Originally posted by Lucifer-61
View Post
Auto Saksasta Suomeen II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itse otan aina ennenkun lähden ajamaan Suomeen niin Suomalaisen vakuutuksen autoon.Nyt
Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
Ex
F25 30d M-sport GNA-500
E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
F25 20d M-Sport UZV-655
Audi B8 S4 ILM-448
F31 330d M-Sport VYZ-717
E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
F30 320d M-Sport VXU-494
E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
E91 335i M-Sport N54 CJT-858
E91 335d M-Sport NJN-958
E91 330d M-Sport GJB-752
E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141
-
Olen löytänyt muutamia tapauksia, joissa auto on poistettu Saksan rekisteristä Suomesta käsin. Saattaa joutua tekemään vähän ekstra paperihommia ja selvittelyä. Trafiltakin kysyin asiasta ja heidän vastaus oli sitä mitä odotinkin: "EU-kilvissä olevalla ajoneuvolla saa ajaa Suomeen ja Suomessa autoveropäätöstä odottaessa, mikäli ajoneuvolla on Suomessa voimassa oleva liikennevakuutus."Originally posted by bemu2000 View PostJos auto on helppo poistaa kilvistä suomesta käsin, niin tottakai sillain sitten. Jos taas ei ole, niin sitten punaiset kilvet tai keltaiset kilvet.
Jos reissaat enemmän kuin muutaman päivän, niin voithan ajella niillä saksan kilvillä ja poistat sen sitten kilvistä ennen lähtöä ja otat keltaiset tai punaiset tilalle.
Seuraavaksi on siis selvitettävä saksalaisten kanta auton rekisteristäpoistoon etänä. Näyttäisi kuitenkin siltä, että otan riskin ja ajan auton Suomeen saksankilvillä. Katsotaan miten käy..
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
Minä olen muutaman auton onnistunut ostamaan Saksasta siten että myyjä on antanut ajaa kilvillänsä kotia,
myyjä on saanut auton pois rekisteristä kun olen toimittanut Suomalaisen katsastustodistuksen kopioin myyjälle...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Tein tossa pari viikkoa sitten vähän erilaisen autonhakureissun Saksaan. Nappasin vanhan romuauton (arvo alle 100€) ja ajoin sen baltian maiden kautta Saksaan. Yksi halpa hotelli Puolassa ja 2000km sai taitettua kahdessa päivässä.
Auto antoi vapauden etsiä uutta menopeliä aivan mistä päin Saksaa tahansa. Kun sopiva löytyi, hylkäsin auton autoliikkeen pihaan ja tehtiin Suomalaiset paperit kuntoon, josta sain kopiot.
Nyt ajattelin toteuttaa tämän uusiksi heti kesäkuun alussa. Tuli vain kaksi vaihtoehtoa mieleen, jota ajattelin kysyä täältä.
Olisiko kenelläkään tuossa kesäkuun alussa kiinnostusta ostaa hyvin huokeeseen hintaan Suomen rekisterissä oleva kulkuneuvo, jolla voisi Saksasta löytää unelmiensa auton? Tai: Onko kellään kiinnostusta lähteä reissuun mukaan?
Comment
-
Mikäs tuossa?Originally posted by zeniitti View PostPakko kysyä: millä ihmeen kipolla teit reissun?
Kerran ajoin päivässä n 1300 km. Ok E61:llä
Saksankilvistä.
Kerran ostin auton Saksankilvillä. Suomessa menin Saksan lähetystöön Kuusisaareen, joosa tehtiin auton poisto Saksan rekisteristä. Samalla tietysti kilvet jäi sinne.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Mun vanha vaaliauto. Maksoin tuosta siis 240€ ja varmasti oli joka sentin arvoinen vaaleissa. Luonnollinen loppusijoitus tuolle oli viimeinen RoadtrippiOriginally posted by zeniitti View PostPakko kysyä: millä ihmeen kipolla teit reissun?
Vaalien jälkeen poistettiin suurin osa teksteistä, jätettiin vain hauskoja letakutuksia. Auto on 1.8TD escort ja kulutus oli reissulla jotain 5l/100 paikkeilla. Ainoa ongelma oli lämmöt. HEtikun vauhti nousi yli 130km/h niin lämmöt lähti nousuun, tai jos jäätiin liikenneruuhkaan niin nousivat myös. Tähän auttoi lämppärin täysille laitto
Oli mulla paras mahdollinen vakuutus, jos vaikka matka olisi keskeytynyt jostain syystä.
