kunnon pultit.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Meillä on ms-tuonnin lattiavapaa 2 pilarinosturi manuaalilukoilla. Eipä tuota oo tarvinnu roplailla monen vuodenkaan käytön jälkeen, sen jälkeen, kun kerran sai toimimaan. Kasatessa pientä vaivaa aiheutui, ettei pulttien kovuuslukitus ollu todellakaan sitä mitä piti, ja täytyi käydä paikallisesta rautakaupasta ostaan uudet. Nimittäin mukana tulleista kiinanpulteista meni kierteet paskaksi aika mitättömästä väännöstä. Sama juttu hytikkaletkujen kanssa, mitä piti muutamat teettää uusiksi. Eli joku 50€ meni vielä kilkkeisiin nosturin hinnan lisäksi.

                      Nyt mallit näyttää uudistuneen, et tiiä oisko nuo ongelmat poistunu sit samalla.

                      Aikanaan tuli eri tehtailta. Täysin eri vehkeitä nykyään, mikään osa ei ole samaa. Paremmat osat, paremmat materiaalit ja työnlaatu. Pultit on 8.8. Pakkausissa ja ei tärkeissä kohteissa saattavat käyttää vielä 4.8 pultteja. Sen verran monelta tehtaalta jo koneita vuosien varrella tullut ja useita kertoja käyty messuilla, niin parempaa tasoa ei tällä hetkellä saa tuohon hintaluokkaan kuin mitä meillä on tämän hetkiset koneet. Viimeiset 2-3 vuotta tullut nyt noita samoja ja laatuongelmia ei ole ollut juuri ollenkaan. Käytännössä pitää mennä euroopassa valmistettuhin laitteisiin jos haluaa parempaa...
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4996
                        • Forssa

                        Ollut nyt jonkin aikaa jo hankittuna MS tuonnilta tuollainen PE-4000 2-pilarinostin. Kysymykseni kuuluu, että kuinka olette passanneet nosturin suoraan jos lattiassa on kaatoa? Tulevan asennuspaikkani keskelle jää lattiakaivo ja kaatoa on nosturin jalkojen alla noin 5mm. Lisäksi, kuinka tarkasti samalla vaakatasolla pitää pylväiden olla?
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17543
                          • Turku

                          Originally posted by mikae34 View Post
                          Ollut nyt jonkin aikaa jo hankittuna MS tuonnilta tuollainen PE-4000 2-pilarinostin. Kysymykseni kuuluu, että kuinka olette passanneet nosturin suoraan jos lattiassa on kaatoa? Tulevan asennuspaikkani keskelle jää lattiakaivo ja kaatoa on nosturin jalkojen alla noin 5mm. Lisäksi, kuinka tarkasti samalla vaakatasolla pitää pylväiden olla?
                          Juuri saman ongelman kanssa porukalla painittu. Passattiin se eripaksuisilla adapteriteräslevyillä eli spacereillä kuten automiehillä on tapana sanoa .
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 4996
                            • Forssa

                            Originally posted by Laku View Post
                            Juuri saman ongelman kanssa porukalla painittu. Passattiin se eripaksuisilla adapteriteräslevyillä eli spacereillä kuten automiehillä on tapana sanoa .
                            Kuinka pienin paksuuseroin teillä oli eripaksuisia paloja? Meinaan vaan, että jos vaikka 1mm välein on niin heittoahan saattaa jäädä. Entä tuo eripuolen pylväiden vaakatasoero?
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17543
                              • Turku

                              Originally posted by mikae34 View Post
                              Kuinka pienin paksuuseroin teillä oli eripaksuisia paloja? Meinaan vaan, että jos vaikka 1mm välein on niin heittoahan saattaa jäädä. Entä tuo eripuolen pylväiden vaakatasoero?
                              2mm välein löytyi hallilta ja sillä pärjättiin. Pieni heitto varmasti aina jää. Mitä tarkoitat vaakatasoerolla?
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4996
                                • Forssa

                                Originally posted by Laku View Post
                                2mm välein löytyi hallilta ja sillä pärjättiin. Pieni heitto varmasti aina jää. Mitä tarkoitat vaakatasoerolla?
                                Sitä, että pylväiden alapäät ovat eri tasolla toisiinsa nähden. Eli jos katsoo laaserilla eivät ole samassa tasossa. Epäilisin, että sillä ei varmaan ole niin suurta merkitystä kuitenkaan, kunhan ero ei ole senttitolkulla? Lattian mukaanhan se autokin siellä on, kun aletaan nostamaan.
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