E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Ongelmia 116i:n kanssa ja nyt kaivataan vinkkejä sekä apua!

    Auto oli jokin aikaa sitten remontissa ja lauantaina moottorin vikavalo syttyi (keltainen) yllättäen. Auto nyki, tehot tippuivat eikä pysynyt käynnissä.

    Tänään auto saatiin samaan korjaamoon ja sieltä jo ilmoitettiinkin että edellisessä remontissa oli korkeapainepumpun kiinnitys jäänyt puolitiehen. Yksipulteista oli poikki ja ainakin yksi irronnut kokonaan.

    Vika oli korjaantunut kun korkeapainepumppu oli laitettu paikalleen.

    Nyt kuitenkin korjaamolta soitettiin, että auto alkoi uuselleen nykimään ja savuttamaan.

    Mitä on voinut rikkoutua?

    Vikakoodeista ei ole minulla tietoa. Toivottavasti saisi piakkoin lisää infoa. Kuulemma parin viikon jonot jne.

    Auto on vuoden 2008 116i. Ja kyseisessä korjaamossa on jokin aika sitten tehty jakopään remontti ja uusittu yksi suutin. Eli muutama kallis remontti jo takana.
    Lisäkysymyksiä...

    Mikä pyörittää korkeapainepumppua?
    Mitä tapahtuu jos korkeapainepumppu irtoaa moottorin käydessä? Voiko sekoittaa jaon?

    Mitä aiemmissa remonteissa on voitu laiminlyödä tai tehdä väärin?

    Sininen savu ei kuulosta hyvältä.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Ongelmia 116i:n kanssa ja nyt kaivataan vinkkejä sekä apua!

    Auto oli jokin aikaa sitten remontissa ja lauantaina moottorin vikavalo syttyi (keltainen) yllättäen. Auto nyki, tehot tippuivat eikä pysynyt käynnissä.

    Tänään auto saatiin samaan korjaamoon ja sieltä jo ilmoitettiinkin että edellisessä remontissa oli korkeapainepumpun kiinnitys jäänyt puolitiehen. Yksipulteista oli poikki ja ainakin yksi irronnut kokonaan.

    Vika oli korjaantunut kun korkeapainepumppu oli laitettu paikalleen.

    Nyt kuitenkin korjaamolta soitettiin, että auto alkoi uuselleen nykimään ja savuttamaan.

    Mitä on voinut rikkoutua?

    Vikakoodeista ei ole minulla tietoa. Toivottavasti saisi piakkoin lisää infoa. Kuulemma parin viikon jonot jne.

    Auto on vuoden 2008 116i. Ja kyseisessä korjaamossa on jokin aika sitten tehty jakopään remontti ja uusittu yksi suutin. Eli muutama kallis remontti jo takana.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post

    Oliko se modulin vaihto vaan valistunut arvaus, vai oliko matkan varrella vielä muita tutkimuksia tai analyysejä?

    hyvä, että tuli kuntoon.
    Kai voisi sanoa, että valistunut arvaus. Kahden ammatinharjoittajan kanssa tätä jumpattiin, jotka tälläkin foorumilla vaikuttavat. Kiitokset heille tämän maaliin saattamisesta. Vikakoodit luettiin vielä toistamiseen.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    Päivitys tähän E81 valo-ongelmaan: Tehdasuusi moduli meni paikalleen koodattuna ja nyt auto on takaisin minulla ja kunnossa. Menihän siinä aikaa, kun tilaamani käytetty moduli oli tottakai rikki. Olihan se halpa ja Puolasta....
    Oliko se modulin vaihto vaan valistunut arvaus, vai oliko matkan varrella vielä muita tutkimuksia tai analyysejä?

    hyvä, että tuli kuntoon.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Kysytäänpä täältäkin: Sigun E81 seisoi n. viikon ja käynnistäessä mittaristoon vikavalo, että takasumuvalo palanut (tätä ei vielä tarkistettu eikä jarruvalojen toimivuutta). Ajon jälkeen kävin nopeasti läpi valot, ajovalot, parkit ja peruutusvalo ovat ok. Hätävilkut toimivat normaalisti ja kaikki polttimot niissä palavat. Viikestä kääntäessä vasempaan tai oikeaan, tulee nopea vilkutus, kaikki palavat kyllä. Eli tiedossa olevat viat tuo vikavalo ja vilkkujen toiminta. Polttimot vakioita, ei tuninkia. Polttimoita ei ole 6 vuoteen vaihdettu, vain rekisterikilvenvalot vaihdoin oston jälkeen tavallisiin.

    Mikä autossa voisi olla vialla? Tarkoitus käydä läpi polttimot ja mahdollisesti irrottaa miinusnapa joksikin aikaa. Voiko valomoduli / FRM3 olla jumissa tai viallinen?
    Päivitys tähän E81 valo-ongelmaan: Tehdasuusi moduli meni paikalleen koodattuna ja nyt auto on takaisin minulla ja kunnossa. Menihän siinä aikaa, kun tilaamani käytetty moduli oli tottakai rikki. Olihan se halpa ja Puolasta....