Comment
-
Tämä on ollut mahdollista joskus ennen vuotta 2008.Originally posted by jaki View PostMikäs tuossa?
Saksankilvistä.
Kerran ostin auton Saksankilvillä. Suomessa menin Saksan lähetystöön Kuusisaareen, joosa tehtiin auton poisto Saksan rekisteristä. Samalla tietysti kilvet jäi sinne.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Tarkennatko tätä?Originally posted by 205/65-15H View PostTämä on ollut mahdollista joskus ennen vuotta 2008.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Originally posted by Mitza View PostTein tossa pari viikkoa sitten vähän erilaisen autonhakureissun Saksaan. Nappasin vanhan romuauton (arvo alle 100€) ja ajoin sen baltian maiden kautta Saksaan. Yksi halpa hotelli Puolassa ja 2000km sai taitettua kahdessa päivässä.
Auto antoi vapauden etsiä uutta menopeliä aivan mistä päin Saksaa tahansa. Kun sopiva löytyi, hylkäsin auton autoliikkeen pihaan ja tehtiin Suomalaiset paperit kuntoon, josta sain kopiot.
Nyt ajattelin toteuttaa tämän uusiksi heti kesäkuun alussa. Tuli vain kaksi vaihtoehtoa mieleen, jota ajattelin kysyä täältä.
Olisiko kenelläkään tuossa kesäkuun alussa kiinnostusta ostaa hyvin huokeeseen hintaan Suomen rekisterissä oleva kulkuneuvo, jolla voisi Saksasta löytää unelmiensa auton? Tai: Onko kellään kiinnostusta lähteä reissuun mukaan?
Ettei vaan tulisi kalliiksi auton hylkääminen jonnekin autoliikkeen pihaan? Kohta hinauttavat sen jonnekin romuttamolle ja maksu luonnollisesti auton omistajalle? :think
Comment
-
No tuosta aiemmasta tehtiin siis ihan virallisesti kauppakirja ja täytettiin se suomalainen kakkososa ja otin kilvet talteen. Suomen päässä on nyt kaikki kunnossa, trafilla on tieto mihin osoitteeseen auto jäi. Diileri sanoi että jossain vaiheessa antaa (eli myy) sen jollekkin romureiskalle ja tahtoo vaan todistaa jollain että se on hänen autonsa.Originally posted by bemu2000 View PostEttei vaan tulisi kalliiksi auton hylkääminen jonnekin autoliikkeen pihaan? Kohta hinauttavat sen jonnekin romuttamolle ja maksu luonnollisesti auton omistajalle? :think
Comment
-
Sitten vielä hyödyntää noi irtonaiset suomikilvet ja ruuvvaa ne saksantuliaseen kiinni niin säästää siinäkin, jokuhan senkin jo toteutti. Tosin vei vaan kilvet mukanaan saksaan, tässä sun tapauksessa sentään päästiin yhdestä "suomiautosta" samalla eroonOriginally posted by Mitza View PostTein tossa pari viikkoa sitten vähän erilaisen autonhakureissun Saksaan. Nappasin vanhan romuauton (arvo alle 100€) ja ajoin sen baltian maiden kautta Saksaan. Yksi halpa hotelli Puolassa ja 2000km sai taitettua kahdessa päivässä.
Auto antoi vapauden etsiä uutta menopeliä aivan mistä päin Saksaa tahansa. Kun sopiva löytyi, hylkäsin auton autoliikkeen pihaan ja tehtiin Suomalaiset paperit kuntoon, josta sain kopiot.
E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Tähän olisi tosiaan kiva saada tarkennusta. Olen nyt hieman kysellyt sekä lueskellut ja tullut siihen tulokseen että auton rekisteristä poisto pitäisi onnistua Suomesta käsin. Tosin, hätävarana emännän kummin-kaiman-koiran-siskon huoltaja voisi valtuutettuna tehdä tämän sitten Saksassa mikäli ei Suomesta käsin onnistu. Ota näistä nyt selvääOriginally posted by 205/65-15H View PostTämä on ollut mahdollista joskus ennen vuotta 2008.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-

Comment