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Edessä myös koiranluussa kiinni korkeuden säätö anturi? Tsekkaa jos sellainen on, että on paikallaan kunnolla selittäisi tuota säätöjen sekoamista.

    Leave a comment:


  • azlakki
    replied
    Mulla oli vastaavaa E39. Syynä oli ettei vasemmalle valolle tuleva virtaplugi ollut aivan pohjassa asti.
    Voisiko olla näin pienestä kiinni.​

    Leave a comment:


  • VP_P
    replied
    Mistähän etsisi vikaa -11 E87 kun auton käynnistäessä xenon-valot näyttää oikein, mutta hetken päästä auto kääntää ne alas eli pimeällä ei nää mitään lyhkäisilla? Edellinen omistaja oli vaihtanut taka-akselin anturin jo, ja Carlylla ei näkynyt vikakoodeja noista.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Yo. autossa on vikakoodit kokolailla frm-puolella ja kaikista valoista käytännössä vikakoodit.

    Ajatuksena vielä tosiaan tarkastaa polttimot vloppuna ja sitten koittaa koodata valomodulin uusiksi. Onko kellään tähän ajatuksia/kokemuksia?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Kysytäänpä täältäkin: Sigun E81 seisoi n. viikon ja käynnistäessä mittaristoon vikavalo, että takasumuvalo palanut (tätä ei vielä tarkistettu eikä jarruvalojen toimivuutta). Ajon jälkeen kävin nopeasti läpi valot, ajovalot, parkit ja peruutusvalo ovat ok. Hätävilkut toimivat normaalisti ja kaikki polttimot niissä palavat. Viikestä kääntäessä vasempaan tai oikeaan, tulee nopea vilkutus, kaikki palavat kyllä. Eli tiedossa olevat viat tuo vikavalo ja vilkkujen toiminta. Polttimot vakioita, ei tuninkia. Polttimoita ei ole 6 vuoteen vaihdettu, vain rekisterikilvenvalot vaihdoin oston jälkeen tavallisiin.

    Mikä autossa voisi olla vialla? Tarkoitus käydä läpi polttimot ja mahdollisesti irrottaa miinusnapa joksikin aikaa. Voiko valomoduli / FRM3 olla jumissa tai viallinen?

    Leave a comment:


  • Wesku79
    replied
    Mulla on ollut 06 pre LCI ja nykyinen 07 LCI, joissa molemmissa keskialue on tahmea. Varsinkin hitaissa nopeuksissa keskitys jää vajaaksi. Itse olen olettanut tuon olevan ominaisuus, kun molemmat autot olleet vähän ajettuja. Jälkimmäiseen uusin joustintukien laakerit. Ei muutosta. Oiskohan sitten tuoreemmissa LCI:ssä jotain muutettu, tai tekniikasta/varustelusta riippuvia eroja? Ohjausakselin niveliä ei ole kyllä tullut tarkisteltua, mutta luulis tahmaavan muuallakin kuin keskialueella.

    Edit1: ilmeisesti jossain 08 paikkeilla hydraulisen tehostimen tilalle on tullut sähköinen, mikä selittäisi ison eron ohjaustuntumassa.
    Edit2: pikainen vilkaisu osaluetteloihin, niin LCI:ssä näissä bensakoneisissa kansanmalleissa N45 = hydraulinen, N43 = sähköinen
    Last edited by Wesku79; 04-01-2024, 15:00.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Voi olla jumiva ohjausakselin nivelkin. Muistaakseni joku oli tällä foorumilla öljyliotellut kyseistä niveltä muistaakseni e90 sarjalaisesta.
    Ohessa linkki youtuben maailmaan.
    2004 Bmw x5 stiff steering fault (youtube.com)

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Minkälainen pre lci ohjauksen pitäisi olla? Ei nimittäin keskitä rattia, jää n. 15-30ast keskikohdasta. Sama ongelma sekä oikealla että vasemmalta palauttaessa. Kohtalaisen rasittava ”ominaisuus” - vai vika?
    Pitänee ruveta syynäämään jos pitäisi palauttaa keskikohtaan muilla pre lci kanssa-autoilijoilla?
    Aiempi kokemus lci e87sessa jossa oli erittäin hyvä ohjaustuntuma.
    Last edited by Garash; 09-12-2023, 11:21.

    Leave a comment:


  • Tuomas
    replied
    Mikähän olisi vikana e87 120d etuikkunoissa?
    takaikkunat liikkuu kuskin katkaisijasta. Sekä peilit liikkuu. sen sijaan etuikkunat ei liikahda.
    Irrotin ovipahvin ja huomasin ettäkuskin ikkunan moottori naksahtaa. Ja jonkin releen ääni kuuluu, mutta pelkääjän puolella ei tapahdu mitään.

    Leave a comment:


  • Odto
    replied
    Onko takakelkoissa jotain fyysistä eroa e87 ja e87 lci mallien välillä?

    Osanumerot ovat erilaiset:

    33316783713

    33316783714

    Leave a comment:

Working...
X